ďťż

modyfikacje regulaminu

site
Internet to potęga « Obserwuję, myślę, piszę – serwis Goldenrose
Znalazłem jeszcze taką ciekawostkę w regulaminie PZBnO szukając definicji podpuchy, czyli jak to wygląda w profesce.

Punkty kontrolne z różnych tras rozmieszczone zbyt blisko jeden drugiego mogą ściągać zawodników, którzy prawidłowo nawigują do miejsca, w którym stoi właściwy punkt kontrolny. Zgodnie z punktem 19.4[1], punkty kontrolne nie powinny być zlokalizowane w odległości mniejszej niż 30m jeden od drugiego. Co więcej, wyłącznie, gdy obiekty, na których zlokalizowane są punkty kontrolne są wyraźnie różne zarówno w terenie, jak i na mapie, powinno się punkty kontrolne rozmieszczać w odległości mniejszej niż 60m.

Przykład ten więc pokazuje, że muszę biegać z lupą od dzis , bo w takiej bliskości nie musi być podpucha, a np. punkt z innego biegu - co na jedno wychodzi.

Co więcej (podkreślam że to tylko dygresja, a nie polemizowanie z wynikami) w realiach BnO reklamacja z pk 6 byłaby przyjęta(odległość od środka do środka obniżeń terenu wynosi 2,5mm, czyli 25m - sprawdziłem pod lupą). Podobnie osoby, który złapały 2 podpuchę, tzn. tą bliżej punktu właściwego(20m) również powinny mieć uznane dobrze.

Niezłe jaja... Ale od dziś i tak biegam z lupą w zanadrzu

kR


czas na mnie!!!
Krotko i zwiezle!
Trasa super, urozmaicony teren, pogoda mi w pelni odpowiadala, organizacja oki
Co do podpuch to w pelni zgadzam sie z Kondzikiem poniewaz roniez sprawdzilem w regulaminie PZBnO i tak wlasnei jest! Sam rowniez przeliczylem ile dokladnei jest od podpuchy do punktu i tak samo wyszlo!!!
No ale coz to przynajmniej dostalismy nastepna lekcje jak mamy rozstawiac biegi i na co zwrocic uwage trzeba!!!
Jestem w pelni zadowolony z biegu, udalo mi sie bez blednie dotrzec na kazdy punkt (nie liczac 6-stki), ciolem ile sie dalo i zawsze udalo mi sie wyjsc idealnie na pk Super, jeszce raz dzieki Marcin za bieg
pozdro
LG

A tak w ogóle to na zawodach chyba nie ma podpuch z tego co Bartas wczoraj mowil to na profesjonalnych zawodach (z relacji Pawla Z.) wynika, ze wystepuja pk mylne. sadz, ze jest to nawet instytucja starsza, niz ty Slawku biegasz w BnO...


Przykład ten więc pokazuje, że muszę biegać z lupą od dzis

Ale od dziś i tak biegam z lupą w zanadrzu zamiast sie powtarzac mozna jedno zdanie poprostu wytluscic.
Ja się nie chcę kłócić, ale mylne to chyba dlatego, że to z innej trasy, a nie podpuchy w naszym rozumieniu .

Skończmy temat bo jałowa dyskusja z tego wychodzi, lepiej się skupmy na następnej imprezie. a do nie j już tylko 19 dni!! a to oznacza, że mało czasu kruca bomba - mało czasu


A może dołączajmy opis pktów do karty - w ostateczności narysowany jak na longu w Gościmiu na miejscach do wbijania perforatora na karcie. Nawet GEZnO masz tak opisane . A zmusi to organizotara do wysiłku, aby pnkt nie stał w środku lasu, pola czy bagna (żadnych zamierzonych porównań;-)), a w konkretnym pkcie na mapie, które można opisać i co najważniejsze znaleźć i się do tego odnieść.
Wiem ze ta rozmowa powinna sie toczyć w osobnym wątku
(moze Flaper wiadomosci poruszające kwestie regulaminu łącznie z
dyskusja na temat klasyfikacji kobiety/faceci, podpuch wrzucisz do
osobnego watku pt korekta regulaminu) wówczas stanie sie to bardziej
czytelne

Ja mam jeszcze swoje trzy grosze do regulaminu


Ja tylko w kwestii regulaminu, bo nie ma go na stronach,
a mnie się rozchodzi o kary minutowe, ktoś może to przypomnieć


Sławek poruszył dosc istotną kwestie - myśle ze po pierwsze nalezy to
przypomnieć a po drugie zmodyfikować

Ale od poczatku o co mi biega otóz odnosze wrazenie ze zgodnie
z regulaminem z zeszłego roku to zostałem dosyc łagodnie potraktowany
bo powinienem miec chyba jeszcze 40 minut karnych doliczone - ale
nie mam przed soba regulaminu (bo 20 minut które mi Marcin doliczył
dotyczyły pkt 5 który dodakowo wbiłem w R) zostaje cały czas źle wbita 3
w inne pole - o ile pamietam za 40 minut karnych

A teraz przejde do kolejnej kwesti - uwazam ze czasy te nalezy dosyć
radykalnie skrócić bynajmniej nie dlatego ze mnie dotyczy problem -
start na Rusalce mozna ocenic wg starego regulaminu, ale kolejny już wg
nowego

Generalnie chodzi mi o to ze tak restrykcyjne kary miały nas zmusić do
walki o punkty czesto wracalismy z lasu bez potwierdzeń, lub własnie z
podpuchami i całe szkolenie odbywalo się pod Nietoperza
no i miało to wyeliminować wszelkie kombinacje

Obecnie nalezy to nieco zmodyfikować czyli nieco zmniejszyć kary czasowe
za podpuchy lub brak punktów, ale czały czas stosować zasade wyższosci
wszystkich punktów nad czasem czyli ktos kto nie ma PK nie moze byc
sklasyfikowany przed osoba z wszystkimi PK

Moja propozycja wynika z faktu ze zaczelismy startować w duzych imprezach
ogólopolskich i tam takich restrykcji nie ma a nawet do sposobu potwierdzeń
pochodzi sie z duzym spokojem np na Bieliku na etapie BnO wbilismy z Kondziem
6 w 9 i żadnej kary z tego tytułu nie ponieśliśmy, inny zaś był źle rozstawiony
i wyjsniłem to przez telefon z organizatorem i tez nam uznał
Teraz na Emmecie Kondziu wbił 3 w 4 a 4 w 3 i tez zadnej kary

Owszem mozna powiedziec ze AR to nie BnO ale na bieliku było akurat BnO

Na tej podstawie jestem skłonny błędy (zmiany wbicia) nawet uznawać jako nie błąd
czym to motywuje a no tym ze docelowo za jakis czas bedziemy biegać z chipami
i tam takiego błędu sie nie popełni

Co do podpuch to owszem sa one domeną marszów na orientacje i harcerzy,
ale nie tylko - w BnO trennigi dla juniorów, oraz czasami zawody odbywaja sie
z mylnymi PK ale budzą one tyle kontrowersji (rodzaj kary) co u nas dlatego
na prestiżowych zawodach ich sie nie stosuje, a tylko na mniejszych lokalnych
Dodam ze kary czasowe za mylny PK oscylują w granicach 5-10 minut
a wyczytałem ze nie powinno sie ustawiać mylnych PK blizej niz 5mm co
przy skali 1:10000 daje 50m w terenie a 1:15000 az 75m

Sądzę ze moglibysmy na temat troszke podyskutować tak zeby na 15.01 miec juz
nowy regulamin przyblizajacy nas do standartów ogólnoposkich a nie nietoperzowych

