ďťż

V max w civicu

site
Internet to potęga « Obserwuję, myślę, piszę – serwis Goldenrose
Witam.
Mam dosyc powazny problem bo moja honda wyciaga tylko 130 km/h (moja dziewczyna sie cieszy bo wolno) ale mi sie to wcale niepodoba i uwazam ze jest w tym jakis problem, tylko nie wiem jaki. w przyblizeniu powiem ze mam zalozona strumiennice i sportowy tlumik koncowy, sportowy filr powietrza oraz przerobilem troszke gaznik (nie ma ogranicznika w przepusnicy a druga jest caly czas otwarta). Przyspieszenie uwazam za dobre, ale co z ta predkoscia??
Powiem jeszcze co sie dzialo w mojej hondzie:
- zostala wymieniona uszczelka pod glowica, co za tym idzie pasek rozrzadu byl zdejmowany a przeczytalem jeszcze na innym forum ze gosc mial o jeden zabek przestawiony pasek i jak mu dobrze ustawili to mu hondzinka zaczela smiegac
-olej w silniku wymienialem niedawno wiec jest git, plyn w chlodnicy tez wymieniany.....
Jeden gosc mi napisal, cytuje: "spotkałem się z tym, że w skrzyni było za dużo oleju i tak było. Rozpędzało się do 130 chyba i dalej koniec"....


Witam.
Wczoraj wieczorkiem sprawdzilem rozrzad, zaplon, swiece i wszystko OK. Wiec nadal nie wiem co moze byc przyczyna malej predkosci.....

Tylko jedno mnie strasznie zdziwilo, po tym jak to wszystko sprawdzilem i zlozylem wyjechalem na droge i jakos o wiele hondzinka sie szybciej ropedzala, juz nie bylo tak ze musialem biegi przezucac co 20 km/h (np. 3 bieg od 40-60 km/h, itd) bo na 4 biegu doszedlem do 100 a mial oboty moze z 2, 3 tys wiec calkiem inaczej, ale po przejechaniu paru kilometrow znowu to samo co bylo wczesniej..... to mnie troszke zastanawia....
1) sproboj odpiac aku na pol minuty i potem wlaczyc
2) strumienica i wydech to napewno nie! albo raczej nie
3) koniecznie odepnij stozek, bo jesli na niego dmucha powietrze jest skierowany ciag na niego to dawka w gazniku jest przesycona powietrzem tzn w przypadku gazu bylo by bardzo zle, masz LPG?

zobacz na kompie samodiagnostycznym pod nogami pasazera co mruga diodka.
Zobaczymy co sie stanie jak sciagne stozek (ale stozek znowu dodaje troszke mocy a szkoda mi go zciagac)


słuchaj arszenika bo dobrze gada, odepnij akumulator, odepnij stożek
nie powiedziałeś czy masz LPG, bo jak masz to jeszcze trzeba sprawdzić czy instalacja LPG nie dławi za bardzo dopływu powietrza.
słuchoj mnie bo ino dobrze Ci godom panie!

LPG mosz installed ?
NIe, nie mam LPG ... Ja gazu nie preferuje w samochodzie jako paliwo, tylko benzynka
Panowie. Kolega opisuje tu ze cos grzebal z gaznikiem wiec ma 1.3. Takie tez silniki maja nijaki komputer. Jednak on nie steruje silnikiem na tej samej zasadzie co w innych silnikach na wtrysku. Przeciez niema Checkengine wiec samodiagnostyka tez odpada tak samo jak i reset.
fakt. pisze o gaźniku, ale komputer po coś jest, honda na darmo by go nie wsadzała , odpięcie aku nie zawadza a może polepszyć.
Tu kolega pisze że posprawdzał, pojechał, było dobrze (lub prawie dobrze) i po kilku kilometrach znowu zdechło więc gdyby byłby odpiął na chwilę aku i znowu byłoby dobrze a potem źle uzyskalibyśmy punkt zaczepienia. LPG zostało wyeliminowane, zwężka w układzie dolotowym również bo jest stożek, świece, olej świeży, więc zostaje:
* komputer
* dupnie założony pasek, ale to już chyba by było wyraźne dzwonki słychać
* teoria o oleju
* dupne przełożenia - Arszenik musiałby samodzielnie porównać wyniki swojego auta i kolegi
* no i bez urazy, pozostaje jeszcze nieznajomość charakterystyki pracy silnika bo hondzie lubią obroty a obroty lubią hondzie (swego czasu znajomy mechanik pokazał mi jak się jeździ hondą )
trzebaby sie przejechac i popatrzec na to co sie dzieje. moze poprostu nie pali na ktorys z cylindrow ? moze zle ustawiony zaplon? ciezko powiedziec nie dotykajac

