jak szybko i sprawnie odpowietrzyc uklad hamulcowy?

site
Internet to potęga « Obserwuję, myślę, piszę – serwis Goldenrose
mamy spuszczony na maksa plyn z ukladu hamulcowego.
zalewamy nowy i teraz nalezy go odpowietrzyc. standardowa "domowa" procedura wyglada tak ze jedna osoba pompuj, druga poluzowuje zaworek i tak w kolo az plyn straci bombelki powietrza.
u mnie to sie jakos srednio sprawdza gdyz jest teraz zajeboscie zimno i gestosc plynu jest stosunkowo duza przec co plyn strasznie powoli traci powietrze...

jaki macie pomysl zeby zrobic to szybko i sprawnie?

aaa chcialem dodac jeszcze jedna rzecz, mianowcie jest w stanie takim pompowaniem "utwardzic" pedal hamulca ale jak odpalam silnik to pdel znowu idzie w podloge...

czy jakas lepsza opcja byloby odpowietrzanie na wlaczonym silniku kiedy dziala pompa hamulcowa?


ja swoje odpowietrzałem w kolejno¶ci prawy przód, lewy tył lewy przód prawy tył - tak jak manual nakazywał i wg techniki jaka jest przedstawiona tutaj czyli ze słoiczkiem i wężykiem.
Na wł±czonym silniku bo też mi się pedał blokował.
potem pojechałem pół kilometra i sprawdziłem czy bombelki na nowo się nie zrobiły w analogiczny sposób.
dobra, moge to zrobic jeszcze raz na maksa, podniose cale auto i bede robil konsekwentnie pp-lt i lp-pt.
tylko teraz takie pytanie... ja z przodu mam po 4 odpowietrzniki na zacisk! jaka kolejnosc zastosowac?
polnocny zachod,poludniowy wschod,polnocny wschod,poludniowy zachod



polnocny zachod,poludniowy wschod,polnocny wschod,poludniowy zachod zalezy jak auto postawie

ja swoje odpowietrzałem w kolejno¶ci prawy przód, lewy tył lewy przód prawy tył

ludzie kto was uczyl odpowietrzac hamulce!!??

ODPOWIETRZA SIE ZAWSZE OD NAJDALSZEGO HAMULCA OD SERVA !!!

PRAWY TYŁ, LEWY TYŁ, PRAWY PRZÓD, LEWY PRZÓD !!

No i reszta tak jak sam zaproponowales, nie ma innego wyjscia, 2 osoby i pompujecie..... jak juz zapelnia sie 4 tloczki i sika wszedzie, to potem powtarzasz ze 2 razy 4 koła od nowa po ok 4 odpowietrzenia na sekwencje!!

jak odpalasz i opada pedal hamulca to normalny objaw dobrze dzialajacego serva!!
uuu to juz nie raz sie spotkalem z tym ze na krzyz sie robi ale moze tu moze byc znowu ile osob tyle opini... poprobujemy


pp-lt i lp-pt. to kolejno¶ć do c4g wg manuala.

a z 4 tłoczkami to dałbym 4 wężyki i jednoczę¶nie odpowietrzał.


czy mozliwe ze to dalej jest tak mocno zapowietrzone?

mozliwe...

zakrecasz zacisk... pompujesz na sile z 5-6 razy az pedal stwardnieje , odkrecasz zacisk -> plyn sika z bombelkami zakrecasz po 1-2sek... i tak pare razy dopoki malo bedzie bombelkow! az w koncu wcale!

tylko rozroznic musisz piane od "wytrysku" od bombelkow! najlepiej gumowego wezyka przeĽroczystego o tej srednicy nalozyc na fajke
tylko tak jak pisalem problem polega na temperaturze ktora tak wplywa na gestosc plynu ze ciezko naprawde zeby powietrze odlaczylo sie od plynu.. ehhh

i jeszcze nie mam z kim teraz robic... moze chce ktos podjechac troche popompowac?

i co z tym ze jak juz pedal jest stosunkowo twardy to po odpaleniu nagle znowu podloga? (pomijajac sprawnosc serwo)
widocznie dalej jest zapowietrzony... no chyba ze jestes zboczony... zawsze musi opasc troche i tak musi byc... pod brod± nie bedzie nigdy... no chyba ze masz jakies kijowe przewody (sie rozprezaja) albo kijowy plyn (sie spręża) - pomijam sprawno¶ć serva!

ja bym pomogl ale jestem bez auta i w robocie

co do temperatury... zawsze mozesz podgrzac plyn palnikiem : -)))

no i jesli przepompowales wiecej niz ok 0,6-0,7 L to juz bym sie zastanawial co jest nie tak...

