Internet to potÄga ÂŤ ObserwujÄ, myĹlÄ, piszÄ â serwis Goldenrose
Witam.Gdzie najbliżej Kielc można dobrze i w rozsądnycn pieniądzach wystroić komputer?
Jaki to jest minej więcej koszt?
Z góry dzięki za pomoc.
ja sie dowiadywałem np w promotorze (wawa) z tego co Bartek mówił wychodzi koszt ponad 1000zł ale bliżej jest krk ale tam nie wiem jakie koszta
dolanczam sie do tematu nie wie kto moze wystroic dodatkowy komputer tzw ecumaster??
Nester ja to Ci proponuje poszukać na jakiś stronach o TDI np kiedyś słyszałem że gdzieś tam wybierają sie golfami na strojenie
ja sie dowiadywałem np w promotorze (wawa) z tego co Bartek mówił wychodzi koszt ponad 1000zł ale bliżej jest krk ale tam nie wiem jakie koszta zeby byla jasnosc. miniac stroi o ile pamietam za 500zl aut n/a, za 800 turbo. jesli teraz nie chcemy latac po ulicach tylko zrobic to jak nalezy na hamowni to wtedy trzeba doliczyc jeszcze 300zl/1h
oczywiscie ceny sa w przyblizeniu, jesli ktos bedzie zainteresowany moge dowiedziec sie dokladnie
Nester ja to Ci proponuje poszukać na jakiś stronach o TDI np kiedyś słyszałem że gdzieś tam wybierają sie golfami na strojenie
Parówka ale mi chodzi o kadetta:) Bartku jak mozesz to prosilbym bardziej szczegółowych infromacji
jesli teraz nie chcemy latac po ulicach tylko zrobic to jak nalezy na hamowni autko nie służy do jazdy po chamowni ,jego środowisko naturalne to ulica , i sporo stroicieli wybiera hamownie drogową.
bzdura. to jest tylko i wylacznie kwestia ciecie kosztow, zeby nie bulic za hamownie i samego dostepu do niej.
zapewne wiesz jak wyglada strojenie. mi sie naprawde nie usmiecha takie zapierdalanie po ulicach i wole zaplacic wiecej i wystroic sie na hamowni.
nie wiem tak naprawde jakie strojenie Ty widziales ale ja po wyjezdzie z hamwoni zrobilem z kuba jeszcze kilkadziesiat kilometrow gdzie wlasnie w "naturalnym" srodowisku wszystko bylo dopieszczane.
cięcia powiadasz , niektórzy liczą drożej na drodze . nie ma u Polsce hamowni która pozwala na wierne odtworzenie "pleneru" . i jak sam piszesz końcowe korekty i tak robiłeś w plenerze.
Hamownia to tylko wstęp do strojenia ,koniec zawsze jest na torze, drodze czy polu.
Hu tam efekt się liczy !
ps:
nie wiem co mam powiedziec. Ty masz swoje argumenty, ja swoje - zdania i tak nie zmieniam.
zdania i tak nie zmieniam. i bardzo dobrze świat by był nudny jak by wszyscy wszystko wiedzieli i tak samo podchodzili do tematu nie było by o czym gadać ha ha ha ha .
ps: na postoju zawsze były problemy z zaciepłym powietrzem w kolektorze dolotowym .i nie dało sie tego przeskoczyć bez min10 kilometrowej jazdy ,co wcale mi sie nie uśmiecha puki nie strzelą w tst jakiejś obwodnicy .
mam w swoim kadecie dodatkowy komputer "ecumaster" i chcialbym zeby kto go zestroil mpod moje graty czyli kolektory ssący, lexmaul, wydechowy lexmaul + przelot na srodkowym tłumiku 2,25 cala, ostre wałki rozrządu i kolo stoczone jest zamachowe,
chcialbym mzeby to ogarnac na kompie do kupy, i interesuje mnie kto to moze zrobic i za jakie pieniadze
to widzisz, suhy Ci napewno ogarnie bo pisal wyzej, ze bawi sie ecumasterem
mam w swoim kadecie dodatkowy komputer "ecumaster" i chcialbym zeby kto go zestroil mpod moje graty czyli kolektory ssący, lexmaul, wydechowy lexmaul + przelot na srodkowym tłumiku 2,25 cala, ostre wałki rozrządu i kolo stoczone jest zamachowe,
chcialbym mzeby to ogarnac na kompie do kupy, i interesuje mnie kto to moze zrobic i za jakie pieniadze
poczkaj do ciepła i nie ma problemm .
w lato zobaczymy co sie da zrobić z czarną z pomocą ECUmaster.
