ďťż

Tramwaje w Rzeszowie!

site
Internet to potęga « Obserwuję, myślę, piszę – serwis Goldenrose
Co myślicie o tramwajach w Rzeszowie? fajny pomysł?

Cytat z jutrzejszej Wyborczej:

Miejskie szynobusy, dodatkowe pasy specjalnie dla autobusów oraz system sterowania miejskim ruchem - takie inwestycje mają być realizowane w Rzeszowie za unijne pieniądze. Ministerstwo Rozwoju Regionalnego właśnie zaakceptowało 75 mln euro dofinansowania dla stolicy.

Jeszcze niedawno żywy był wątek tramwajów w Rzeszowie. Pomysł wydawał się być z gatunku fantastycznych, tymczasem okazuje się, że już za kilka lat rzeszowianie będą mogli dojeżdżać do pracy... szynobusami.



o! odkąd pamiętam uwielbiałam tramwaje. zobaczymy co z tego wyniknie. dla mnie bomba
o nie! beda korki jak w Kraku:/ nie wyobrazam sobie tego.

edit: ups, nie doczytalam...szynobus to calkiem inna sprawa niz tramwaj, temat mnie zmylil
korki to mało powiedziane... Po za tym gdzie ona węda jeździć?? to już lepiej metro wybudować



o nie! beda korki jak w Kraku:/
za to tramwaje skutecznie omijają korki, są trasy gdzie autem bedziesz jechać ponad pół godziny tramwajem w parenaście minut jesteś na miejscu.

tramwaje skutecznie omijają korki
Mieli nawet kampanie reklamowa: "My potworki omijamy wszystkie korki"
dla mnie super
ale znajac urzednikow i sam rzeszow, raczej nie wyjdzie ;P
U nas powinni Piłsudskiego poszerzyć a nie tramwaje montować. Poza tym o tramwajach możemy zapomnieć bo to będą syznobusy które będą mieć z 5 stacji typu dworzec główny, staroniwa, zwięczyca, załęże itd... tam gdzie są dworce
tramwaje mialy byc jeszcze za komuny dlatego mamy takie szerokie pasy zieleni ;] jesli chodzi o szynobusy, dobre rozwiazanie dla tych ktorzy korzystaja z komunikacji miejsciej bo rozladuje troche autobusy ;]
cokolwiek bedzie wazne ze komus sie chce myslec pisac wnioski i pracowac...
5 stacji czy 10 - swietnie ze cos robia
No pewnie tak ale patrząc na Rzeszów to raczej nie wyjdzie.
przydaly by sie pasy specjalne dla autobudow,jak juz wyzej wspomniane. ale na takiej rejtana gdzie sa 2 pasy, gdzie upchnac 3 specjalny dla autobusow? nie da sie! metro za malo ludzi w miescie.
aktualnie jestem w Budapeszcie, (nie skormnie mowiac:))ale tutaj komunikacja jest wysmienita. Specjalne pasy, 3 nitki metra, i przedewszytskim punktualnie. I jeszcze taki bajer ze jadac np tramwajem nie wyswietla sie ***** czyje dzis sa imieniny, tylko inne srodki komunikacji z najblizszego przystanku. wszytsko naprawde jest zgrane. nie zdazylo mi sie czekac dluzej jak 10 minut na srodek lokomcji
ja jestem za tym zeby zwiekszyc liczbe autobusow nocnych, ew. wiecej normalnych kursow po 23...

