Internet to potÄga ÂŤ ObserwujÄ, myĹlÄ, piszÄ â serwis Goldenrose
Mam bardzo nie ciekawy problem!!zaczeło się od "charczenia" kopułki, dalej błędu komputera nr 4 (CKP - Czujnik położenia wału korbowego lub jego obwód ), no i spadek obrotów do 3 tys.
...no i teraz tak:
odkręciłem kopułkę i nie dość, że mi wyleciał jakiś dziwnie pozwijany (mały) kawałek metalu to jeszcze cały palec wraz z reszta tego kręcącego się mechanizmu lata w każdą stronę jak porąbany, niby 1-2 milimetry luzu na wysokości palca ale nie da sie jezdzic, motor ledwie kreci do 3 tys. rpm i teraz poprostu Hania stoi
miał ktoś może już taki problem? nie wiem czy mam wymienić cały aparat zapłonowy czy to może kwestia innego pokroju?
HELP - pilne
z góry dziękuję!
Witam!!
Błąd nr 4 hmm...... wygląda na to że padł czujnik halla - no to pewnie cały aparat do wymiany niestety.
Tego bym Ci nie życzył więc sprawdź też inne ewentualności.
Jeżeli rzęziło coś w kopułce wypadałoby też sprawdzić łożysko. Koszt takiego łożyska to ok 40zł KOYO.
Zastanawia mnie też ten pozwijany kawałek metalu w kopułce. Musiałbyś sprecyzować czy to taki drucik był? Bo może padło uzwojenie i dostało się do kopułki.
W najgorszym wypadku wymiana aparatu - używka to na allegro koszt ok 200zł
http://allegro.pl/item199...16v_1990r_.html
Pozdrawiam
wnętrzności aparatu zaplonowego, cza by chyba jednak rozebrac go konkretnie...
wnętrzności aparatu zaplonowego, cza by chyba jednak rozebrac go konkretnie...
No bez tego nie da rady ale przy błędzie 4 stawiałbym na czujnik Halla choć mogę się mylić i nie wykluczam też innych przyczyn.
generalnie błąd 4 wyskakuje często z niewiadomych niekonkretnych przyczyn ktore zaczynaja sie w aparacie zapłonowym... Takze tak czy siak rozkladaj aparat
Biorąc pod uwagę że w kopułce znajdował się pozwijany kawałek metalu to nie jest za ciekawie bo to może oznaczać że uzwojenie się posypało - rozebrać napewno trzeba.
jak wyglada łączenie tych wnętrzności aparatu zapłonowego z wałem?
bo powiedzmy ze zdejme cały aparat zeby go "przedłubać" i przy okazji sprawdze łożysko (bo chyba będzie wtedy widoczne - prawda? ) no i czy później nie będzie problemów z załorzeniem tego wszystkiego żeby zapłon się nie przestawił?
P.S. Arszeniq... jeszcze nie było tak żeby błąd wyskoczył bez powodu... przyczyna może być faktycznie nie wiadoma, ale zawsze jest przyczyna - napewno konkretna...
Przykro mi ale sądzę że będziesz musiał wymienić aparat. Kiedyś śledziłem podobny temat na CRX info i były te same objawy czyli auto wkręcało się do 3000rpm i dużo paliło - okazało się że to był właśnie czujnik.
Natomiast jeżeli chodzi o odkręcenie od silnika to nie powinno być problemu.
jak wyglada łączenie tych wnętrzności aparatu zapłonowego z wałem?
z jakim wałem? Od góry rysujesz kreske przy srubie mocujacej (bo aparat sie reguluje przekrecajac go) wiec zeby sie nie przekrecil to zarysuj mazakiem. Kapniesz sie o co kaman.
Aparatu zaplonowego nie da sie wlozyc odwrotnie. We wnetrznosci dotyka/styka sie on z ssącym wałkiem rozrzadu (przy kol. ssącym) ktory ma nacięcie tylko z jednej strony i to wszystko się spasowywuje.
Zapoidaj fotki filmik owego zjawiska a co do czujników to zawsze sie one chzrania a nie autai dlatego wszytko głupieje
Troche poszukałem na crx-info - i znalazłem podobny problem - zerknij sobie
http://www.honda-crx.info...rat+zap%B3onowy
wszystko się wyjaśniło... na szczęście tylko łożysko było do wymiany no i problem z głowy... jednak to nie wszystko, pojawił się nowy
można tylko się teraz ze mnie śmiać bo nie pozaznaczałem nic w aparacie zapłonowym i teraz mam wszystko poprzestawiane w cały świat... tak to właśnie jest jak sie robi coś pierwszy raz i sie kupkę o tym wie...
cóż... potrzebuję teraz waszej pomocy
...tak dokładniej potrzebuję schemat aparatu zapłonowego (B16A1) z widocznymi znacznikami pierwotnego ustawienia aparatu...
dla jasności (jak by ktoś nie wiedział a spotkał się z tym przypadkowo), taki aparat ma zaznaczone miejsca jak powinien być ustawiony aparat dla "pierwszej iskry" kreseczki kropeczki i takie tam rzeczy robione już fabrycznie... pytanie tylko gdzie się one znajdują bo ni cholery nie mogę się ich doszukać...
help
z gory wielkie dzieki!
Pisz na czarno, nie jesteś wyjątkiem.
Znaczniki? przeciez tam sie sklada wszystko jak czarne na bialym, potem tylko kable dobrze powpinac... nie czaje... zrob fotke?
Pisz na czarno, nie jesteś wyjątkiem.
pisze na czerwono zeby wyroznic nowy problem w tym samym temacie...
wydaje mi sie ze jak bys tego nie zlozyl to bedzie ok bo i tak elektronicznie zaplon sie przyspiesza i opoznia... sam sie reguluje... skladaj wszystko "po srodku", bedzie mialo miejsce sie cofnac i wyprzedzic...
nie wiem czy dobrze gadam