Internet to potÄga ÂŤ ObserwujÄ, myĹlÄ, piszÄ â serwis Goldenrose
znalazlem wreszcie taka honde jaka chce i wszystko gra poza tym ze ma instalacje gazowa ktorej sobie nie zyczylem gosc od ktorego chce kupic twierdzi ze instalacja jest bardzo dobra nic nie strzela, nic nie puka auto jezdzi normalnie jak na benzynie, sprawial wrazenie konkretnego jak z nim rozmawialem i chyba prawde powiadaw poprzednim aucie mialem gaz (citroen ZX 1.6), dobrze sie sprawowal w sumie, ale pod koniec zaczelo sie juz wszytko sypac lawinowo z przyczyn blizej nie znanych. Nie mam zamiaru przezywac tego jeszcze raz.
No i moje pytanie brzmi: kto z was ma gaz w swojej hondzie (z silnikiem 1.5 najlepiej), ile kilometrow na gazie zrobil (no i jak mozna sie dowiedziec jaki przebieg aktualnie ma auto), jakie byly ewentualne problemy, czy silniki hondy toleruja gaz, czy może (pod warunkiem ze instalacja jest naprawde dobra) barac samochod i cieszyc sie ze mam tańsza jazde
powiem tak: jeśli dbasz o mieszanke aby byla optymalna i masz zamiast zwyklego miksera blosa (ja tak mam) to masz oszczedne autko a zarazem nie musisz rezygnowac z osiagow. Gdy chcesz przelaczasz sobie na benzynke i smigasz bez zwezki(jest barzdo niewielka w przypadku blosa) w dolocie jaka robia zwykle miksery. Trzeba tylko pamietac o czestych wycieczkach na AFR
kup auto i wyjmij LPG
Ja mam u siebie LPG ale jest to gaznik w przeciwienstwie do 1.5 (bo raczej D15B2 masz na mysli) i powiem tyle ze choc dosc tanio sie jezdzi to gorszego gowna do mojego auta nie dalo sie zalozyc (a instalacja gazowa jest jedna z lepszych) - wiec mowie tak: nigdy wiecej gazu w hondzie ...
Ja widze co sie dzieje nie tylko w hondach ale tez imnnych autach z gazem. Na poczatku ok a pozniej sie zaczyna sypac powoli.
a co sie niby dzieje jeśli mieszanka jest optymalna?
dzieje sie bo ludzie nie reguluja gazu tylko jezdza jak popadnie
Ja mam u siebie LPG ale jest to gaznik w przeciwienstwie do 1.5 (bo raczej D15B2 masz na mysli) i powiem tyle ze choc dosc tanio sie jezdzi to gorszego gowna do mojego auta nie dalo sie zalozyc (a instalacja gazowa jest jedna z lepszych) - wiec mowie tak: nigdy wiecej gazu w hondzie ...
Też tak myślałem dopuki nie spodkałem sie z sekwencją. Tak naprawde na gazie można mieć wiecej mocy. Chodzi o to że np. mój silnik (teoretycznie bo nie ma, puki co) ma więcej mocy na paliwie 100 oktanowym a gaz ma 103 wiec powinien lepiej się zbierać, jakoś jeszcze go nie testowałem na benzynie wiec tak do końca nie wiem - ale jeżeli wgram nowe mapy kupie knock sensor to moge na gazie uzyskać pełną moc silnika.
Ogólnie teraz mówie że nie jest żle - choć wcześniej też odradzałem, auto chlało 20 litów i nie jeździło. Teraz wydaje mi sie że jest ok.
no to mnie nie pocieszyliscie
cukier dobrze gadasz, ale w niektorych autach gaz sie naprawde dobrze przyjmuje... znam klienta ma ibize 1.4 i instalacje z sekwencyjnym wtryskiem i baaaardzo sobie ja chwali...
teraz to nie wiem co robic, musze sie goscia dokladnie wypytac co to za instalacja. Przeciez jak juz jest to nie bede jej wyrzucac, nie stac mnie na to
Generalnie to o ta honde sie rozchodzi (odrazu moglem wkleic )
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C1348515
Sprawa wyglada tak ze gosc wyjechal teraz za granice bedzie dopiero za tydzien w piatek i wtedy bym po nia jechal... troche mi tez przebieg nie odpowiada ale pozatym uwazam ze bardzo ladna nie musialbym nic do niej dokladac (w sensie felgi i takie tam)... tylko szybki okleic, przelozyc audio i lac wache
No ja też sobie chwale - bynajmniej puki co.
A czemu ona ma tak dużo drzwi ?
tyle drzwi a taki mały silniczek musisz troche proporciej pozmieniać.
kup auto i wyjmij LPG
moim zdaniem mija sie to z celemy bo jak silnik ma w ku*we przejechane na gazie to moze byc troche zjechany bo gaz jednak niszczy silnik ale jezeli ma zrobione stosunkowo nie duzo km to czemu nie kup i wyjmij LPG
tylko jak juz wyjmiesz to zglosc to w wydziale komunikacji a jak niewiesz czemu to zapytaj Chmiela D on chya na ten temat juz cos wie
pewnie ze by sie wiecej chcialo... takie 160 kucykow ... czy chodzciaz 125
ale w tej cenie to juz wszytkie pozajezdzane i z przebiegiem ponad 200tys a ja tym samochodem zamierzam pare lat pojezdzic w miare bez awaryjnie i nie dolewac litra oleju co tankowanie (w poprzednim samochodzie tak musialem robic )
pozatym sedan mi sie podoba no i autem sam jezdzic nie bede wiec przyda mi sie dodatkowa para drzwi.
