Internet to potęga « Obserwuję, myślę, piszę – serwis Goldenrose
WitamInteresuj± mnie opinie na temat tego motoru. Może jakie¶ dane techniczne.
Miał kto¶ do czynienia z tym motorem. Wady Zalety.
I czy duży problem jest to zapakować do civc'a 5g (jajka). Na co zwrócić uwagę i co by trzeba wymienić.
Bo interesuje mnie zrobienie od podstaw auta. Ale planuje na razie gdzie się ukierunkować.
Dzięki za komentarze.
www.civicklub.pl
www.hondatech.pl
www.honda-tech.com
www.google.pl
swap prosty, 3-4h roboty, silnik wchodzi bez problemu.
przydaje sie ECU z obd1, wybieraki od biegow trzeba przeciac i zespawac.
najslabszym pkt jest skrzynia, mam taka i jest fatalna (IMO), najprostszy mod to dokupic skrzynie z B16A2, trudniejszy/drozszy (ale i lepszy) z B18C6
a sam silnik... 169KM, Nm nie pamietam
a sam silnik... 169KM, Nm nie pamietam
166Nm/ 7600obr.min
tez nad tym myslalem ale zdecydowałem sie na turbo bo...
w d16z6 tańsze rzeczy jak by sie co¶ wysrało to było głównym argumentem przy decyzji ale jak wiadomo turbo też ma swoje wady pewnie nawet większe, od zawsze miałem plany zrobienia pssstt dla mnie ten dzwięk to bajka dlatego taki wybór, ale jak bym miał zostać przy seryjnym silniku wybrał bym b18c4 ponieważ praktycznie taka sama moc i moment wiadomo do turbo lepszy bo zaczyna się z większej pojemno¶ci ale niestety same koszta uturbienia jest większy no i czę¶ci.
tak jak pisał Bartek wielkim minusem jest cholerna skrzynia która podobno jest długo murzyński fiutek dużo ludzi decyduje sie na skrzynie z b16a2 ale to koszta koło 1,5k zł więc je¶li idzie sie w T to dla mnie lepiej d16z6 a jak w N/A jakie¶ skromne typu wydech, kolektor dolotowy itp. to lepsze b18c4 zależy to jeszcze od głęboko¶ci kieszeni wła¶ciciela budy, Ares ale BMW sobie odpu¶ć z tego co wiem planujesz co¶ takiego dla mnie jedyne słuszne BMW to e46 ale niestety koszty czę¶ci przerażaj±
wybor silnika pod katem projektu to cos wiecej niz tylko upodobanie i koszty. wszystko zalezy do czego ma to byc i jak powaznie do tego podchodzimy
wybrałem b18c4 tylko z powodu kjs .gdyby nie to ,to napewno turbo.
niestety b18 ł±czy sie z duż± wag± i niestety wybebeszone d16z6 do 120km/h robi co chce.
pwyżej jazda bardzo przyjemna (pomijaj±c poje... skrzynie)jak kto¶ lubi sprytne zwinne autko to nie ta droga.zamontownie do 5g to poprostu jak zmiana koła.wszystko pasi idealnie .najtaniej i najszybciej kupić angola za 6000 i poprostu poprzekładać a i zawias i stopery sie przydadz± .kable od angola stykaj± bez problemu
IMO do KJS'ow lepiej zrobic porzadne D16, potwierdza to nawet Twoje/Robka 5gen
jesli zas ma to smigac na okraglo (np tor poznan) to zrobic jakies porzadne B, tylko tu temat do przemyslenia... znowu do czego, jakies klasy, itp
IMO do KJS'ow lepiej zrobic porzadne D16, potwierdza to nawet Twoje/Robka 5gen i jam takiego zdania ,taniej o połowe a naprawde można bolida zrobić ( jak by kto¶ wydał tocke kaski) tylko ja mam autko te nacodzień do jazdy a z b18 przyjemniej nie musi sie pałować by "szła".
Ares ale BMW sobie odpu¶ć z tego co wiem planujesz co¶ takiego dla mnie jedyne słuszne BMW to e46 ale niestety koszty czę¶ci przerażaj±
Za póĽno już kupiłem 325 vanos coupe
I już mi się nie podoba ten tył bo trochę strach. Jadę dodaje gazu a tu bok leci Ale adrenalina od razu skacze. I miałem ostatnio problemy z wygrzebaniem się tym.
Nie rejestrowałem jeszcze bo chciałem zobaczy jak się lata takim.
I teraz zachciało mi się jednak zrobić od podstaw auto. Dlatego się wypytuje o ten motor. A na youtube'ie jest sporo filmików z udziałem b18c4 i dlatego tak.
Ten jest spoko jak się z Yamah'± ¶ciga http://www.youtube.com/watch?v=cB3v-kZkS5E
tez nad tym myslalem ale zdecydowałem sie na turbo bo...
w d16z6 tańsze rzeczy jak by sie co¶ wysrało
Gdzies to juz slyszalem nie parusiak