Internet to potęga « Obserwuję, myślę, piszę – serwis Goldenrose
witamostatnio zajrzałem do swojej hondy pod maskę żeby sprawdzić stan oleju i co sie okazało
na bagnecie ledwo ledwo było widać olej ...
do wymiany pozostało ok 4.500 km zalana jest olejem MOBIL 5W50
pojechałem do sklepu kupiłem 1 L i co sie okazało poziom oleju na bagnecie ledwo ledwo sie podniósł .... dokupiłem jeszcze `1 L ale nie dolewałem jescze ...
Tak to wszystko ok z nia jest nic sie nie dzieje żeby na mocy stracił czy co¶ takiego
i takie pytanie czy przy tych silnikach trzeba dolewac tego oleju czy co¶ jest tam nie tak ?
je¶li tak to co może być walnięte i ile by takie co¶ kosztowało
nie ukrywam że czasami lubie jej przycisn±ć
a i dodam jeszcze ostatnio robiłem przegl±d także silnik od spodu jest suchy bo sobie kukłem i tam co¶ go¶ć wkładał do wydechu patrzył to co¶ tam z tym spalaniem to mówił że jest jak w zegarku ;p
silnik sie nie grzeje ani nic w tym stylu ;p nie wiem co mnie podkusiło żeby zobaczyć stan oleju ale dobrze że tak zrobiłem
No cóż pewnie jak się nigdzie nie poci to po prostu bierze olej co jest efektem zużycia się pier¶cionków, uszczelniaczy itp. Ale się nie przejmuj 1L na 4500km to nie jest dużo. Zaczniesz się martwić jak będzie brała 1L na 1000km Tyle co teraz napisałe¶ to niektóre nowe VW bior± oleju i producent mówi że tak musi być. Sprawdzaj co jaki¶ czas i dolewaj i jeĽdzij
On napisał, że do wymiany oleju mu zostało 4500, a nie ze bierze 1L na 4500 km
Sorry my¶lałem że tyle było przejechane więc zadam pytanie, ile przejechałe¶ KM od ostatniego dolewania?
1L na 4500km to nie jest dużo
to jest ponad 2L od wymiany do wymiany ... auto bez vteca ... nadal uwazasz ze nie duzo?
Couto, jak na tym forum bior± po 1L na 1000km niektóre i też bez vteca to my¶lę że nie
aha ... myslalem ze jakies konkretne zrodlo mi podasz.
Couto, jak na tym forum bior± po 1L na 1000km niektóre i też bez vteca to my¶lę że nie
np kogo ?
a co to da że będę wymieniał po loginach ile komu Honda pali oleju? Moja np paliła 1L na 1000 przy pałowaniu
nie chodzi o to, ale 1l na 1000 km to jest juz tragedia.
fastfoodowe D15B JDM tyle bralo...
Mój też tyle bierze jak Cisne cały czas ale jak jade spokojnie to góra 0.2 na 1000
2L od wymiany do wymiany to się w niektórych super niemieckich nówkach z salonu dolewa
no to tak panowie po dolewce 1 L oleju na poczatku nie pokazywało prawie nic zaledwie troszke ; p
gdy autko stalo cały dzień nie jeżdżone potem na bagnecie było do tej 2 kropki to chyba dobrze . ale słyszałem ze na pełnym syntetyku powinno być do tej drugiej kropki ?
ale tak czy siak wzięła trochę oleju
ale słyszałem ze na pełnym syntetyku powinno być do tej drugiej a rzepak pod korek .
ale słyszałem ze na pełnym syntetyku powinno być do tej drugiej kropki ?
to jaki olej nie ma nic do rzeczy
2L od wymiany do wymiany to się w niektórych super niemieckich nówkach z salonu dolewa
sorki sebas ale pierdolisz tak ze az zal czytac ... (do wolnych przemyslen jest ogolne forum, a ja wchodzac na techniczne, na jakimkolwiek forum, chcialbym poczytac konstruktywne, poparte jakimis wiarygodnymi materialami fakty)
jak jezdzisz ciagle do pod redline to i Ci bagnet wciagnie
rozmawiamy o Hondzie.