(a co do tej liczby oktanowej, jak kiedys sie wczytywalem w fachowa literature to wyliczyli ze LPG ma 110 oktanow... no ale od oktanow nie zalezą przeciez osiagi silnika tylko od wartosci opalowej, im wiecej oktanow tym bezpieczniej dla silnika, bo spalania stukowego nie bedzie, dla przykladu powiem ze auta WRC jezdza na paliwie chyba 96 oktanow )
Troche OT polecielismy wracajac do tematu, tak patrzac na ogloszenie warta uwagi ta honda czy nie ? (nie bylo by pytania gdyby nie ten gaz nieszczesny, ktorego sie boje )
Ja sie wypowiadam tylko na ten temat co mam doswiadczenie a wiec gaz+gaznik (a regulowac to se mozna do usranej smierci )! Innym nie jezdzilem ale Ci co zachwalaja jak im chodzi to tez najczesciej przesadzaja bo zazwyczaj jest tak ze chwali sie to co sie ma ... a wiec moje D13 najlepsze jest
i tu masz racje..
ja jeszcze apropos tego gazu... mam takiego ziomka ktory sobie smiga na gazie CRX'em i nie slyszalem zeby mial jakies problemy. lepiej! on teraz wsadzil turbo do tego auta i dalej mu to swietnie chodzi!
choc ja osobiscie jakos do gazu nie jestem przekonany
wiadomo ze jak ktos dobrze zestroi turbo pod gaz to nie bedzie problemow ja sadze ze jezeli kupil bym auto z gazem to pewnie bym go tankowal ale jak jest bez to choc by skaly sraly to LPG nie wloze chyba juz bym wolal diesla kupic
kukus z crx info ma gaz na blosie i zalozyl turbo i wszystko mu chula
ja moge pokazac wam moj samochod i zobaczycie ze wcale tak to najgorzej nie chodzi
sraly muszki bedzie wiosna bedzie szybci trafka rosla...
Auto ma LPG i kij z tego, wazne ile ma zalozone to LPG i ile km zrobil. Jesli auto dobrze exploatowane to lpg nie ma nic do silnika. Teksty typu "bylo lpg? to napewno zajechany" sa nie na miejscu. Ogladalem rozebrane silniki po instalacji gazowej i niejedne byly w lepszym stanie niz po benzynie.
Mam gaz w najbardziej usranym problemowym silniku hondy na gaznik i problemy byly takie ze sam sobie je zrobilem - wiec nie sa to az tak bardzo upierdliwe rzeczy, a instalacja - chyba gorszej nie mozna bylo zalozyc (nie ja ja zakladalem).
Autkiem za 20zl robie 100-120km (rekord 135km) i chodzi ciut gorzej ale nie ma to wiekszego znaczenia - dla laika - nie do zauwazenia, dobrze wystrojony gaz i po bolu...
A tak naprawde to jest 2ch gosci w polsce ktorzy wiedza co to jest instalacja gazowa i zaloza perfekt do kazdego auta! w normalnych pieniadzach! i co najciekawsze jeden jest w kielcach... na obrzeżu... drugi - nie wazne
Z mojej strony nie widze przeciwstawien co do lpg-honda, jesli ktos ma problemy z lpg to widocznie kiepsko go ktos zamontowal.
(Wazna exploatacja, aparat zaplonowy, kable, swiece, uszczelki silnika)
pozdro
Cala instalacja wazy.. Czyli dodatkowe KG do samochodu..Wiekszosc samochodow po przejscu z gazu na benzyne nie chodzi juz tak jak chodzila...Przyklad dwoch "naszych" preludek H22,co mozna bylo zobaczyc w starachowicach..Pozatym jesli auto jest zaprojektowane do benzyny to powinno na niej jezdzic, jesli szukamy oszczedniosci kupmy DIESLA...
A tak naprawde to jest 2ch gosci w polsce ktorzy wiedza co to jest instalacja gazowa i zaloza perfekt do kazdego auta! w normalnych pieniadzach! i co najciekawsze jeden jest w kielcach... na obrzeżu... drugi - nie wazne
tak z ciekawosci chcialbym sie dowiedziec co to za gosc ... bo paru przy moim gazie juz grzebalo i teraz pali tak jak Twoj (z tego co piszesz) a moc nie jest porownywalna w zadnym razie do tej co jest na benzynie ... i jesli o mnie chodzi to nie spotkalem auta z lpg na gazniku gdzie nie byloby strat mocy ... ale moze malo jeszcze w zyciu widzialem
akurat swoj gaz to sobie sam wystroilem, troche metoda prob i bledow i internetu dzieki temu jest CACY
kup auto i wyjmij LPG
A niby czemu??
Ja jeździłęm d15 z LPG i na nic nie nażekałem, spalnie miedzy 8-9,5 miasto (kwestia kto prowadził), zgodze sie że bardzo wazna jest mieszanka.
A tak na marginesie na g-techu (czy jak sie po cholerstwo pisze ) na LPG Honda przyspieszała szybcie niż na benzynie o 1 secunde (ta sam droga ta sama pora dnia itp). co prawda inaczej auto jeżdziło powyżej 160Km/H ale kto z taką predkością jeździ na codzień??
Ja polecam bo w Hondzie moja styczność z LPG była poraz pierwszy jaknajbardziej pozytywna
na LPG przyspieszała szybciej bo jak zakładasz gaz to montuja Ci zwezke w dolocie i wlasnie ta zwezka ogranicza mocno jak przelanczasz na benzyne. nie bede sie wypowidał co i jak.. poprostu ja LPG nigdy bym do Hondy nie załozył !!!!! zreszta do zadnego auta bym nie załozyl
budowy instalacji LPG nie musisz mi tłumaczyć!! Idąc twoim tokiem rozumowania to na LPG czas osiągany był zblizony do seryjnego na Benzynie, wiec ja widze zasadniczą różnice w cenie paliwa.
Jak kogoś stać lub ktoś mu płaci za paliwo to OK niech jeździ na Benzynie, wcale tego nie neguje. ale jak dla mnie Ekonomi nie da sie oszukać.
1,80zł vs. 4,25zł - nie ma róznicy wiec po co przepłacać??
Tym bardziej że w tej Hondzie o której mowa instalacja jest i nie trzeba za nią płacić!!
to fakt, elastycznosc mojego silnika na gazie jest niesamowita a i przyspieszenie bardzo porownywalne
krótka kalulacja, co prawda puma napisał ile kosztule lpg a ile benz ale moze niektorzy wiecej zrozumieja z innego przelicznika
ok 18zl - 100km LPG
ok 48zl - 100km PB
miesiecznie przy 1000km oszczednosci 200-300zl no ale jesli ktos sra kasą albo ma ojca sponsora...
a wlacze sie do dyskusji bo wczesniej mialem auto z LPG i powiem ze juz drugiego z LPG raczej nie bede miec. Falowanie obrotow, smrod w zimie (chyba w kazdym?) i ograniczona moc.
a co do przelicznika to moje wczesniejsze auto przed zalozeniem LPG palilo 7-8l miasto po zalozeniu ~10 i zazwyczaj zawsze sie dodaje ten 1l lub 2l na 100km w przypadku LPG jezeli chcesz miec "podobna" dynamike.
a wtedy juz wychodzi w granicach ~10zl roznicy na 100km a to juz nie jest tak duzo za komfort jakim jest benzyna...
miesiecznie przy 1000km oszczednosci 200-300zl no ale jesli ktos sra kasą albo ma ojca sponsora...