BB
Moje propozycje:
- brak punktu - 30 minut
- wbicie podpuchy bez wbicia prawidłowego w R-kę - 20 minut
- wbicie podpuchy i wbicie prawidłowego w R-kę (albo kilka R-ek jakby to miało miejsce ostatnio ) - 15 minut
- wbicie punktu w inny - 10 minut

W przypadkach łączonych kara wyższa:

Przypadki dziwne:
Jeśli ktoś wbił podpuchę (bez prawidłowego w R-kę) na 3 punkcie w miejsce 4 i 4 prawidłowo w 3 to ma 20 minut jak za podpuchę, i za 4 ma 10 minut kary !
Czyli za dw punkty 30 minut kary.
tak. ja takze bylem zawsze za zmniejszeniem kar czasowych za pdpuchy, braki i co najwazniejsze zle wbicia. zwlaszcza tego ostatniego, bo popelnienie takiego bledu wcale nie swiadczy o slabym wybieganiu a czas stawia zawodnika gdzies w ogonie stawki.

czy jest ktos zatem, ktoby chcial na podstawie starego regulaminu napisac nowy? uwzgledniajac oczywscie zmiany zwiazane z karami czasowymi (ktore jeszcez doustalmy) i mozliwoscia wyboru 9 z 12 startow. jesli nikt takie sie nie znajdzie oczywscie to zrobie. pytam bo moze ktos ma wizje i mu zalezy na swoim udziale.

mg
recami i nogami za zmniejszeniem kar czasowych!
Ja uważam, że można by w pełni przyjąć zasady ogólnopolskie w BnO w sprawie kar czasowych i tyle. Szczerze to nie wiem, jakie są one dokąłdnie, ale podejrzewam, że są one najbardziej wymierne.
To jest najprostsza droga i omijamy dalsze rozważania.

Tak stricte od siebie - dorzuciłbym jedno - w sprawie wbicia w złe miejsce PK. (czyli zamiana np. 3 z 4). Ja bym za takie coś wogóle nie robił kary. Żadnej - pod warunkiem, że osoba, która popełni ten błąd sama od razu poinformuje sędziego. Gdyby jednak osoba ta wygrała o niecałą minute z inną, wówczas spadła by o jedno miejsce, gdyż to ten potencjalnie zaoszczędzony czas na dokładne wbicie kodu w karte startową. Uważam, że będzie to sprawiedliwe.

kR
Rowniez jestem za wprowadzeniem regulaminu PZBnO i za zmniejszeniem kar czasowych!! A co do tych zamian punktow (3z4) to mysle ze pomysl Kondzia jest w miare si!!

pozdro
lg
Słuchajcie buszując po necie natknąłem sie na pewną impreze
pod nazwa TECHnO, która jest odpowiedzią na najnowsze trendy w BnO
czyli Micro Orienteering, w skrócie są krótkie techniczne biegi
z duza iloscia punktów mylnych, w Polsca ta odmiana dopiero sie
gdzieniegdzie pojawia, natomiast w Europie jest juz dosyc popularna
sa bardzo szczegółowe przepisy (mam je niestety tylko po angielsku)

Napisałem do organizatora imprezy zadając mu kilka pytań
oto jakie dostałem odpowiedzi:
- zawody przeprowadzane są na specjalnie przygotowanych
mapach w skali 1:5000, a nawet 1:2500
- punkty mylne nie mogą być bliżej niż 1m w terenie !!!
- kara czasowa za zebranie podpuchy to 30 sekund !!!

Generalnie chodzi w takich zawodach zeby pomimo wszystko był to sport
a w dodatku sprint, nie ma tez wyższosci zebrania dobrych PK nad czasem
czyli ktos kto zebrał podpuche ma pomimo wszystko szanse na wygraną

Co do regulaminu naszego GP to analizujac sobie sytuacje stwierdzam ze
kary za podpuchy powinny być zalezne od długosci trasy im dłuzsza tym
wieksze, a na krótkich trasach mniejsze

Poniżej zamieszczam link do mapy z zawodów Micro-O (pewnej modyfikacji
tej dyscypliny) jak podkresla organizator zawodów o nazwie TECHnO

http://znajomi.flaper.net/bartas/foto/

plik nazywa sie mapa i jest raczej duzy zebyście mogli sobie spokojnie
na niego popatrzeć, obok jest tez mapa Wiórka w rozdzielczości 600 dpi

BB
czolem druhny i druhowie.

zapraszam Was do zapoznania sie z najnowsza wersja regulaminu GP, obowiazujacegow w sezonie 2006. w przypadku braku jakis kwestii w nim zamiesczonych, a ktore obgadywalismy na zbiorce, prosze o grzeczne uwagi

w razie jakichkolwiek innych sugestii takze prosze dac znac.

w refulaminie tym znajduje sie zapis o podpuchach. prosze sie nim nie sugerowac to jest narazie propozycja. musimy wspolnie ustalic czy:
- wystarczy ze podpucha znajduje sie tylko poza kolkiem i juz jest git (przy 5 mm kolku i skali 1:10 000, daje to od srodka kolka do jego brzegu 2,5 mm a wiec 25 metrow)
- czy ustalamy sztywna granice wyrazona w metrach, np. 50.

ja osobiscie jestm za opcja nr 1, Bartek za druga. nie wazne kto za czym zreszta ale wybierzmy odpowiedniejsza. obie sa ok, i maja plusy i minusy, w pierwszej plusem jest jasnosc przepisu (w drugiej ganiaj z linijka i mierz 50 m czy aby juz mozesz), ale przedyskutujmy to wspolnie.

ponizej regulamin.
pzdr
Hm po przeczytaniu mam parę uwag, ale zanim zacznę się wymądrzać, to wolałbym wiedzieć co ustaliliście wczoraj, bo zdaje się było jakieś spotkanie??

Mnie interesują punkty:

1.
3.2
3.3
3.4
4.
5.
6.1
6.2
7.2
7.3
7

hehe czyli nie mam zastrzeżeń do pktu 2 MArcinku i do 7.1
no i do 8, jak zmieni się pnkt 4
Napisz Sławol konkrety bo pytajac co ustalilismy to odpowiadam
ze miedzy innymi ustalilismy ten regulamin

Ja mam dwie uwagi

* w pkt 5 jest (z wyjątkami zawartymi w punkcie 2.3.).
a powinno być ...w punkcie 3.3

* w pkt 8 jest ze zakończenie jest na Hadesie...
a Hades nie jest ostatnią imprezą , natomiast ostatni jest start 10.12.2006
w Krosinku

warto wiec zastanowić sie nad inną formą tzn albo w Krosinku
albo jakies osobne zakończenie np spotkanie wigilijne czy cus

BB
As You wish:

Pkt 1. .... mistrza w Biegach na Orientację .... - mistrza czego? Hufca? klubu? świata?

Pkt 3.2
-rozstawienie lampionów..... każdej strony.... a mur?? paśnik i inne co to z każdej strony nie widać??
-kobiety oddzielnie? i pod prąd? Skąd to się wzięło?
- protokołu.... - będzie gotowy druczek?, bo jak nie to "sporządzenie i przesłanie"

3.3 - odejmiemy 50 pktów orgowi gdy coś spartoli, a pozostała połowa ze średniej zostaje?

3.4 - komisja - niby ok, zabawne w sumie, ale kto to jest "nie zainteresowany sprawą"? moja ciocia z Australii??

4. kary czasowe - a to wyrażone jest w sekundach? funtach? czy
kilometrach do przebięgnięcia? i kary i dystanse

6.1 brakuje: punktacja od 21 - 30 miejsca i pozostałe, oraz punkty dla orga biegu

6.2 .... Każdy anulowany start powodować będzie umniejszenie tej liczby o jeden.... no jak tak bedziemy zmniejszać to przy trzech biegach żaden nie jest brany pod uwagę??? I chyba różnica trzech przy np 7 biegach to przesada - wtedy jeden góra dwa biegi, ale nie trzy - prawie 50 %??

