ďťż

Benzyna vs diesel

site
Internet to potęga « Obserwuję, myślę, piszę – serwis Goldenrose
Parówa a co masz w podpisie tdi


Wygoda, bezpieczeństwo, TDI to nie dla mnie, 7500 RPM cieszy oko


chyba zmienię ten opis bo naprawdę zaczynają mi sie podobać te diesele ciekawe czy da sie zrobić psssssttt
a mówiłem diesle sa prze, mam to na codzien CDi 110KM i 280Nm tyle ze waga 1,9t
Tez mam turbognoja w pracy, ale zeby to jakies emocje na mnie wywieralo
Jak odpalam benzyne i widze na obrotomierzu 8tys to az .......
Zreszta, nawet jak ropniak bedzie szybszy to i tak dla mnie to tylko żużel (nic nie mam do wlascicieli )
A jak juz kiedys napisalem porownajmy ropniaka bez turbiny do benzyny


ja tez swego czasu jezdzilem benzyna i nie moglem sie przekonac do gnoja na rope ale wyszlo tak ze musialem zmienic samochod na oszczedny i tak oto wyszla szybka i oszczedna ibiza ciezko bylo sie przestawic ze na obrotomierzu zabawa jest tylko przez 2tys obrotow ale da sie przyzwyczaic


wyniki beda podobne z lekka przewaga na benzyne ale to juz inna liga
yy chyba sie z Toba nie zgodze ze bedą podobne
raczej nie beda podobne ale nie neguje ze takiego tdi to sam bym sobie sprawil jako odskocznie od paliwozernej (czyt. drogiej), glosnej i twardej H

yy chyba sie z Toba nie zgodze ze bedą podobne

na przykladzie ibizy, TDI 160km i 1.8T 180km maja podobne czasy do 100km/h i na cwiartke robiac i tu i tu soft benzyna wygrywa o dlugosc

no ale nie danymi technicznymi sie jezdzi tylko umiejetnosciami
a czy to nie takiego leona Artx lal swoja czarna??
seria leon nie jezdzi wogule dopiero powyzej 200ps mozna cos dzialac tak wiec nic dziwnego

ale turbo gnoja do turbo benzyny mozna

ale zaraz zaraz mówimy o jakiś seryjnie montowanych turbinach?
oczywiscie male turbinki ktore ledwo co dmuchaja

nie mowcie ze na duzym bedzie pogrom bo w dieslu tez mozna duze turbo wsadzic
19stego jestem ustawiony na program, 900zl i 200/400 powinno wyjsc w benzynie zeby uzyskac 50km i 80nm trzeba by wlozyc z 10tys i tu jest przewaga diesla niestety to jest max w tym silniku juz sprzegla (teoretycznie jest do 440nm ale to juz ryzyko i pewna smierc ) wymiana sprzegla + wieksze turbo i mozna kombinowac pod 230/440 takze koszty nie duze a przyrosty bardzo duze
ale to jest wlasnie najpiekniejsze moim zdaniem - zadowolenie z kazdego ciezko uzyskanego konia
wyjsciem jest turbo benzyna wtedy soft, wieksze turbo, wiekszy cooler i mozna sie bawic koszty tez modyfikacji tez sa wzglednie nie duze
ciekawy temacik to wydzieliłem
ja mam doczynienia z VW golfem IV TDI zchipowanym(podejzewam po osiagach i spalaniu) i powiem szczerze - inna ,aczkolwiek bardzo przyjemna jazda ,potrafi mnie zadziwic jak na 3-cim biegu zapiszcza opony,wyprzedzanie to zaden problem ale okazuje sie ze przy sportowej jezdzie taki diesel wcale malo niepali..

ale okazuje sie ze przy sportowej jezdzie taki diesel wcale malo niepali..
racja,mój brat miał A3 1.9 TDI 150Km z kawałkiem i przy takim szaleniu to 9-10l.potrafi "wypic".
Ja powiem tak, śmigam sprinterem CDi 110KM(turbina Garrett ) oraz VW LT35 2,5TDi V5 i jestem pod duzym wrazeniem, nieźle sie zbiera z malych obrotów i bez problemu sobie radzi z benzyniakami jestem w 99% przekonany ze przy 90 - 100km/h 5bieg lepiej sie zbiera niz civic 1,4 czy 1,5 , przy wyprzdzaniu super nie trzeba redukowac nie mam problemów. Podoba mi sie jazda z silnikiem diesla.