Jezdze na benzynie,nie sram kasa, nie mam ojca sponsora,ani kochanki sponsorki,i powiem tak.. kazdy swoje chwali,ale czy zyskujemy cos poza ekonomicznoscia??
P.S nie raz juz mowilem chocby moja honda miala stac w garazu bo nie bede mial na wahe,to nie zaloze GAZU.. Bo mi sie nie podoba, i juz...a tym bardziej do V-teca...
P.S nie raz juz mowilem chocby moja honda miala stac w garazu bo nie bede mial na wahe,to nie zaloze GAZU.. Bo mi sie nie podoba, i juz...a tym bardziej do V-teca...
a co to za róznica?? Vtec czy nie?? bo nie rozumiem
Niechce prawic wywodow.. poczytaj puma na roznych forach opinie uzytkwonikow ktorzy zalozyli gaz do vteca...
Niechce prawic wywodow.. poczytaj puma na roznych forach opinie uzytkwonikow ktorzy zalozyli gaz do vteca...
szczerze nie bardzo mi sie chce czytać rózne fora!! Skoro zdecydowałeś sie wyrazic taką opinie to chciałbym żebyś to wjakoś racjonalny sposób umotyował.
Już zupełnie z czystej ciekawaści.
Bo coś przypuszczam że to jest na tej samej zasadzie co:
" Dzień dobry chiałbym założyć ins. LPG.
odp. Jakie auto??
XXX Turbo,
odp. Oj to sie nie da i wogóle to nie bedzie chodzić itd"
A jednka sie da i chodzi całkiem nieźle.
To była hipotetyczna rozmowa w jakiś firmie która zakłada LPG. Ale jestem pewien że w 80% z nich tak by to właśnie wyglądąło.
Wiec jestem bardzo ciekaw jakie masz powody oparte jakimić faktami (a nie poparte wypowiedziami ludzi którzy kupili vteca, zapewne dobrze zajechanego jak każde auto tej klasy) i założyli LPG a teraz piszą że straszny syf bo silnik im sie rozleciał. I to byłą wina gazu ale zapomną wspomnieć że dokrecali zimny silnik do konca skali na obrotomierzu przez ostatni rok. A jak sie już rozgrzał to jeździli tak samo.
Ale teraz to jest wina gazu!!
Bo jak dla mnie nie ma możliwości zeby nie wwystroić instalacji lpg tak zeby dobrze współpracowął z każdym silnikiem czy to bedzie vtec czy turbo czy co kolwiek innego.
Ktoś powiedział że nie ma żadnej różnicy poza ekonomią, sorry ale to jest zajebista różnica!! Bo jesli robisz miesiecznie 2-3 tyś lub wiecej a różnice w koszcie masz przynajmniej 2 krotną to do mnie zdecydowanie przemawia.
Ale nie twierdze że gdyby było mnie stać na takie wydatki na benzyne to bym założył LPG. Dlamnie jest to też ekonomia i nic wiecej bo siue wpełni zgodze z opinią że w zasadzie na gazie auto jest słabsze ( oprócz LPG sekwencyjnego - bo na nim jest mocniejsze i co iecej mniej pali objętościowo niż benzyny) i tak jak wpomniałem w któymś tam poście Honda mnie zdziwiła że była mocniejsza na LPG ( ARTIX zbliżona do osiagów serii na benzynie).
ale jak dla mnie Ekonomi nie da sie oszukać.
1,80zł vs. 4,25zł - nie ma róznicy wiec po co przepłacać??
oj widze, ze masz błedne myslenie...
wiec tak.. zaoszczedze na tankowaniu a szybciej rozpierdole silnik niz mi sie ta instalacja zwroci super ekonomia
ludzie ktorzy zakładaja do vtec'a LPG poprostu dla mnie nie bardzo maja pojecie do czego im ten silnik..
kazdy sie wypowiada ze gaz to to czy tamto a jak przyjdzie podac argumenty i dowody na myslenie typu "gaz jest chujowy" to steka i mowi ze ktos tam powiedzal, ze cos tam uslyszal. Nie lepiej nic nie pisac niz macic w glowie ludzią ktorzy zadaja pytanie i oczekuja konkretnej odp(w tym przypadku od uzytkownikow aut z LPG)
puma popieram cie w 100%
jakby LPG było dobre to byłoby w opcji przy zakupie nowego auta z salonu
dlaczego mamy tylko do wyboru benzyne lub diesla
jakby LPG było dobre to byłoby w opcji przy zakupie nowego auta z salonu
dlaczego mamy tylko do wyboru benzyne lub diesla
praktycznie kazda marka ma w swojej ofercie samochody na gaz z fabrycznymi instalacjami.
W Europie zachodniej ukazywały się serie VW Eco które miały wbudowaną instalacje gazową w standarcie. W tym momencie w Polsce z tego co mi wiadomo można kupić te niby Chevrolety z instalacją w standarcie. Również w krajach po byłym ZSRR dosyć często spotykanym zjawiskiem są oferty nowych aut z instalacjami - wbudowywane fabrycznie, nie u mechanika z ASO.
LPG jest wtedy montowany w salonie - salon w ten sposob dodatkowo dorabia
a czy auta opuszczaja fabryke z instalacja LPG
LPG jest wtedy montowany w salonie - salon w ten sposob dodatkowo dorabia
moze i tak jest ale co z tego jak masz normalna gwarancje i serwis jak przy zwyklym aucie.