Przeciez niema Checkengine wiec samodiagnostyka tez odpada tak samo jak i reset.

jest samodiagnostyka... błedy kompa sprawdza sie nie poprzez miganie check'a tylko na diodzie na ecu
oki.
Zanim zaczne powiem co zrobilem wczoraj, zalozylem stary filtr powietrza razem z doplywem oraz otworzylem caly czas przepusnice. Bosek napewno wie o co lotto.

Wiec tak:

-jak zapalam to wszystko ok (obroty tak mi sie wydaje sa gdzies na 1100, nie wiem bo obrotomierza nieposiadam) dawniej dochodzily do jakis 3 tys ale udalo mi sie to naprawic i to niewplynelo ani pogarszajaco ani pozytywnie na predkosc czy moc, ogolnie po chwili spada na niskie czyli okolo 0,9 tys obrotow i wydaje mi sie wtedy jakby klekotal, co prawda juz moge byc przewrazliwiony hehe ale na 10 osobo, 4 mowi ze klekota

-jak ruszam wydaje mi sie ze jest ok, sprzeglo jest chyba dobrze ustawione przynajmiej mi bardzo odpowiada, nie szarpie... choc szarpie przy wyzszych biregach, takie malutkie szarpniecie i jeszcze co moge powiedziec ze jesli zrobie redukcje z 3 na 2 i dam mu gazu, to zaczyna szarpac tak z 3 razy dosyc mocno (a nie jest na niskich obrotach powiedzial bym na takich srednich) tak tylko sie dzieje na przy zmianie na tych biegach. Jeszcze jedno, wydaje mi sie ze jakos za szybko sa przelozenia np. 1: 10-20km/h, 2: 20-40km/h, 3: 40-70km/h, 4: 70-100km/h, 5: 100-130km/h mniej wiecej tak wyglada przelozenie biegow u mnie po czym 130km/h pedal w podlodze i nic

-przyspieszanie nie wiem niestety jak wyglada w innych D13B2 wiec niemoge opowiedziec czy jest git, co prawda do setki dlugo zajmuje zanim sie rozpedzi, czuc jak by byl jakos zatkany, stlamszony nie wiem jak to okreslic

- jazda ogolnie jest dobra, silnik pracuje dobrze i na wysokich i na niskich obrotach, co prawda na niskich jest o wiele slabszy niz na wyskich ale to normalne

-jedno mnie caly czas zastanawia, bo jesli cos tam pogrzebie przy gazniku w sesie odkrece pokrywe i ja sciagne pozniej zaloze na nowo to jak wydaje to mam inny samochod bardziej zrywniejszy, dluzsze przelozenia biegow, ogolnie szybszy, ale jak juz wstane rano i jade do pracy to jakos wszystko po staremu, robi sie wolniejszy, slabszy ogolnie kicha

-jesli chodzi o spalanie, to juz nie jedna osoba mowi mi ze niespala mi calkiem paliwa bo czuc to w dymie i fakt strasznie dziwny jest zapach tego dymu po za tym jest zimno co prawda ale jest ciagle jest bialy, m i sie wydaje to dziwne ( leje 95 PB)
lec do kogos dobrego niech ci zajrzy/ustawi zawory... potem zapłon... sprawdz swiece! i....

moje d13b2 to
1 bieg: niekojarze ile ale z 40km chyba?
2 bieg: max 90 napewno
3 bieg: max 135 napewno
4 i 5 max 170-180 max

co do tych obrotow co lecialy ci do 3000tys? to co zrobiles ze naprawiles? mam ten problem od dawna i mnie wk... poradź
Witam.
Wiec tak, wyregulowalem zawory, wyczyscilem kopulke i palec zaplonu, wyjechalem na droge i... samochod inaczej sie zachowuje jest bardziej dynamiczny, ale...
...no wlasnie ale, wrocilem do garazu wylaczylem wszystkie swiatla i zrobilem taka majutka mgielke nad przewodami, i co sie okazalo jest przebicie, wiec teraz czeka wymiana przewodów i odrazu swiec......
A po za tym, wydaje mi sie jakby niedokonca pracowal drugi cylinder mysle ze to przez wadliwy przewod.