przy zakupie następnego auta zastanowie sie nad dieslem (i-CDTi)
ja u siebie podczas szalenstw zaobserwowalem max 7-8 l

do tej pory srednia z 10000km wyszla 5,9 a samochod lekko nie ma


zaczekajcie az zrobie FMIC bo seryjnie jest SMIC i temp w dolocie 120*C
bedzie 180@400 to pojezdzimy

Widzialem na 1/4 jak ibizy zapinaja niezle - bylem w szoku
Oczywiscie chce sie scignac z tak mocnym TDI
Kumpel ma zdrowe Punto 2 1,9 JTD 90 Km i, co mnie zaskoczylo, idzie rowno z qpeja 1,5 102KM

Kumpel ma zdrowe Punto 2 1,9 JTD 90 Km i, co mnie zaskoczylo, idzie rowno z qpeja 1,5 102KM

Ty nie pisz publicznie takich rzeczy
Szczerze to nic zaskakujacego, wiekszosc Honda w pelni seryjnych robi szał dla nas, ale jezeli chodzi o szukanie samochodow ktore maja nas zmiazdyc to nie ma problemu nie od dzis to wiadomo.

Ty nie pisz publicznie takich rzeczy
Spoko spoko wazne ze inna klubowa qpeje zleje, pamietaj ze nie mam czesci znaczka Pro -Tec na klapie, a to juz masa auta maleje

PS A do tego, ze kazdy na forum pisze o swoich wygranych, to juz sie przyzwyczailem

Jeśli chcemy ustalić wyższość jednych silników nad drugimi to chyba rozsądnym wydaje się porównywanie silników o takiej samej pojemności i też z turbo lub oba bez turbo

To porownanie tez nie ma sensu bo jest roznica miedzy benzyna a olejem napedowym.
to wogóle kazde porównanie jest bez sensu chyba ze ta sama moc
btw kumpel z mieszkania ma A4 1.8T w automacie no to wogóle była by porazka ten automat to wogóle nie idzie ...
panowie moc porownujecie a co z momentem??
no fakt ctrka ma fajny silniczek, choc obilo mi sie o uszy ze hamownia wyplula okolo 185+KM tylko, no ale 200KM z 2l bez turbo to dobry wynik aczkolwiek nie chcialbym takiego silnika, nie stac mnie zeby lac miesiecznie po 2000zł do baku za frajde ledwie srednią

pozatym zaturbienie silnika N/A to koszt rzedu nawet 20 tysi (tak zeby to jezdzilo i nie srało sie co kilka tysiecy km) tak wiec jesli ja wsadze 20tys szelestów do siebie to zrobie nawet i 260/500 a wtedy zaturbiony ctr nie ma co stawac.
mialem okazje leciec z takim ctrem i bardzo wolno odchodzil, jakbym wywalil granie, kanape, boczki, plastiki i reszte niepotrzebnych smieci to moglbym sie stawiac smialo do seryjnego ctr hehe

no ale silnik silnikowi nie rowny, jedne sa gorsze inne lepsze cieszmy sie tym co mamy
co do stosunku koszta/moc to oczywiscie zgadzam sie ze zwolennikami tdi bo z nich latwo mozna wyciagnac duzo koni stosunkowo malym nakladem finansowym

mialem okazje leciec z takim ctrem i bardzo wolno odchodzil, jakbym wywalil granie, kanape, boczki, plastiki i reszte niepotrzebnych smieci to moglbym sie stawiac smialo do seryjnego ctr hehe a co gdyby ctr wyjebał wszystko ze środka ;> a co do cena/moc to możnakupić IV gen i zrobić wniejneizłęgo potwora... zależy czy chcem y żeby samochód jeździlwygladał czy jeździł czy zapierdalał... czy żeby bylekonomiczny i tez zapeirdalał ;d imo temat DIESELvs BENZYNA nie ma sensu ... temat rzeka... zawsze ktoś ma trochę racji )

[ Komentarz dodany przez: Rado: Pon 10 Mar, 2008 01:06 ]
powiem tylko tyle leon FR i tyle mnie widzial
moze byl zajechany ???
moze to nie byl leon FR, czasami tylko same zderzaki wkładają do seryjnych leonow
niech mi ktoś wytłumaczy co jak sie robi w dizlu to magiczne spalanie o kturym wszyscy piszą .
jeździłem cały dzien b5 tdi i spalanie wyszł po mieście 14.2 l/100
ostatnio zciągnołem na ziemie dumnego posiadacza golfa 4 tdi 142hp.(po chipowaniu )he he troszke sie zdziwił że poprostu sobie pojechałem . tak czy inaczej vtec górą
no i to telepanie .