amanra, imprezowiczka?
sic!, Rzeszów to nie Budapeszt... a szkoda ;|
No niestety Rzeszów nie Budapeszt widząc co sie dzieje na Rejtana codziennie to nie upcha tam jeszcze jednego czy dwa pasy :/ czy rzeszów jest za mały ??
nie. Rzeszów nie jest za mały. tylko fatalnie 'poustawiany'. ;|
No ale to nie Tadzio F. go tak poustawiał. Winic trzeba Kazia W. zwanego Wielkim i wszystkich, którzy nam tak miasto poukładali. Jesli Rzeszów się jeszcze bardziej poszerzy to tramwaje można wprowadzic- czemu nie. Najlepiej na trasy podmiejskie. Wkurza mnie jak ostatni MPK w niedziele na trasie Rzeszów- racławówka jest o 21, a w normalny dzień nawet po 23 kursuje. Yhh Jeśli tramwaje miałyby byc i mialy się ograniczac do kregu miasta to marszałkowska, krakowska, cieplińskiego, piłsudskiego, rejtana warszawska/lubelska, hetmańska, dąbrowskiego, sikorskiego, powstańców warszawy powinny się znależc na ich trasie
szkoda że metro jest takie kosztowne bo wystarczyłyby dwie nitki w poprzek by rozładować ruch
nie ma co liczyć na metro. a i szynobusy, tramwaje... też wątpliwe... ;|
więc pozostają nam tylko autka i busy...ehh

szynobusy, tramwaje... też wątpliwe

nie zgadzam sie ;] jak napisalem wczesniej, jest miejsce na magistrale ;] zaczynajac od os Pobitno wzdluz obwodnicy ;] myslicie ze po co takie szerokie pasy zieleni pozostawiali?

zaczynajac od os Pobitno wzdluz obwodnicy
wzdłuż obwodnicy tak, ale porzebna by była nitka przez centrum a przez piłsudskiego nic sie nie da puscic.
jak by zaorac to mozna by cos od nowa pomyslec ;] pozostaje jeszcze koncepcja mostu za Lwowska ;]
wzdłuz obwodnicy można faktycznie puścić nitkę wokół miasta. W centrum trzeba orać, jedynie Cieplińskiego jest gotowe pod tramwajki
Przez centrum można szynobusy po torach kolejowych. Od załęża, pózniej przy obwodnicy Pólnocnej, główny, stacje gdzies za hotelem Rzeszów, Baranówka, Miłocin, Staroniwa, Dąbrowskiego...
racja ;] ale tak patrzac... przykladem znow dam Krakow, gdzie rondo mogilskie zrobili w niewiele ponad rok i jak teraz cudnie wyglada a jaka przepustowosc... ;] na miejscu hotelu rzeszow (sp) mozna by estakade walnac i po sprawie ;]

na miejscu hotelu rzeszow (sp) mozna by estakade walnac i po sprawie ;]
kiedys był taki projekt stare dobre czasy
Taki amatorski projekt jak mogłoby to wyglądać:

Podoba mi sie taka wizja Szkoda ze w centrum nie da sie tego wpuścić.
pieknie ;] mysle ze to rozladowalo by troche komunikacje samochodowa, tylko jeszcze kwestia czy sie bedzie kalkulowac? a co myslicie o tym, zeby wzdluz Pilsudskiego puscic tramwaj gora? jest to do zrealizowania
Fajny projekt, może go dopracujemy i wyślemy władzom

jak by dobrze zrobic moglo by byc futurystycznie ;]
Chyba że umieściłby to w czyms takim:


Taki szklany futurystyczny tunel naziemny

pieknie ;]tylko jeszcze kwestia czy sie bedzie kalkulowac?
Wprowadzenie płatnych drogich parkingów w zasięgu linii metra i syznobusów i ludziom by się odechciało wozic tyleczkow autkami no i bileciki musialyby byc w maire tanie

[ Dodano: 2008-04-12, 15:05 ]
Szybko, tanio, ekologicznie ;]
Tylko wyobraz sobie utrudnienia w ruchu podczas budowy takiego nadziemnego tunelu przez Piłsudskiego

Tak jak modzik narysował na projekcie to spoko bo faktycznie tam jest sporo pasów zieleni i można tory kłaść z całą tą isntalacją, jeszcze tylko centrali-zajezdni brakuje na planie
a tam utrudnienia... co sie nie robi zeby lepiej bylo? ;P
kosz byłby ogromny:/
może i koszt ogromny ale miasto troche by było rozładowane, szkoda tylko że da się tak zrobić po obwodnicy nie w centrum ;]
bardzo ciekawa amatorska wizja
wizja - jest ok. możnaby to faktycznie dopracować i komuś 'wyżej' podrzucić.
ale tak w centrum miasta? utrudnienia trwałyby dłuuuugo, więc śmiem wątpić w świetność tego pomysłu.

