Awaria h22

site
Internet to potęga « Obserwuję, myślę, piszę – serwis Goldenrose
Jak kilka osób z was juz wie auto odmówiło mi jazdy podczas jazdy.

Cukier je ¶ci±gn±ł swoim bolidem na parking pod eskort± naczelnego (Daniela) z Machnikiem. Sadziłem ze cały problem jest w cewce zapłonowej więc szybko załatwiłem nowy aparat który juz był u mnie o 9 rano dnia następnego - jednak nie mógł działać, gdyż wałki nie były kręcone wraz z wałem ponieważ nie były już niczym konkretnym poł±czone.
Czyli jednym słowem urwał sie pasek.

Wydazrenia miały miejsce około ¶rody - w pi±tek ¶ci±gn±łem auto do swojego garażu. Oczywi¶cie .:linka:. holownicza uwrał± sie kilka razy w bardziej ruchliwych miejscach - jednak dzięki Bogu dotarłęm na miejsce pzreznaczenia szczę¶liwie - gdzie zacz±łem rozbnierać auto.

1 Piatek wieczór palny : ogl±dnięcie rozrz±du - zdjęcie obu kolektorów zrobienie miejsca wokół głowicy - wywaleniechłodnicy - osłony silnika dół - układu wydechowego.






choć z niektórymi ¶rubkami było ciężko jednak jako¶ udało się wszytko powykręcać:
moja nieskażitelna chłodnica klimy miała pecha po zetchnięciu z kolektorem jednak nei ma tragedi




po zdjęciu górnego dekla zauwazłem bezposrednia przyczyne awari





2 Dzień - sobota - dalsze rozkręcanie :
plany : zdjęcie głowicy - ??....

Po zdjęciu głowicy widać ze jej sie oberwało.



Ponieważ okazało sie ze zostało mi mase wolnego czasu postanowiłem wymienić amortyzatory tył + czujniki 4WS a zarazem ABS.





Postanowiłem tej głowicy nie zakładac więc jutro zawioze "now±" głowice do fachmanów - zrobić uszczelniacze plantowanie - dokładnie sprawdzić czy wszytko jest ok a przy okazji w zależnosći od ceny wypolerować tu i ówdzie

Plany jutrzejsze - zawieĽć głowice - zakupic uszczelke w ASO - nowy pasek, rolki, czujniki ABS/4WS załatwic lawete.
przy okazji wiem w jakim stanie sa cylindy oraz tłoki :


Udzkodzenia : lewy błotnik niestety kluczyk mi sie wympsn±ł - nadkole tył tez oberwało ale i tak gnije to kij z nim - pzrecięty łuk brwiowy i obity nos (ale to ostatnie sie zagoi wiec tez kij )

Po 10 h roboty mam juz wszytko na wierzchu - teraz kosztory - i troche stresu na mysl o skrecaniu jakie sily jaka kolejnosc.... niefajnei bedzie


Niefart z tym paskiem jak cholera
mam nadzieje ze zawory nie spotkały się z tłokiem

mam nadzieje ze zawory nie spotkały się z tłokiem
nadzieja matk± jeszcze nei skonczylem pisac a ty juz komoentujesz !
Nie wiedzialem ze piszesz na raty
Na szczescie głowica nie jest pop¶iuta tak bardzo



Na szczescie głowica nie jest pop¶iuta tak bardzo

dobry jestes pies z niazawory mogły sie pokrzywić i wbić podczas zamykania - nie ma tego złego ...
wiec ma mkolejne plany jak juz mam zdjęt±to czemu nei pobawic sie. ale to sie zboaczy musze sie dokształcic troszki.

dobry jestes pies z niazawory mogły sie pokrzywić i wbić podczas zamykania - nie ma tego złego ...

Myslalem ze kreciłes po wyjeciu, zawieziesz głowice to bedziesz wiedział na zdjeciu nic nie widać oprocz drasniecia, widziałem gorsze przypadki ..
jjasne ze kreciłem widac to pzreciez na zdjeciu z paskiem dolne zeby urwane nie - urwało dół a góra synchroniczne chodziła dlatego nie ma wiurów

jjasne ze kreciłem widac to pzreciez na zdjeciu z paskiem dolne zeby urwane nie - urwało dół a góra synchroniczne chodziła dlatego nie ma


Myslalem ze kreciłes po wyjeciu
Chodziło mi o to czy kręciłes kółkami po wyjeciu/sciagnieciu głowicy żeby zobaczyc jak zawory chodz± , mniejsza o to jutro bedziesz wiedział ...
nie da sie sciagnac głowicy bez zdejmowania kółek
Miało być wałkami a nie kółkami
wałki sa zakonczone kółkami - wiec na jedno wychodzi
No na jedno ale jak sie juz czepiasz szczególów to odpowiadam
oj widze ze niezle rozebrales pralke
zawiez glowice do mojego ojca to Ci zrobi plan jaki chcesz, jak jestes zainteresowany to info znajdziesz na forum, albo dzwon.