jeździłem cały dzien b5 tdi i spalanie wyszł po mieście 14.2 l/100
żeby palił mało nie można go pałować pewnie mi matki diesel w trasie CK- Poznań spalił 6,5 2.0 dci 150hp (samochód waży prawie 1,5t) więc myślę że to kwestia jazdy, chociaż i tak diesle mniej pala:D

moze to nie byl leon FR, czasami tylko same zderzaki wkładają do seryjnych leonow

na bank to byl i jest FR. bo to sasiad ktory kolomnie mieszka
byl troszke zdziwiony, i powiedzial tak dalej byc niemoze "kupuje evo VIII"
mojego ojca 2,5 pali kolo 13 w mieście ale myślę ze 1,9 TDi te nowe mało pala i widziałem na własne oczy w audi a3
u mnie dynamiczna jazda po miescie to spalanie okolo 6l max trasa przy rownej predkosci wychodzi nawet i 4.5l przy cisnieciu nigdy nie wyszlo wiecej niz 8l wiec nie wiem jak wy jezdzicie

wiec nie wiem jak wy jezdzicie

bo suchy to ciągle czeka na dzwiek VTEC'a i wykreca do 10 tys
ja przed accord-em mialem A4 b5 1,9tdi 110ps.i jak jej dawalem na maksa to polknela 7,5/100, w trasie do polski 5/100
zapomnial bym dodac ze niedawal rady na moje potrzeby
brat dudek83 swoja H 1,4 90ps dawal rade tej audi,a wiec do diezla powroce po przekroczeniu 40lat

zlom napisał/a:
wiec nie wiem jak wy jezdzicie

bo suchy to ciągle czeka na dzwiek VTEC'a i wykreca do 10 tys


haha to samo chciałem napisać że on kręci tak jak hondę pod 9 ;d
chyba by korby bokiem wyszly
A moze porownamy jakies audi TDI i b16t audi duzo wiekszy silnik i mniej mocy ale wiecej momentu, a Honda tylko i wylacznie wiecej mocy
nie wiem jaki to silnik b16t ale im dluzej czytam ten temat to stwierdzam ze nie ma co porownywac diesla z benzyna znajdzie sie czesc osob ktore beda chwalic benzyne a czesc ktore diesla

w przyszlosci jak mnie bedzie stac na dolewanie do baku co drugi dzien to napewno bedzie jezdzil benzyna TURBO !!!

A moze porownamy jakies audi TDI i b16t audi duzo wiekszy silnik i mniej mocy ale wiecej momentu, a Honda tylko i wylacznie wiecej mocy

nie ma co porownywac
tylko w silnikach diesla i silnikach turbo doladowanych, ze moment pojawia sie bardzo nisko, w porownaniu do benzyny np w hondzie, i do sprawnego poruszania sie po miescie takie wyjscie jest lepsze, bo troche dziwnie wyglada wyjaca od skrzyzowania do skrzyzowania honda,ktos pisal tez ze mozna zrobic 4gena i bedzie latal jak szalony, bedzie.... tylko hmm po jakims czasie znudza sie zgrzyty,piski, dziwne odglosy, twarde fotele itp.. i zachce sie komfortu..jesli ktos niewierzy, niech pojezdzi jakims nowym samochodem przez 2 tygodnie,pojezdzi z akierownica, codziennie po pare dziesiat kilometrow, i bedzie chcial sie przesiasc do hondy tylko zeby troche powciskac, a potem powrot w skore
skóra ssie w lato gorąco w zime zimno chyba że masz webasto:P ale i tak ssie ale to co napisałeś o wygodzie to prawda... możńamiecsamochód twardy ale raz na jakisczas... takto lepiej sięjedzie wygodnie... co neizawsze znaczy że wolniej ...
mozna zrobic szybka benzyne ale do tego potrzeba $$$ i jeszcze raz $$$ uturbienie silnika na soft turbo to conajmniej 10kolek a przyrosty pewnie pod 50km, pozatym silnik n/a dlugo na turbinie nie pociagnie najlepiej odrazu wybrac 1.8t albo 2.0tfsi vag ale cena czesci + spalanie robia swoje w dieslu czesci sa umiarkowanie tanie do tego spalanie leonem po trasie +/-120km/h kielce-krakow 5.4 po miescie dosc energicznie 7.1, takze zeby przekroczyc tutaj 10 trzeba by sie bardzo starac moim zdaniem a 15stka wydaje mi sie nie mozliwa