7.2 ... na 5 dni... - no, a jak org pisze, że zgłoszenia do piątku, a bieg w niedzielę to jak ma być? może zapis: "chyba, że organizator zdecyduje inaczej"

7.3 to ja jestem kto? cywil - znaczy jak się pojawi 30 harcerzy i instruktorów to mam pecha??

8. jak BArt napisał

to tyle, ale skoro zaczyna to być bardziej profi to niech będzie.
wykarze sie cierpliwoscia, wiec....


Pkt 1. .... mistrza w Biegach na Orientację .... - mistrza czego? Hufca? klubu? świata? w zeszlorocznym regulaminie, ktory wisial caly rok na stronce u Kondzia, u mnie na profilu u Flapera przez pol roku, zapis byl identyczny ale wtedy ci to nie przeszkadzalo? . nie ,mniej jednak uwaga sluszna, ze zapis ten trzeba sprecyzowac, a wiadomo, ze chodzi o mistrza hufca.


Pkt 3.2
-rozstawienie lampionów..... każdej strony.... a mur?? paśnik i inne co to z każdej strony nie widać??
chodzi o to, ze jak czasem przywieszamy kartki A4 w bardziej ruchliwych miejscach to zeby kartka wiasiala z obu stron drzewa.


kobiety oddzielnie? i pod prąd? Skąd to się wzięło? wniosek samych kobiet. tak chialy - tak maja. i dobrze.


- protokołu.... - będzie gotowy druczek?, bo jak nie to "sporządzenie i przesłanie kolejny zapis z zeszlego roku, rozumiem, ze pewne rzeczy przeszkadzaja dopiero w latach parzystych?? chodzi o mail z czasami w dowolnej formie tak jak to bylo w zeszlym roku.


3.3 - odejmiemy 50 pktów orgowi gdy coś spartoli, a pozostała połowa ze średniej zostaje? to chyba oczywiste, ze nie? za zla organizacje punktow nie przyznaje sie w ogole, moge dopisac - no problem.


3.4 - komisja - niby ok, zabawne w sumie, ale kto to jest "nie zainteresowany sprawą"? moja ciocia z Australii??
to jest na takie sprawy jak nad Rusalka. gsy taki jeden wmawia organizatorowi, ze: "pod tymi krzakami tez jest row" - mowi co to cos niech bedzie ze zabawne, ale pomysl wspolny i wiele wyjasni. a osoba niezainteresowana to taka, ktora bierze udzial w biegu a spra nie dotyczy jej bezposrednio. praktyka pokaze jak to sie sprawdzi


4. kary czasowe - a to wyrażone jest w sekundach? funtach? czy
kilometrach do przebięgnięcia? i kary i dystanse
to chyba oczywiste, ze w minutach, ale moje poczucie estetyki kazalo mi napisac same liczby, gdyz dodane do nich litery MIN burzyly by pewnien estetyczny smak. postaram sie to jakos rozwiazac, natomiast mysle, ze nikt nie ma watpliowsci co do tego, ze chodzi o minuty.


6.1 brakuje: punktacja od 21 - 30 miejsca i pozostałe, oraz punkty dla orga biegu a to dlatego, iz kolejny punkty zchodza do jedynki co jeden punkt. dopisze zatem ta zasade - no problem.


6.2 .... Każdy anulowany start powodować będzie umniejszenie tej liczby o jeden.... no jak tak bedziemy zmniejszać to przy trzech biegach żaden nie jest brany pod uwagę??? I chyba różnica trzech przy np 7 biegach to przesada - wtedy jeden góra dwa biegi, ale nie trzy - prawie 50 %?? kwestia przedyskutowana. tak ustalilismy. teraz tylkp trzymajmy kciuki za organizatoow by sie przylozyli. mysle, ze odpowiedzialnosc jest na tyle duza, ze nikt nie postawi punktu tam gdzie go nie jest pewnien, ani tymbardziej nie da obcej osobie rozrysowywac PK. tak - wedlug tej zasady przy trzech biegach zaden nie jest brany pod uwage - i tak to robisz dla siebie nie? natomiat dobrze wisz jak i ja i kazdy inny, ze jedna, dwie skuchy to maks jaki sie nam moze prztrafic. wiekszosc z pozosatlych organizujacych nie robi bledow (jak ja )


.2 ... na 5 dni... - no, a jak org pisze, że zgłoszenia do piątku, a bieg w niedzielę to jak ma być? może zapis: "chyba, że organizator zdecyduje inaczej" zapis zeszloroczny. nic w nim nie zmienilem. nie ustalalismy tej kwestii wczoraj, a skoro mowi tak regulamin to tego zacznijmy sie trzymac. teraz to juz brocha organizatorow by dopilnowac terminow.


7.3 to ja jestem kto? cywil - znaczy jak się pojawi 30 harcerzy i instruktorów to mam pecha?? traktuj sie jako honorowego czlonka HKSu


8. jak BArt napisał kosmetyka...

cos jeszcze?
chetnie odpwiem, wyjasnie, itp.
pzdr
mg
Drogi Ojcze Dyrektorze, ja się czepiam szczegółów nie dlatego, że mi coś się nie podobało and Rusałką (9 pkt był rozstawiony dobrze!), nie dlatego, żeby pisać - choć lubię, i nie dlatego by się mądrzyć (też lubię ). Skoro zaczynamy się bawić (dobre słowo) poza tzw "własnym sosem", to zabezpieczmy się od strony formalnej (skoro taką mamy) tak, by nikt nam nie zarzucił nierzetelności i nawet nie chodzi mi o jakieś punkty w GP, tylko widzę jak to się rozwija (GP, HKS) i myślę, że robicie rewelacyjną robotę. I lepiej nam/Wam wyjdzie na zdrowie większa i trochę nadmierna, upierdliwa i żmudna dokładność pewnych zapisów, aniżeli dziury w regulaminie, których pojawienie się rok temu nic nie komplikowało, a teraz może być odebrane jako "amatorszczyzna".

Poza tym I: jako matematyk wolę liczby pierwsze (a dwa jest pierwszą liczbą pierwszą ) od parzystych.

Poza tym II: jesteś w niedzielę? Coś ci muszę oddać

Poza tym III: punkt 3.2 u mnie dotyczy lampionów nie kartek.

Poza tym IV: co do tych minut karnych, to przyznam, że myślałem, że mowa o sekundach, serio!! Esteto

BTW Honorowego członk(ostw)a - hehehe i co to zmienia, bo w zapisie nic o honorowych nie ma, chyba, że jest to jednoznaczne z członk(oswt)[i]em ??

-kobiety oddzielnie? i pod prąd? Skąd to się wzięło?

z naszej głowy
dzięki za uwzględnienie naszej prośby^^
W pełni się zgadzam z uwagami Sławka dotyczącymi uściślenia regulaminu. To co dla nas oczywiste i jasne dla kogoś, kto pierwszy raz regulamin będzie czytał jasne już być nie musi, zatem postarajmy się aby regulamin, który tworzymy wolny był od niedociągnięć!

Zatem napisze tez kilka swoich uwag

PKT II Jak dla mnie powinna w tym punkcie znajdować się informacja w jaki sposób dyrektor GP jest wybierany, a nie jakie nazwisko nosi! (bez podtekstów stwierdzenie).

PKT IV Brakuje jak dla mnie wytłumaczenie słówka PODPUCHA! Napisałbym co oznacza ten termin! Dla laika może być on niejasny!

PKT VIII Cytat z regulaminu "....Zwycięzcą zostaje osoba, która zgromadzi w ciągu wszystkich startów ..." to stwierdzenie mi jakoś nie leży, nie jestem językoznawcą ale chyba jest językowo niepoprawne i nieco wypacza to co powinno przedstawiać.