Daje jakieś efekty ten ECUmaster. Rozumiem że podłącza się na zasadzie jak sfc-vtec kontroler poprzez wpięcie się w kable od kompa i przepuszczenie przez urządzenie.
Używałeś do tego AFR'a. Ma możliwość podłączenia bezpośrednio pod niego. I czy w hodnach ma możliwość jak to w hondach obniżeniem vteca zdjęcia blokady prędkości.
Sfc-vtec kontroler ma możliwość w danym zakresie obrotów (co 1000) zmieniać mieszanką od -30 do 30 % trochę to nie dokładne moim zdaniem. Obroty tez mierzy co 100.
z innego tematu:
Daje jakieś efekty ten ECUmaster to nie filtr czy tłumik .efekt jest jak jest co poprawić .
efekty strojenia najbardziej widać na miedziance .:P.
co do możliwości zmian i modyfikacji to bez mała jest to ograniczone inwencją twórczą obsługującego .(i jego rozwagą )
co potrafi jest tu http://www.ecumaster.com/produkty_det3.html
w zasadzie dla mnie najważniejsze że możesz :sterować vtec'iem w skali obrotów ,obciążenia ,doładowania ,pozycji pedału gazu...
przesunąć odcięcie ,do dyspozycji są mapy zapłonu ,paliwa ,doładowania . przełącznikiem możesz zmieniać mapy w czasie rzeczywistym (rajdowa/drogowa ,paliwo zwykłe/specjalne )sterować dodatkową listwą , podtlenkiem.itp
przy czym wszystkie zmiany są bardzo proste i czytelne .
dokładności : mapa paliwa ma 16x16 komórek zmiana to + - 100 przy czym 1=0.005v min miedzy komórkami jest płynne przejście .
poza tym wszystkie parametry (także dodatkowo można logować np ciśnienie oleju,paliwa,temp plynu itd )są zapisywane w logach i np po rajdzie możemy przejrzeć co sie dzieje z autkiem .
http://www.ecumaster.com/...erDET3_1_03.exe tu można sie pobawić po instalacji (off line .)
strojenie jest proste bo na mape paliwa nakładamy afr i dokładnie widać gdzie musimy poprawić i co sie dzieje .
.ja używam innovate LC 1(podpiety na stałe ,zamiast sądy lambda )
łączenie pzez usb ,na nic nie czekasz wszystko uruchamia sie natychmiast .możesz posiadać na lapie niezliczoną liczbe map.i co ważne jakiekolwiek zmiany możesz weryfikować na "wbudowanej hamowni"
suhy, dzięki za opinię. I z tego co widzę to jednak daje to większy zakres możliwości. I dobre jest to że można AFR podłączyć do niego.
Ten jest z tym wyświetlaczem. Chłopaki ze strojenia.pl właśnie jego używają. nie używam wyświetlacza tylko ten badziewny świecący wskaźnik
( hała jak hu ) podczas strojenia czytam na lapie .a w DET III można odczytywać z ,logów, nałożonych komórek w mapie lub czasie rzeczywistym linijka pod mapą obciążenia ,bar display ,wyświetlanie numeryczne .
LC 1 ma wyjście programowane i można emulować wskazania sondy 1V.
po czym autko lepiej sie zachowuje bo szerokopasmowa znacznie szybciej reaguje na zmiany .
tja toszke tniesz i lutujesz wszystko zależy czym chcesz sterować .
jak wejdzie E85 to się dopiero zacznie stadne montowanie .jeden pstryk na desce i ju lejesz inne paliwo .
