Internet to potęga « Obserwuję, myślę, piszę – serwis Goldenrose
Witam , własnie kupiełm stożek ( i juz zostałem zjeb***y za mój pierwszy pomysł )ale mianowicie mam pewne objekcje
- jak jest z odm±w kielrurze czy zrobić dziure w pcv pod co¶ takiego?
- jak wyjme cały seryjny filtr z obudow± to tam w dół jakies rurki ida co z nimi
- jakie widzicie najlepsze zakonczenie rury w strone przepustnucy, bo z tego co widziałem u Cukra to jaka¶ guma wystarczy
- Couto mi pomógłi podał temat na ckpl i o jakim mójniku jest mowa który jest przy dolocie?
(wiem ze pytania mog± sie wydać dla niektórych głupie i infantylne, no ale cóż cały czas sie ucze )
1. W dół idzie rurka która ł±czy sie z puszk± rezonansow±
2. Poł±czenie dolotu z przepustnic± powinno się odbywać najlepiej za pomoc± gumy która stopniowa zmniejsza ¶rednica (jeżeli s± różne ¶rednice, ważne żeby nie było schodka), i ta gume można zacisn±ć opaskami skręcanymi - jak tak np mam
3. Odma jak wiesz jest po to żeby resztki oleju sie wypluwały i spalały, także tu odpowiedĽ jest prosta - możesz też kupić Oil Catchera (taki filterek)
4. Rura prowadz±ca powietrze od filtra do przepustnicy powinna mieć jak najmniej zakrętów i powinna być gładka żeby powietrze nie dostawało zbędnych zawirowań.
A najlepiej pomy¶l też już nad albo odgrodzeniem stożka od komory żeby ciepłego powietrza nie ssał i oprócz tego kup w hydraulicznym na ko¶ciuszki np, taka rurke gieta i pusc nawiew ze zderzaka. A druga opcja to CAI czyli umieszczenie stożka niżej tak że ma od razu nawiew wynikaj±cy z pędu powietrza - ale wtedy częstsze czyszczenie bo zbiera więcej syfu.
Tyle ja się dowiedziałęm werbuj±c ten temat zanim kupiłem dolot ze stożuniem Mam nadzieje ze pomoglem
Co do punktu 4 to moze nie chodzi o zawirowanie ale o to ze powietrze jest strumieniem i im mniej "schodkow", zakretow tym mniejsze sa straty liniowe i miejscowe danego powietrza co sprzyja predkosci dostawania sie do komory spalania
Rycu¶ mordko zgoda ale przecież to wła¶nie te zawirowania spowalniaj± i rozpraszaj± strumień, czy się myle?
Niektore zawirowania sprzyjaja predkosci , o ile sie nie myle sa stosowane strumienice w inzynierii lotnictwa gdzie sie je stosuje przy budowe silnikow odrzutowych
no chyba troche zabrneli¶cie za daleko bo silnik odrzutowy to w przyszłym roku dopiero zakładam
a tak na serio to dzięki bonczek wielce pomogłes, postaram sie cos wykombinowac,
i mam jeszcze jedno pytanie jak skutecznie odizolowac stozek od komory silnika?
mam jeszcze jedno pytanie jak skutecznie odizolowac stozek od komory silnika?
Polozyc go na dachu A tak powanie widzialem ze stosuja jakies przegrody z jakiegos materialu ktore izoluje cieplo, wyglada to srednio a czy dziala nie wiem. Najlpiej bedzie jak doprowadzisz zimne powietrze z zderzaka za pomoca jakies elastycznej rurki, tak aby strumien wplywal centralnie na stozek wtedy bedzie on pobieral tylko zimne powietrze, no moze nie tylko ale w wiekoszosci
Co do drugiego pytania to tak:
Ladnie i chyba skutecznie:
Wejdz na www.honda-crx.info znajdż kolesia o ksywie WI¦NIA i on ma takie osłonki dedykowane do stożków (jakby¶ brał daj znac weĽmiemy dwie to będzie taniej).
