ďťż

Powiększanie otworu centrującego Kielce

site
Internet to potęga « Obserwuję, myślę, piszę – serwis Goldenrose
Mam felgi 14'' od Mazdy z otworem centrującym 54.1 ET 38
Honda ma 56,1 czy da radę powiększyć otwór w feldze żeby pasowała do hondy?
Czy w ogóle robią takie coś

gdzie w kielcach mogą to zrobić?


Jak dla mnie średni pomysł, druciarstwo rzekłbym.

Otwór musi zostać idealnie roztoczony, a potem wyważony względem środka.
Do tego wielkość otworu nie zależy od widzi mi się ale również od pewnych działających sił.
robią tak nagminnie ,nawet w nowiutkich alusach . bo czasem taniej ,ale lepiej zapłaić "50 pln" drożej i kupić orginalne od hondy.
w miedzianej górze firma PAMAR (wulkanizacja, opony nowe używane, felgi) toczą nagminnie, czy profi to robią będę wiedział bo mam do przetoczenia felgi do bardzo wąskich zimówek, a że nie występują tak cienkie felgi w 15 calach (chodzi o szerokość) z takim otworem jak mnie interesuje jestem zmuszony toczyć



Do tego wielkość otworu nie zależy od widzi mi się ale również od pewnych działających sił. podaj przykład, bo zainteresowałeś mnie tym zdaniem, jakie siły mogą działać.

nie twierdze ze nie, lecz podaj jakies wartosci, konkrety, bo ja bardzo chętnie na starość się dowiem dlaczego wystarcza tam plastikowy pierścień centrujący a już podtoczenie sprawia duży problem.
Yyy.

Porownam Ci to tak, bo nie wiem jak jasniej opisac.

Masz sciane nośną w domu - robisz w niej otwór w końcu nacisk jest tak duży że dach/drugie piętro spada Ci na głowe - i masz jakiś tam zalecany największy otwór którego wartość = maksymalna wielkosc - jakis tam zapas bezpieczenstwa. Tak zeby żaden 'mondry' człowiek nie przedobrzył i nie był 'mondrzejszy' niż ustawa przewiduje.

Wartości Ci nie podam, bo takim programem nie dysponuje w domu, a jedynie w pracowni na uczelni, podczas różnych doświadczeń (mieliśmy własnie takowe z kołami).
ja budownictwa nie studiowałem, jedyne jakąś tam informatykę Chętnie na wyniki doświadczeń poczekam, bo moja mondrosc mowi ze nic sie nie dzieje.

bo moja mondrosc mowi ze nic sie nie dzieje.

Dlatego właśnie projektant zawsze ma na uwadze jakiś tam zapas bezpieczeństwa
w tym głowa projektanta żeby się dom przy wierceniu dziurki na obrazek czy wieszaniu szafek nie klęknął nadal czekam na konkrety.

nadal czekam na konkrety.

Jak chłopaki roztoczą otwory to zobaczymy, czy zapas był wystarczająco duży
domyślam się że piszesz o doświadczeniu na studiach, bo chłopaki to teraz już mają gorące pośladki

domyślam się że piszesz o doświadczeniu na studiach, bo chłopaki to teraz już mają gorące pośladki

Ja pisze o felgach
u mnie jak robilismy remont to rozwalilismy sciane nosna ... dom stoi do dzis

u mnie jak robilismy remont to rozwalilismy sciane nosna ... dom stoi do dzis

Pozazdroscic, widac ze z cudami niektorzy maja do czynienia na codzien
Piszcie mi zaraz o stabilizatorach jakie mi podpasują a nie kręćcie o felgach i domach

Pozazdroscic, widac ze z cudami niektorzy maja do czynienia na codzien
z liczbami za to nie wszyscy


Jak po przeanalizowaniu tego print`a dalej twierdzicie, że nie mam racji (nie zapominając o wyważeniu jakimś ludzkim tej felgi) to nie kontynuuje tematu.
fajne kolorki
Jesteś na ASP czy polibudzie?
czy to zdjęcie termiczne z tego doświadczenia ?

nacisk od 10 do 100 ton na cm^2
Rozklad sil.
Chciałbym się upewnić że dobrze czytam ten obrazek, granatowe- mała siła, czerwone-duża, niestety wartości samych naprężeń w legendzie nie mogę się doczytać, co nie zmienia sprawy że w obrębie otworu pierścienia, obciążenia nie przekraczają wartości 25% występujących w całej feldze.

