Internet to potÄga ÂŤ ObserwujÄ, myĹlÄ, piszÄ â serwis Goldenrose
MODEL: CRX ED9 91rSILNIK: D16Z5
UKLAD DOLOTOWY: IC reno master , m63
UKLAD WYDECHOWY: kolektor d15z1
ELEKTRONIKA: obd1
UKLAD NAPĘDOWY: seria + długi 5 bieg
ZAWIESZENIE: -35/40mm
UKLAD HAMULCOWY-seria
BODY-KIT: seria
ŚRODEK: elementy malowane czarnym lakierem
Witam przedstawiam pierwsza tego typu konstrukcje w PL , czyli zewnętrzny kompresor w crx 2gen , napędzany dodatkowo w lewą stronę ( jednak sie da )
-generalny remont jednostki D16Z5
-obd1
-wtryski 280cc
-strojenie crome:)
-dłuższy 5bieg (7500obr - 260km/h)
-lekkie koło zamachowe
-shortshift
-ic reno master
-bov HKS style SSQV zmodyfikowany pod kompresor
-kompresor m62
pierwszy problem był taki że w 4 gen miejsca jest bardzo mało , ale modyfikując kolektor jakoś sie udało , dalej kto sie interesował kiedyś kompresorem ten wie ze są one napędzane w prawo a silnik hondy kreci sie w lewo , są co prawda kity IRSC czyli kompresor z kolektorem dolotowym , ale cóż za osiągniecie zamontować kilka śrubek .
Po prawie pół rocznych poszukiwaniach info o kompresorze , zazwyczaj na stronach z ameryki , i analizy działania , stwierdziłem że jak zakręcimy nim w lewo to nic sie nie stanie jak niektórzy sądzili :rolleyes:
wiec oto wyniki :
2tyś obr-0,3bara
3tyś obr-0,4bara
4-7tyś obr -0,5bara
odcinka jest na 7600 nie wiedzieć czemu pan z hamowni pościł nogę z gazu na 7400 a było by parę kucy więcej
i filmik http://www.youtube.com/watch?v=F06sWcRLrLk
ciekawy projekt i samochod niczego sobie a jak z awaryjnoscia teraz ?
na razie przejechałem 6-7tyś km , dość agresywnie i nic sie nie dzieje
a jak cie to wynisło cenowo taka przerobka moze byc na PW
i tutaj tez napisze. Szacunek z projekt
jesli to nie tajemnica napisalbys kosztorys takiej operacji
mechanika
-kompresor 800zł ale to była okazja trzeba liczyć 1200-1500zł dodatkowo model ten jest dość rzadki
-4m rury 55cm średnicy 220zł
-intercooler master 150zł
-pasek i napinacz 100zł
-bov 250zł można użyć dv boscha za 50zł
-kolektor z d15z1 - dałem 100zł ale chodzą nawet po 200zł
-mocowania kompresora za darmo bo miałem materiały w domu ale koszt mocowania ze śrubami nie przekroczy 30zł
-kolanka i złączki gumowe prawie 200zł
-koszt wycięcia flanszy koło 30zł na materiał , jeśli będziemy chcieli zrobić u kogoś jedna flansza koło 50zł
koszt przejścia na OBD1
-komputer p06 - 200zł
-aparat z H-seri td-60u około 300zł
-kostki pod ecu i aparat 100zł
-przerobienie kompa 50zł
zegary
ja mam AG z krokowym , dokładność i funkcjonalność na poziomie zegarów z wyższej półki , ale można kupić tańsze mechaniczne
- boost 220zł
- egt 350
dodać można mój remont generalny który robiłem rok wcześniej bo wsadzanie kasy w biorący olej silnik nie było by mądre
koszt pracy - bezcenny
trzeba dysponować tez spawarką , szlifierką , i mnóstwem innych narzędzi chyba że będzie nam to robił ktoś inny ale wiadomo cena większa będzie
ja to robiłem przez ponad miesiąc , ale oczywiście były dni że nic nie robiłem
oczywiście nie liczę czasu poświęconego na zgłębianie wiedzy na temat kompresorów itp , i mozolne szukanie info na forach USA
i oczywiście wszystko robiłem sam , od elektryki po mechanikę i wgrywanie map na ECU i stroienie
Fajnie, że samemu
No pogratulować skąd taki pomysł (a nie turbinka)?
nie lubię czekać na doładowanie
nie wiem , po prostu jakoś tak mi wpadło do głowy żeby zrobić coś czego jeszcze u nas nie było
slicznie, przesuwales chlodnice czy tak na styk ladnie weszlo ? robiles modyfikacje pod montaż kompresora do silnika ?
spox
ale opisz jeszcze dodatkowo auto zgodnie ze schematem
Swietny przebieg momentu, musi sie tym mega jezdzic!
