ďťż

RESETOWANIE ECU

site
Internet to potęga « Obserwuję, myślę, piszę – serwis Goldenrose
Wyjmujemy bezpiecznik oznaczony jako BACK UP FUSE – 7,5A, dla pomocy jest to również bezpiecznik odpowiadający za Radio i w wielu modelach zegarek w środku (względnie odłączenie akumulatora) wystarczy wyjąć na kilka sekund, lecz dla pewności niech to będzie i minuta i wtedy nastąpi zresetowanie komputera ecu.

Podstawowe mapy paliwa itp. zostają aby samochód mógł funkcjonować, lecz żeby reszta się dobrze dostroiła (np. zmiany w układzie dolotowym, wydechowym, czy po prostu aktualnych parametrów silnika) należy przystąpić do prawidłowego ustawienia.

Tak jak zaznaczone wyżej, silnik powinien być zimny i bezpośrednio po wykonaniu resetowania należy włączyć silnik, jednak wcześniej trzeba powyłączać wszystkie odbiorniki prądu, jak światła, nawiew, czy radio, zalecałbym nawet odłączenie światełka w podsufitce, żeby się nie zapalało przy otwieraniu drzwi. Po włączeniu silnika, zostawiamy go aż się załączy wentylator i sam wyłączy. Podczas pracy silnika nie można gazować ani niczego włączać. Może to trochę potrwać aż zimny silnik złapie temperatury, szczególnie w zimę, ale tak to trzeba przeprowadzić. Po załączeniu i wyłączeniu wiatraka od chłodnicy wyłączamy na chwile silnik, ponownie włączamy i wyjeżdżamy na ulice. Silnik musi pracować w całej skali obrotów. Na początku kilkakrotnie „dociągamy” nawet do odcięcia, nawet niech to będzie tylko pierwszy i drugi bieg, ale w całej skali obrotów, jak jest możliwość warto wyjechać „na trasę” i mocniej przyspieszyć, ale niekoniecznie. Następnie można zrobić kilka kilometrów bez większych szaleństw i starczy. Od cała procedura serwisowa. Potem podczas dalszej jazdy komputer cały czas się jeszcze dopasowuje. Najważniejsze jest poczekać aż się zagrzeje niczego nie dotykając a potem kilka razy wejść na najwyższe obroty.


ja sie nie znam i robie tak jak napisales, ale elektronicy mowia ze to nie ma sensu bo nie ma w komputerze niczego co mogłoby zapamietac wyniki takiej nauki :/
Znajda sie zwolennicy jak i przeciwnicy tej metody.

Dla mnie to bullshit totalny. Jak cos ma sie dostroic tam to dostroi podczas normalnej jazdy, rownie dobrze mozna popukac w blotniki 3 razy, klakson nacisnac glową i sie wystroi
juz chyba byl tamat o nauce kompa na naszym forum ... ja nadal przy swoim - nie da rady


opis raczej nie dotyczy civic, accord ,prela do 95r, w kompach nie było pamięci w której mógłby zapisać zmiany.
na mojej EJ9 po modach faktycznie zabieg ten był odczuwalny,tyle ze ja kleme z akumulatora zdejmowałem na kilka minut,faktycznie komputer dostrajał sie od nowa pod wskazania czujników itd.z tym,ze prawidłową prace silnik zaczął napewno nie tego samego dnia,było to kilka przejazdów(az zacząłem sie martwić czy aby coś sie nie spipeprzyło,bo dziwnie sie zachowywał w czasie dotrajania(to zapaliłęm-to on zgasł,wczasie jazdy zmiana biegu a jemu obroty nie zchodziły przy wcisniętym sprzęgle,hamowanie to on znowu zgasł itp.)ale sie nauczył

litosci... te kompy niczego sie nie ucza. maja zapisane STALE mapy! restart powoduje jedynie za kasuje sie zapisany blad (jesli taki wczesniej wystapi)
mitów jest wiele-...a niechta bedzie
Znalazlem to podalem, ale tez w to nie bardzo wierze
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • reszka.htw.pl
  • All right reserved.
    © Internet to potęga ÂŤ Obserwuję, myślę, piszę – serwis Goldenrose