Tak auta opuszczały fabrykę z instalacja. Przeciez podalem przyklad: VW Eco. Czytaj uważniej
tak i co z tego? staram sie przetłumaczyc, ze silnik nie został zaprojektowany z myslą o zasilaniu suchym LPG
a to, ze salon zakłada gaz zarabiajac na tym b.dobre pieniadze to wtedy wypada mu wbic gwarancje! dlaczego auto traci gwarancje jesli zalozymy w innym warsztacie?/ a jestem pewny, ze w profesjonalnym warsztacie bedzie lepiej załozona niz u nich
Tak auta opuszczały fabrykę z instalacja. Przeciez podalem przyklad: VW Eco. Czytaj uważniej
to Ty czytaj uwazniej! bo nie mowimy o jakims gownianym VW tylko o Hondzie!! a to, ze były wyjatki to wiem nie od dzis, nawet Laguna o ile sie nie myle to miała fabrycznie LPG
ale przecież gwarancja obejmuje np wszystkie ASO w Europie a nie tylko ten jeden salon wiec to musi byc jakos "ugadane" z producentem danej marki
ARTX ale po co już bulwers dyskusja jak każda inna. A skoro wiesz że były wyjątki to po co się pytałeś?
[quote="ARTX"]
nNa jakiej podstawie twierdzisz że silnik sie szybciej rozpada?? Konkrety prosze!! Bo to jest odwieczny mit gazu!! A ci którzy zakłądają LPG do vteca mają ten silnik poto zeby mieć wmiare szybkie auto a zarazem ekonomiczne tak jak do każdego innego GTI/GSI itp.
na takiej, ze było juz pare przypadkow, ze po rozberaniu vtec'a po LPG oczom ukazywał sie istny "smietnik"
nastepnie na hamowni moc wychodziła duzo mniejsza (z tego co pamietam ok 140KM) a raz nawet zdarzyl sie przypadek gdzie hamownia wypluła niecałe 125KM i to wszystko po LPG
.......! bo nie mowimy o jakims gownianym VW tylko o Hondzie!!......
sorry, zapomnialem... ford jest najlepszy
. B16A2,B18C4 maja IAB - zawor sterujacy zmienna dlugoscia kanalow kolektora ssacego. Przy 4,5k silnik dostaje wiecej powietrza a na gazie wiadomo ze potrzeba mniej tego powietrza, nie wiem czy to sie nie bedzie gryzc
sorry, zapomnialem... ford jest najlepszy
nie ford [małego] wart jak przysłowie mówi, ale ja przynajmniej nie mam mani że Fodr jest najleprzym i najdoskonalszym autem i nie starm sie tego udowodnić każdemu i na każdym kroku!!!
Wiec nie pir...... mi tu w ten sposób bo rozmawiam z tobą o konkretach a ty wyjeżdżasz w ten sposób.
ja tez nie mowie, ze Honda jest najlepsza choc wiekszosc z nas wie, ze tak wlasnie jest ktore inne auto uzyskuje z 1L ponad 100KM N/A przy produkcji seryjnej
ja tez nie mowie, ze Honda jest najlepsza choc wiekszosc z nas wie, ze tak wlasnie jest ktore inne auto uzyskuje z 1L ponad 100KM N/A przy produkcji seryjnej
Mazda, kilka ładnych lat temu NSU i pewnei bym jeszcze coś znalazł
Przekonamy sie czy lata swietlne
Cos czuje ze ktos tu ma jakis kompleks i zawsze mowi/pisze inaczej niz reszta zeby cos/komus udowodnic (a nie wydaje mi sie zeby chodzilo o wlasne zdanie)!! Zreszta po co siedziec na obcym forum ...
A tak wogole to tez mysle ze nie po to sie kupuje vtec'a zeby potem w niego gaz pakowac ...
... a moze ... rudzinski, cos mi sie obilo o uszy ze na wache z tym Twoim turbo nie wyrabiasz wiec masz rozwiazanie ... LPG
UWAGA czytasz na wlasna odpowiedzialnosc. Dlugie!
Ja nie jestem zwolennikiem LPG, wrecz przeciwnie, mega nie pochwalam tego. Przyklady mozna by mnozyc i napewno kazdy zna opinie o problemach z instalacjami od jakis strzalow, nierowne obroty, problem z odpalaniem, auta potrafia gasnac, dosyc duze problemy przy wlaczonej klimie i jeszcze kilka innych przykladow. Te opinie nie wziely sie z powietrza. Nie bede tu przytaczal nazwisk itp bo to bez sensu. Wiele razy mialem okazje jezdzic autem z instalacja i odczulem roznice oraz problemy. Nie mowic juz o nerwach, a przeciez nerwy niszcza zdrowie, ktore jest najwazniejsze i bezcenne!!! Nie powiem tez ze nie slyszalem pozytywnych opinii, jednak bylo ich na tyle mniej, ze nikt nie przekona mnie do LPG.
Trzeba zadac sobie pytanie dla czego ktos zaprojektowal auto na benzyne i testowal je w takich, a nie innych warunkach to do tego jest przystosowane. Kazda ingerencja w silnik, czy to turbo, lpg czy chocby wieksze kola jakos wplywaja na jakosc, komfotr oraz co najwazniejsze wytrzymalosc poszczegolnych podzespolow. Kolejna spawa, moze i gaz ma wiecej oktanow, jednak niektore auta przy wiekszej ilosci oktanowej poprstu gorzej "chodza". Gaz wypala sie w innej temperaturze niz benzyna co napewno jakos oddzialowywuje na silnik i podzespoly. jezeli juz ktos urzywa tylko LPG to konsekwencje moga byc tragiczne w skutkach. Osobiscie widzialem rozebrany silnik ktory dosyc duzo jezdzil na gazie i konsekwencje byly straszne. Wiec mniej lub wiecej ale na 100% gaz niszczy silnik (kwestia jego urzytkowania). Owszem sekwencje sa sporo lepsze niz zwykle instalacje ale cena tez jest odpowiednia. Wiec jezeli ktos chce auto za 7 tys i dolorzyc 3-5 tys do gazu to sory ale nie widze kalkulacji. Rzeby sie zwrucilo trzeba dlugo jezdzic, a jak dlugo sie jezdzi to sie silnik jebie. Do mnie to nie przemawia. Czemu jak ktos jezdzi na opale to szybciej sie nieszczy silnik (prosze nie brac tego porownania doslownie ze LPG jest jak opal)
Arszenik, z twoich wyliczen wynika ze auto pali 10l gazu przy cenie 1,8zl a na benzynce 11,3 przy cenie 4,25. Z kad takie spalanie ? Co prawda nigdy nie mialem gazu i nigdy miec nie bede ale z moich informacji wynika, zreszta jak niektorzy tez pisali ze gazu pali ok 2 L wiecej (w zaleznosci od auta, pojemnosci i instalcji).