Zobaczymy co i jak bedzie po wymianie w/w elementow..
Czesc Albi.

No spoznilem sie z podaniem Ci przyczyny bo na tym forum jestem dopiero 1 dzień

Mialem to samo w D15B2, czyli bardzo niebieski dym i gubienie mocy, okazalo sie ze jedna swieca byla półżywa. Do wymiany poszły świece i kopułka. Teraz w środę mam miec wymienione bardzo dużo cześci w tym kable.

Nie przejmuj się jak zimnego ranka bedziesz mial problemy z wejsciem na obroty chodzby z jedynki, do czasu rozgrzania silnika to bedzie zupelnie normalne.

Jak się okaże że po wymianie kabli, z ranka cif startuje wiele lepiej, to sie pochwalę. Znajomy na kazda zimę zmienia kable na nowe i sie chwali ze zawsze ma b.dobre osiagi bez rozgrzewania - ale to focus

Arszenik
1 bieg - ponad 50km/h
2 bieg - 120 km/h
3 bieg - .... nie wiem, bo musialem hamować - pojawił się zakręt

jeszcze przed naprawami na 4 biegu (bo nie mam 5tego) dobilem do 180 jadąc pod 10* stopniowe wzniesienie - expresówka do wawy. Mysle ze na równej trasie 0* mialbym ponad 190

Do setki dzielą mnie nie całe 2 biegi, czyli czas krotszy o ew kilka przełożeń grabą jeszcze popracuje nad obrotami i będzie miodzio.

Wiem że mam dziwnego cifa, wiesz czemu, ale to sicret
Witam
Wiec tak, wymienilem przewody, wymienilem swiece i jest troszke lepiej, mianowicie na kazdym biegu rozpedza sie o 10km/h szybciej i teraz pytanie co dalej zeby dosc do bardzo dobrego stanu.

Pozdrawiam
Wiele zależy od obecnego stanu pojazu i jego elementów.

Bardzo dobry stan masz na myśli oryginalny wg dokumentacji? Bo jesli tak, wygrzeb fabryczną specyfikacje parametrów, np czas do setki, jakie predkosci na jakich obrotach mozna uzyskac itd. Porównaj ze swoimi i jak bedzie b.podobnie to masz "bardzo dobry".

Jak chcesz miec lepiej niz fabrycznie - to juz i tylko tuning. A to zwykle wymiana części i przeróbki.
hehehe nie chodzui o to zebym mial jak nowka, bo to i tak niemozliwe ale zeby jezdzil te 170 km/h to fajnie by bylo
Cóż mogę drapnąć... teoretycznie mozna by tu ksiazke napisac, w praktyce najlepiej takim wózkiem sie przejechac i wsłuchiwać w silnik, szum kół, czuć drgania i vibracje, monitorowac zachowanie.

Wyciagnac wsnioski i np.:
- lewe tylne kolo - stawia za duzy opór(cos tam szumi) - znalezc wadliwą część i wymienic
- na 5 biegu wskazówka zatrzymuje sie na 4 tyś obrotów - brak wydajności gaznika lub niewydolnosc dolotu (zawirowania itd)
- przy maksymalnej predkosci po wlaczeniu swiatel spada predkosc, swiece nie dostają opdowiedniej energii
itd itp... to jest po prostu zabawy od pierona bo tysiace czynnikow zmiksowanych z tysiacem części tworzące ogrom kombinacji i zależności

Mozesz tez pokusic sie o zmiane silnnika na lepszy

ADD
Podnieś sobie lewarkiem kazdą ćwiartkę samochodu i sprawdz jak na luzie obracają się koła i czy wymaga to dużej siły. Koło powinno się ładnie luźno obracać szczegolnie te bezwładne (bez napędu). Jak pieknie się obracają, to pierwszy problem z głowy, jak masz opory... to trzeba wyeliminować tarcie. Zwykle ciezej się obracają napędowe z wiadomych przyczyn.
wczoraj udalo mi sie osiagnac 160km/h czyli juz naprawilem w zasdzie moj prbolem, dziekuje wszystkim za to ze poswiecili mi troszke czasu.
pozdrawiam
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • reszka.htw.pl
  • All right reserved.
    © Internet to potęga ÂŤ Obserwuję, myślę, piszę – serwis Goldenrose