Internet to potęga « Obserwuję, myślę, piszę – serwis Goldenrose
No i stało się, wczoraj w rowerq złapana pana.Wymiana dętki jak się okazało nic nie dała, po napompowaniu pojawił się b±bel z dętki która wyszła dziur± w oponie. Wynik: wielkie bum z dętki po napompowaniu.
Miałem oponę 26'', 195.
Tak więc stoję przed problemem kupna opony do roweru, i dętki do niej.
Pytanie jak się do tego zabrać? na co zwrócić uwagę?
S± jakie¶ opony o podwyższonej odporno¶ci na przebicie?
Je¶li chodzi o zastosowanie, w tej chwili 95% trasy to asfalt, 5% teren. Je¶li można się tym sugerować, bo w Poznaniu drogi s± tak dziurawe, że jazda po asfalcie jest prawie taka jak w terenie.
Gdzie najlepiej nabyć tak± oponę? Jaki¶ sklep w centrum Poznania jest wg Was godny polecenia? Może polecicie konkretny model opony?
inni bardziej obeznani w temacie niz ja z pewnoscia pospiesza Ci z odpowiedzia, ja jednak chcialbym zwrocic uwage na co innego. jesli proporcje w twojej przecietnej trasie to 95% asfaltu kontra 5% terenu to moze warto by zastanowic sie nad dolozeniem kulku zlotych i kupnie opon dajmy na to 120? z pewnoscia mocno to zwiekszy wydajnosc twojej jazdy.
ja osobiscie rozwazam (ale tak jak mowie jest to tylko sfera rozwazan) o kupnie calych kompletow kol z wezszymi onopanami. finansowo to jest dosyc szalenczy pomysl ale bardzo wygodny i praktyczny. np. przy wyprawie nad morze bedzie jak w pysk strzelil....
pzodrawiam
No z grubsza polecam opone typu semislick
ciekawie wyjasnione co to za opona jest tutaj
a co do sklepu to sprawdzić Flaper tu - spis sklepów
i mysle ze jak porównasz sobie ceny to napewno na cos sie zdecydujesz
pozdro
BB
Rzecz jasna dla ciebie opona typu semi - slick będzie najlepsza, zreszt± dla nas wszystkich, bo w górach nie mieszkamy i na maratony XC nie jeĽdzimy . Generalnie oponkę najtańsz± polskiej Dębicy kupisz już za 20zł. Zalety - cena. Wady - zapach, zwykła mieszanka gumy.
Kupisz też za 30-40zł i wiecej. My¶lę, że jeżeli my¶leć perspektywicznie, to warto te kilka złotych dołożyć i kupić co¶ lepszego(panaracer, michelin, shwalbe, continental) lub bardziej sredniego typu CST, MAXXIS(choć i te niektóre oponki s± dobrze zrobione).
Te droższe s± już z domieszkami kevlaru, ponoć maj± zwiększon± odporno¶ć na ¶cieranie, pękanie(st±d ten b±bel) no i lepiej chroni± przed przebiciem. Jednak nie ma takich opon, które by sięnie przebiły.
Szeroko¶ć opony, to chyba optymalnie będzie co¶ około 1,95 - małe opory toczenia, a i w terenie da radę.
Dętka. Jak powiesz do roweru górskiego, to jedyne jakie padnie pytanie, to jaki wentyl. Zwykły(chyba dunlopowski się na niego mówi), samochodowy(do kitu mocowanie wentyla względem obręczy - ł±two przebic dętkę) i presto(ale trzeba mieć pompkę do tego wentyla). Odno¶nie jako¶ci, to jak będzie się miała przebic, to się przebije każda... Nie wydawaj więcej na ni±, jak 10zł
No to by bylo tyle.
kR
No witam
tak jak juz moi poprzednicy wspominali dobra dla Ciebie bedzie opanka semi !!
Szerokosc to albo 1.90 albo 1.95 !!!!! Osobiscie wybral bym 1.90! Niebawem bede rowniez kupowal i wlasnei taka kupie!!!!
samochodowy(do kitu mocowanie wentyla względem obręczy - ł±two przebic dętkę)
oj Kondzik z tym sie grubo nie zgodze!!
po pierwsze mocowanie jest do obreczy i to dobre! oczywisice zalezy jak dedke sie kupi, i tu polecam CONTINENTALa, posiada pierscien ustalajacy na wentylu i dedka sie trzyma elegancko na swoim miejscu!! A co do drugiej czesci Twojego stwierdzenia to tez sie nie zgodze! przez prawie rok jezdzilem na wentylu AV (samochodowy, DV - zwykly, FV - sportowy) nawet bez pierscienai ustalajacego i nie mialem zadnych problemow z przebita dedka!!! Dopiero jak przetarlem ostro opone to zaczelem czesciej lapac pany, ale to napewno nie bylo spowodowane przez wentyl!!
Flaper polecal bym Ci jednak wlasnei ten wentyl! Wrazie czego bedziesz mial malo powietrza podjedziesz sobie na stacje napompujesz i heya!! Zadnej specjalnej pompki nie potrzebujesz do tego!!
A co do samych opon to jeszce cos ciekawego napisze ale to jak wroce bo teraz sie spiesze!!!
pozdro
lg
Lisku, standardowo dętki z wentylem samochodowym nie maj± pier¶cienia mocuj±cego. Miałem już takie dętki różnych firm i żadna nie miała. Nie twierdzę, że nie ma takich, ale raczej jest to żadko¶ć. Pisz±ć o łatwej przebijalno¶ci miałem no my¶li to, że zwłaszcza przy instalacji dętki bardzo łatwo j± uszkodzić. Jaki¶ czas temu chc±c prosto ustawić wentyl włożyłem w to trochę niezbędnej energii. Efekt - 2 dętki do wyrzucenia nie nadaj±ce się do naprawy, bo pękła guma tuż przy trzonku wentyla.
Fakty s± takie, że Presto jest lepszy,, bo sztywniejszy, a pompowanie na stacji... Cóż... Pojedzie się do lasu i się przebije, to już tak łatwo stacji nie znajdziesz. Trzeba mieć po prostu swoj± pompkę i tyle.
kR
Ja równiez uważam ze wentyl samochodowy jest nieco upierdliwy, różnie pompki
sie zachowuj±, że przytocze tu słynna sytuacje na starcie II Błękitnego Gromu
kiedy w dwóch chłopa nie moglismy napompować i powietrze raczej nam schodziło
Moja "uniwersalna" pompka tez jakos nie lubi wentyli samochodowych, dlatego
ja osobiscie preferuje wentyle Presta i pomimo ze sprawiaja wrazenie bardziej delikatnych
to sprawdzaja sie w najtrudniejszych warunkach (np na North Face)
pozdro
BB