Zrobilem swoja kalkulacje:
Instalacja sekwencyjna - 4 tys zl (taki przyklad zeby nie bylo wiekszych problemow z urzytkowaniem)
100 km LPG (1,8zl) przy spalaniu 10L - 18zl
100 km B (4,2zl) przy spalaniu 8L - 33,6zl
15,6 zl oszczednosci przy 100km
Rzeby instalacja sie zwrucila trzeba przejechac 25600KM zakladajac ze rownowaga ceny LPG a B bedzie taka sama. Trzeba pamietac o dojazdach do gazownika na jakies storjenia, przeglady instalcji, wymiany filtrow itp bo przeciez to tez trzeba przekalkulowac. Jak tez wiemy jest teraz dosyc spora roznica wiec kto ma gaz w tym momencie szybciej odzyskuje swoj wklad finansowy. jednak dosyc niedawno B kosztowala 3,7zl a LPG 2,5zl albo i nawet roznica byla mniejsza (nie pamietam dokladnie). Przy takiej roznicy trzeba by juz zrobic ok 870000 km. Mysle ze silnik ktory mialby tyle przejechac z LPG pociagnal by za soba spore koszta co w moim przekonaniu by sie nie zwrucilo nie mowiac juz o zarabianiu na tej inwestycji.
Arszenik jeszcze chcialem sie ciebie zapytac czemu dosyc czesto przypierdalasz sie do osob, ktore maja wiecej szczescia w zyciu i maja bogatszych rodzicow. Nie wiem jak rozumiec twoje wypowiedzi. Czy to zwykla zazdrosc, nienawisc czy moze jeszcze cos innego. Bo raczej nic pozytywnego nic w tym niema. Jezeli cos do kogos masz to pisz prosto. Ja nikogo nie dyskryminuje ze jest bogatszy czy biedniejszy. Rodziece mnie nie sponsoruja, sam sobie radze. Wiem tez co to bieda. Niestety nie jestem synem szejka nafty ale rodzicow sie nie wybiera. "Daja to bierz" - jest takie powiedzenie.
Przekonamy sie czy lata swietlne
Przestań prosze bo już sie boje!! że mnie zlejesz i bedzie mi wstyd!!!
I nie zawsze choć otym nikt nie pamieta bo to nie wygodne by było!!!
A przyjemnie było wsadzić filmiki które były bardzo przyjemne, ale to nie ważne!!
widze cały czas masz w pamieci sytuacje ze Slichowic gdzie stanelismy razem
wiesz doskonale jak było wiec nie wiem czy tak bardzo jest sie czym szczycic bo to był jeden jedyny raz kiedy udało Ci sie przescignac Honde
pierwsze podejscie... ruszyłem z za wysokich obrotow nie testujac wczesniej a mialem naprawde łyse opony po zawodach juz wtedy momentalnie odszedłes na starcie gdy ja cały 1 i połowe drugiego biegu mieliłem
podejscie drugie... gdy juz wiedziałem z ilu obrotów mniej wiecej startowac... wystartowałem natychmiast do przodu zostawiajac Cie juz na poczatku po czym Ty zaraz stanales bo Ci sie auto wysrało
taki z tego morał, ze moje auto nigdy mnie jeszcze nie zawiodło podczas eksploatacji czy wyscigów dlatego własnie stwierdziłem, ze dla mnie Honda zawsze bedzie w czołowce aut bo liczy sie takze niezawodnosc
Cos czuje ze ktos tu ma jakis kompleks i zawsze mowi/pisze inaczej niz reszta zeby cos/komus udowodnic (a nie wydaje mi sie zeby chodzilo o wlasne zdanie)!! Zreszta po co siedziec na obcym forum ...
Komnpleksy przed czym?????? Czasem miło jest sie pośmiać!!
co sugerujesz mówiąc o nie swoim zdanju?? Prosze jaśniej
a co do siedzenia na nie swoim Forum, to chwila moment mam Honde ale z tego akurat sie nie musze tłumaczć czy ją mam czy nie
OK stwierdzam oficjalnie, ze wygrales - byłes szybszy ten jedyny raz
nastepnie... mam juz dosc tych Twoich ciagłych pomowien, ze Ty potrzebujesz odległosci itp. wiec zapraszam Cie na ostateczne rozstrzygniecie jak tylko kupie oponki załatwie lotnisko na te 10-15min i wtedy juz nie bedzie tłumaczen tj. bieg mi nie wszedł, ruszyłem z złych obrotów itp. pojedziemy do dwoch zwyciestw i nawet mozemy po jakims 6paku kupic i zwyciesca zgarnia wszystko
ustosunkuj sie do tego jak chcesz, ja tylkod ałem propozycje aby wiecznie nie było jakis niedomowień
Chodzi mi o to ze wprowadzasz niepotrzebny chaos i prowokujesz klotnie takie jak np ta, a jakos tak sie dziwnie sklada ze zawsze masz dosc odmienne zdanie niz reszta (no ... wiekszosc)
OK stwierdzam oficjalnie, ze wygrales - byłes szybszy ten jedyny raz
nastepnie... mam juz dosc tych Twoich ciagłych pomowien, ze Ty potrzebujesz odległosci itp. wiec zapraszam Cie na ostateczne rozstrzygniecie jak tylko kupie oponki załatwie lotnisko na te 10-15min i wtedy juz nie bedzie tłumaczen tj. bieg mi nie wszedł, ruszyłem z złych obrotów itp. pojedziemy do dwoch zwyciestw i nawet mozemy po jakims 6paku kupic i zwyciesca zgarnia wszystko
ustosunkuj sie do tego jak chcesz, ja tylkod ałem propozycje aby wiecznie nie było jakis niedomowień
1) gdybyś sie choć raz zemna przejechał byś może zrozumiał co mam na myśli mówiąc o odległości. Tak jak i Killer zaczaił gdy na 2 pierwszych biegach mnie odjechał a potem było ziazi. Ale ty tego nigdy nie pojmiesz tak jak ja według ciebie nie pojme vteca!! Moje Turbo to nie jest turbo Bartka czy Małego, wcale nie sugeruje że leprze poprostu inne!!! (żeby nie było niedomówień
2) nigdy sie nie tłumaczyłem że coś mi nie weszło, a pamietam jak ci lali coupe na szałasie a ty z uporem maniaka tłumaczyłeś sie ze nie wstrzeliłeś sie w vteca!!!!