W regulaminie powinna znaleźć się także informacja o sposobie naliczania średniej za organizacje biegu!


PKT VIII Cytat z regulaminu "....Zwycięzcą zostaje osoba, która zgromadzi w ciągu wszystkich startów startów, podanych na stronie www.grandprix.fla.pl..." to stwierdzenie mi jakoś nie leży, nie jestem językoznawcą ale chyba jest językowo niepoprawne i nieco wypacza to co powinno przedstawiać
Może "na przestrzeni" ?

Ja bym nie definiował podpuchy, tylko zamienił to na "punkt mylny" - bardziej fachowe.

Stwierdzenie o widocznosci lampionów- może by napisać - dobrze widoczne( co oznacza, że nei leżą gdzieś na maxa schowane w krzakach - bo o to chodzi).

Zamiast dyrektorem GP - może po prostu prezes HKS Hadesa. A "Ojciec dyrektor"niech zostanie w slangu.

Do tabelki wystarczy pod spodem dopisać (minuty karne doliczane do łącznego czasu pokonania trasy)

Protokół można zrobić, czyli prostą tabelkę w excelu, gdzie bedzie mozna łątwo sortować itp, itd.

Dopisz Marcinie w statucie HKSu o honorowych członkach. Uważam, że powinna ona się tam koneicznie znaleźć(nie tylko ze względu na gp)

W sprawie kar za skopanie trasy : "nie otrzymuje punktów do generalki, na mocy x.x ponadto zostaje mu odjęte 50pkt

Może teraz troche namieszam, ale czy nie jest tak, że osoby, które organizują GP mają z góry conajmniej 50pkt wiecej od pozostałych? Bo oprócz 9 najlepszych startów jeszcze punkty za organizację...

kR
hejkum kejkum

Slawek, masz 100% racji w tym co mowisz i wlasnie dlatego, na kazda twpja uwage, rzetelnie odpowiedzialem. to ze musze co chwile cos zmieniac w regulaminie jest denerwujace nie dlatego, ze ktos mi na towraca uwage, tylko dlatego, ze zeby cos bylo naprawde dobre, trzeba to ciagle dopracowywac i poprawiac. a to, ze w zeszlym roku niektore przepisy regualminu nikogo nie ruszaly a w tym roku sa 'tak razace i wymagaja zmian' jest troche zabawne i zastanawiajace. moze to kwestia piszacego regulamin? oto kolejny przyklad:
"....Zwycięzcą zostaje osoba, która zgromadzi w ciągu wszystkich startów ..." to stwierdzenie mi jakoś nie leży, nie jestem językoznawcą ale chyba jest językowo niepoprawne i nieco wypacza to co powinno przedstawiać. w zeszlym roku lezalo?

a teraz powaznie:
@Slawek: w niedziele jestem ale nie wiem co mi musisz oddac i przyznam ze troche sie boje a honorowosc czlonkostwa jest przy naszym ukladzie dosyc istotna i tak jak napisal ktos (bodaj Konio) nie tylko przy GP jesli wiesz co mam na mysli... Punkt z regulaminu o numerze 3.2. dotyczy lampionow czyli wlacznie ztym co ma go imitowac.

@Magda: no problem. Ania P-Ch zlozyla formalny wniosek na spotkaniu HKS

@Metter: nie bede zawieral w regulaminie instrukcji wybierania dyrektora gdyz takie zasady nie sa ustalone. jak je ulozysz / uzlozycie / ulozymy to mozna o tym myslec, natomiast wymyslanie czegos na sile nie ma sensu. jesli chodzi o podpuche to zmienimy to na profesjonalne MYLNE PK - sluszna uwaga, z tym, ze jesli mowa o laikach to czy to bedzie podpucha, mylne PK czy cokolwiek innego to laik, jak to laik i tak nie zrozumie o co chodzi taka juz natura laikow

i na koniec:

Może teraz troche namieszam, ale czy nie jest tak, że osoby, które organizują GP mają z góry conajmniej 50pkt wiecej od pozostałych? Bo oprócz 9 najlepszych startów jeszcze punkty za organizację... Kondzik ja cie prosze!! nie mieszaj. poprostu pomysl jak to bylo w zeszlym roku. 50 + srednia za organizacje to to samo co punkty za start a wiec... jesli jeszcze nie wiesz to mowie, ze traktujemy to jako jeden z dziewiciu wynikow. a nie 9 + punkty za organizacje? skad ten pomysl??
Ja tylko w kwestii czysto formalnej - potrzebuję to do tego pliku co go spłodzę. Organizator dostaje 50 pkt + połowa średniej ilu startów? 9 - ciu? czyli jak organizuje jeden to max z dwóch mu się nie liczy? Czy może z wszystkich w których brał udział jako uczestnik? Proponowałbym ten ostatni zapis, nie ma wtedy żadnego problemu.
Marcin o co ty mnie prosisz? Forum jest po to, żeby rozwiewać najmniejsze wątpliwosci i kwestie. To, co dla ciebie moze wydawać się oczywiste, dla drugiego moze juz takie nei być. Pytam, bo do tej pory byłem przekonany, ze i nam liczone bedzie 9 startów. Nie poruszylismy tej kwestii nigdy stad o niej piszę i uważam, że zapis, że orgom liczy sie 8 startów jest niezdbędny dla jasnośći.

Będąc konsekwentynm Sławku, to albo połowę sredniej 8 startów, albo wszystkich. Łatwiej będzie wszystkich i to też należałoby zapisać w regulaminie.

Nie może być też zapis, że walczymy o mistrza hufca, bo startują ludzie spoza hufca. Po pierwsze o tytuł mistrza walczy się na mistrzostwach(HZnO HADES), po drugie przecież mistrzem hufca nie moze być osoba spoza niego( a jest to przecież możliwe w naszym GP). Uważam, że zwycięzca GP 2006 HPNM w BnO jest najlepszym tytułem o który walczymy.

kR
Czy jako cywil mogę wtrącić swoje trzy grosze?

3.2 - Widoczność punktu
Zgadzam się ze Squackerem i Kondziorkiem
Ja proponuję taki zapis o obowiązkach organizatora biegu:
- rozstawienie punktów kontrolnych (lampionów) w sposób widoczny, w miejscu charakterystycznym, przy czym miejsce to musi dać się jednoznacznie zlokalizować na mapie i w terenie

3.4 - Komisja do spraw rozpatrywania kwestii spornych
znowu zgadzam sie ze Squackerem
a) Nie ma osób bezpośrednio nie zainteresowanych przy rozstrzyganiu kwestii spornych. Zawsze sprowadza się to do tego, że połowa zawodników wzięła punkt z lewego rowu a połowa z prawego, w związku z czym decyzja który punkt jest ok. dotyczy wszystkich.
Osobami bezpośrednio nie zainteresowanymi mogą być ewentualnie osoby początkujące, które pobiegły słabo i którym nie zależy na miejscu.
Pytanie czy takie osoby mają wystarczające doświadczenie by rozstrzygać który punkt jest dobry i czy będą to chciały zrobić?
b) w jaki sposób Komisja rozstrzyga sprone kwestie?
W regulaminie jest napisane, że:
- Komendant Grand Prix rozstrzyga kwestie sporne nie objęte regulaminem (czy rozstrzyganie, który punkt jest ok., a który jest podpuchą to kwestia objęta regulaminem?)
- Komendant podejmuje ostateczne decyzje - czy to oznacza, że podejmuje on ostateczną decyzję o prawidłowym ustawieniu punktu niezależnie od tego co mówią członkowie Komisji? W tym wypadku Komisja jest "ciałem doradczym".
- Jeżeli uznamy, że Komisja nie jest tylko "ciałem doradczym" ale decyzyjnym to pytanie brzmi:
jak Komisja podejmuje decyzje?
- jednomyślnie - czyli tak jak na Rusałce - Marcin przekonuje tak długo wszystkich aż każdy z osobna powie: Ok zgadzam się na takie rozwiązanie
- przez głosowanie - czyli większością głosów - tu jest problem z liczbą członków Komisji - 4. Może dojść do sytuacji, że jest remis 2:2

