ďťż

Uciekajacy płyn z chłodnicy!!

site
Internet to potęga « Obserwuję, myślę, piszę – serwis Goldenrose
Witam Mam problem ,
ucieka mi płyn z chłodnicy , temperatura silnika szybko rośnie do 90 stopni i około tego sie wacha , z tłumnika wydobywa sie biały dymek , nie wiem czy to para - bo mam na gazie . samochód czasami wydaje sie słabszy , a czasami z miejsca rwie jak na te 90 KM.zbytnio nie katowany .. silnik jest po remoncie kapitalnym (2500zł)i po przejechaniu 12tyś Km. Mam prawo składać reklamacje , słyszałem że to prawdopodobnie uszczelka pod głowica...????!!!


zalozyles OEM uszczelke?
jesli dales jakis zamiennik to wielce prawdopodobne ze zostala wydmuchana
Odkrec korek oleju i zobacz, czy nie ma na nim osadu (takie jakby maslo). Jesli jest - wciaga Ci wode. Reklamacja... hmm, po 12kkm raczej pogon za wiatrakami....
i sprawdz czy "oleju" Ci nie przybywa jesli jest ponad stan to na 99% uszczelka pod głowicą i radze nie jeżdzić tylko zacholować do najbliższego warsztatu


sprawdzałem ,
na korku na oko nie widać zmian - przy odkreceniu korka płyn wystrzelił korek sie wydaje delikatnie lepki. poziom oleju w silniku jest w połowie -tyle co 10tyś km temu . wszystkie przewody sprawdzałem nie widać pęknieć ani wycieku . jeszcze wczoraj dolałem płynu i po 50 km nic mi nie zostało . jednak potrzebny fachowiec od hond.... ;(

przy odkreceniu korka płyn wystrzelił

co to dokłądnie ma znaczyc ?

albo Ci ucieka gdzieś płyna albo wlatuje do silnika, może broki w głowicy/bloku puszczają ew ja miałem kiedyś taką sytuacje ze w głowicy miedzy czapą wodną a kanałem ssącym zrobiła sięmała dziurka i lało płyn do komory spalania
niedawno wruciłem z pracy , silnik był jeszcze ciepły odkreciłem korek i płyn pod ciśnieniem wystrzelił mi z chłodnicy . wczoraj dolałem do pełnego stanu płynu a dziś już w zbiorniczku nie ma..;(
z tego co wiem to sa 3 rodzaje przedmuchow uszczelki glowicy ... i chyba tylko gdy jest przedmuch z obiegu wody do oleju to mamy maz na korku ... a jesli bedzie do komory spalania to raczej tego nie zobaczymy

(poprawcie mnie jesli sie myle)
jesli nie leci na zewnątrz to jest pewne ze głowice trzeba zdjąć uszczelke kupić (najlepiej OEM) głowice zobaczyć i splanować, i złożyć a narazie odpuść sobie jazde, a i na przyszłość nie odkręcaj korka od chłodnicy jak silnik jest cipepły/gorący

jeszcze jedno a cięzko Ci odpala teraz?
odpalanie ,?? powiem tak nie zauważyłem różnicy w odpalaniu odkąd go kupiłem i przed i po remoncie. ale zazwyczaj jest tak że gdy na rozruszniku nie przytrzymam go ze 2 sekundy to nie załapie od razu -natomiast gdy od razu 2 raz zakrece to na dotyk odpali . przypomniało mi wczoraj samochód mi zgasł na krzyżowce i miał problemy z odpaleniem pokreciłem troche i z problemem odpalił.... potem wszystko było ok... jak mam mało gazu to mi gaśnie na wolnych obrotach -a krecenie może być spowodowane tym że w zbiorniku zawsze rezerwa paliwa .....
Mnie to nie wyglada na uszczelke bo gdyby był taki wyciek jak kolega pisze to by silnik wogole nei odpalil. Przy uszczelce plynu ubywa minimalnie a nie co 50km 5L plynu.
Pewnie jakis wyciek