3)chetnie z toba pojade ale jak poskładam auto bo w tej chwili robie hamulce i pare innych pierdół typu malowanie itp. i troche mi to zajmie ale jak skończe to z wielką przyjemnością.
Chodzi mi o to ze wprowadzasz niepotrzebny chaos i prowokujesz klotnie takie jak np ta, a jakos tak sie dziwnie sklada ze zawsze masz dosc odmienne zdanie niz reszta (no ... wiekszosc)
jak słusznie zauważyłeś jak mniejszość, ale jednak ktoś przyznaje mi racje lub jest podobnego zdania jak ja, swoja drogą mam prawo do własnego zdania a forum jest jednym z tych miejsc gdzie można sobie podyskutować i powymieniać opinie. Wydaje mi sie że ja swoje zdanie popieram jakimiś tam argumentami czego nie cyzni wiekszość.
Nadal mi nie wytłuaczyłeś co miało znaczyć sformuowanie " ....(a nie wydaje mi sie zeby chodzilo o wlasne zdanie)!!..."??
to o czyje zdanie chodzi według ciebie??
PS: Nie prowokuje kłutni lecz dyskutuje!!!!
Nie wiem jakie sa tam relacje miedzy wami i w sumie to nic mnie to nie obchodzi ale wydaje mi sie (jedynnie na podstawie Twoich postow) ze ciagle masz inne zdanie (to niby Twoje) zeby sprowokowac tym klotnie ... bo to nie jest juz dyskusja ... temat byl chyba o LPG
Nie wiem jakie sa tam relacje miedzy wami i w sumie to nic mnie to nie obchodzi ale wydaje mi sie (jedynnie na podstawie Twoich postow) ze ciagle masz inne zdanie (to niby Twoje) zeby sprowokowac tym klotnie ... bo to nie jest juz dyskusja ... temat byl chyba o LPG
to sie cofnij na inne strony i zobacz kto pierwszy zszedł z tematu LPG!!
1) zrozumie jak to pokazesz, mam uwierzyc w cos na sucho?
2) teraz własnie sie wydało, ze nigdy nie poimiesz vtec'a dopoki go nie bedziesz miał lub nie pojezdzisz nim to nie astra czy golf, ze ruszasz z 2000rpm i idzie rowno na kazdej nawierzchni w vteca trzeba sie naprawde wczuc na kazda zawierzchnie bo startuje sie z wysokich obrotow i bardzo łatwo zgubis trakcje - tłumacze bo widze, ze nie masz bladego pojecia o tym.
3)OK poczekam tylko mysle, ze nie tak jak wtedy na lotnisku, ze sie nie doczekam niby musiales zgasic silnik na 1sec a jak widac było czekalismy na Ciebie i dalej nie mogłes podjechac.. wtedy twierdziłes,z e sie cos wysrało jak wiesz nie pierwszy raz bo chyba sytuacji z Piotrkowa nie musze przypominac
Panowie. troche powagi. Temat o gazie w hondzie a tu jakies OT. Jak jzu cisnie jedne z drugim to moje zdanie: "Licza sie tylko fakty". Niema sie co zalic na opony, czy ze dwojka nie weszla, czy ze cos sie wysralo. Wyscig to wyscig. Na bemowie niema litosci ze cos padlo. Dojedziesz to masz jakies czas i tyle, nie dojedziesz to odpadasz.. PROSTE ZASADY. Puma jezeli lapiesz za slowka to czemu piszesz ze musiales zgasic auto na sekunde jak stales troche dluzej, czekalismy ale sie nie doczekalismy i trwalo to napewno dluzej niz sekunde.
Dla jasnosci filmiki z tych pojedynkow:
Nie mam tego w ktorym artx dostal baty co potwierdzam ale mam inne ktore mowia same za siebie:
http://artx.vs.puma.patrz.pl - lotnisko
http://artx.vs.puma.2.patrz.pl - praktiker
http://arx.vs.puma.patrz.pl - praktiker 2
kur... czytam te wasze wypowiedzi i chce mi sie smiac, pomimo tego ze sam jestem wlascicielem hondy
Wszystkich tu obecnych laczy ta sama pasja - auta i ich modyfikacje w celu uzyskiwania lepszych osiagow. A wy sie klocicie ze Honda lepsza od Forda - dziecinada!!!! Myslalem ze troche bardziej powazniejsci jestescie ale widze ze sie pomylilem.
Co do instalacji gazu w autach w czasie produkcji, Puma dobrze napisal ze benzynka jest robiona z ropy naftowej, co madrzejszy powinien zrozumiec o co chodzi a dla wyjasnienia - polityka i kasa o jakiej nie jestescie sobie w stanie wyobrazic!
Ajesli chodzi o zakladanie gazu do Hondy, na przykladzie Nissana mojego ojca w koncu to tez japonczyk, regurlarne przeglady oraz zachowywanie zasad uzytkowania auta z gazem i nie ma zadnych problemow z silnikiem, pod warunkiem ze zostala dobrze zalozona, i jaka ulge na kieszeni mozna zauwazyc i auto nie stoi w garazu bo"nie mam na wache" Bardzo dlugo jezdzilem tym autem i pomimo gazu nie mailaem najmnieszych problemow z objezdzaniem aut o zblizonej pojemnosci i mocy innych marek a i osiagi po odpowiednim wyregulowaniu byly wrecz identyczne jak na bezynie. Chociaz sam podczas zakupu Hondy powiedzialem sobie ze nie zaloze do niej gazu - zmienie zdanie po wydaniu 600zl w ciagu 2tyg na paliwo. Nikt chyba nie kupuje auta tylko po to zeby je miec a po to zeby je uzywac, a to kosztujei to nie malo a kasy nie licza ci ktozy jej nie maja i zyja na pokaz, tonac w dlugach albo ci ktorzy dostali ja od "tatusia" badz "mamusi"
I jeszcze jedno - jestem za uczestnictwem Pumy na wyscigach, jesli wypala, w maslowie! Panowie nie zamykajmy sie tylko w naszym kregu Hondziarzy, nie az tak szczelnie!!!!!!!!!!!!! I szczerze z mila checia bym zobaczyl jak wam leje dupe tym ponoc "gowno wartym fordem" i jakby sie tak stalo to na miejscu przegranego wysiadl bym z auta i mu pogratulowal bo wiem ze Puma zrobil by tak samo, choc prawie wogole go nie znam poza jdena rozmowa 30 minutowa
TA SAMA PASJA - AUTA!!!!!!!!!!!!!!!
