Internet to potÄga ÂŤ ObserwujÄ, myĹlÄ, piszÄ â serwis Goldenrose
Witka wszystkim.Wiem że podobne tematy były już wiele razy poruszane ale tu mam konkretne zapytanie.
Mam kata na którym przejechane jest 150tyś więc pewnie już nie spełnia swej roli. Żadna strumienica czy zwężka nie wchodzi w gre bo to kupa shitu. Myślałem o wymianie na sportowy katalizator ale tu problem finansowy więc ewentualnie wchodzi w grę wycięcie i wstawienie rurki.
Ale znalazłem na necie coś takiego:
http://www.mtuning.pl/skl...roducts_id=1095
Czy myślicie że zakup takiego katalizatora jest sensownym pozunięciem? Opis że zwiększa on moc i moment raczej bzdura. Czy to nie jest taki sam shit jak te wszystkie strumienice itp.
Plizz nie piszcie żebym użył opcji "Szukaj"
Za wszelkie uwagi z góry dzięks.
mysle ze najlepiej bedzie jesli wytniesz katalizator i wstawisz tam rurke poza przegladami nie ma z tym specjalnie przeglodowa ale ostrzegam ze auto stanie sie ciut glosniejsze.
mozesz tez probowac z takim katem (jesli to faktycznie jest kat a nie puszka rezonansowa) jak pokazales ale nie wiem jaki to daje efekt. jedno jest pewne ze jak sprzedasz tego co masz teraz to dolozysz niewiele i juz bedziesz mial taki jak wrzuciles
co jeszcze....jesli chcesz moge Ci zalatwic wysokoprzeplywowy katalizator sportowy do auta. ceny wachaja sie miedzy 400 a 700 zl. jesli bedziesz zainteresowany to sprawdze ile dokladnie bedzie to kosztowalo do Twojej Hondy
Bartek a to nie zatyka taka puszka? Bo jak to ucisza auto to ja chce takie.
pytasz o to co pokazal Pinhead?? teoretycznie powinno wyciszyc auto, tylko nie jestem w stanie powiedziec jak bardzo. czy zatyka? napewno troche tak ale i kat sportowy tez treoche przytyka (mimo ze ma 4krotnie wyzszy przeplyw spalin od normalnego)
odpusc sobie ten co zaproponowales bo to jest to samo co na ebayu za 15$
albo kat sportowy albo zaden.
odpusc sobie ten co zaproponowales bo to jest to samo co na ebayu za 15$
albo kat sportowy albo zaden.
A to co jest za dziadostwo?
Za kata dają mi 170zł więc dokładka 100zł i mam coś takiego. Ale z drugiej strony to mam znajomego co robi przeglądy więc z rurką nie byłoby problemu a że auto będzie głośniejsze to norma.
Nie chce poprostu wywalać kasy w błoto. Bo nie wierze w gadki tego typu że np. strumienica zwiększy moc i moment itp.
Szukam optymalnego rozwiązania. Nie chodzi mi o to żeby znacznie zwiększyć moc a jedynie żeby odmulić silnik.
Bartek możesz się dowiedzieć o cenę tego kata wysokoprzepływowego to jak dobrze rozgospodaruje kasę to może będzie mnie stać
wywal to w pindu, wstaw rure i orajt.
Mialem 4 auta (w rodzinie z 10 jak zyje) kazdy bez kat i nigdy nie bylo problemow z przegladami...
szwagier w A4 2.5tdi tez wywalil kat i mowi ze jest baaaajka...
Karol nie chodzi mi o przegląd a o:
-zwiększenie głośności w aucie
-szybsze zużycie tłumników
-większy smród spalin
Bartek możesz się dowiedzieć o cenę tego kata wysokoprzepływowego juz czekam na odpowiedz
jak dla mnie to zadna z tych rzeczy jest niezauwazalna...
OK
Więc czekam na info ile sportowy kat kosztuje w promotorze i ewentualny zakup lub wstawienie rurki.