co do diesla to na swoim przykadzie moge powiedziec tyle ze po 3.5k km nie widac na bagnecie roznicy.
wiec zostało mu do wumiany 4,5ty¶ liczmy ze zrobił 10ty¶ i dolał 2 litry to wychodzi 0.2l na tysi±c to nie ma dramatu jeszcze bi±r±c pod uwage ze nie ucieka nigdzie nawet troche, u mnie w renuwce co 15 ty¶ nawet grama nie dolewałem
sorki sebas ale pierdolisz tak ze az zal czytac ...
To nie czytaj Zignoruj mnie czy co¶ W rodzinie s± 2 nowe VW z salonu i bior± wła¶nie około 2L od wymiany do wymiany i producent twierdzi że tak ma być Nie wzi±łem tego z kosmosu A Ty masz japończyka w miarę młodego to Ci nie bierze oleju ale zobaczysz za parę lat... każdego auto kiedy¶ zacznie
dam taki przyklad z mojego domu
Mercedes E320CDi 2004r - wym. co 15000km. Ubytku 0 L
Mercedes A170CDi 2003r - wym co 15000km. Ubytku 0 L
Mercedes Sprinter CDi 2004r - wym co 25000km. Ubytku 0,5 L
Volkswagen LT(dost.) 2005r przebieg ponad 330000km - wym co 25000km - Ubytku 1L.
wczesniej Citroen HDi zadnego ubytku nie stwierdzno
Te auta maja nowoczesne silniki i jakos nie przepalaja oleju , inaczej jest z dostawczymi jezdza z ladunkiem czesto przeladowane ale wszytko w normie. Dziwi mnie to ze takie nowe samochody biora olej.
Ja mówię np o Golfie z silnikiem 1,4 albo passacie 1,9 tdi... żr± olej
A mam za to swifta 89r. i kręcę go pod redline od 4 lat, przebieg chyba 170000km i od wymiany do wymiany max 0,5L ubędzie... To jest maszyna
passacie 1,9 tdi... żr± olej
moja kobieta ma bore 1.9tdi 2000 rok i jakos nie stwierdziłem zeby brała olej.
No to może też zależy od konkretnego egzemplarza... ale i tak dalej będę twierdził że 2L od wymiany do wymiany to nie jest jeszcze dużo. Taniej chyba kupić 2 razy do roku litr oleju niż robić remont
postaram sie ;P
u mnie to wyglada tak:
- byla d13b2 - od wymiany do wymiany dolane ok 0.5l
- byly d15b2 - olej wymieniony, przejechane jakies 5k km, nie widac brakow (tu trzeba zaznaczyc ze bardzo zdrowy silnik byl)
- d15b - od wymiany do wymiany (9-10k km), dolane 1,2L (raczej bez nadmiernego palowania, raczej bardzi okazjonalnie)
// kazdy z powyzszych powyzej 10lat
- d14z6 - od wymiany do wymiany (syntetyk, ok 14k km), dolane mniej niz 0.5L
- 2.0 d4d - tak jak pisalem
// powyzsze ponizej 7 lat
wiec zostało mu do wumiany 4,5ty¶ liczmy ze zrobił 10ty¶ i dolał 2 litry to wychodzi 0.2l na tysi±c to nie ma dramatu jeszcze bi±r±c pod uwage ze nie ucieka nigdzie nawet troche, u mnie w renuwce co 15 ty¶ nawet grama nie dolewałem
A czy w renałcie czasem nie przybywa oleju?
ciekawy artykuł
Panowie z Auto ¦wiata s± jednak mistrzami
i tak wszystko zalezy od zuzycia silnika. Jakby tak brac pod uwage opinie to moja 605 bierze 7l od wyiany do wymiany:D
auto swiat miazdzy