ďťż

wymiana akumulatora a reset kompa

site
Internet to potęga « Obserwuję, myślę, piszę – serwis Goldenrose
czy to prawda że nie można wyjmować akumulatora na dłużej niż 5 minut bo zresetuje sie komputer i będę musiał później jechać do serwisu?? civic 98r.


nawet jak sie zresetuje komp to nie musisz jechac do serwisu tylko go "nauczyć" od poczatku
a co to znaczy nauczyć?? na czym to polega??
chodzi o to zeby po resecie kompa, pozostawic silnik włączony, niech ustabilizuje obroty, ( niektórzy mówią zeby poczekac na załączenie wiatraka na chłodnicy) wyłączyc silnik i tyle, a i zeby były wyłączone wszystkie odbiorniki napięcia, czyli swiatła, klima, grzanie, czy radio


Niektorzy tez mowia ze te kompy sie nie ucza, bo maja wszystko wgrane tak samo jak wczesniej. Temat rzeka.
nie no wiadomo ze to jest zwykły głupi eprom, ale tak jak boncz mów temat rzeka

chodzi o to zeby po resecie kompa, pozostawic silnik włączony, niech ustabilizuje obroty, ( niektórzy mówią zeby poczekac na załączenie wiatraka na chłodnicy) wyłączyc silnik i tyle, a i zeby były wyłączone wszystkie odbiorniki napięcia, czyli swiatła, klima, grzanie, czy radio

z tego co czytalem na crx.info mit
Na hondatechu polecam poczytac
A z ciekawości, jakiej firmy są oryginalne akumulatory np w EJ9 bo mnie inetresuje, ja mam Panasonic i raczej mam od nowości i musze myśleć nad nowym a nowe w granicach 300 zł.....
epromu nic nie nauczysz ... Rado dobrze prawi Oczywiscie chodzi tu nauke taka jak wszyscy mamy na mysli A ze to jest mit to jest w 100% prawda
Cos kiedys słyszałem o pamięci lotnej czy cos takiego ? oprocz głównej
ale nie wiem czy byłem trzezwy czy pijany

A z ciekawości, jakiej firmy są oryginalne akumulatory np w EJ9 bo mnie inetresuje, ja mam Panasonic i raczej mam od nowości i musze myśleć nad nowym a nowe w granicach 300 zł.....

Honda Batteries

A z ciekawości, jakiej firmy są oryginalne akumulatory np w EJ9 bo mnie inetresuje, ja mam Panasonic i raczej mam od nowości i musze myśleć nad nowym a nowe w granicach 300 zł.....

VARTA Asia Dynamic - dedykowany do samochodów japońskich i koreańskich. Do Cifa wchodzi jak ulał. Koszt teraz to około 300zł. Polecam!

Tu możesz o nim poczytać http://www.adpolska.pl/pl...low/art278.html

Ja na takim jeżdżę i sądze że to bardzo dobry akumulator
zadnego ramu ani tym podobnych rzeczy nie ma w ecu
Z tym kompem to nie do konca mit.
Pewnego razu po zalozeniu alarmu (odpieciu klemy) bez ustawiania wyjechalem w trase. Od tego momentu palil mi ponad 10l/100 w trasie.
Po resecie i ustawieniu na wolnych obrotach wszystko wrocilo do normy tj. 8l/100.
to pokaz mi modul ktory za to odpowiada bo ja takiego w ecu nie widze
Nawet jak sie robi mapy od nowa w kompie, to cala mapa jest w wypalana ma ukladzie wiec nie wiem co tam moze sie uczyc skoro jest na sztywno
Ale tez slyszalem ze po odpaleniu trzeba poczekac zeby sie silnik zagrzal
Mapę można zmienić ale podpinając się pod kompa natomiast uczyć komputer..... nie sądzę
dzizas ludzie. komp sie niczego nie uczy!
mapa jest tak jak to ktos nazwal "sztywna". ma zapisane (w uproszczeniu) ile paliwa dodac do (przeplywajcego/zasysanego) powietrza i do tego przyporzadkowane sa ustawienia zaplonu.