Czy przerobiony komp ma możliwość wgrywania map i ustawiania go podczas pracy czy trzeba wyciągać go z podstawki i wkładać do programatora czy poprzez kabelek się to wszytko robi. Można tak jak ECUmaster podczas jazdy?
Wyciągasz eeprom z podstawki i wkładasz do programatora.
uhy, dzięki za opinię. I z tego co widzę to jednak daje to większy zakres możliwości. I dobre jest to że można AFR podłączyć do niego.
ecu master jest dość dobry gdy nie chcesz wydawać dużo na strojenie a coś często zmieniasz , jednak nigdy nie dorówna crome bo ecu master niema możliwości wpłynąć na wszystkie parametry , a jedynie na te najważniejsze no i trochę brzydkiego cięcia wiązki jest
następną sprawa ze dopóki nie przerobimy ecu nadal nie możemy ecu masterem wystroić dobrze doładowania , na NA jeszcze niema problemów ale na booscie już sie zaczynają
reasumując ten OT jak w hondzie to minimum crom/s300/eCtune bo czemu nie korzystać z już "otwartych drzwi"
a jedynie na te najważniejsze
To co jest jeszcze potrzebne a nie najważniejsze?
wcale nie musisz miec sondy afr .... wazne zeby tuner mial podczas strojenia
wcale nie musisz miec sondy afr .... wazne zeby tuner mial podczas strojenia
No jak się ustawi i chce jeździć i nie zmieniać potem. Jednak do ustawiana samemu i zmieniania na bieżąco.
ogolnie z tego co wiem to sondy afr sobie lubia zaniemoc jak sie z nia jezdzi ciagle.
w takim razie okresl sie bo nie bardzo wiadomo co chcesz robic: miec wystrojone auto czy samemu stroic? (moje zadanie jest takie, ze jesli masz kupowac sprzet i robic to tylko na wlasnym aucie to szkoda zachodu - daj zarobic chlopakom ktorzy sie znaja, nawet kilka razy a i tak Ci zostanie troche kasy w kieszeni)
aaa ... i jak chcesz stroic to poczytaj najpierw pgmfi.org a potem pytaj (bo widze ze chcesz miec na tacy od razu najlepiej cala instrukcje howto)
bo ecu master niema możliwości wpłynąć na wszystkie parametry , a jedynie na te najważniejsze no i trochę brzydkiego cięcia wiązki jest
następną sprawa ze dopóki nie przerobimy ecu nadal nie możemy ecu masterem wystroić dobrze doładowania rozwiń prosze , bo sie zastanawiam i nic mi nie przychodzi do głowy .na jakie parametry wpływasz ? .
ciecie wiązki ... tak schodzi fakt ale nie ma nic za darmo .
oczywiście mowa o DET III (poprzednik sie nie umywa )
he fakt ,nie raz spotkałem sie z opiją że DET nie ogarnia hondy ,i to wypowiadali sie ludzie którzy ju sporo autek na tym zrobili ale hondy nie .niestety po dłuższej rozmowie sami nie wiedzieli dlaczego tak twierdzą ,porostu tak słyszeli tak przyjęli .niestety dla kogoś kto zrobił autko i ciągle coś zmienia i używa ,chce używać w różnych warunkach z różnymi paliwami i zmian chce dokonywać praktycznie natychmiast to nic innego sie nie nadaje .
daj zarobic chlopakom ktorzy sie znaja
Oni tez jakoś się uczyli. I co w związku z tym sam już nie mogę się nauczyć. Bardzo chętnie sam bym chciał to robić i nie widzę nic w tym przeje..