co do tych 4ch siurkow do odpowietrzania zaciskow przyznam sie szczerze ze nie wiem co to, 4 tłoczkowe zaciski odpowietrzane osobno? wg. fizyki tez powinienes odpowietrzac je najdalej od glownego dojscia plynu, ale w srodku pieron wie jak to jest skonstrulowane... - to tylko przypuszczenia - nie wiem...
po odpaleniu to nie jest lekki opad a totalnie podloga wiec swiadczyloby to o tym ze dalej jest zapowietrzony niestety

przowody przod w stalowym oplocie Wilwood, tyl seria (nie dorabialem w koncy jeszcze teraz). plyn to Motul RBF660. sadze ze narazie przepompowalem cos kolo 200-250ml
no to jeszcze duzo ci zostalo chyba ze to przepompowane 200-250ml jest ponad fabryczny stan plynu w calym ukladzie wynosz±cym chyba ok 0,4-0,5L.

przeczytalem wlasnie gdzies cos o 4 tłoczkowych brembo i odpowietrznikach ktore... jesli maj± siurki na dole to jest duze prawdopodobienstwo ze sie ich nie odpowietrzy bo bombelki zostan± na gorze... a jesli odpowietrzniki s± w gore to idzie to sprawniej i pewniej! - nie wiem do jakiego przypadku to sie dotyczy ale daje do myslenia...
sam naprawiam swój samochód Honda-civic strona 197-199 http://covallus.netmark.pl/civic/sam_naprawiam.pdf

nic nie pisz± o podgrzewaniu płynu palnikiem
jak do wieczora nie znajdziesz pomocnika do obsługi p±py to chętnie użyczę mojej nogi
poluzuj przewody przy regulatorze siły hamowania. najwyższy punkt i " wygoń powietrze " ,tam często zostaje i bruĽdzi .

jest dwa sposoby szybkiego odpowietrzenia . po pierwsze dodatkowa zakrętka na zbiorniczek z przewodem pod sprężarkę wlewasz płyn ,luzujesz odpowietrznik i dymasz (ostrożnie i z umiarem ) przepychaj±c płyn.
drugi to wakupompka (odsysaj±ca) odci±gasz płyn z odpowietrzników w zaciskach.


ODPOWIETRZA SIE ZAWSZE OD NAJDALSZEGO HAMULCA OD SERVA !!!


Mnie też tak uczyli.
jest tak: pedal dalej wpada stosunkowo gleboko w podloge ale hamulce troche zaciskaja bo zatrzymuja tarcze (podlewarowane auto). wiec hamulce same z siebie dzialaja tylko bardzo slabo. jak juz mi nic innego nie pozostanie to przepompuje ten plyn ze dwa, trzy razy i zobaczymy co sie bedzie dzialo
sproboj jeszcze odpowietrzyc na odpalonym silniku kiedy dziala wspomaganie hamulca !! powinno byc szybciej !!
bede musial tak zrobic tylko narazie cisne w garazu i te spaliny mnie wykanczaja jak zapalam na chwile zeby sprawdzic

bede musial tak zrobic tylko narazie cisne w garazu i te spaliny mnie wykanczaja jak zapalam na chwile zeby sprawdzic

noo uwazaj bo to niebezpieczne, nawet nie czujesz kiedy tracisz przytomnosc
i jak poszło ?
lipnie hamulce lapia ale na samym koncu i na 100% nie jest to tak jak powinno byc :/ bede z tym walczyl ale to juz pojutrze chyba ze jutro miniac cos wymysli.

ogolnie to jezdzic sie niby da ale na superoes sobotni byloby ciezko.
musze to kurde ogarnac
co¶ długo masz te problemy , może to nie zapowietrzenie tylko jaka¶ ustereczka.
czy jak podpompójesz to hamulec staje sie lepszy ?spróbuj jeszcze zaci±gn±ć ręczny i wtedy
sprawdzić czy sie co¶ zmieniło . jak chcesz to będę niedługo w kielcach, wezme odsysawke i podlece jak masz wszystko ok, to 15 min i be po sprawie.
namiary na pw.
chciałbym zobaczyć jak lata autko na miedziance ale bez hampli chyba nie pojedziesz (choć czasy mogły by być lepsze he he )
suhy, jak masz cos do odsysania to zapraszam serdecznie, dasz jakis numer i sie zgadamy

a miedzianka juz mi odpadla niestety ale to wyjasnie w swoim topicu
i wymieniłe¶ ???. dało co¶ ..
jest tak:
wymienione zostalo na serwo na takie z VTi (bylo z 1,3 - mniejsze), do tego dolozona wieksza pompa hamulcowa z Legend.
efekt jest taki ze hamulce juz dzialaja ale mam wrazenie ze pozostala kwestia regulacji pedalu zeby je wyostrzyc.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • reszka.htw.pl
  • All right reserved.
    © Internet to potÄ™ga ÂŤ ObserwujÄ™, myĹ›lÄ™, piszÄ™ – serwis Goldenrose