3)OK poczekam tylko mysle, ze nie tak jak wtedy na lotnisku, ze sie nie doczekam niby musiales zgasic silnik na 1sec a jak widac było czekalismy na Ciebie i dalej nie mogłes podjechac.. wtedy twierdziłes,z e sie cos wysrało jak wiesz nie pierwszy raz bo chyba sytuacji z Piotrkowa nie musze przypominac
Masz racje coś sie wysrało, zginoł prąd ale w R5 a nie u mnie, co sie później okazło wydech sie luzował i stykął z rozrusznikiem. Ja zostałęm z Kureckim bo wy jechaliśc.
A co do Piotrkowa owszem nie poszło tam, z różnych przyczyn. ale nie bede ich teraz tłumaczył bo to nie miejsce a nie topic o tym. Niemniej jednak bez wiekszych problemów wróciłem do domu o własnych siłach.
SKNERUS
1) odpowiedz powyżej też do ciebie skoro rozijasz temat tamtego wieczoru,
2) nie mogłem zgasić odrazu silnika zewzgledu na napędzoną turbine, ale tak jak wyżej napisąłem, zostałem bo musiałęm/chciałem zostać z R5!!
Potem na parkingu było już wszystko ok i tam dostałem czego nie kwestionuje i nigdy nie próbowałem!!
Daniel wiec zrob swapa na H22A i zamontuj LPG
Daniel wiec zrob swapa na H22A i zamontuj LPG
wole tak zrobic niz auto mialo by stac z ladnym silniekem pod maska chyba ze bedzie mnie stac na utrzymanie dwoch aut wtedy gaz nie wyladuje w H22A2 lub K20
P.s. Silnik by juz byl ale... wszyscy chyba wiedza o co chodzi
Chyba ze Chmielu mie przysponsoruje , malo brakowalo a by zaplacil za przednie projektory a tak tylko beda tylnie leksus style black
powodzenia i szybkiego powrotu na spoty
swoja droga... zajebisty OT w tym temacie sie zrobił
powodzenia i szybkiego powrotu na spoty
swoja droga... zajebisty OT w tym temacie sie zrobił
nio ale wszyscy sobie pogadali
Pozdrawiam
PS: Co do LPG i vteca to proponuje zapytać Przemka z JC jakie ma wrażenia bo od jakiegoś czasu jeździ na czymś takim.
Nikt chyba nie kupuje auta tylko po to zeby je miec a po to zeby je uzywac, a to kosztujei to nie malo a kasy nie licza ci ktozy jej nie maja i zyja na pokaz, tonac w dlugach albo ci ktorzy dostali ja od "tatusia" badz "mamusi"
Ale nie kazdy to rozumie daniel
Sknerus, Artx skoro mi zarzucacie jakies pierdoly to moze Wam i innym wyjaśnie i powiem ze nie zazdroszcze nikomu bogatych rodziców ktorzy utrzymuja synusiów bo dzieki temu jak braknie rodzicow to sie dzieci załamia albo powieszą bo sobie rady nie dadzą, a bycie samodzielnym nie nalezy do negatywnej cechy osoby i w zyciu nie zgine tak jak coniektórzy już toną... i nie zdaja sobie z tego sprawy, ale jeszcze troche albo nie maja na wache bo tata nie dal i auto stoi i mysle ze ten wątek trzeba zamknąć i To sknerus ze ty nie dyskryminujesz "mniej obsranych kasa" to jest oczywiscie plus dla Ciebie, natomiast sa tacy co uwazaja takich ludzi za byle co nie wiedzac ze sami sa gowno warci
- i niech to nie podlega i nie prowokuje do nastepnych komentarzy w moim kierunku bo ja piszac poprzednie wypowiedzi nie adresowalem ich imiennie.
Natomiast temat LPG jest jak najbardziej CIEKAWY, bo niektorzy sie wypowiadaja bazujac na "pierdoleniu" szmechanika Tadzia z Wejcherowa albo kolegi co mu sie auto wysralo bo oleju nie mial albo go nigdy nie wymienil a twierdzi ze to LPG, albo nie zaloze LPG bo to jest VTEC (nie majac zielonego pojecia co to k... jest i jak to dziala, i co ma pierdnik do wiatraka)
Co do gownianych silnikow VW na LPG to np. mojego brata Prosiak sie nigdy nie wysypal, jego osiagi na LPG nie roznia sie od Pb, ma zrobione kupe km na LPG, ma duzo wiecej lat niz nasze Hondy ktore niejednokrotnie sie wysraly na "mokrym" Pb.
Długa wypowiedz sknerusa o ekonomicznosci lpg w przypadku ZWROTU LPG po instalacji jest dosc sluszna choc nie do konca, bo zawsze wolimy wydac na raz troche kasy a potem miec ulge niz przeliczac to na przejechane kilometry. - PSYCHIKA a ekonomicznosc juz ZALOZONEGO LPG do Pb - nie ma co porownywac.
Co do wypowiedzi ARTX'a to z tego co wiem prawie zaden silnik HONDY z 1L nie robi seryjnie 100km prócz jednego o ktorych wiem (do 1.6!) to 1.6 DOHC VTEC który ma 158km (a nie 160 i więcej) a chyba kazda Marka w swojej ofercie ma jakas wersje SPORT ktorą można przystawić do 1L=100km - zreszta nie wazne, moze sie czepiam...
