Internet to potęga « Obserwuję, myślę, piszę – serwis Goldenrose
Witam wszystkich jako ze tu nowy jestemSzukalem i chyba nie bylo jeszcze na forum takiego tematu jesli byl z gory sorry za zakladnie go jeszcze raz a teraz do rzeczy.
Mam civica coupe LSI 1,5 103KM i mam pytanie odnosnie paliwa. Slyszalem ze jesli leje sie pb98 to konieczne jest ustawienie w samochodzie innego konta wyprzedzenia zaplonu niz na pb95, bo inaczej nie ma praktycznie zadnej roznicy w zachowaniu silnika. I teraz tak czy to prawda i czy mozliwe jest ze moj silnik sam rozpoznaje paliwo i ustawia odpowiednio zaplon?? zalalem raz 95 raz 98 i moje odczucie jest takie ze na 98 silnik szybciej wchodzi na obroty i "ciagnie" lepiej od dolu ale jak mowie tak mi sie wydaje wiec czy moze to ktos z Was poprzec to wiedza techniczna??
pozdro
witam !!!
Ja sie nie znam ale z tego co wiem to silnik musi nauczyc sie jezdzic na pewnym rodzaju paliwa, a jesli chodzi o rozniece miedzy 95 a 98 to chyba nie ma wogole (no chyba ze zalejesz shell v power racing ta niby ma 100 oktanow ale mysle ze ta dopiero ma te 98 prawdziwe )
Sory za off top jakiego koloru masz ta cupeje?
Heh, raz po przejechaniu ilus tam kilometrow na 95 i zalaniu 98 roznicy nie odczujesz,poniewaz sie komputer musi nauczyc,kolejny problem to jaka jest roznica naprawde miedzy ta 95 i 98 ja nie czuje zadnej...Jak jechalem na motokopytko,zalewalem tego skur... drogiego vpowera100 ganialem na nim z 2 dni przed wyscigami,a na same wyscigi przestawialem jeszcze aparat zaplonowoy, i jakas tam roznice czulem,ale na codzien to chyba szkoda zachodu, i mi by sie niechcialo..
Prawda jest taka że w twoim przypadku to strata kasy ponieważ tylko wersje JDM tak naprawde wykorzystuje różnice paliwa 95 a 98 gdyż ma agresywniejsze mapy natomiast faktem jest że silnik musi sie nauczyć na nowym paliwie jeĽdzić. Natomiast jak dodajesz dodatkó do paliwa gdzie juego wartosćopałowa znacznie wzrasta takowa nauka jest niepotzrebna.
(Ciekawe kto obali mojawypowiez i jak szybko )
Fruger kupeje mam czarna.....dzieki za odpowiedzi czyli teoretycznie roznicy nie powinno byc zadnej. Jedyne co mi przychodzi do glowy w takim razie bo ja czulem roznice w jezdzie jest fakt ze 98 ma w rzeczywistosci jakies 95 oktan a to co sprzedaja jako 95 musi miec oczywiscie mniej niz deklarowane.
Przy okazji gdzie tankujecie w kielcach. Ja na Neste wczesniej statoil i miedzy tymi stacjami nie widze roznicy w jakosci paliwa.
Przy okazji gdzie tankujecie w kielcach.
Ja tankuje wył±cznie na Orlenie. Moim zdaniem najlepsze paliwo
Najczesciej BP. Wolalbym Shella ale jest malo tych stacji w CK. A tylko te 2 stacje maja najwyzszej klasy paliwo wg mnie.
PS przypomnialo mi sie ze kiedys czytalem w jakiejs gazecie test paliw "rakietowych" typu vpower ultimate verwa. Wynyki byly takie ze najlepsze okazalo sie vpower racing. W najlepszym wypadku dalo niecale 2 KM.
ja jezdze na 98 ale musze bo ma ona wieksza odpornosc na spalanie stukowe.
na Waszym miejscu jezdzilbym na 95 i nie kombinowal z przestawianiem zaplonu itd bo to nie da jakis specjalnych efektow.
ja najczesciej tankuje:
1. Statoil (bo najblizej mojego domu)
2. Jet (bo lubie ta stacje)
3. inne stacje ale sporadycznie (np na trasie)
ja lalem na wyscigi Vpower racing i roznica byla kolosalna dlatego ze nie mialem kompa w 1.3.