seryjne ECU jest w stanie minimalnie korygowac te mapy w granicy zadanego "marginesu" ale nie sa to znaczne zmiany i nie sa trwale (czyli "nauczone")

ps. jesli chcecie to moge tu wrzucic mape paliwa/zaplonu dla np b16tki

Nawet jak sie robi mapy od nowa w kompie, to cala mapa jest w wypalana ma ukladzie wiec nie wiem co tam moze sie uczyc skoro jest na sztywno
no to nie wiem czy wiesz czym jest pamiec eprom
nie wiem czy na epromie czy na czym innym sie to robi
gow.... wiecie tam jest karta papieru i mapy rysuje maly japonczyk

to wieksze spalanie pewnie wyniklo z innych przyczyn bo jesli dalo by rade "uczy" komputer to czemu go nie "nauczyc" zeby lepiej jezdzil?
Tez tak myslalem bo czesto jezdzilem krotkie trasy w zimie i silnik nie zdazyl sie nawet zagrzac dobrze ... ale przyszla wiosna, zaczalem duzo jezdzic a dalej robilem max 270 km za 100zł (95 wtedy ok 3,50/l) czyli palila min 10l/100.
Po resecie wszystko wrocilo do normy.

Uczy sie czy nie - mi dzieki temu udalo sie rozwiazac pewien problem.
mi 1,3 palilo 10l i 16 w solce tez mi pali 10l nie ma reguły

gow.... wiecie tam jest karta papieru i mapy rysuje maly japonczyk

dlatego te kompy takie drogie np bo pewnie w tych apexi to jakis po studiach kitajec siedzi

mi 1,3 palilo 10l i 16 w solce tez mi pali 10l nie ma reguły
To zalezy w wiekszosci jazdy.
Ale ja tak mialem ponad miesiac, nawet najbardziej oszczedna jazda nie pomagala.
A po resecie nawet jak palowalem to nie zblizylem sie do 10.

Ja wcale nie upieram sie czy reset to mit czy nie, jednak z autopsji, mi pomoglo i bede resetowal jak bedzie mu cos dolegalo.

Pozdro

A z ciekawości, jakiej firmy są oryginalne akumulatory np w EJ9 bo mnie inetresuje, ja mam Panasonic i raczej mam od nowości i musze myśleć nad nowym a nowe w granicach 300 zł.....

Mój też jeszcze od nowosci PANASONIC- kreci dobrze, stała 5 dni nieodpalana na mrozie i jak narazie odpukac jest OK
Fruger, heh ja tez moze spróbuje

PS. Fruger pracujesz w DSmith czy jakos tak
A ja sprubuje zresetowac i ustawic go tak jak kiedys zeby palil 10l, ciekawe czy bedzie mocniejszy

Nie, nie pracuje.

A ja sprubuje zresetowac i ustawic go tak jak kiedys zeby palil 10
a jak chcesz to zrobic/?
Zresetowac, wyjechac gdzies w trase i palowac na wysokich obrotach.
Sam jestem ciekawy jaki bedzie efekt.
Efekt bedzie taki ze przed nauka bedziesz mial taka mape:


a po nauce taka:

(mapa od d16z6)

czyli zupelnie taka sama Nie ma zadnego sensownego wytlumaczenia tego ze ecu sie uczy
temat o akumulatorach a dwie strony waszych mądrości na temat resetowania i uczenia kompa
To wydziel bo to jest ciekawy temat jakby na to nie patrzec

emat o akumulatorach a dwie strony waszych mądrości na temat resetowania i uczenia kompa
cóż za spostrzegawczość
jak wyjmowalem aku czy cos robilem, nigdy nie uczylem, nie bylo czasu itp... i jakos roznicy nie bylo..sadze ze raczej mit...
ale jednak jest stwierszenie " reset" kompa, wiec moze cos w tym byc. no nie wiem , zapytam na elektronice u mnie
reset to peceta mozna zrobic ;P
Fruger jak bedziesz jakis dluzszy czas palowal auto to zwyczajnie sie odmuli i tyle. nie wazne co wczesniej wcisniesz, przekrecisz, wlaczysz i dolaczysz.