Ale ja tam pod maska widze tyl starego telewizora
...a tak powaznie,gratuluje
Fajny projekt w fajnym autku gratki pomysłu i wytrwałości w pracy
nie lubię czekać na doładowanie natychmiastowy kop bezcenny przyjemnośc z jazdy a nie czekanie na turbinke to jet to .
ps:kiedy dopina sie kompresor , obroty/obciążenie ?
sprzęgło zapięte jest na stałe , raczej nie będę tego zmieniał bo niema takiej potrzeby , silnik zachowuje sie jak mocne N/A i niech tak pozostanie bez zahaczeni SC itp
kolega w bmw miał zapinany po 2/3 gazu , na codzień było lux ale na tor lipa i czasem na mokrym robiło psikusa .sąsiad wsadził w uno ( kompresor +turbo ) bez sprzegła , lag mu sie niepodobał ha ha . powiem że cug od "zera" bezcenny .
a jakie spalania ?
a tu mały filmik (kliknąć na HQ) - http://www.youtube.com/watch?v=F06sWcRLrLk
zegarami sie nie przejmujcie leżą nowe z kubkami i czekają na wolny czas z mojej strony :zdegustowany:
miażdży i ten dźwięk zaworu
Zajebiaszczo . Dla mnie bomba
pogratulować EDka! i mocy
wiec tak byłe widziałem jechałem jako pasazer i szczerze powiem ze mi sie podobało auto bardzo lanie zbiera sie od samego dołu jeszcze raz wielki szacun
mały update tym razem zabrałem sie za wnętrze
na początek coś co spędza sen z powiek wielu użytkowników 2gen - nie świecące sie wskazówki , ponieważ w dodatkowych zegarach cyfry są białe a wskazówki czerwone postanowiłem zrobić to samo z licznikiem , tak aby było świeciło to profi .
Dawca świecących wskazówek był zdekompletowany licznik z delsola
bez podświetlenia
i efekt końcowy , oczywiście wszelkich przebarwień w żywo nie widać , zegary mają potężną jasność (na foto 1/2 jasności) i będą świecić w dzień razem z boostem i egt a w nocy będą sie przyciemniać , ale to pokaże ciut później
No nieźle kombinujesz licznik podświetlony diodami czy białe indiglo? pod wskazówki też dawałeś diody? Wczoraj właśnie komuś z tego forum w pracy mówiłem żeby sobie kupił wskazówki z del Sola do crxa
hm jak indiglo jak to seryjne tarcze ?
zabawy jest dużo więcej niż na fotkach
na początek w taśmie wycinamy otwór z tarczy z delsola
wycięty otwór przyklejamy na tarczę docelową
i po zabawie z rozpuszczalnikiem mamy przezroczysty kawałek o odpowiedniej średnicy
przyklejone i podłączone czerwone diody smd
o i nawet świeca
wykonane diody to temp i paliwa
diody podświetlające cyferblat
troszke roboty jest ale i efekt koncowy przyjemny dla oka
przema72, indiglo to nazwa folii świecącej (pewnie wiesz), można dać pod seryjne tarcze samą folią bez nadruków i elegancko świeci równomiernym światłem, miałem tak zrobić u siebie ale w końcu kupiłem te tarcze od momana. Fajnie Ci wyszło z tymi diodami SMD, ja tak samo miałem zrobić ale sprzedali mi jakieś shity słabo świecące i ostatecznie mam zwykłe spiłowane diody 3mm. Możesz wrzucić schemat jak zamierzasz rozwiązać sprawę przyciemniania się zegarów po włączeniu świateł? Też będę montował dzienne i przydałoby mi się Może być na PW.
hm no same folie indiglo odpadają bo słabo świeca i po nałożeniu tarcz będzie marny efekt
co do podświetlania diodami to trzeba użyć sporej ilości i zmyć przyciemnienie tarczy z lewej strony
przyciemnianie chyba będę realizował za pomocą lm317 w układzie źródła prądowego , plus jakiś tranzystorek sterowany +12v z nap. postojówek , nie wiem jeszcze, w weekend powinienem już zrobić i wyregulować , jak zrobię to ci schemacik podrzucę
będę wdzięczny
OK wersja 2 poprawiona , końcowa
-całe czerwone wskazówki
-na licznik kilometrów nie przebija czerwona poświata
z daleka
no teraz to jest miód malina a licznik kilometrów też się ładnie podświetla?