Bardzo chętnie sam bym chciał to robić i nie widzę nic w tym przeje..
czytaj uwaznie ... i nikt tu nikomu nie dogryza (przerabialem ten temat jesli ci o to chodzi)
Dobra spoko
Suhy a ten radiator do AFR to jakiś zwykły czy specjalistyczny do AFR'a kawałek blachy miedzianej 8x8 z otworem po środku pod sonde styka.
jak sie nie umie używać to padają , raczej mał osób wie że trzeba zamontować radiator pod sąde
widzisz ... ja tez nie wiedzialem
ale dobry patent!
wiec generalnie świnki nie wpływają np na takie parametry jak
ilość paliwa podczas kręcenia rozrusznikiem i ilość paliwa tuż po odpaleniu , zmieniając wtryski i korygując to ecu masterem może sie okazać ze autko ciężko odpala lub go przelewa parę sekund po odpaleniu ,
sprawa doładowania jest jeszcze inna , świnki korygują wartość tylko w zakresie w jakim pracuje komputer , wiec np doładowując silnik nie podlejemy go paliwem bez zmiany na większe wtryski , ponieważ mapa paliwa kończy sie na ciśnieniu 0,03 bara i to odpowiada np 70% otwarcia wtrysku , wiec żadna świnka nie zmusi żeby wtryskiwacz otworzył sie na większy czas niż max czas jaki posiada główne ecu
zmieniając na wieksze wtryski odejmujemy paliwa ale jednocześnie może okazać sie że nie można wystroić wolnych obrotów ponieważ świnka znów nie zmusi ecu do pracy na mniejszych czasach otwarcia niz minimalna wartość
wiec pozostaje cromem rozszerzyć mapę i dopiero wtedy można korygować wartość ecu masterem w pełnym zakresie , tylko skoro juz umiemy coś w cromie to czemu nie iść dalej tym tropem ?
jeśli chodzi o rtp to crom też to potrafi
DET III steruje bezpośrednio wtryskami wiec można robić korekcje czasu jaką sie chce , co więcej ma funkcje obliczania dawki i czasu wtrysku nawet gdy komputer (silnkia)odłączy wtryski ( np: odciecie) dawka i faza wtrysku jest synchronizowana punktem iskry . sterowanie wtrysków ful grup lub 2x2 .
.gdy wyjścia mocy wykorzystamy np: do sterowania 2 cewkami zapłonowymi ,czy ciśnieniem doładowania, i będziemy chcieli sterować przez modyfikacje sygnału z przepływki lub map .(lub w inny sposób użyjemy wyść ) a wrzucamy wiekrze wtryski
możemy wprowadzić korektę dawki przez wybrany przez nas sygnał ,np rozruch, temperatura silnika .lub ustawić w zadanym przedziale obrotów
.i z odpalaniem żadnego problema niet .
no i temat sie urwał a niepotrzebnie .przema72, ile komórek w osi x y masz do dyspozycji .
ps: temat jest do porównania co sie da zrobić z czym a nie kto jest gosc, wiec wszystkie opinie są ważne .
a nie kto jest gosc
dobre.
Masz szcescie Grzeniu , ze dzis sie nie wypowiem ale jutro postaram sie z wiedzy usyskanej od roznych w miare kumatych klijentow w temacje strojenia cos naskrobać.chocia zmysle ze przema ogarnął juz te 2 -3 auta ktore defakto jak na d16 dobrze miałczą
no wystroiłem ciut więcej niż 2-3 autka w samych kielcach śmigają juz 3 autka z pod mojej reki nawet jedno zakaute b16 , i parę na śląsku , ale to niema znaczenia
temat sie nie urwał , po prostu nie miałem czasu , i w sumie zaraz ide spać , temat jeszcze pociągnę , nie przekrzykuje sie oczywiście , każdy sposób ma zalety i wady i fajnie jest je znać , no może poza kompami SA w nich jedyna wada to cena
no w cromie jest ciut więcej komórek w mapie 20 od obrotów i 10 od ciśnienia w NA , drugie 10 dochodzi po powiększeniu o doładowanie , plus oczywiście druga mapa po vtec
o reszcie napisze jak sie wyśpię
acha ecu master mojego znajomego miał jeszcze problem z przekształcenie czasu wtrysku po nagłym dodaniu gazu , czyli ecu hondy to opcja tip-in , chodzi o to ze po nagłym wciśnięciu gazu np czas wtrysku z mapy wynika 20ms ale ecu chwilowo daje 40ms a potem wraca , wtedy ecu master juz sie gubi w obliczaniu wartości , bo jak wiemy komp ecumastera usrednia wartość w jakim czasie a potem wprowadza korektę nawet gdy ustawiono na 0
na pewno czego brakuje to mini hamowni w cromie , wyniki oczywiście nie są miarodajne ale powtarzalne
arturro385, ty .... przestań dzwonić po SSG nie trój dupy chłopakom bo i tak nic nie zrozumiesz .