Wszystkim dzięki za cenne uwagi
Pinhead, wiesz... mam 2 litry w budzie z 92r, po wycieciu kata (ktory byl od nowosci w wózku) okazalo sie że jest sprawny i nie wypalony, zapewne kat bedzie Ci sluzyl do 300 tyś na liczniku. Tak wynika z rozmowy z ludzmi od tlumikow, bo sie wypytalem ile moglem, jak robilem przerobke u siebie. Wiec dont panic bo i tak palsiz go mniej niz Ja
taki sportowy kat kosztuje 550zl. w takiej kasie ja to moge miec.
taki sportowy kat kosztuje 550zl. w takiej kasie ja to moge miec.
moze i masz racje ale ja sie spotkalem z tym ze za kazdym razem bylo glosniej. ale tak jak piszesz.... roznie to moze byc
z Tym ze moze nie ma różnixy jak masz seryjny tłumik koncowy. a jak masz jakis sportowy to chyba jest różnica.. no ale nie wiem tak mi sie tylko wydaje
Ja mam akurat seryjny wydech i narazie nie zamierzam zmieniać dipuki nie padnie. To że jest głośniej to prawda bo kumpel wycinał u siebie w Omedze to jest różnica ale to niewielka i do zaakceptowania.
Jakby nie było to najpierw odkręcę kata zobacze jaki jego stan i podejmę wtedy decyzję czy ciąć i spawać czy przykręcić i jeździć dalej. Jak nie będzie prześwitu to sprawa jasna a jak będzie to się pomyśli
przeswit znajdziesz w seryjnej nowce, katalizator sklada sie z masy rureczek ze stopu upalajacego spaliny "do konca", a aby spaliny dobrze smigaly to musi byc przeswit. Martw sie jak go nie bedzie, bo to oznacza przytkanie hehe
Wyjatkiem oczywiscie sa badziewne katalizatory wypchane jak pluszak jakims badziewiem... ale pewnie takiego nie masz bo to honda... no chyba ze poprzednik cus modził.
W teorii i w praktyce jest glosniej.
He
A moze założe strumienice łuskową, magnetyzer, stożek, pomaluje pokrywę zaworów na czerwono no to z 25KM więcej będzie a i jeszcze lotkę na tylną klapę taką ala NFS
a tak powaznie to chyba wypieprze tego kata, wstawie rurkę, mam wydech seryjny więc i tak bardzo głośno nie będzie a starego kata sprzedam za 170zł i po sprawie. Troche autko odmule.
pomaluje pokrywę zaworów na czerwono no to z 25KM
ja jeszcze proponuje taka płetwe rekina na dach jak w BMkach nowych, to bedziesz miał ze 25.5 KM
a tak powaznie to chyba wypieprze tego kata, wstawie rurkę, mam wydech seryjny więc i tak bardzo głośno nie będzie a starego kata sprzedam za 170zł i po sprawie. Troche autko odmule. optymalnie
Decyzja podjęta więc uważam temat za zamknięty.
Dzięki wszystkim za cenne uwagi i porady, które utwierdziły mnie w moich przekonaniach .
Special thank's for RADO za cenną poradę co do płetwy na dach
Special thank's for RADO
You welcome.
No i po zabiegu....
Katalizator wycięty, na jego miejsce wspawana rura.
Efekt jak dla mnie to ok. Samochód odmulony. Jeżeli o głośność chodzi to praktycznie bez zmian - może minimalnie głośniej ale nieodczuwalnie.
czas ok 1h, koszt - troche pracy
Jednym słowem
jutro czeka taki zabieg moje auto!
katalizator-out bedzie strumienica, no i wydech EL-TEC wkońcu ciekawy jestem bardzo ajjj
jutro czeka taki zabieg moje auto!
katalizator-out bedzie strumienica
Łuskowa?
katalizator-out bedzie strumienica,
nie zakładaj tego shitu bo to nic nie pomaga a może jedynie zaszkodzić. Jak już kupiłeś to lepiej wystaw na Allegro albo opchnij jakiemuś właścicielowi Golfa III to zrobisz najlepszy interes.