tak dwa liczniki kilometrów też sie ładnie podświetlają , ale są ciut ciemniejsze od reszty i dlatego na cyfrówce wyszły ciemne
W najnowszym GT jest mały artykuł o CRX'ie
no to zeskanuj i wklej!
prze fajne zegary:)
moglbys zrobic poradnik:))) jak to dokadnie wykonac i co potrzeba:rotfl:
glibo, potrzeba milion diod, parę rezystorów i wskazówek z del sola oraz trochę chęci i zdolności manualnych... lub licznik + wskazówki z del sola i wysyłka do Przemka z workiem pieniędzy w załączniku
pierwsze graty do nowego pomysłu , czyli 0,75 bara 230koni w d16z5 bez kucia
tłoki z zc1 , maja grubsze korbowody i st sprężania 9.3:1
i tu porównanie z seryjnymi z5
http://www.youtube.com/watch?v=o_QsHkR5dK8
.
troszke duzo jak na serie ale działaj zobaczymy ile pokaze no i ile wytrzyma
pierwsze graty do nowego pomysłu , czyli 0,75 bara 230koni w d16z5 bez kucia puki nie stuknie bedzie oki zapewne . kiedy działasz ,dobrze było by potestować na asfalcie a nie śniegu .
no czy dużo na serie to sie zobaczy , ale korby dużo grubsze z zc1 wiec dobrej myśli jestem , jak by co to oczywiście płakał nie będę , ale może jednak będzie najmocniejsze niekute d16z5 w pl
montaż będzie w zimę i testy na 3 króli
do tego zestawu będą panewki acl i śruby arp na stopki korbowodów , stuków nie powinno być , zresztą dysponuje czujnikiem wiec już sobie sam to stwierdzę , myśle ze przy odprężeniu na 9:3 i bp98 będzie ok
update:
dwa tłumiczki końcowe calsonic kwasówka 2,5 cala , wypolerować i skrócić , jako ze hamerykańskie to pasują idealnie do kompresora
są już wtryski 370cc i kolektor 4-1
niedługo reszta gratów i szalone 0.7 bara w d-seri będzie w fazie testów
to kiedy montujesz , ciekawe jak głosno bedzie na tym wydechu
nie no prócz tych dwóch z tyłu będą jeszcze dwa środkowe wiec może nie będzie przesadnie głośno
a tu fotka kolektora 4-1
wymaga małego skrócenia 4 i przesunięcia 1 bliżej głowicy
ja bym dał jeden z tych dwóch to nie V8, dobrze rozkminiłeś z tymi tłokami i korbami u mnie miało być podobnie tylko oczywiście z innymi tłokami, podobno wytrzymują takie setupy
Miałem okazję dzisiaj prowadzić tego potwora już stage 2 - masakra Na tor super autko by było! Pięknie się prowadzi i wciska w fotel!
Jakieś szczegóły pan Przem niech zapoda
Pewnie będą po hamowni Na razie brak czasu
narazie jeszcze 2 calowy wydech
ogólnie to plan jest taki ze pierwszy setup hamowałem w 4turbo w katowicach , 182 konie , teraz bez zmian przełożeń na kompresorze pojadę do 4turbo i zobaczę ile udało się zyskać na zimnym dolocie i wydechu 4-1 i 2.25 cala , porównanie będzie na tej samej hamowni , potem pojadę do kielc i raz zhamuje tak jak byłem w 4 turbo , potem na szybkiego zmiana pasowego i wynik końcowy . dzieki temu wreszcie zobacze na ile nasza hamownia jest miarodajna
_______________
zamontowany tłumik 2.5 cala , komorowy
no i skusiłem się na tarcze 262 mikody , ciekawe jak się spiszą , wykonanie dość staranne
Ja bym jeszcze pomalował ten wydech na czarno żeby się nie rzucał w oczy na czarnym aucie Dwie końcówki fajnie wyglądają Masz nowy podnośnik i kobyłki to szalejesz
no dziś zrobiłem 50km na 0.75 bara , czuć różnice , trzeba się jakimś popołudniem na hamownie wybrać , zobaczyć czy przekroczyłem 230 koni
I seryjne D16Z5 dalej całe
mały update
z momentu jestem zadowolony , natomiast można było trochę więcej mocy wykrzesać , niestety chyba ic jest trochę za mały (punto1.4) i stawia spore opory przy wysokich obrotach
ladnie
Ślicznie