ďťż

Błędy

site
Internet to potęga « Obserwuję, myślę, piszę – serwis Goldenrose
Pokazalo nie dw błędy i co one oznaczaja
12. Czujnik liniowego przepływu powietrza lub jego obwód (silnik D15Z1). Czy tu chodzi o odme czo cos takiego?????
48. Układ recyrkulacji gazów wydechowych lub jego obwód. Tu podejrzewam ze to sada
Nie zabardzo jaze to wiec moze mi pomozecie



48. Układ recyrkulacji gazów wydechowych lub jego obwód. Tu podejrzewam ze to sada

To EGR, sprobuj go przeczyscic bo pewnie pełno w nim sadzy albo jakis przewod spadł

To EGR, sprobuj go przeczyscic bo pewnie pełno w nim sadzy albo jakis przewod spadł

albo się sonda upaliła, hm... katalizator poszedł out a sąda zaraz za nim
No ok to juz wiem ze sada a co z tym 12 bledem???


no M1 wyraŹniE Ci napisał co trzeba zrobic ? nie ???
Hm,... w sumie to Cukier moze pokolei :

- EGR - Uklad recyrkulacji gazow spalinowych mozna zreanimowac(preparat do
czyszczenia gaznikow lub mocna benzyna ekstrakcyjna w sprayu)

W SUMIE DOKŁADNIEJ :
Sprawa wygląda tak: przy kolektorach (zależnie od wariantu wykonania
bliżej jednego z kolektorów) znajduje się zawór EGR, który to zawór łaczy
oba kolektory ssący i wydechowy. Zawór ten jest sterowany (otwierany)
poprzez doprowadzenie do niego podciśnienia. W momencie gdy
doprowadzone jest do zaworu EGR podciśnienie, jest on otwarty czyli
droga z kolektora wydechowego do ssącego stoi otworem.
Po co to wszystko? Ano po to żeby ograniczyc ilość tlenków azotu w
spalinach. Dla nas oznacza to ni mniej ni więcej tyle że zamiast czystego
powietrza silnik dostaje też spaliny. Najlepszym wyjściem by było jakby
do kolektora ssącego dostawał się czysty tlen i paliwo, normalnie
dostaje się do niego powietrze atmosferyczne (czyli tlen, azot, Co2 i
masa innego paskudztwa z h2so4 włącznie. Oczywiście zawór nie jest
otwarty przez cały czas, jeśli zaś jest to odczujemy to dość wyraźnie
podczas jazdy, gdy spaliny cały czas będą się dostawały do kolektora
ssącego, silnik będzie "przymulony", będzie się dusił przy
przyspieszaniu
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=3vY5qjOK0yk
Sprawdź najpierw rurki podciśnienia idące do zaworu EGR. Najczęściej
to jest problemem. dopiero potem zabieraj się za dalsze tematy. Warto
również odkręcić ten zawór i zobaczyć, czy otwory w kolektorze nie
są "zarośnięte" przez węglowe osady (ewentualnie trzeba oczyścić).
Cukier jaki ty masz silnik ?

edit
Masz D15Z1 (VTEC-E)

12 To EGR twoj silnik go ma i w tym trzeba szukac przyczyny.
48 Bład to prawdopodonie sonda
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • reszka.htw.pl
  • All right reserved.
    © Internet to potęga ÂŤ Obserwuję, myślę, piszę – serwis Goldenrose