Przyznam że liczyłem na model bardziej zbliżony do rzeczywistości, z felgą założoną na szpilki i kołnierzem centrującym. jednak coraz bardziej się upewniam że "nic się nie dzieje"
To felga kuta. Rozmiar 18", nośność ok 1000kg.
Modelem bardziej zbliżonym nie dysponuje.

To ja się już wygadałem
Powodzonka w poprawianiu fabryki
pomyliłeś chętnych, ja jestem zainteresowany siłami na które się powołałeś, nigdzie nie namawiam do toczenia
bonczek skoro przytaczasz te fotki to zapewne rowniez wiesz jakie obciazenia przyjmuje sie dla tych felg.

przy normalnej ekspoloatacji takie roztoczenie felgi IMO nic nie zmieni. owszem, czysto teoretycznie bedzie slabasza ale w praktyce nie wplynie to jakos na ta felge

zgadzam sie z tym co napisales, to pewne, ze masz racje ale miejsce o ktorym mowimy ma ogolnie niewielki znaczenie pod katem wytrzymalosci

nacisk od 10 do 100 ton na cm^2

heh ciekawe, ciekawe, ja tam sie nie stresuje z tym otworem, ale w moim przypadku nie bedzie to komplet do codziennego użytku (tzn. do rozpędzania się niewiadomo ile) tylko komplecin na superOES lub jak spadnie 0,5 metra śniegu, to na upalanko
To napisz mi w takim razie Piotrze na gg lub PW jakie siły Cię interesują.

Bartek, ja poprostu nie jestem zwolennikiem takich działań, nie lubie rzeczy podchodzących pod druciarstwo i staram się je racjonalnie uzasadnić.
tylko pominęliście jeden mały szczególik . dotyczy stalówek . miejsce mocowania felgi do piasty nie jest płaskie , ma wiele różnie rozłożonych profili , i jest podparta w wielu punktach .
czasem okolica centrowania jest miejscem styku z piastą i usuniecie lub osłabienie będzie powodowało np ,luzowanie śrub i zwichrowaniem felgi . wszystko zależy jaka felga ,ile materiału usuwamy.


kreda to miejsce styku z piastą .



usuniecie tego kołnierza = zniszczenie felgi .

nie ma prostej reguły czy można czy nie , po prostu trzeba mieć jakieś pojęcie .i lepiej mówić że sie nie da niż ma sie ktoś zabić

tylko pominęliście jeden mały szczególik . dotyczy stalówek . miejsce mocowania felgi do piasty nie jest płaskie

usuniecie tego kołnierza = zniszczenie felgi


nie w każdej marce tak jest , w przypadku clio w ori stalówkach ze względu na rozmiar otworu 60,1 nie ma takich kołnierzy




nie w każdej marce tak jest no... mnie tego tłumaczyć nie musisz .
alle jak sam pewnie dojżysz na swym foto przetłoczenie jest i jak go popsujesz to po ptokach .
robić można "wszystko" tyle że są granice..
Martwiłem się raczej o to czy powiększony otwór będzie nadal dokładnie na środku bo sam otwór spełnia głównie rolę do umieszczenia felgi dokładnie na środku piasty, usunięcie tych 2 mm nie powinno znacząco wpłynąć na wytrzymałość felgi.

Bonczek jak masz narysowaną felgę w solidzie to rozwierć otwór o 2mm średnicy i przeprowadź symulację jeszcze raz, zamieść wyniki to sobie porównamy choć nie wydaje mi się żeby to miało wielkie znaczenie.

Kupiłem inny komplet felg do hondy a te z mazdy muszę się pozbyć.

Kupiłem inny komplet felg do hondy a te z mazdy muszę się pozbyć.

Jakbyś nie mógł od razu
Nie wiedziałem że wyjdzie z tego taka afera
Szkoda mi było ich sprzedawać bo całkiem fajne fele a i ciężko o klienta bo pasują tylko do mazdy.

Ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło
Jak będziesz miał czas to spróbuj się pobawić tym to sprawa się wyjaśni.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • reszka.htw.pl
  • All right reserved.
    © Internet to potęga ÂŤ Obserwuję, myślę, piszę – serwis Goldenrose