Natomiast jak ktos zaleje inne paliwo 95->98 albo 98-> vpower powinien azalac na czysty bak (nie mieszac) i na zimnym aucie odpalic i az do dmuchawy niech sobie na jalowym pochodzi a potem na miescie srednio pojezdzic. Nie znam do konca solucji uczenia sie komputera natomiast logiczne jest ze zmieszanie 95z98 daje srednice i tak samo 98-Vpower
+ tak jak napisal bartosz, wieksza ilosc oktanów daje mniejszy prog spalania stukowego
wieksza ilosc oktanów daje mniejszy prog spalania stukowego wyzszy
reszta OK
yy, tak tak, interpretacja
chodzilo mi o wiekszy zakres gdzie NIE wyst±pi spalanie stukowe
oktany nie daj± mocy.
Gdyby tak bylo to kazdy by na LPG jezdzil bo po przeliczeniach wychodzi ze ma liczbe oktanow± = 110 No a jak wiadomo na gazie silnik raczej lepiej sie nie zbiera.
Oktany (jak bylo pisane wczesniej) chroni± przed spalaniem stukowym.
Twoj silnik byl zaprojektowany na korzystanie z pb95 i zalanie 98 raczej nie powinno ci dodac mocy (to tak jak z magnetyzerami wmawiaj± sobie ludzie ze one działaja i wydaje sie ze daj± efekty). Jesli bys jakies mody porobił,znacznie podniosl moc, to wtedy musiał bys lać 98 ale nie dlatego zeby jeszcze mocy przybylo tylko z konieczno¶ci, zeby sie silnik nie rozleciał.
Dla przykładu w nowym Focus'ie ST po zalaniu 98 przybywa chyba 12 czy 16 KM, dlatego ze elektornika na bierz±co "bada" paliwo i odpowiednio moze dostosowac zapłon i mieszanke, aby podnie¶ć moc do takiej granicy zeby spalanie stukowe nie wyst±pilo.
O Nesste slyszalem ze paliwo jest tanie nie tylko dlatego ze stacja jest bezobslugowa ale tez dlatego ze paliwo jest chszczone... ja tankuje na shellu, podobno jest najczystsze, ale ja poprostu na ta stacje mam najblizej
ja tankuje na shellu, podobno jest najczystsze, ale ja poprostu na ta stacje mam najblizej
nie mozesz miec najblizej...chyba ze mieszkasz w galaktyce lub jezdzisz pod prad
no w sumie racja..wypadlo mi z glowy
oktany nie daj± mocy.
Gdyby tak bylo to kazdy by na LPG jezdzil bo po przeliczeniach wychodzi ze ma liczbe oktanow± = 110 No a jak wiadomo na gazie silnik raczej lepiej sie nie zbiera.
LPG jest mocniejsze kolego od benzyny, jak rowniez jego zawartosc oktanowa.
Problem polega na tym aby temperatura spalania gazu byla nie taka jak zawsze jest - czyli duzo za ciepla Gdyby zmienic warunki "w cylindrze" gaz bylby duzo wydajniejszy... dlatego tez niektore turbo LPG maja wieksza wydajnosc niz turbo-pb ale to wyzsza szkola jazdy...
mysle ze wiele osob zaciekawilby test jaki kiedys przeprowadzila jedna z polskich gazet.
otoz wzieli jakies tam auto (nia pamiatam co to dokladnie bylo ale chyba wlasnie Fous) i testowali go na hamowni. pierw na 95 pozniej na 98 i na 95 wyszla wyzsza moc
Witam wszystkich z tego co mi wiadomo oznaczenie 95, 98 oznacza liczbe oktanowa w paliwie a ta odpowiada odporno¶ci na spalanie stukowe. Czyli im więkasz ta liczba to jest wieksza odporonosc na spalanie stukowe... a jesli chodzi o instalacje gazowa to wiem ze gas nie jest zbyt dobrym rozwiazaniem bo po kilku latach "moze spowodować"pekniecie głowicy,juz paru moim znajomym sie to zbobiło ale dla przykładu mój wujek miał Uno i jezdził nim około 7 lat na gazie i nic:)
bo mial dobrze dobrana mieszanka a Twoi koledzy pewnie oszczedzali jak sie da
... lpg jako tako liczby oktanowej nie ma. Nie mniej jednak okre¶la się j± na ok. 110 więc je¶li twoim znajomym pęka głowica na lpg to przez zły skład mieszanki a nie spalanie stukowe.
lpg jako tako liczby oktanowej nie ma. liczba oktanowa ( po polsku) "okre¶laj±ca odporno¶ć na niekontrolowany samozapłon" więc nawet batonik może mieć w/w .
a co do lpg i psucia silnikow to tylko wina użytkownika i "magicznej ¶rubeczki " ktur± skompcy kręc± pozornie zmniejszaj±c spalanie.