ďťż

problem z EJ9

site
Internet to potęga « Obserwuję, myślę, piszę – serwis Goldenrose
Witam.
Opisze Wam w czym problem. Od wakacji posiadam Civica EJ9 z silnikiem D14A4 (1.4iS 90km) rocznik 1997 sprowadzanego z Niemiec. Od samego początku miałem z nim problemy, a to się gotował, a to mi płyn chłodniczy wywaliło przez pompę wody... Jednym słowem co chwile coś się działo, nawet nie mogłem go sprawdzić do końca co do osiągów. Po wymianie rozrządu, termostatu, pompy wody myślałem, że będzie już wszystko ok, przestałem zwracać uwagę na wskaźnik temperatury...i się zagotował po raz kolejny, tym razem już porządnie. Wydmuchało uszczelkę pod głowicą. Nie zastanawiając się rozebrałem na części całą górę silnika, głowicę dałem do pełnej regeneracji, wyczyściłem każdą część, splanowałem też blok... Na tulejach próg wyczuwalny był ledwo ledwo, trzeba było się naprawdę przypatrzyć, pierścienie tez jeszcze są ok. Po złożeniu wszystkiego do kupy mogłem ją sprawdzić wreszcie, bo dopiero teraz przestał się grzać. Okazało się, że spalanie w mieście przy spokojnej jeździe (tzn kręcąc max do 3-3,5 tys. obr.) oscyluje pomiędzy 9.5 a 11l/100 co mnie przeraziło, bo kumpel ma identyczną z tym samym silnikiem i cisnąc pali mu ok 9-10l, a po drugie jak przejechałem się jego Hanią przeżyłem kolejny szok, dużo lepiej się zbierała niż moja... A ten sam silnik, ta sama moc i rocznikowo tez to samo. Dodam jeszcze ze więcej niż 135km/h nie wycisnąłem z niej na prostej drodze na 5 biegu, już w ogóle nie chciała przyspieszać. Zacząłem szukać różnic... Na myśl przyszły mi opony... u mnie 215/60R16 u kumpla 195/60R16. No ale czy przez same opony była by aż taka różnica w spalaniu i w przyspieszeniu? Nie wiem w czym może tkwić problem takiego spalania, proszę pomóżcie, podpowiedzcie bo już się zastanawiam nad sprzedaniem ;/

EDIT:
Jeszcze teraz przyszło mi do głowy, czy to możliwe, że sonda Lambda jest niesprawna? i jak to ewentualnie sprawdzić?


1. sonda lambda (vide spalanie)
2. bierze olej?
3. bierze wode?
4. pomierzyliscie blok pod katem owalizacji tulei?
Oleju nie bierze, przynajmniej nie zauważyłem, wody wogóle nie bierze...
Blok był mierzony i było wszystko ok.
to zacznij od zmiany sondy lambda, przekmin spalanie i osiagi wtedy.


ok, w takim razie wymienię sondę i napiszę co się zmieniło... Jeszcze tylko jedno pytanie, czy tak szerokie opony nie są aby "za" szerokie dla tego silnika?
No oponki do tego silnik dałbym max 185...
Dusi auto przy wolniejszym dodawaniu gazu? Jeżeli dusi odepnij sondę i zobacz jak się zbiera. Ja tam miałem jak padła całkiem. Wyskakują jakies błędy komputera?-zrób samodiagnostykę.

max 185...

215 to wcale nie aż tak bardzo dużo. troche wolniej sie zbiera, ale nie aż tak zeby nie pojechal wiecej niz 135km/h. i fajnie wyglada jak ma szeroką fele
nie zauważyłem, żeby się dusiła przy wolnym dodawaniu gazu... pod tym względem jest ok, tylko tak jakby brakowało jej mocy...

najbardziej korzystne kolo do EJ9 to 195/50 badź 195/55. choć przy 16 calowych felgach i tak nie powinna tyle palic... ja mialem uszkodzona sonde w EJ9 ale palil mi sie check engine i szczerze nie widzialem zadnej roznicy w spalaniu.
ale im węższy kapeć tym lepiej się zbiera i mniej pali a 1,4 i 215 to troszkę przesada...

1,4 i 215 to troszkę przesada...

na takich ją kupiłem ;/



jak to zobaczyc/zrobić samodiagnostykę?


http://www.honda.cba.pl/samodiagnostyka_ecu.html

http://www.hondy.republika.pl/samdiag.html

-pamiętaj nie odpalaj auta :]
-i włóż spinacz czy coś w wtyczkę na 2 piny (są 2 wtyczki-druga na 3)
a czy te auta nie byly w 2 wersjach? 90KM i 75KM? moze masz ta przytkana
tak były w 2 wersjach silnikowych, ale właśnie i w dowodzie, w karcie pojazdu jest wpisane 90km, pod machą za akumulatorem jest symbol D14A4 który jest symbolem silnika 90-konnego (przy czym ten "przytkany" zwężką pod przepustnicą miał oznaczenie D14A3)

oscyluje pomiędzy 9.5 a 11l/100 co mnie przeraziło przy takich oponach to nic dziwnego . a w jaki sposób zmieściłeś tam 215/60/16 ???
poza tym na takich oponach masz 17% przekłamanie względem rozmiaru fabrycznego , wiec jechałeś około 160km/h .a na 5 biegu 1,4 to ledwo jedzie wiec był po prostu za słaby żeby wyciągnąć więcej .
z tego wszystkiego pomyliłem się ;/ nie 215/60 tylko 215/45 R16...
to i tak wyższe niż seryjne koło i nadal za szerokie
więc zrobiłem samodiagnostykę. Zwarłem te 2 piny i włączyłem zapłon. Kontrolka "Check Engine" świeciła się cały czas, ale np kontrolka "SRS" po włączeniu zapłonu świeciła się, później zgasła na ok 2 sek i znów się zaświeciła i już nie gasła. Jak to interpretować, miał ktoś już taki przypadek?
Załóż 175/70/13 i pojeździj żeby zlitrażować. 1.4 na 4ym biegu jedzie szybciej niż na 5ym.
A takie spalanie przy cięzkiej nodze w zimie na padniętej sondzie to norma jak dla mnie.
To autko ma tak że jak zmieniasz biegi przy 3tys obr może więcej palić niż jakbyś go kręcił wyżej. To jest H
mój civ z identycznym silnikiem nigdy nie spalił więcej niż 7,5 l/100 km, powaga... i uwierzcie nie jestem emerytem, a 135km/h to powinien na 3 biegu pójść, ale co do diagnozy to pojęcia nie mam co mu jest - info podaje dla porównania ze zdrowym okazem.

a 135km/h to powinien na 3 biegu pójść,

tak mało

a 135km/h to powinien na 3 biegu pójść,

tak mało

a kto powiedział że to max na trójce??
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • reszka.htw.pl
  • All right reserved.
    © Internet to potęga ÂŤ Obserwuję, myślę, piszę – serwis Goldenrose