Skutecznie ale brzydko:
Druga opcja ma tak zrobione np xionc z crx.info, oblozyl miejsce gdzie ma stożek taka mniej wiecej folia termoodporna co odbija cieplo - czasem sie takie za grzejnika wsadza
Teraz to już się pomógl należy
widzialem tez patetnty z karimata
RADO, moim zdaniem najlpeiej tak jak zrobil Lcfr, pokazywalem CI wczoraj
no i znowy dupa, bo wylot z przepustnicy ma 60 mm srednicy a rura 75 i nie moge nigdzie dostac takiego gumowego kondona z 75 mm na 50 mm( bo nie ma na 60)
zapytaj Cukra jak mu stożek sprzedawałem to dostał 3 różnej wielko¶ci może jeszcze ma
........ja równiez miałem ten sam problem (z 60mm) i zrobiłem cały metalowy dolot na zamowienie , teraz juz wiem ze nie bedzie mi potrzebny wiec moge go sprzedac za drobna kaske (idealnie wyprofilowany do D16Z6/Z9)
zrobiłem cały metalowy dolot na zamowienie
W sumie nie wiem czy to dobty pomysl bo chyba dosc latwo taki dolot lapie temp
jak jest z odm± w kibel rurze czy zrobić dziurę w pcv pod co¶ takiego?
- można dokleić kawałek rurki i po problemie
jak wyjmę cały seryjny filtr z obudow± to tam w dół jakie¶ rurki id± co z nimi
- wypieprz wszystko
jakie widzicie najlepsze zakończenie rury w stronę przepustnicy, bo z tego co widziałem u Cukra to jaka¶ guma wystarczy
- 5 zetów ale to nie za dobre rozwi±zanie, wiesz bo albo co¶ jest do kibla albo do auta.
założyłem ta rure i jakos mi tak dziwnie swiszy jak jest na luzie
no wła¶nie o to chodzi naci¶nij gaz do dechy przy 1500 - 3000 RPM usłyszysz ¶wiszczenie ....
no spoko ale na luzie działa jak mały odkurzacz tak go słychac ( tzn ze stożka sie to wydobywa)
no spoko ale na luzie działa jak mały odkurzacz tak go słychac ( tzn ze stożka sie to wydobywa)
odkurzacz? a może jak pralka
standard słychac zasysane powietrze
a stozek ci "bucy" ??
Hmm... ja mam to zrobione bez kibel-rurki, czyli profilówka ze stozkiem, ¶wiszczy, buczy i mało tego, zamiata jak szalona, tak mocno ze na torze wydech rozł±czył się z tłumikiem koncowym...
rozł±czył się
urwał urwał a nie
Mysle ze to nie jest dobre wyjscie. Co do kibla to do kibla a co do samochodu to do samochodu. przez ta rurke splanie podnioslo mi sie do 12l na 100km. Odkat ma to auto tyle mi nie spalilo najwicej 9,5l prz przebiciu na kopulce aparatu zaplonowego
cukier, a ty masz może tam u siebie komputer ? u mnie do restartu reż żarło ze 12 litrów.
Tak zesetowalem
może niepotrzebnie gaz jest do dechy na niskich obrotach ?
A nauczyles go od poczatku czy od razu cisnales jak sie da??
o dobry pomysł tez zrobie reset kompa
heh a jak to sie robi>>???
Reset i "nauka"
http://www.fotosik.pl/pok...e4a6f59072.html
http://hondatech.pl/viewt...?t=2852&start=0
dobra dobra, prawda jest taka ze kibel rura wcale mocy niE daje więc się nie napalajcie na to dziadostwo, efekt dzwiękowy daje takie wrazenie, a tak naprawde żeby dostać mocy dzięki niej trzeba jeszcze troszki pokminić.
Nom, zgadza się, sama rurka to nie wszystko, a ja tez musze sie udac na reset kompa bo jałowe mam na 1300 obrotach... masakra