ale tak w centrum miasta?
o to właśnie chodzi żeby w centrum, jak njabardziej w centrum

A wie ktoś jaki jest koszt wybudowania przykładowo 100metrów linii tramwajowej?
100m to za malo zeby policzyc koszt ;p w kazdym razie calosc idzie w setkach milionow raczej ;]

A wie ktoś jaki jest koszt wybudowania przykładowo 100metrów linii tramwajowej?
Przykład z miasta Chełmno:

5800 metrów bieżących toru pojedynczego, pętli, wykonanie przystanków oraz bezkolizyjnych dojść

Koszt: 60 mln. 876 tys. zł.

A dla porównania Rzeszowska inwestycja:
budowa ekranów dźwiękochłonnych przy obwodnicy południowej Rzeszowa - 14,9 mln zł

60 mln. 876 tys. zł

Tyle że ekrany to wymóg UE, a tramwaje sprawa miejscowa, chociaż zawsze można by jakąs kase od Unii wydusić na taki cel.

14,9 mln zł

sporo... jaką część z tej kwoty pokrywa UE??
Tej kwoty nie pokrywa UE ;] to wylozylo miasto a UE doklada 10 baniek ;] czyli calosc ok 25mln
to sporo na te ścianki poszło.. oby to nie były pieniądze wyrzucone w błoto...
Ogolnie to chodzi o to, ze zamiast wymaganych 55 decybeli (w nocy) i 65 (w dzień) bylo 72 i 84. W tej chwili jest bodajze 4db ponizej wymaganego poziomu i tyle kasy na to poszlo... A nie lepiej bylo za ta kase obwodnice zrobic?

A nie lepiej bylo za ta kase obwodnice zrobic?
Tylko ze bylaby za to kara od UE jesli do któregoś roku nie postawilibysmy scianek dziewkochlonnych czy jak to sie tm nazywa.

A co do tramwajow to faktycznie suma ta nie wychodzi duza jesli sciany dzwiekoszczelne w Rzeszowie kosztuja tyle co ok 3km linii tramwajowej. Budżet miasta wynosi ok 500mln zł, gdyby go dobrze rozplanowac i na ktorys rok zaplanowac tylko budowe linii tramwajowych i wyciagnac wspolfinansowanie z UE to daloby sie zrobic cos takiego jak na tamtym planie bylo widac
'jakby' i 'gdyby'. no właśnie. ale znajdź takich, co to potrafią dobrze rozplanować.
znajdz takich ktorzy nie beda przeszkadzac w realizacji inwestycji
w Rz to jest bardzo mało prawdopodobne... zaraz sie okaże że nagle ta działka jest tego a ta tego itd itd..
ze sie jeszcze dolacze do dyskusji. opcja obrzezy miasta wydaje sie rozsadniejsza. powstancow warszawy to byla obwodnica, miasto sie rozroslo i juz obwodnicy to nei przypomina. podobnie moze byc z al. armii krajowej. SMLW mocno poszerzylo osiedle nazimka, i caly czas cos buduja. pomysł z tramwajami w centrum mi sie nie podoba. lepiej żeby zgrac przystanek tramwajowi z autobusowym, gdzie ten drugi zabieralby ludzi do centrum.


lepiej żeby zgrac przystanek tramwajowi z autobusowym, gdzie ten drugi zabieralby ludzi do centrum.
o tak, w centrum nie ma miejsca na coś takiego jak szyny tramwajowe, obwodnicą można smiało to puscis ale nie np po Piłsudskiego
Lepiej metro... rozwinie się tez turystyka w miescie, bo ludzie nie będą juz jeżdzić tylko do WWA, zeby się przejechac jedną stacje...
Tiaaa tylko gdzie by byly te stacje mmetra
Tramwaje w mieście odpadają A metro :?: Na pewno nie w najbliższych dziesiecioleciach
metra w Rzeszowie na pewno nie zobaczymy przez długi czas tramwajow prawdopodobnie też
Tramwaje to bardzo dobry pomysł, zaprezentowana mapka mozliwych linii rozwiązałaby troche problem komunikacji miejskiej gdyby na takich trasach można było tramwajem podjechać. Szybko i bez korków.
A ja słyszałem o gondoli w Rzeszowie ?
Już coś nowego wyszło czy co?