okładnie był taki problem w det2,zrobiłem corse i tak jest . „niestety” właściciel sie przyzwyczaił i nie miałem okazji nad tym popracować .w DETIII narazie tego nie zauważyłem ,chyba poprawili .
bo w małych jednostkach może nie być już problemu w det3 , ale np w kompresorze lub jednostce o dużej pojemność chwilowy "dotrysk" jest znacznie większy , oczywiście są to tylko domniemania , kwesta na ile det3 ma większa moc obliczeniową
czytajac to wiem ze nic nie wiem
arturro385, ty .... przestań dzwonić po SSG nie trój dupy chłopakom bo i tak nic nie zrozumiesz
A noo luz ja wiesz ... lotto mi. tyle , ze wydałem 55gr na tel i ktos cos sie wypowie, oczywiscie nie co lepsze itp bo wiadomo co rządzi w PL ( Hondata.., Croma.. ). Mysle ,że cos wspólnie ustalicie a moze i nie bo z tego co kiedys gdzies wyczytałem to świnka to profanacja H hehehe
oczywiscie nie co lepsze itp bo wiadomo co rządzi w PL ( Hondata.., Croma.. ). i eCtune
nie w PL ale wszędzie bo to najlepszy i bezinwazyjny sposób , poza jego ceną
no świnka to profanacja to już przesada , profanacja to sposoby z dodatkowym wtryskiem i zaworkiem na map sensorze
dobra świnką to super alternatywa za niewielka kasę , kwestia kupić coś porządnego i szybkiego
no wystroiłem ciut więcej niż 2-3 autka w samych kielcach
no własnie i tu sluszna uwaga ciut wiecej
no własnie i tu sluszna uwaga ciut wiecej
wiesz patrząc na to w ten sposób to zawsze będę w tyle bo chłopaki z wawy zaczynali wcześniej niż ja
arturro385, panie oderwany od rzeczywistości idź spać !
ja pier... ale jestem głupi o czym Wy piszecie
Z tego co widzę to DET3 jest dość ciekawą konkurencją. Plusem jest też to że można zawsze to wypiąć i wpiąć gdzie indziej. Jedynie sugestie na minus to że to wpinka i pośrednik. Ale z tego widzę to czasem hondata s200 nie jest tez na zasadzie takiej świnki ?
Ale z tego widzę to czasem hondata s200 nie jest tez na zasadzie takiej świnki ? nie. hondata to taki ulepszony crome. mialem s300 jezdze na crome. skoro nie ma roznicy ...?
nie. hondata to taki ulepszony crome. mialem s300
s300 to pamięć i układ w ecu i s100 ale s200 wydawało mię się że zewnętrzny
to mnie zaskoczyles. moze i masz racje. tak czy inaczej... olej to. bierz kompa p28/p30, chip i masz otwarta droge do wystrojenia silnika
Z tego co widzę to DET3 jest dość ciekawą konkurencją. Plusem jest też to że można zawsze to wypiąć i wpiąć gdzie indziej. Jedynie sugestie na minus to że to wpinka i pośrednik. Ale z tego widzę to czasem hondata s200 nie jest tez na zasadzie takiej świnki ?
jest ciekawy i ma sporo przydatnych mi funkcji , niestety nie jest lekarstwem na wszystko .niestety w " nowszych ,szybszych, mądrzejszych" kompach może sie okazać że ich możliwości adaptacyjne będą nam strasznie mieszały szyki .
niektórzy blokują te funkcje ,czego nie jestem zwolennikiem .
ps: potrzebny mi kwarc około 14,750 Mhz
a taka ciekawostka ze w cromie też można zrobić przełaczane mapy ;] np 4 rożne na jednym epromie , tylko przełączać można na zgaszonym silniku
hondata ma przewagę nad cromem zw tym końcówkę mocy do zaworku pcv można wykorzystać do sterowania ebc