5. Rozstawianie PK i PK mylnych
Proponuję:
Punkt mylny nie może stać w mniejszej odległości od prawidłowego punktu kontrolnego niż 3 mm w skali mapy
na mapie 1:10 000 jest to 30 m.
na mapie 1:15 000 jest to 45 m.
na mapie 1:50 000 jest to 150 m. itd.
Im mniejsza skala tym mniej szczegółów na mapie= tym trudniej porównać teren z tym co widzimy na mapie=tym trudniej zlokalizować prawidłowy punkt=tym większa musi być odległość między mylnym a prawidłowym
ad. 3.2
popieram jak profi to profi , ale bedziemy mieć super regulamin

ad. 3.4 a
- no tu generalnie chodzi o pewną obiektywnosc danej osoby czyli
np uwazam ze nie mogą to być osoby które rywalizują o 1 lub 2 m-ce
ale osoby rywalizyjące o m-ce 10 i 11 - nie bedą sie az tak emocjonować
jak czołówka
tu pozwole sobie na dygresje o demokracji otóż uważam ze zawsze sie taka
osoba znajdzie, która bedzie miała dystans do sprawy i to wyjdzie jak Marcin
pisał w praniu, czwarta osoba zdefiniujmy niezainteresowana bedzie
napewno waznym elementem komisji która wniesie kolejny głos w
dyskusji, jesli jednak bedzie problem i wszyscy ulegną emocjom to
zawsze mozna poprosić kogoś z klubu WKS Grunwald - to bedzie
napewno osoba niezainteresowana

od 3.4 b

Komisja tak długo dyskutuje, bada teren z mapą az uzyska większość
w głosowaniu czyli 3:1, w przypadku remisu i braku kompromisu to
wspomniane w regulminie własnie kwestie sporne rozstrzyga Dyrektor GP
czyli Dyrektor otrzymuje do dyspozycji 2 głosy

ad 5

Jestem przeciw

nadal uwazam ze min 50 m w terenie bez podziału na skale mapy, oraz
zapis ze PK mylny musi sie znajdować poza okręgiem wyznaczającym
dobry punkt co przy skali 1:50 000 zmusi do ustawienia punktu w terenie
na odległosc własnie ok 150 m dalej, zakładajac ze promień okręgu wynosi
ok 2,5 do 3 mm

BB
witam!
Dziś na spotkaniu poruszyliśmy tą kwestię. Tak więc Marcinie, do Ciebie pytanie - czy te uwagi nasze, które są powyżej zostały uwzględnione w regulaminie? Jeśli tak, to go wrzuce na strone i heja, bo tam cały czas jest ten z 20065 roku...

kR
ja tu z ciekawostką - mam takie przemyslenia:

w przypadku, gdy dwóch lub więcej zawodników ma tę samą ilość punktów o kolejności decyduje kto zajmował wyższe miejsca.

Przykład:

do dziś ja i Piotr mieliśmy po 160 pkt, ale on zajął miejsa I i III, a ja dwa razy II, stąd kolejnośc:

1. Piotr - 160 pkt
2. Ja - 160 pkt.

Z racji możliwości odrzucania najsłabszych biegów - może zaistnieć sytuacja, że ktoś ma tyle samo punktów. Ten zapis - prawie - to zniweluje.
pozwoliłem sobie przenieść tutaj dyskusje z wątku Nietoperz - głosowanie


Zanim bez sensu będziemy skakać sobie do gardeł?

Sławol ja mylse ze to nie jest skakanie sobie do gardeł poprostu staramy sie wyjasnic
pewne trudne kwestie, a ze przy tym pojawiają sie emocje no cóż lepiej ze mamy
to forum niż gdybyśmy mieli ta kwestie ustalać w realu


Więc może pozmieniamy regulamin najpierw?

hmm ja sie tylko zastanawiam co chcecie zmieniać - jak dla mnie regulamin
wymaga kosmetyki typu zamiana pkt 2.3 na 3.3 itp
a tak jest całkiem dobry ...
inna sprawa to jego egzekwowanie i tu bym raczej pomyślał co zrobić

pozatym zmiana regulaminu w trakcie sezonu dyskredytuje nas jako organizatorów GP
a dopasowywanie go do sytuacji, które sie wydarzyły to juz wogóle porazka

Moze zanim sie spotkamy i usiądziemy przy stole nad regulaminem to osoby które
uwazaja ze są w nim braki przedstawia tutaj swoje stanowisko i propozycje zmian

pozdr
BB
No nie jest idealny - nie zgodzę się.

Co do zmiany w trakcie - jasne, że to miłe nie jest, ale lepiej zmienić to teraz niż przy następnym spornym punkcie, który jeszcze nie wystąpił znowu się wykłócać.

co do dyskretytacji - hm nie jesteśmy żadnym wielkim związkiem czy instytucją - po prostu osoby spoza HKSu muszą (jak chcą dalej się bawić) przyjąć, że uszczelniamy regulamin i tyle. Nie będą chcieć - trudno stracimy trochę w ich oczach ale regulamin uszczelnimy.

A co do całej dyskusji - trochę to zabawne, że wszyscy pwołują się na zabawę - a kłócimy się o dwadzieścia kilka metrów.
Zamiast przyjąć, że sie zdarzyło i tyle. Dla mnie kwestia podpuch od zawsze była drażliwa, ale przyjąłem, że są i tyle.

Prywatnie bym to odpuścił i olał temat ale pomyślałem sobie, że po BWC będziecie się z Kondzikiem o to spierać i miałem rację

A jak napisałeś, że PAweł mówił, że tak się zdarza to myślałem, że po temacie.

No nie jest idealny - nie zgodzę się.

zatem czekam na konkretne propozycje


trochę to zabawne, że wszyscy pwołują się na zabawę - a kłócimy się o dwadzieścia kilka metrów.

No własnie dlatego, ze sa te spory to nalezy unikać takich sytuacji i własnie o to walcze...
jeżeli teraz puścimy te dwdziescia kilka metrów to ogólnie regulamin mozemy schować
do szuflady, a przed kazdym kolejnym startem w GP nalezy sie modlić o to zeby organizator
nie wpadł na jakies szalone pomysły, bo i tak zadnych konsekwencji nie poniesie


Prywatnie bym to odpuścił i olał temat ale pomyślałem sobie, że po BWC będziecie się z Kondzikiem o to spierać i miałem rację

Sławol takie prywatne wycieczki sobie odpuść... widocznie bardzo podobnie myslimy o BnO,
a zeby nie było ze sie na BWC jakos zmówilismy to pragne oświadczyć ze nic na ten temat
ze soba nie rozmawialiśmy i zadnego wspólnego stanowiska nie ustalaliśmy


A jak napisałeś, że PAweł mówił, że tak się zdarza to myślałem, że po temacie.