Moim zdaniem i tak nic z tego nie wypali.
Ale W Rzeszowie na zaporze jest kawałek torów

Taki amatorski projekt jak mogłoby to wyglądać:


Gdyby tak wyglądały połączenia trawmajowe to ja już nie musiałabym autkiem jeździć do pracy
Tylko wprowadziłbym korekte, przy przecinaniu się linii tramwajowej z szynobusami powinna być stacja przesiadkowa, zeby na tym samym bilecie dało sie podjechac tramwajem i dalej do centrum szynobusem. I wtedy wsiadam sobie w tramwaj podjezdzam do szynobusa 3 przystanki i nastepne 2 i jestem w samym centrum. zyc nie umierac ;]
Ze strony Slavresa:

Drugim ważnym elementem w strategii rozwoju miasta mogłaby być wizja utworzenia w mieście linii tramwajowych. Należy podpatrzeć u sąsiadów, a dokładnie w Kielcach, w mieście którym planowana jest budowa linii tramwajowej z wykorzystaniem środków unijnych. W Rzeszowie można byłoby połączyć kilka dzielnic z centrum miasta za pomocą tzw. szybkiego tramwaju. Wiele osób zarzuci mi teraz, że Rzeszów jest za małym i za ciasnym miastem, aby mógł zmieścić tramwaje. Nic podobnego. Wręcz przeciwnie. W centrum miasta, tory tramwajowe przebiegałyby pod ziemią, tak jak jest to w wielu miastach Europy, a obecnie buduje się taki tramwaj w Krakowie. W okolicach Dworca PKP i PKS, można wówczas byłoby zrobić prawdziwe Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne.

Planując przebieg linii tramwajowej należy wziąć pod uwagę połączenie centrum miasta z największymi osiedlami, a także umożliwić przepływ ludności między wielkimi centrami handlowymi. Oto propozycja linii tramwajowych:

linia 50 (po linii obecnego 0) - Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne (RCK) - tunel - Nowy Most (przedłużenie Rejtana) - Rejtana - Powstańców Warszawy - Dąbrowskiego - Reformacka - Hoffmanowej - Mochnackiego - Cieplińskiego - Piłsudskiego - tunel - RCK

linia 52 Dąbrowskiego DK - Reformacka - Hoffmanowej - Mochnackiego - Cieplińskiego - Piłsudskiego - tunel - RCK - tunel - Kochanowskiego - Lubelska - Port Lotniczy Jasionka

linia 53 Baranówka III - Ofiar Katynia - Wyzwolenia - Lubelska - Kochanowskiego -tunel - RCK - tunel - Nowy Most - Rejtana - Niepodległości - Litewska - Lwowska - Cienista

linia 54 Matuszczaka - Dąbrowskiego - Reformacka - Hoffmanowej - Mochnackiego - Cieplińskiego - Piłsudskiego - tunel - RCK - unel - Nowy Most - Rejtana - Niepodległości - Litewska - Lwowska - CH AUCHAN Krasne

linia 55 Staromieście Ogrody - Lubelska - Kochanowskiego -tunel - RCK - tunel - Nowy Most - Rejtana - Sikorskiego - Łukasiewicza Zalesie

linia 56 Strzyżowska - Krakowska - Piłsudskiego - tunel - RCK - tunel - Nowy Most - Rejtana - Niepodległości - Litewska - Lwowska - CH AUCHAN Krasne