nie zakładaj tego shitu bo to nic nie pomaga a może jedynie zaszkodzić. Jak już kupiłeś to lepiej wystaw na Allegro albo opchnij jakiemuś właścicielowi Golfa III to zrobisz najlepszy interes.
w jaki sposób moze zaszkodzic? kupiłem i niemam zamiaru sprzedawać....a i nie smiac sie z Golfów III bo civiców Vgen jest już więcej
a i strumienica tez EL-TEC wiec nie sądze ze jest badziewna, zoabcze jak bedzie sie sprawować
a i nie smiac sie z Golfów III bo civiców Vgen jest już więcej
może w CK i więcej ale jajek a nie EJ2 - w moim powiecie jeszcze nie widziałem . A biorąc pod uwagę cały kraj to napewno więcej jest golfów a i nie śmieje sie ze wszystkich golfów tylko z tych "wytuningowanych"
A strumienica moim zdaniem to wyrzucenie kasy w błoto - jakbym miał już inwestować to wolałbym kupić sportrowego kata ale jak jesteś zdecydowany na tą stumienice to zakładaj. Napewno poczujesz "przypływ mocy" bo odmulisz silnik ale sądzę że przy wspawaniu rurki efekt jest taki sam.
nie zakładaj tego shitu bo to nic nie pomaga a może jedynie zaszkodzić.
a i powiedz mi w jaki sposób moze zaszkodzić strumienica?przeciez to zwykla rurka!
a i powiedz mi w jaki sposób moze zaszkodzić strumienica?przeciez to zwykla rurka!
a w środku nie masz łusek lub czegoś w tym stylu? Jak to już ktoś gdzieś na forum napisał Hondy mają wrażliwy wydech i lepiej nie stosować wynalazków typu np. strumienica łuskowa wprowadzająca spaliny w ruch wirowy. Cofnąć raczej nie cofnie ale może wprowadzić zakłócenia w ruch spalin. Oczywiście mogę się mylić bo znawcą tematu nie jestem a wyrażam jedynie swoje odczucia (wymysły) w żaden sposób nie poparte dowodami i mogą być to totalne bzdury więc proszę sprowadzić mnie na ziemię jeśli tak jest
Bombel kolezenska rada... olej struminice
Bombel kolezenska rada... olej struminice
kur**** to po co ja kupiłem?
Bombel kolezenska rada... olej struminice
tak jak napisal rudzinski i pinhead strumienica to maxymalne badziewie, ja raz mialem zalozona w jednym aucie i osiagi sie pogorszyly.
przypadek przypadkowi nie równy, silnik silnikowi, wydech wydechowi...
Bombel, najlepiej tego nie montuj, sprzedaj. Jak chcesz osiagów, wstaw dokladnie takiej samej srednicy rurke, jak leci. Dzieki temu nie rozprezysz po drodze spalin, wiec zyskujesz na ich pędzie kinetycznym (cisnieniu)
pędzie kinetycznym (cisnieniu)
pędzie kinetycznym (cisnieniu) loopack, a co to jest, bo sie z czyms takim nie spotkałem
Loopack stworzyl nowa teorie o pedzie kinetycznym
pedzie kinetycznym
czyli cisnieniu
teraz to tylko nagroda nobla
einsteina tez nikt nie rozumial ... zreszta jak mowil to sam swojej teorii nie rozumial
Pęd kinetyczny jest wektorem wyrażonym przez iloczyn masy i wektora prędkości natomiast ciśnienie to troche inna bajka bo wpływ na ciśnienie ma również objętość naczynia ( w tym przypadku rury lub katalizatora) więc ciśnienie a pęd kinetyczny to nie jest to samo mimo że jedno ściśle zależy od drugiego
P(vector) = m v(vector)
to jest PĘD, natomiast o pędzie kinetycznym nie słyszałem, bo moze mało wiem z fizyki ale nie słyszałem
chyba vectra albo to cos innego czego nie rozumiem
to jest PĘD, natomiast o pędzie kinetycznym nie słyszałem, bo moze mało wiem z fizyki ale nie słyszałem
No dokładnie tak ponieważ wzór pędu kinetycznego pokrywa się ze wzorem zwykłego pędu. Co innego gdyby chodziło o definicję Hamiltona to wtedy byłby to pęd kanoniczny ale to już całkiem inna bajka.
pędu kinetycznego
własnie przejrzałem moje ksiazki do fizyki ( bo w koncu na polibudzie jestem ) i nie ma tam takiego wyrazenia jak ped kinetyczny
A masz ped niekinetyczny??