No troszke przekręciłes napisałem


poruszyłem ten temat z Pawłem to powiedział ze takie punkty maja race bytu
i stosowanie ich uwaza za słuszne


a potem w kolejnym poscie dodałem



jednak sam na powaznych zawodach rzadko z takich opcji korzysta a wrecz nie stosuje
gdyz moga one powodować sporo kontrowersji


Kolejna sprawa


Zamiast przyjąć, że sie zdarzyło i tyle. Dla mnie kwestia podpuch od zawsze była drażliwa, ale przyjąłem, że są i tyle.

tymbardziej nie rozumiem dlaczego zdecydowałes sie na taki krok, żeby zmniejszyc
odleglosci miedzy punktami ?

pozdr
BB
Proponuję wprowadzić zapis w regulaminie mówiący o tym, że w przypadku gdy do rankingu prowadzonego w ramach GP wliczany jest start będący samodzielną imprezą (Hades Nietoperz), regulamin danej imprezy jest "najważniejszy" tzn uznaje się w takim przypadku wyższość regulaminu imprezy nad regulamin GP!

Klasyfikacja na takich zawodach jest wiążąca!! Rywalizacja odbywa się wyłącznie na trasie pucharowej. (osoby startujące na innych trasach nie będą uwzględniane w punktacji GP)

I nie ma problemu!
normalnie z trudem mi to przechodzi przez gardlo ale... Metter ma racje
rozwiazanie nie jest wolne od wad, ale jest proste, latwe w stosowaniu i na obecny stan rzeczy wydaje sie byc bardzo rozsadne. wedlug mnie opcja godna uwaznego rozpatrzenia.

pzdr
mg
Jestem za;-)
Dobrze mowi, bo glosno
Jestem calkowicie za, a szczegolnie podoba mi sie opcja ze do klasyfikacji wchodzi tylko i wylacznie trasa pucharowa! (pewnie Kondzik jest innego zdania, bo juz kiedys o tym rozmawialem z nim)

Narescie jakies konkrety!

lg
Ja bede jednak nieco monotematyczny ...
ale w propozycji Błazeja widze jedno zagrozenie, ze budowniczy trasy Nietoperza i Hadesa
dostaje tak naprawde wolną reke jesli chodzi o konstruowanie trasy, głównie myśle o
podpuchach, co kłóci sie moim zdaniem z główna ideą BnO jaką powinniśmy propagować
(to juz niejako robi sie moja maksyma - nie szukanie punktów a wariant trasy
decyduje o zwycięstwie) - tak naprawde na kazdym PK na hadesie lub nietoperzu
bede musiał sprawdzić czy 15, 20 metrów dalej nie ma kolejnego lampionu - podpuchy
chcecie tak biegać na orientacje ??
PK nie moze być dla jednego szcześliwy a dla drugiego mniej szczęsliwy - tu mysle
bardziej o błędach w rozstawieniu, bo regulamin Nietoperza nieokresla kar dla organizatora
za błędne rozstawienie PK a regulamin GP określa - co sprawia, że wśród organizatorów
bedą równi i równiejsi - a to juz mi sie tak średnio podoba
Jak zatem widzicie rozwiaznie tej kwestii ??
Ja osobiscie uwazam ze taka forma (wyższosc regulaminu Nietoperza nad GP)
jest wyjątkowo śliska i moze prowadzić do jeszcze większego zamieszania

jak dlamnie wszystkie edycje GP muszą być przeprowadzone wg jednego regulaminu

Co za problem zeby organizator Nietoperza stosował regulamin GP ja tak
robiłem przez ostatnie dwa lata i jakos wszystko było wporządku, były podpuchy
nawet po 100m od siebie i ludzie je łapali, a trasy wszystkim sie podobały i nie było
zadnych problemów. Dlaczego zamiast upraszczać sobie zycie chcecie komplikować
i stosować podpuchy bliżej niz 50 metrów. Przeciez wszystkie nasze kłótnie były
wynikiem podpuch rozstawionych bardzo blisko siebie... - naprawde tego chcecie ??

Uwazam ze ten zapis w regulaminie (o minimalnej odległosci 50m) jest jedną z
lepszych rzeczy jaką udało nam sie wypracować - nie zmieniajmy tego w imię zasad
wątpliwej tradycji nietoperza - chyba tylko własnie w 2001 w Skoczku
była ta tradycja - w pozostałych latach podpuchy były ewidentne i oddalone po ok 50 m

Uwazam ze nasz regulamin GP jest naprawde dobry i prócz drobnych kosmetycznych
zapisów niewiele mu jeszcze trzeba

pozdr
BB
Lissek, ty masz skleroze chyba... Przecież podczas naszej niedawnej rozmowy własnie o tym mówiłem, by liczyła sie tylko długa trasa, ale by bylo to uczciwe wobec kobiet, to podzielić trasę pucharową na męską i damską.

Owszem, również mogę się przychylić do pozycji mecia, ale tylko pod jednym warunkiem. Otóż w regulaminie biegu obu imprez powinny być wyraźnie napisane zasady rozstawienia trasy biegu łącznie z odgległością 50m między pk. Wówczas będzie można mieć pewność, że będziemy mieli bieg na orientację, a nie marsz na orientację.

Sławq, gdzieś tam wcześniej (juz nie mam czasu szukać gdzie) napisałeś, że to tylko zabawa. Zgadza się, ale dla mnie sie ona skończyła na 3pk i tyle miałem z tej zabawy .

kR
Faktycznie takie odstępstwo mogło by jednak budzić kolejne niejasności... Myślę, że nie jest żadnym problemem nadrzędność regulaminu GP w stosunku do regulaminów nietoperza i hadesa .

kR

(osoby startujące na innych trasach nie będą uwzględniane w punktacji GP)


Czy to oznacza, że ekipa Supernovej dostała szlaban na Nietoperza ?
No bo z tego wynika, że trasa Open nie będzie się liczyła do GP ...
Chodzi raczej Mirek o długą trasę, gdzie open, wyczyn i puchar to to samo.

kR
Kondzik z tym, że po pk 3 sobie odpuściłeś to twoja sprawa nie mogłeś zakładać, że impreza nie będzie brana do GP, bo w regulaminie nie ma punktu o anulowaniu imprezy - twój wybór.
Co do wyższości Nietoperza czy HAdesa albo GP nad innymi imprezami to ja powiem tak. Te 50 m jest niby OK, z tym, że nakładamy sobie wtedy ograniczenia (a jak to staremu anarchiście krew się wtedy we mnie burzy). Co do zmian w regulaminie w ciągu trwania GP, to w tym sezonie już to zrobiliśmy - i jakoś wszystko funkcjonuje.
Poczekajmy do 13 - ego i pogadajmy na spokojnie
Jak to nie? W regulaminie GP jest mowa o anulowaniu imprezy, jeśli jest ona niezgoda z regulaminem GP. Jeśli jest to ciut inaczej możliwe do zinterpretowania - to cóż, nasz błąd podczas pisania regulaminu. Jednak zamysł był taki, by biegi niezgodne z tym regulaminem były anulowane i temu zaprzeczyć nie możesz, bo sam brałeś udział w ustalaniu tego, a teraz łapiesz za słówka.