Co do wypowiedzi ARTX'a to z tego co wiem prawie zaden silnik HONDY z 1L nie robi seryjnie 100km prócz jednego o ktorych wiem (do 1.6!) to 1.6 DOHC VTEC który ma 158km (a nie 160 i więcej) a chyba kazda Marka w swojej ofercie ma jakas wersje SPORT ktorą można przystawić do 1L=100km - zreszta nie wazne, moze sie czepiam...
oj Karol... teraz pokazałes swoja wiedze na temat Hondy
zacznijmy, ze DOHC VTEC B16A2 ma 160KM a nie zadne 158
wymienie Ci kilka modeli ktore maja ponad 100KM z litra
1) DOHC VTEC B16A2 - 1.6 160KM - Civic/delSol VTi
2) DOHC VTEC B16A - 1.6 168KM - Civic/delSol VTi
3) DOHC VTEC B16B - 1.6 185KM - Civic Type R
4) DOHC VTEC B18C6 - 1.8 190KM - Integra Type R
5) DOHC VTEC K20A2 - 2.0 200KM - Civic Type R
6) DOHC VTEC K20A - 2.0 220KM - Civic Type R
7) DOHC VTEC F20C - 2.0 240KM - S2000
głupio Ci?
Cóż, wygrałeś. Racja. Natomiast moja wypowiedz dotyczyla silnikow o poj do 1.6 i nie rodzynków typu Japan Domestic Market :] co nie zmienia faktu ze faktycznie masz racje.
Udało Ci sie
Co do wypowiedzi ARTX'a to z tego co wiem prawie zaden silnik HONDY z 1L nie robi seryjnie 100km prócz jednego o ktorych wiem (do 1.6!) to 1.6 DOHC VTEC który ma 158km (a nie 160 i więcej)
Dobra ok. Wątek 1L=100km zamknijmy. Masz racje. Wróćmy do LPG versus Honda
Wciąż uważam że nikt mnie racjonalnie nie przekonał do tego by LPG szkodzilo Hondzie
PS.
B16A to też JDM - ale nie ważne
PS.
B16A to też JDM - ale nie ważne
tego akurat mnie nie musisz mowic
wracajac do tematu to chyba nikt tu nie powiedział, ze LPG szkodzi Hondzie tylko, ze gaz do vtec'a to zabojstwo dla silnika
znasz racjonalne wytłumaczenie tego?
mamy dwie identyczne pralki w klubie h22 jedna na gazie druga nie.. jezdza tak samo???chyba nie... ja moge np pojechac z honda zagazowana Przemka z JC....
mamy dwie identyczne pralki w klubie h22 jedna na gazie druga nie.. jezdza tak samo???chyba nie... ja moge np pojechac z honda zagazowana Przemka z JC....
pewnie że możesz
pewnie że mogę
rudzinski, cos mi sie obilo o uszy ze na wache z tym Twoim turbo nie wyrabiasz
obecnie nie stac mnie na wache ani do solki ani do yarisa czy czegokolwiek innego (nie wazne czy benzynka czy gaz) utrzymuja mnie starzy, kasy nie dostaje wiec nie smigam
mysle ze wiele osob to zadowoli moja wypowiedz z takich badz innych powodow...
łoooo sie narobilo
Dwa dni nie lukalem na forum, bo czasu nie mialem a tu widze ze temat LPG wyzwala w kierowcach hond wielkie emocje hehe
Ciekawy topic :cool2: dorzuce swoje grosze - na gazie jeździć można na okrągło - wystarczy mieć odpowiedni olej dla silnika, aby smarowanie przebiegało bez zarzutu i tarcie zminimalizowac.
I jak moze sie sypnac? Raczej minimalnie
ja powiem tak skonczcie juz to pier**lenie
mial byc temat o lpg w hondach to niech bedzie o lpg a nie najezdzacie na siebie jak glupi
nie wiem czy kazdy temat musi schodzic na to samo bo ten ma kase a ten nie a ch*j was to wszytkich obchodzi kto jak stoi finansowo itd
chcecie posobie pojezdzic to otwozcie nowy temat do tego
pozdro niedzwiedz
wystarczy mieć odpowiedni olej dla silnika
pytanko?
a jaki jest odpowiedni olej do LPG bo moze mam zły
nie ma czegoś takiego jak "odpowiedni" olej do gazu, natomiast dobrze jest mieć poprostu dobrej klasy olej (klasa 1 - SJ/CF (tutaj olej do benzynowych i wysokoprężnych silników). I nie polecam mineralnego bo to swiadczy chyba juz o tym ze silnik jest nieszczelny Syntetyk lub półsyntetyk.
Ja osobiście używam orginalnego oleju FORDa lanego na pierwszy strzał w fabrykach półsyntetyk klasy SJ/CF.
Po tuningu silnika naleje CASTROLA RS
Karol cholero czepiasz się :cool2:
Odpowiedniego oleju czyli bardzo dobrego jakościowo, a nie szajsu byle jak najtaniej. Więc co Ty gadasz że nie ma "odpowiedniego"?
Chyba Ci się pomyliło że nie ma produkowanego oleju - dedykowanego pod LPG Nie ćpaj płynu do chłodnicy
z tego co słyszałem dedykowane oleje do LPG to jedna wielka sciema tak samo jak "specjalne" swiece do LPG. Olej poprostu musi byc dobry i tyle. Ja jeżdże na mobilu 10w40 a za 2000km zaleje sobie motula
o olejach dedykowanych nie slyszalem i nie sadze by takie wymyslono.
loopack nie czepilem sie tylko wyjasnilem
a z tymi swiecami "dedykowanymi" nie tak do konca ze ich nie ma, moze nie sa dedykowane ale zalecane sa...
A mnie zastanawia w jaki sposób funckjonuje olej mineralny, co on ma za właściwości że go się wlewa do starszych wozów?
... teoretycznie powinienem niby na syntetyku jeździć, ale jakoś stale wlewam mobilone
A mnie zastanawia w jaki sposób funckjonuje olej mineralny, co on ma za właściwości że go się wlewa do starszych wozów?
jest gęsty i "zakleja" przedmuchy w silniku wywołane zurzyciem
ja tez
tzn ze mobileone jest mineralny ? hehehee.......