linia 58 (po linii obecnej 18) - Baranówka IV - Obrońców Poczty Gdańskiej - Wyzwolenia - Lubelska - Kochanowskiego -tunel - RCK - tunel - Cieplińskiego - Mochnackiego - Hoffmanowej - Reformacja - Dąbrowskiego - Powstańców Warszawy - Sikorskiego - Łukasiewicza Zalesie
Slavres.rzeszowiak.pl
po pierwsze: kasa, po drugie czas! pierwszego nie ma za dużo i każdy wie że UE da cześć środków i miasto będzie musiał dać swoja gotówkę a jeśli chodzi o drugie to patrząc jak buduje się metro podziemne w WAWIE ( w jakim tępie) to będziemy czekać na to bardzo bardzo długo...
dla mnie glupota tramwaje w rzeszowie... niech drogi zremontuja lepiej bo np rejtana to juz ciezko przejechać prawym pasem
Hipokryzja w czystej postaci. Narzekacie na korki i jeszcze wam się tramwajów zachciało ?
Tramwajom w Rzeszowie mówię absolutnie NIE !
Natomiast metro, tak. Ale w przyszłości, 5-10 lat. Teraz są ważniejsze inwestycje.

Ale w przyszłości, 5-10

raczej nie wcześniej niż 25....

Tramwajom w Rzeszowie mówię absolutnie NIE !
Natomiast metro, tak. Ale w przyszłości, 5-10 lat

Sorry, ale Ty masz chyba 5-10 lat.

Metra się nie udaje sprawnie budować w Warszawie. W Rzeszowie prawdopodobnie nigdy nie powstanie. Tramwaje to dobre rozwiązanie.

Polihymnia, ogólnie tramwaje fajna sprawa ale my mamy za wąskie drogi. Tylko na paru ulicach udałoby się to zrealizować. Dlatego idą w stronę napowietrznej, ale to już inny temat.
bez najmniejszego problemu mozna polaczyc B4 z Pobitnem.
Jakimi ulicami byś to pociągnął :?:
Armii Krajowej, Powstancow Warszawy, Batalionow Chlopskich, Witosa, Krakowska i Wyzwolenia
W sumie nie głupi pomysł Mały problem tylko byłbym na tamie i na zakorkowanym skrzyżowaniu z Podkarpacką i trochę dalej za nią (jadąc od strony Pobitna)
Zamiast kolejki mozna zrobic w tych miejscach estakady
trzeba w miescie jakies nowe srodki transportu tylko czy tramwaje?? wykonanie ich zakorkowaloby na dlugi czas miasto bo nie jest latwo wykonac tory i zorganizowac to z rychem a z reszta w jakim miescie zaczynaliby teraz budowe sieci tramwajowej juz lepiej zainwestowac w tandem czy nawet metro tylko ze w polsce mamy tylko 1 linie metra wiec to nie mozliwe ale pomysl z tym tandemem jaknajbardziej tylko zeby to bylo oplacalne dla miasta
Estakady psują estetykę miasta, a Rzeszów jest fajny przez to że nie jest zepsuty przez właśnie takie rzeczy. A tramwaje są bardzo fajne, i gdyby puścili dwie - trzy linie to lepiej byłoby się poruszać. Np dwie linie w miarę w poprzek. Jedna od Krakowskiej do Lwowskiej. Druga przez całą długość Rejtana. I jedną obwodnicą dookoła.
no władujcie tramwaje to nasze dziewczątka nie mówiąc o dziadkach przyczynią się że nasi policjancji ruszą tyłki ze stołków... i niebezpieczeństwo na drogach wzrośnie ;/

no władujcie tramwaje to nasze dziewczątka nie mówiąc o dziadkach przyczynią się że nasi policjancji ruszą tyłki ze stołków... i niebezpieczeństwo na drogach wzrośnie ;/ Tramwaj to nie pociąg, droga hamowania jest zanczeni mniejsza.
Jestem zdecydowanie za tramwajami. Pojemne składy, szybsza jazda, brak korków. Możliwości są, w końcu komuniści przewidzieli miejsce dla tramwajów.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • reszka.htw.pl
  • All right reserved.
    © Internet to potęga ÂŤ Obserwuję, myślę, piszę – serwis Goldenrose