uturbienie silnika na soft turbo to conajmniej 10kolek
powiedz to mojemu sąsiadowi to sie popłacze . ma extremalnie zmodyfikowany wózek .
turbo +komprsor i wszystko co sie z tym wiąże i koszt brutto z autem =12 tyś.(praca własna+części używane kompresor nowy )

praca własna+części używane kompresor nowy

mowilem o nowych czesciach i profesjonalnym montazu w firmie, ktora to zamontuje i zestroi wszystko mozna zrobic taniej ale nie o tym bylo
350 koni robisz za 21.900 - i to bezpieczne 350 na mega gratach

mozna zrobic szybka benzyne ale do tego potrzeba $$$ i jeszcze raz $$$ uturbienie silnika na soft turbo to conajmniej 10kolek a przyrosty pewnie pod 50km, pozatym silnik n/a dlugo na turbinie nie pociagnie najlepiej odrazu wybrac 1.8t albo 2.0tfsi vag ale cena czesci + spalanie robia swoje

Tu sie nie zgodze, bo z tego soft turbo co mialem bylem zadowolony,nowy wlascicel tez byl zadowolony, i nastepny wlasciciel jest a przyrost mocy byl 60KM i tyle tez momentu, i silnik ciagnie do tej pory...co do vaga 1.8T ceny czesci sa normalne,spalanie niestety daje po dupie bo miasto 12-15 a trasa to ciezko ponizej 9litorw zejsc...natomiast sama rozwojowsc jednostki jest chyba dosyc sporo, bo z 1.8T wyciagaja 280-300KM na seryjnych gratach i turbinie...
dzisjaj ze zlomem odwiedzilismy daniela z TTC nowe programy 165@390 zloma i moje 193@410 teraz mozemy juz polatac

natomiast sama rozwojowsc jednostki jest chyba dosyc sporo, bo z 1.8T wyciagaja 280-300KM na seryjnych gratach i turbinie..
zgadzamsię , kolega T1 kupił TT 220KM, coś tam grzebał przy turbinie, jeszcze nie hamował jej ,ale liczy na jakies 260-280KM

nowe programy 165@390 zloma i moje 193@410
... zcipowane mutanty
ale za to jak to teraz jezdzi
no ,na pewmo,...podejrzewam że to nie jest juz jazda tylko latanie
dzisiaj po krakowie zamiatalismy nowe audi TT ze zrobionym wydechem jakies 220km, czego chciec wiecej a to dopiero poczatek modow w naszych "for senior citizens"
do mnie i tak ten terkot nie rpzemawia stworzone do pracy na roki i ciągniecia parowców niech tam zostaną gdzie ich miejsce ;d ulice i tor zostawcie benzynie wiem że jest leon cup ale to tylko po to by lansowac diesla że niby "sportowy" ale gdzie więcej widać diesle ? na WRC? czy może F1 ? bueheheh F1 Diesel jakoś tego sobie nei mogę wyobrazić
k4rol, ale porównaj sobie koszta utrzymania i modyfikacji to wtedy pogadamy. Założę się że kiedyś zmienisz zdanie co do diesli...:)

Edit:

zlom a powiedz mi jaka była wyjściowa moc do modyfikacji??
Królik, hmmm modyfikacje ? wiadomo że są droższe w benzynie ale benzyna w modach nie ma końca a Diesel się kończy i to szybciej niż benz a do diesla się przekonam masz rację w wieku 40 lat jak kregosłup będzie mi strzelał ;d i będę chciał tanio jeździć ... dzisiaj jechałem 400km matki dieslem i jeśli chodzi o trasę t o jest to fajne i daje rade ale i tak benz to benz
a ja tam wole chyba nie jeżdzić codziennie i raz na jakis czas przejechac sie VTEC'kiem jezeli chodzi o koszty utrzymania wiadomo ze na trase diesel lepszy
zlom, mam takie pytanie... po tych modach jakie takie auto ma osiagi?

zlom a powiedz mi jaka była wyjściowa moc do modyfikacji??

moc wyjsciowa to 130/310 pozniej byl spaprany soft przez mastersa na 150/360 z ogromnym przeladowaniem przy 2000 obr i max momentem przy 2500
teraz jest poprawiony soft u Daniela TTC na 165/390 z momentem przeniesionym na ponad 3000. Jest to dopiero poczatek modow bo z czasem dojdzie, duzy IC, duze turbo, wydech, wtryski.