no i poleruj i poszerzaj kanałki jak juz zdjales :] nie zaszkodzi a pomoze :]
qrde teraz mi to mówisz !!!! za pózno juz głowice oddałem - ale pogadamy na pw a tak wogóle to problem jest kasowy z czesciami do poskł±danai auta ale to juz pózniej wyjasnie,
I lipa ! postanowiłem w koncu sie wzi±¶ć za składanie auta jednak po złozeniu odpaleniu okazało się że auto nie pali na trzeci cylinder.
Swiece s± ok - prad takze dochodzi zmienialem aparat zaplonowy , przewody....
sprawidzilem Cisnienie takze jest wiec co jest grane ?
pomyslalem ze to wtryski ale jak sie rozgrzalo i przeł±czyło na gaz nic się nie zmieniło no chyba ze wtryski paliwa i gazu padły naraz ale to niemozliwe.
wykresc wtryski i proboj odpalic a bedziesz widzialczy dzialaja czy nie...i kolejna opcja wyeliminowana.... wymieniles aparat przewody swiece, a sprawdzales samoistnie czty jest iskra na tym cylindrze?
przykleiłes uszczelke kolektora ssacego na sylikon?? jak nie to sprawdz czy nie zasysa ci lewego powietrza w rejonie trzeciego gara

auto odmówiło mi jazdy podczas jazdy.

sry że się czepiam ale fajnie brzmi to zdanie
jakas pierdola... posprawdzaj arku pradowe sprawy zaplonu itp, szczelnosc glowicy nie ma az tak bardzo duzo do tego typu reakcji... potem pomyslimy...
w takim razie nie pierdoła - bo pr±d jest ok skoro głowica także sadzisz ze nei w takim razie stawiam na tłok! a co to oznacza - masakra !
musze otworzyc go ponownie i zrobić to czego się najbardziej bałem - wydłubać tłoki -

w takim razie zaczynam sprawe od pocz±tku i chyba będzie lepiej wsadzić H22a5 albo juz sam nei wiem... trzeba przemysleć.
sprawdz czy rozrzad nie jest przestawiony o 180"
Kruku - nie s±dze ze go żle złożyłem z manualem to robiłem - a pozatym na wale znak mi sie zgadzał z wałkami wiec powinno być ok, co najwiecej balansowy mogłem zle założyć ale co to by dało w sumie nic nie wpływa to na prace silnika.
tak czy inaczej pytanie ma ktos moze pożyczyy ci¶nieniomierz ?

przykleiłes uszczelke kolektora ssacego na sylikon?? jak nie to sprawdz czy nie zasysa ci lewego powietrza w rejonie trzeciego gara

nie musiałem jej doklejac jest papierowa natomiast taka zrecz powodowała by nierówne chodziene silnika tzn. skoko obrotów ja natomiast mam problem z nierówno¶ci± pracy cylindrów.

wykresc wtryski i proboj odpalic a bedziesz widzialczy dzialaja czy nie...i kolejna opcja wyeliminowana.... wymieniles aparat przewody swiece, a sprawdzales samoistnie czty jest iskra na tym cylindrze?

jasne wtryski - ale na gazie tez nei działa a mam sekwencje - aparat mam drugi i tez jest na nim lipa - swiece nówki 60 zetów sztuka wiec nie jakies tam pierwsze gorsze.
pzrewody tez pozmieniałem iskra tez jest.

2 atmosfery róznicy to duzo - musze dokładniej to posprawdzac tylko przyżad potzrebuje dobry a nei jakis tam badziewiak.
otworzyc go ponownie? tzn ze rozbierales silnik z tlokami?!

- mam nadzieje ze wsadziles tloki z odpowiednim odsadzeniem a nie idealnie po srodku korbowodu... moze to byc jedna z przyczyn ktor± masz. Chociaz nadal uwazam ze jest to gdzies jakas pierdola... musialbym posluchac pracy silnika i na odpalonym silniku powypinac po koleji kable zaplonowe...
jak posłuchasz Arszenika i bedziesz odpinał przewody po kolei to kupisz sobie kolejny aparat zapłonowy bo na bank poleci modoł badz cewka.
A kuleje w całym zakresie obrotow, czy jak wchodzi na wyzsze to juz rowniej pracuje??

sprawdz czy rozrzad nie jest przestawiony o 180"
to nie subaru

to kupisz sobie kolejny aparat zapłonowy bo na bank poleci modoł badz cewka.

Nie poleci
Hm.. w sumie faktycznie Arszenik ma racje - ale co do aparatu, jezeli chodzi o silnik temat zamykam - koniec z grzebaniem sie !. Mam nowy plan jak wypali ok jak nie to to H22a5 i tyle - czyli silnik z V generacji cos nowszego i serja - bez żadnych modów .. Ale puki co ostatnia szansa - dla tego auta.

(Walcze ostro w weekend ostatnie poprawki)
a jest wlasnie skrzynka ze szpera do tego gdybys chcial

a jest wlasnie skrzynka ze szpera do tego gdybys chcial

Juz nie ma...
za ile poszła ?
3 tysie jesli to ta od maciekxxxx
qpa kasy szkoda inwestowac wole wwalić w silniczek.
I stało sie dzis podczas oczekiwania w aucie na pewna osobe postanowiłem sie zagłebić w ustawienia kompa i co sie okazało - ze vtec jest ustawiony juz od 2 tys obr.min - jednym słowem wysypywał sie auto nie jechało . Czyli wszystkie problemy mojego nowego silnika dało sie usun±ć w 10 min.

Jeszcze tylko musi sie troszki ułożyć i heja !

jaka moca dysponuje teraz autko przy tej konfiguracji
no i super wreszcie ogarn±łe¶ swoje h22 mam tylko nadzieje ze juz sie nie wysra wiecej
powodzonka
Wła¶nie widziałem juz dzis autko pod Fenixem

vtec jest ustawiony juz od 2 tys obr.min
tzn jak? Ty masz Apexi podlaczone?
nie ale SFC-VTEC
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • reszka.htw.pl
  • All right reserved.
    © Internet to potÄ™ga ÂŤ ObserwujÄ™, myĹ›lÄ™, piszÄ™ – serwis Goldenrose