Internet to potęga « Obserwuję, myślę, piszę – serwis Goldenrose
Ziom to dawno i nie prawdaz racji tego ze nie zarabiam obecnie tyle zeby moc sobie pozowlic na wydatki zwiazane ze sportem motorowym (takim PRO) postanowilem auto przygotowac na "codziennosc".
tym samym samochod otrzyma ladne wnetrze, audio mam juz prawie do konca zaplanowane, kola beda tez nowe bo zawsze chcialem miec 17"
Bartek ty sie nie masz nad czym zastanawiac bo musisz miec homologacje wiec pozostaje Ci tylko momo czy sparco;) moje pytanie mialo inny sens: czy tak naprawde warto dolozyc skoro to bedzie to samo
moim zdaniem nie, no chyba ze chodzi o punkty do lansu
też miałem na taka ochotę ale osadzenie tej kiery przeszkadza w codziennej jeĽdzie bo podobno jest problem np z wrzuceniem kierunkowskazu
fajna jest wazne zeby miała 30cm srednicy bo u mnie kiedys panowie policjanci miezyli i niestety troszke brakło
wazne zeby miala 350mm bo mniejsza na tor jest poprostu beze sensu
no i tyle wlasnie ma
moze i masz racje moja ma 280mm i trzeba sie nakrecic dosyc sporo wiec na tor to raczej nie zbytnio taka ale juz koniec ot
no kierka to podstawa, a oryginał troszke za cienki jest .
ps: na tor mała kiera jest ok(na rajd duża), pozwala na szybsz± reakcjie. jak kto¶ sie nie zgadza to zapraszam na test.
moze sie troche OT zrobi (wtedy wydziele) ale nie zgodze sie z Toba suhy.
moim zdaniem optymalny rozmiar kierownicy to 35cm
jedyny plus malutkiej kierownicy (takiej kolo 30cm) to lekkie skrocenie ukladu kierowniczego, jednak jestem zdania (a poparte to jest jakims tam moim doswiadczeniem) ze nie zrekompensuje to nam braku jej porecznosci
Dobry pomysł z wydzieleniem, bo komu¶ czasem może się okazać temat bardzo pomocny w wyborze kierownicy do celu, w jakim zostało zbudowane autko.
Oczywi¶cie każdy ma jakie¶ swoje zdanie wyrobione w w/w temacie.( Czy z wiedzy czytanej,czy z torowej? Przy czym nie uznaje kompromisu, i szukam najlepszych rozwi±zań)
Ja zauważyłem, że mała Kierka około27 cm pozwalała mi na szybkie reakcje na sytuacje,i nie musiałem do tego angażować ruchu ramion.(i jak widać po wynikach np. z miedzianki sprawdza się nie tylko w moich rękach) Na torze spokojnie wystarczał ruch nadgarstka do skręcania. Wrażenie było takie jakby autko zrobiło się bardzo sprawne.
Oczywi¶cie nie sprawdza się bez kubełka!.
miejsce „pracy” indywidualnie każdy dobiera pod siebie najlepiej sprawdzić u s±siada a nie kupować na pałe.
ps:rudzinski, a próbowałe¶ kiedy¶ małej ?
Jezdzilem 320mm Momo Corse, crx 2 gen, bez wspomagania - nawijki z ta kierownica to udreka.
ja mialem do wczoraj 28cm i byla masakra. Na torze nie jezdzilem ale po miescie to tragedia. Suhy w cvc masz wspomaganie
Suhy w cvc masz wspomaganie no.. bez to bym sobie nie pokręcił mał± w przypadku braku wspomagania to oczywi¶cie odpada no chyba że sie jest Piotr K. )
wydzielone, nie wiem czy dobry temat jak cos to poprawie
jak kupilem auto mialem raida 32 cm , wspomaganie mam a jednak nie jezdzilo mi sie z tym ani wygodnie ani dobrze i zmienilem na seryjna.. chociaz moze tez dlatego ze byla rozowa
Kiedys mialem w innym aucie 32mm i porazka jesli chodzi o kierowanie.
Na prostej bylo lux
suhy, cala swoja wypowiedz popieram doswiadczeniem, zarowno z malymi i "duzymi" kierownicami.
sadze ze warto by tu rozdzielic dwie sprawy:
- kjs - gdzie sporo jest wolnych nawrotow, gdzie bardzo krotki uklad kierowniczy jest wazny i moze faktycznie tu stosunek porecznosc/efektywnosc (nie myslic z efektownoscia ) wychodzi, moze nie tyle co na plus ale daje na pewne atuty, ktore moga sie przydac;
- jazda torowa i uliczna - gdzie te w/w plusy praktycznie nie istnieja, bo tu liczy sie jednak precyzja i dokladnosc, nie ma miejsca na "nagle" zachowanie samochodu
chce tylko zeby kazdy zrozumial ta roznice miedzy poslizgami, nadrzucaniem auta, nagla nadsterownoscia a tym co dzieje sie na torze, gdzie przewidywalnosc zachowan auta jest sporo i nawet nagly poslizg jest mniej gwaltowny.
sadze ze warto by tu rozdzielic dwie sprawy: tak oczywi¶cie,mała tylko! na tor .(choć na codzień używałem "rajdówki" i lubiłem jej sprawno¶ć )
rudzinski napisał/a:
chce tylko zeby kazdy zrozumial ta roznice miedzy poslizgami, nadrzucaniem auta, nagla nadsterownoscia a tym co dzieje sie na torze, gdzie przewidywalnosc zachowan auta jest sporo i nawet nagly poslizg jest mniej gwaltowny.
o a tego nie zkumałem to na torze niema po¶lizgów,nadrzucań itp ..
ps:oki to temat o kierownicy a nie ......
kjs a jazda stricte torowa to dwa inne tematy. jeden to pogranicze rajdow, drugi to tor (w sensie jazdy okrazenia za okrazeniem)
moja ma 280mm z własnego doswiadzcenia wiem ze zeby wykonac pełny skret to tzreba sie troche nakrecic ale tez jest bardzo czuła i bez problemu da sie gdy wyniknie taka sytuacja zeby szybko obdic na bok i to mi sie podoba ze wystarczy praktycznie mały ruch rekoma
Wydaje mi sie ze przy szybkich skretach gdzie trzeba uzyc obu rak na mniejszej kierze jest ciezej to wykonac, co do normalnej jazdy to na srednicy 320 fajnie sie jezdzi oczywiscie jak jest wspomaganie
co do normalnej jazdy to na srednicy 320 fajnie sie jezdzi oczywiscie jak jest wspomaganie
...no, miałem w Ibizie i w Jettcie - ale to "wszystkie pieni±dze" ma mniejszej to już będzie lipa.