jak to mowi moja mama "lubie jak pojezdzisz moim autem bo odrazu tak lepiej chodzi"

ale jednak jest stwierszenie " reset" kompa, wiec moze cos w tym byc

Reset to robisz w celu skasowania błędów na kompie a nie żeby komputer czegoś uczyć. Mapę wtrysku oczywiście można zmienić ale napewno nie w spsób tu opisywany a jedynie przez podpięcie za pomocą odpowiedniego interface-u i użyciu odpowiedniego programu podobnie jak w przypadku ustawiania sekwencyjnych instalacji gazowych gdzie dostraja się mapę wtrysku na gazie do tej na benzynie za pomoca odpowiedniego mnożnika. Stwierdzenie że komputer sam się nauczy i dostosuje do naszego stylu jazdy jest jak najbardziej nieprawdziwe. Prawdą jest że można samochód lekko zamulić jeżdżąc za spokojnie ale nie ma to nic wspólnego z "nauką" ECU. A jeżeli komuś się wydaje że po "nauce" samochód mu lepiej chodzi to jest to takie samo placebo jak znaczny wzrost mocy po zamontowaniu strumienicy.

FINE
A tu co jest napisane, w tej broszurce ?

http://www.altech.com.pl/wbt/files/crp.pdf

a co to jest bramka logiczna w pamieci ECU

ciekawy watek http://www.honda.gda.pl/s...295.0/wap2.html

A tu co jest napisane, w tej broszurce ?

a bramki logiczne to układy wykonujące elementarne działania algebry Boole'a w dziedzinie układów binarnych

Fruger jak bedziesz jakis dluzszy czas palowal auto to zwyczajnie sie odmuli i tyle. nie wazne co wczesniej wcisniesz, przekrecisz, wlaczysz i dolaczysz.

Nie zrozumiales mnie.
Po prostu wnioskuje ze palac 10 litrow teoretycznie moze lepiej chodzic bo wiecej paliwa - wiecej wydzielanej energi.
Ale to sa tylko takie spekulacje, ktore wcale nie musza sie okazac prawdziwe.
Po prostu chce to sprawdzic empirycznie

Po prostu wnioskuje ze palac 10 litrow teoretycznie moze lepiej chodzic bo wiecej paliwa - wiecej wydzielanej energi.

Z samego paliwa duzo nie uzyskasaz.. musi byc odpowiedni wspolczynnik paliwa i poiwetrza...czy jakos takos juz nie pamietam jak to idzie


Fruger napisał/a:
Po prostu wnioskuje ze palac 10 litrow teoretycznie moze lepiej chodzic bo wiecej paliwa - wiecej wydzielanej energi.

Z samego paliwa duzo nie uzyskasaz.. musi byc odpowiedni wspolczynnik paliwa i poiwetrza...czy jakos takos juz nie pamietam jak to idzie
dobrze mowisz, tak dokladnie jest.
potocznie można stwierdzić że komp sie uczy,(oczywiście dotyczy takich które potrafią "nowsze")
bez tej " funkcji " nowsze silniki nie mają racji bytu.
każdy komp ma wgrane dane fabryczne które z goła są takie jak powinny, niestety z powodu używania aut w różnych warunkach (ciśnienie powietrza,wilgotność, temperatura,zużycie , paliwa)nie jest możliwe dokładne ustalenie składu mieszanki.
gdy uruchomimy autko po "resecie"może się okazać że mieszanka będzie znacznie za uboga(lub odwrotnie)
w tym momencie sygnał z sądy będzie za "mały"komp zwiękrzy czas wtrysku i będzie co jakiś czas powtarzał operacje aż dojdzie do odpowiedniego stosunku powietrza do paliwa(wartość zadana fabrycznie zależna od typu silnika i typu katalizatora)i właśnie ta wartość zostanie zapisana.(nie we wszystkich samochodach)
ale nic to nie zmienia dla 99,99% kierowców bo nawet tego nie zauważą.
najczęściej zauważają to posiadacze zwykłej instalacji gazowej ,jak monter ustawi stały skład mieszanki gazu na wolnych obrotach np.bogaty (auto 100% sprawne)komp będzie próbował zmniejszyć ilość paliwa w nieskończoność końcem tego zmniejszy maxymalnie czas otwarcia wtryskiwaczy i wtedy autko z rana ju nie odpali na paliwie.i po to są emulatory sąd ktyre picują kompa że niby wszystko jest lux
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • reszka.htw.pl
  • All right reserved.
    © Internet to potęga ÂŤ Obserwuję, myślę, piszę – serwis Goldenrose