Internet to potęga « Obserwuję, myślę, piszę – serwis Goldenrose
Nie będę sugerował wam odpowiedzi mówi±c z jakiego powodu , ale chce dokonać pomiaru kompresji mojego silnika , 1.4i D14a3 90km odmulony uszczelk± pod przepustnic± , jest z nim wszystko w porz±dku , jakie¶ tam ilo¶ci oleju bierze ,ale tragedii nie ma jest to mniej niż 1l na 1000 km a często zdarza mi się kręcić do odcięcia na 7000obr ostatnio to się chyba uzależniłem od tego dĽwięku silnika w momencie odcinki ale to inna bajkaJestem z Kielc i szukam warsztatu miejsca gdzie kto¶ mi sprawdzi t± kompresję razem z prób± olejow± a nie mam pojęcia gdzie mogę się udać , mog± być również okolice Kielc , albo jak kto¶ ma manometr i możliwo¶ć sprawdzenia , bo w civicu s± głębokie gniazda ¶wiec ponoć trzeba specjalnej końcówki do manometra do odpłatnie mogę skorzystać więc piszcie.
A drugie pytanie dotyczy , wymiany pier¶cieni : czy to wogóle ma sens je¶li nie zrobi się dodatkowych zabiegów na gładzi cylindra , czyli jakie¶ honowanie czy co¶ co przywróci owal do koła bo wiadomo że cylindry się owalizuj± po jakim¶ czasie a nowe pier¶cienie będ± okr±głe
pierscionki generalnie nie sa okragle Sa wlasnie owalne, bo sie same uszczelniaja do sciany cylindra.
Wiem wiem , ale chodzi o to że gładĽ cylindra dopasowuje się do pier¶cieni ponieważ ze sob± współpracuj± , po założeniu nowych już nie jest to taka idealna współpraca i nie wiem czy ryzykować czy odrazu jak±¶ obróbkę głowicy zrobić w razie czego
Wiem wiem , ale chodzi o to że gładĽ cylindra dopasowuje się do pier¶cieni ponieważ ze sob± współpracuj± , po założeniu nowych już nie jest to taka idealna współpraca i nie wiem czy ryzykować czy odrazu jak±¶ obróbkę głowicy zrobić w razie czego nie wiem z kim gadałe¶ wcze¶niej ale twoje opisy pasuj± do epoki 125p.
po 200 -250ty¶ km znikn± pier¶cienie olejowe ale nadal tłok i cylindry maj± ¶lady fabrycznej obróbki .musiałby¶ chyba ze 3 razy tłoki wymienić i zrobić z półtora miliona żeby sie co¶ jajowate zrobiło wiec to możesz sobie odpu¶cić.
No może poprzednia przygoda z polsk± motoryzacj± takie zostawia skrzywienia , także cieszy mnie to co piszesz , bo w razie czego jak rozumie oddam na wymianę pier¶cieni , przy okazji uszczelniacze i powinno być ok , to jeden temat , a z tym pomiarem kompresji nikt nie pomoże ? jaki¶ warsztat ,który to zmierzy bo nie mam pojęcia do kogo się z tym udać ...
Czester Ci sprawdzi kompresje. Jak co¶ to napisz mi na PW to ci podam do niego numer umówisz się czy podjedziesz do niego. W kielcach mieszka.
Dziękuje bardzo za pomoc aresowi który mnie naprowadził , sprawa załatwiona , temat do zamknięcia