Dlaczego mam dostawać po pupie ( ), bo odpuściłem sobie bieg, który nie spełnił wymogów GP i nie powinien być liczony do klasyfikacji(przynajmniej biegowej)? Może mi to ktoś wytłumaczyć?

kR

Co do zmian w regulaminie w ciągu trwania GP, to w tym sezonie już to zrobiliśmy - i jakoś wszystko funkcjonuje.
No zgada sie, ale były to zmiany związane z tym ze mamy nowy sezon 2007 i zmiany
zostały wprowadzone na początku sezonu - co jest logiczne, przy czym na jednym ze spotkań
HKSu ustalalismy ze zmiany z limitami na trasach wejdą w zycie dopiero
przed Kaźmierzem gdzie mieliśmy tylko jeden start za sobą- i tak tez sie stało,
teraz mamy już 4 starty za sobą i co gorsze próbujemy dopasować regulamin
do sytuacji która sie wydarzyła a to nie ukrywam jest nieco niepokojące ...

ale dobra upierać sie nie będę i jeśli chcemy zmian (uściślania) to uściślajmy

Z tym ze mam propozycje, żeby wszelkie wasze pomysły już teraz wrzucać na forum
bo jak każdy przyniesie swoje pomysły dopiero 13.03 na zbiórkę to zanim rzetelnie
sie z nimi zapoznamy to przed północą nie wyjdziemy, a tak każdy sobie poczyta, przemyśli
i na zbiórkę HKS-u przyjdzie przygotowany

pozdr
BB
Marcin napiszesz co ustaliliśmy?
hej!

witam, zaraz rozsylam na maila. narazie do ludzi z HKSu - prosba rzuccie okiem i wytknijcie bledy - jak sie juz doprecyzuje to prosba do Kondzia o wrzucenie na stronke GP, i tu tez bym prosil, zebys w aktualnosciach na stronie GP napisal, ze wszedl w zycie nowy regulamin co by ludzie spoza HKS byli w tej materii na biezaco.

pzdr
mg
Na majowej zbiórce HKS-u ustaliliśmy kwestie regulaminu rowerowego na nasze GP...
...pozwole sobie Marcin przekleić fragment Twojego maila w tej sprawie


II. Regulamin GP rowerowego
Regulamin ten jest bardzo krótki i jasny, a jedyny jego punkt brzmi:
1) Grand Prix Hufca Poznań - Nowe Miasto w Rowerowej Jeździe na Orientacje odbywa się
według regulaminu Polskiego Związku Orientacji Sportowej - Sekcji Rowerowej, dotyczącego
RJnO.

Zainteresowanych tematem zapraszam do odpowiedniej lektury. Nie znam adresow
na pamiec ale info na ten temat powinniscie znalezc na stronce: www.mtbo.poznan.pl
lub www.mtbopoznan.pl lub podobnie ale na razie nie mam dostepu do netu.


ja naturalnie odszukałem plik - Regulaminy Sportowe w Rowerowej Jeździe
na Orientację w 2007 roku - jednak ten plik ma sie nijak do naszego GP, gdyż porusza
kwestie takie jak stać członkiem kadry narodowej, jakie są kategorie wiekowe, terminy

Zatem poszukałem dalej i znalazłem na stronie www.mtbo.pl zakładke >>historia<<
a w niej taki opis do poczytania
które chyba najbardziej poruszaja kwestie regulaminowe, które mogłyby nas zainteresować

...ale jak sobie poczytałem to doszedłem do wniosku, że nadal mamy duzo niejasności
gdyż jakbym miał stosować wszystko co tam jest napisane to straciłbym tydzień czasu
na organizacje rowerowego GP... np. musiałbym przygotować oznakowanie trasy, żeby
zawodnicy wracali na mete tą sama drogą, pozatym wymusza sie lampiony, co moim
zdaniem w RJnO stwarza ze lampiony mogą zginąc, a jeśli miałbym je chować nieco głębiej
w las (jak na zeszłorocznym rowerowym InO) to zostaje złamany kolejny zapis
regulaminowy, że zawodnicy mogą sie poruszać tylko po scieżkach

Zatem widać, że zapis o regulaminie pomimo, że wydawał sie najlepszy to okazał sie
problematyczny i jednak na czerwcowej zbiórce HKS nalezy poruszyć sprawę regulaminu
RJnO dla naszego GP, żeby go dopasować do naszych warunków

pozdr
BB
Witam

Jeśli chodzi o zapis o MTBO to rozmawiałem już o tym z Marcinem w Gdańsku i faktycznie nie jest możliwe spełnienie nawet połowy tych wymagań Dlatego proponowałbym uściślenie przez enumerację- które punkty będą egzekwowane w GP. Ponadto dokument o nazwie "Regulaminy...." faktycznie nic nie mówi o zasadach rywalizacji. Kiedyś mi się udało coś takiego wyszukać, ale było to baaardzo dawno temu, nazywało się "Zasady rywalizacji....." i dotyczyło tłumaczenia przepisów z 2001r. Dlatego sugeruję powoływać się w regulaminie na źródło- : REGULAMIN IOF

btw. PZOS dopuszcza w tym sezonie jazdę po lesie
No chyba, że faktycznie ułożymy te kilka pk, bo to za dużo w zasadzie nie jest, podstawą całkiem niezłą jest obecny regulamin gp.

kR
Jako że Kondziu ma na głowie bardziej logistyke przed Gringo i zapewne zbyt szybko
nie wklei zmian regulaminu na strone GP pozwole sobie wkleić zmiany które ustalaliśmy
a które szły mailem 10 maja

I. Nowe zapisy w regulaminie GP (Kondzik nadaj im proszę numeracje, a jakbys dal to rade jeszcze dzis wrzucic na stronke to w ogole byloby super).

1. Opłaty za udział w poszczególnych startach w GP, w sezonie 2007 wynoszą:
a) Członkowie HKS Hades - 1 zł
b) Harcerze niebędący członkami Klubu - 2 zł
c) Pozostali uczestnicy - 3 zł
Opłaty pobiera organizator biegu przed startem zawodów. Zebrane fundusze zostaną przeznaczone na działalność Klubu.

2. Protesty
a) Każdy uczestnik biegu może zgłosić protest w przypadku złamania niniejszego regulaminu przez innego uczestnika GP, a także w innych przypadkach, w których naruszone zostają zasady fair play, prawa harcerskiego oraz inne według własnego uznania.

b) Protest składany jest do organizatora biegu.
c) Protest nie może być złożony później niż w jedną godzinę od zejścia ostatniego uczestnika danego biegu z trasy. Protesty złożone po tym czasie zostają uznane za nieważne.

Ustalenia dotyczące protestów powstały w zasadzie w jednym celu. Przede wszystkim dlatego, żeby organizator biegu mógł, nie czekając na jałowe dyskusje na forum, jeszcze tego samego dnia ogłosić wyniki zakończonego właśnie startu. No i mam nadzieje, że tak właśnie od teraz będzie

zatem czekamy az Kondziu uzupełni

pozdr
BB
W dziale Strona GP Gorzoła napisał


bo jeśli o rower chodzi to by mi musiał jeszcze Bartas podać).

Spoko jak sie nieco mi uspokoi z papierami, robotą i imprezami to na pewno
kilka zapisów z ostatniej zbiórki HKS dotyczące regulaminu edycji rowerowych
sie pojawi ...(mam to bardzo chaotycznie spisane w wersji papierowej)

Jednak teraz chciałbym poruszyć sprawę, której zapisanej na papierze nie mam

Otóż po ostatnim upadku / wypadku Mirka chciałbym dopisać jako obowiązkowe
wyposażenie kask rowerowy, wcześniejsze edycje MTBO jakoś tego nie ujmowały
a z braku kasków wśród ludzi, dopuszczaliśmy do startu ludzi bez kasku, tak było
i tym razem. Całe szczęście, że ucierpiała ręka i plecy Mirka a nie głowa (dodam
ze Mirek jechał bez kasku), tak wiec można tu mówić o wielkim szczęściu

Ja bym dopisał punkt
- zawodnik zobowiązany jest do posiadania kasku sztywnego ,
w przypadku braku kasku zawodnik nie zostanie dopuszczony do startu

Może będzie to mały off top, ale uważam że ta kwestia nie powinna być jakoś
szczególnie dyskutowana tu na forum, a mój post ma tu zdecydowanie
funkcje informacyjną i należałoby go jednomyślnie przyjąć i wprowadzić w życie

pozdr
BB
Jednomyślnie jestem za !!
tak mnie cos dzis naszlo i przeczytalem sobie nasz wspanialy regulamin GP. otoz dostrzeglem w nim jeden slaby punkt (z pewnoscia jest ich wiecej ale ten wyjatkowo rzucil mi sie w oczy).