http://www.motofakty.pl/a...24_le_mans.html

stary art ale jest


O_o tyle podziwiam że tyle okrążeń i nie zdechł silnik

EDIT :

tak wogóle jak brzmi diesel ze zrobionym wydechem
nie ma wycia i warczenia jest tylko hamskie buczenie, glosny swist turbiny i czarna chmura dymu podobna do tej z losta

podobna do tej z losta

czarna chmura dymu
to jest najlepsze w Dieslach zasłona dymna jak dajesz do podłogi gaz
http://pl.youtube.com/watch?v=KEiXlD9YdmE

nie sugerujcie sie mocami i ze ibiza odchodzi ale patrzcie na dymek
W pogoni za dymem
przynajmniej zostajesz dalej anonimowy bo nikt nie zdazy spisac nr zanim dostanie dymem po oczach :d

moj poki co o dziwo jeszcze nie kopci ale jak bedzie w TTC dzialala hamownia to sie go podciagnie moze troche w gore jeszcze
Zacznie kopcic jak zrobisz wydech i dasz bardzo ostre mapy paliwowe zeby mial strasznie bogato.
wydech jest w planach moze w kwietniu uda mi sie juz zrobic

jak go shamuje na maha w ttc jak bedzie juz czynna to pokreci sie jeszcze przy programie bo czuje ze to jeszcze nie wszystko ale bez hamowania trudno ocenic a inercje zepsulismy
no to wydaje mi sie ze pozamiatane

http://www.youtube.com/watch?v=vVJvGm_E9h0

czekam teraz na evo w dieslu, i rope zamiast benzyny w zawodach WRC
To ze diesel mnie nie dziwi tak bardzo jak konstrukcja tego silnika

PS. W tych zegarach to chyba jakieś zwarcie zrobili
dlaczego w każdym subaru tak jest, że wskazówki idą do końca i opadają
po przekreceniu kluczyka na zaplon, zegary wykonuja test, tak samo jak w motocyklach czy wskaznikach dodatkowych konstrukcja silnika owszem dziwna ale 150/350 to juz nie malo jak na serie, ciekawi mnie jakosc i wytrzymalosc elementow, typu skrzynia, sprzeglo, w 4x4 przydaloby sie w tym zrobic z 500 niutona zeby jechalo bardzo przyjemnie
Jakich to ciekawych rzeczy sie nie wiedziało
mysle ze nie ma co rozmawiac na temat wyzszosci jednej konstrukcji nad druga bo obie sa najlepsze tylko w innych dziedzinach a porownywanie wolnossacego do turbo to juz wogole. Dajcie 2 identyczne samochody tej samej wagi w ktorych uklad napedowy daje te same straty z silnikami identycznej pojemnosci tylko innej konstrukcji, ustawcie na prostej i zmierzyc czas np. od 40-150km/h i wszystko fajnie bedzie widac. Benzyna bedzie szybsza poniewaz ma wieksza moc co w wyscigu liczy sie bardzo natomiast w uzytkowaniu codziennym gdzie nie trzymamy benzyniaka caly czas na bardzo wyskokich obrotach dieslem bedziemy poruszac sie bardzo sprawnie i przyjemnie to samo na trasie. Jeden jak i drugi silnik ma swoje wady i zalety. Ja przezylem ekstremalny przypadek Mialem benz. turbo ktora palila 19L przy spokojnej jezdzie i 68,8L przy palowaniu ale fakt faktem bylo to dosc szybkie autko. ok 5.2-5.3 do 100km i vmax 252km/h bo odciecie paliwa i naped staly na 4 kolka. Teraz mam diesla turbo ktory pali 4,7L/100w miescie i 3,6-3,8L trasa co bylo glownym jego atutem i przemawiajacym do mnie powodem zeby go kupic natomiast jesli chodzi o osiagi to jest prze [często staje, nie autobus]. No niestety 0-100km/h nie wiem po ilu ale.......ale osiąga Najciekawsze jest to ze tym slimakiem zrobilem trase z sopotu do kielc (ok 560km ja mialem)w 5h i 45min. Nigdy takiej sredniej zadnym poprzednim autkiem nie zrobilem moze to dlatego ze trzymajac gaz w podlodze i tak nie wychodze powyzej 7,5L. Generalnie moznaby na ten temat rozmawiac godzinami. Sa tez diesle ktore sa na prawde bardzo szybkie. Ktos wczesniej pisal czy widzilismy diesla w WRC lub F1. Oni jezdza na jeszcze czyms innym co nie ma nic wspolnego z naszymi autkami - tak na marginesie. Porownujac diesla do benzyny to takie porownanie jak blondynki i brunetki. Kazdy lubi i potrzebuje czegos innego. Pozdro
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • reszka.htw.pl
  • All right reserved.
    © Internet to potęga ÂŤ Obserwuję, myślę, piszę – serwis Goldenrose