A masz ped niekinetyczny?? biorac pod uwage wypowiedzPinhead, ( jesli jest prawda ) to jest inny niz kinetyczny
Jest ale to już mechanika kwantowa. Poszukajcie sobie definicji Hamiltona (równania kanoniczne)
Cialo zeby posiadac ped musi miec predkosc a wiec energie kinetyczna
Definicja Hamiltona nie ma tu nic to rzeczy bo to juz inna bajka ...
Cialo zeby posiadac ped musi miec predkosc a wiec energie kinetyczna
dokładnie i to wyraża się przez pęd kinetyczny czy samo słowo pęd bo to praktycznie to samo.
Natomiast pęd kanoniczny wyrażany jest całkiem innym wzorem i dotyczy naładowanych cząstek poruszających się w polu elektromagnetycznym
e ludzie koniec OT temat o katach a nie o fizyce jadrowej, kwantowej itp
dokładnie i to wyraża się przez pęd kinetyczny czy samo słowo pęd bo to praktycznie to samo.
No i wlasnie o to cale to zamieszanie PĘD ... i wystarczy A cisnienie to ma Loopack sadzac po tych filmach ktore tu na forum zamieszcza od rana
No i wlasnie o to cale to zamieszanie PĘD ... i wystarczy A cisnienie to ma Loopack sadzac po tych filmach ktore tu na forum zamieszcza od rana
Loop miał troche racji tylko źle to wyraził "pęd kinetyczny (ciśnienie) - tak jakby pęd i ciśnienie to było to samo.
A w praktyce to jak sobie spalinki pomykają rurką np. 2" i wpadają np do rurki 5" to się rozprężają, spada ciśnienie, zmniejsza prędkość a co za tym idzie pęd czyli wszystko prawidłowo.
a ja mam popęd jednostajny często przyspieszony na końcu... i co?
kinetyka pewnie tez tam jest a czy kanon? - pewnie tak
no i strumienica mi nie potrzebna, bo strumień leci niezły
rotfl.
a ja mam popęd jednostajny często przyspieszony na końcu... i co?
dobrze że na końcu a nie na poczatku
Dzisiaj zapaliła mi się kontrolka od silnika(pomarańczowa) czy to wina tego ze niema katalizatora? co sie dzieje? SONDA?
sprawdz blad
sprawdz blad
tzn, co?
jaki blad wywala bo ciagle swiecenie check'a oznacza zwalona sonde lambda przynajmniej tak bylo u mnie
jesli swieci CI check to sprawdz jakie sa bledy na kompie
jak 1 to sonda lambda
rudzinski napisał/a:
sprawdz blad
tzn, co?
Ja w Rexie miałem właśnie sondę to mi się zapalała kontrolka po przejechaniu około 2km a potem już się cały czas świeciła.
Nie wiem jak wygląda samodiagnostyka w Cifach 6 gen ale w 2gen to diagnozuje się mignięciami diody na kompie.
mi sie zapaliła na drugi dzien....kontrolka miga raz...wiec chyba sonda kupie i zobacze!
mi sie zapaliła na drugi dzien....kontrolka miga raz...wiec chyba sonda kupie i zobacze!
To jak dioda miga raz to na bank sonda. Nie kupuj tylko czasem sondy JC (tani zamiennik) bo to ch..a warte - mi rozleciała się po pół roku. Najlepiej kupić oryginał. Alternatywą jest zakup tańszego zamiennika a tu godnym polecenia jest Walker.