mianowicie:
- w sezonie 2007 przewidzianych jest 10 startow biegowych
- do klasyfikacji generalnej (czy tez biegowej - a nazwe te wymusza nazewnictwo stosowane przez Kondzia na stronie GP, gdzie generalka sumuje rower + bieg) wchodzi w tym sezonie 7 startow (co reguluje regulamin - maslo maslane )
- organizator biegu otrzymuje 50 pkt + polowe sredniej zdobytych punktow
a zatem:
- czy organizatorowi liczymy srednia ze wszytskich biegow w ktorych bral udzial (w tym roku max 10) czy moze z 7 ktore jako najlepsze wchodza do generalki?

problem nie jest blachy gdyz moze to w sporym stopniu wplynac na wyniki klasyfikacji generalnej.

zatem czekam na propozale. przy okazji przedtsawie swoj:
- punkty za organizacje sa jak dla mnie i tak juz dosc wysokie. wszak w obecnych czasach, gdzie miedzy 8 osobami jest 7 minut roznicy na mecie, zajac 4 i wyzsze miejsce nie jest tak lekko. wyrownujac zatem nieco szanse "nieorganizatorow" proponuje do sredniej wliczac wszystkie odbyte starty (co coprawda bedzie nieco krzywdzace dla tych co biegaja we wszystkim, ale na takich rozwazaniach zawsze ktos ucierpi - tak to juz jest z tym naszym GP).

nad powyzszym rozwiazaniem absolutnie sie nie upieram ale tak mi naszlo, ze bedzie uczciwiej.

zatem pytam: 7 czy wszystkie?

M.
albo mam mózg zmielony nauką, albo żeś to naprawdę zakręcił Panie Prezesie .
Jest tak:
Główną klasyfikacją GP jest klasyfikacja biegowa. 10 startów, z których 7 najlepszych jest liczonych tej klasyfikacji finalnie( w przypadku, gdy ktoś jest organizatorem - liczy się 6 startów + punkty za organizację(50+połowa średniej startów).

Z klasyfikacji rowerowej nic nie usuwamy, nic nie odejmujemy, także chyba już na pewno ją wygrałeś , no chyba, że nie wystartujesz .

W klasyfikacji generalnej ( odpowiedniejsze słowo byłoby "łącznej") będą zsumowane wszystkie punkty, jakie dany zawodnik zdobył podczas całego cyklu, czyli jeśli startował we wszystkich edycjach, to ma liczone punkty za wszystkie starty do tej klasyfikacji.
Pozdr

kR

w przypadku, gdy ktoś jest organizatorem - liczy się 6 startów + punkty za organizację(50+połowa średniej startów).
no dobra, ale skad to wziales? bo z regulaminu nie. a czemu 6 a nie 9 skoro w tylu startowal?

m

w regulaminie jest mowa o 7 najlepszych wynikach, jakie uzyskasz. Wiadomo, że najlepszym z wyników jakie większość z nas uzyska są punkty za organizację, które są de facto na równi traktowane, jakby to był udział w zawodach. W efekcie każdy z organizatorów będzie miał liczone do klasyfikacji łącznej 6 najlepszych startów + punkty za organizację(no chyba że ktoś wygra 7 startów... ) . Owszem, nie mamy dokładnie tego zapisane, ale na podstawie istniejących zapisów można tak wnioskować. Taką samą interpretację mieliśmy rok temu , więc myślę, że nie ma z tym problemu.

Jedna rzecz mnie tylko zastanawia, bo to w zasadzie nie jest powiedziane, a w zeszłym roku robiliśmy tak, że za organizację liczyliśmy 50pkt + połowa średniej ze wszystkich startów w jakich brał udział zawodnik, a nie tylko tych (jeśli dobrze pamiętam ośmiu) liczonych do klasyfikacji końcowej. Co sądzicie o tym? Powinniśmy to utrzymać, czy jednak połowa średniej powinna być liczona tylko z najlepszych startów, które trafiają do klasyfikacji końcowej?

Żeby była jasność powyższe rozwiązania dotyczą tylko i wyłącznie klasyfikacji biegowej, czyli tej najważniejszej.

W przypadku łącznej klasyfikacji liczymy wszystkie punkty i średnią za organizację proponuję liczyć ze wszystkich startów z danej dyscypliny ze wszystkich startów( biegowych i rowerowych).

kR

Jedna rzecz mnie tylko zastanawia, bo to w zasadzie nie jest powiedziane, a w zeszłym roku robiliśmy tak, że za organizację liczyliśmy 50pkt + połowa średniej ze wszystkich startów w jakich brał udział zawodnik, a nie tylko tych (jeśli dobrze pamiętam ośmiu) liczonych do klasyfikacji końcowej. Co sądzicie o tym? Powinniśmy to utrzymać, czy jednak połowa średniej powinna być liczona tylko z najlepszych startów, które trafiają do klasyfikacji końcowej?
tej Kondziu... Ty to jestes ladnie zakrecony... ja caly czas o tym mowie!!


Co sądzicie o tym? Powinniśmy to utrzymać, czy jednak połowa średniej powinna być liczona tylko z najlepszych startów, które trafiają do klasyfikacji końcowej?

widzisz podobienstwo z tym co ponizej?:


- czy organizatorowi liczymy srednia ze wszytskich biegow w ktorych bral udzial (w tym roku max 10) czy moze z 7 ktore jako najlepsze wchodza do generalki?

bo mi sie wydaje ze pare postow wyzej spytalem DOKLADNIE o to samo
, acha, no dobra, nie zrozumiałem Cię.
Mnie zasadniczo ten problem nie dotyczy, bo ja organizowałem rowerówkę, ale zgodnie z myślą - promujemy organizatorów, których starania często zasługują na więcej niż 100pkt uważam, że średnia może być liczona z tych 6 najlepszych startów, które w efekcie końcowym będą mieli liczone do gp. Takie jest moje zdanie .

kR
Też uważam, że orgowi należy sie średnia z 6 najlepszych startów - jest to jeden
z czynników motywujących, średnia ze wszystkich startów wiadomo bedzie niższa

Chodzi o fakt, żeby organizatorowi "opłacało" sie organizować zawody ...

pozdr
BB
zawsze braliśmy ze wszystich - i tak w sumie te punkty za organizację są bardzo duże - i załapują się do 7 - dmiu najlepszych to może by być uczciwym w stosunku do tych co nie organizują bierzmy wszystkie?
Chć jest to też motywacja by organizować .
Ae co z tymi co spoza HKSu i nie zorganizują?
Bo może dojść do sytuacji, że wszystkie GP będą organizowac ludzie spoza HKS
Sławek, zawsze to trochę mocno powiedziane. W 1 sezonie wszystkie punkty się liczyły do końcowej klasyfikacji, więc takiego problemu nie było. Rok temu w zasadzie można mówić o podobnej sytuacji.

Tak naprawdę jest to kwestia kilku punktów ewentualnej różnicy, a wydaje mi się że warto promować organizatorów GP. Wszak kiedyś zastanawialiśmy się nawet czy całej setki nie powinien dostać.

W tym roku Sławku 3 edycje są już robione przez osoby spoza HKSu, a konkretnie przez Supernovą, ale nie widzę w tym nic co mogłoby sprawić że wszystkie edycje będą organizowane przez ludzi spoza HKS, wszak to klub decyduje o kształcie i wyglądzie GP .

kR
no to dyskusje mozemy toczyc tutaj - wrecz by nalezalo a co do rozwiazania problemu to zapraszam tu:
GLOSOWANIE

pzdr
m.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • reszka.htw.pl
  • All right reserved.
    © Internet to potęga ÂŤ Obserwuję, myślę, piszę – serwis Goldenrose