a nie co 50km 5L plynu.
ale kolega napisał , ze 50 km i w zbiorniczku wyrównawczym nie ma
Jeśli z tłumika leci biały dym, a przy odpalonym silniku w zbiorniku wyrównawczym widać bąble powietrza to jest przedmuchana uszczelka miedzy komorą spalania a 'tunelem' z płynem chłodzącym. Olej nie musi brać w tym udziału. Jest gaz więc bardzo możliwe że uszczelka.
Tak dokładnie 50km ....dolałem do górnego stanu na odpalonym silniku . i sprostowanie mam honde civic 93r 1.5 16 V i na około 50 km zbiorniczek wyrównawczy ubywa ...nie wiem jakeij jest pojemności ... nie widze nigdzie wycieków , może to nie istotne ale dawniej pękł mi przewod co prowadzi do nagrzewnicy.... ale po wymianie było ok wszystko.... aż do wczoraj .... odpaliłem go....i już sam nie wiem czy z tłumnika wydobywają sie spaliny czy spalony olej czy płyn a może para wodna... ale myśłe że na benzynie nie powinno to sie dziać ... widze biały dymek .... może podajcie mi adres do dobrego fachowca... który zajmował sie tego typu naprawami.... bo ja swoim mechanikom nie ufam z okolicy....
ja mysle, ze mozesz nawet gdzies u siebie podjechac zeby w miare mozliwosci tylko ktos zerknal i ocenil co tam widzi. jesli sie okaze, ze jest cos do naprawy (a nie tylko jakas nieszczelnosc) to wtedy mozna kombinowac z mechanikami
ja myślę że jeśli dałeś zamiennik uszczelki pod głowicę to ona się wysrała, znajomy zajeździł 2 zamienniki uszczelek pod głowicę, jeden padł po 2 tygodniach
jutro oddaje hondziane do warsztatu , mechanicy są podobnego zdania że to uszczelka ale musza sprawdzić .

koszt do 1000zł.... ;( brak mi siły do niej już...;(

ps. biore pod uwage wymiane silnika , jak już w takie koszta sie wpakowałem to może ma ktoś mocniejszy silnik???w porównywalnej cenie??? bo 90KM to mało już dla mnie.... i nie jeden TDI ucieka mi ze świateł.....;(

koszt do 1000zł....

wymiana uszczelni ??
tak mi wycenili uszczelka lepsiejsza 250zł robocizna 250zł i planowanie głowicy nie wiedza ile....pie**psza bajki że nowe śruby nawet są potrzebne dogłowicy itp ....
wez moze pogadaj z suhym i do niego zajedz, co?
jutro pojade do mechanika który remontował mi silnik , pogadam z nim i zobacze co będzie gadał na temat gwarancji..... Nic nie mogło stać sie bez przyczyny ...tak myśle..... a że sie nie znam na mechanice .... i inny zakład mi mówił że głowice powinni mi dociagnać po 1000 Km a zakład nawet mnie nie poinformował żeby za 1000 Km przyjechać . nie przepuszcze im tak łatwo tego .
jeśli nic nie wskuram odezwe sie napewno
Uszczelka pod głowicę OEM w ASO najlepsza 200-250zł i taką kup inne Ci się wysrają Robocizna no cóż... Przesadzili
nie odkręca sie korka na gorącym silniku bo jeśli jest w miarę ok z układem to jest tam ciśnienie od 0.9 do 1.1 .atmosfery
jeśli płyn znika ci ze zbiorniczka to raczej jest wszystko ok ,gdyby było nadciśnienie w układzie spowodowane przewiewaniem uszczelki płyn by nie został wciągnięty .para z wydechu to norma przy spalaniu benzyny czy gazu jest sporo wody .jeśli by była uszkodzona uszczelka wywalało by wodę przez zbiorniczek .

na zimnym silniku dolej wody do chłodnicy i zbiorniczka .po paru kilometrach sprawdź stan w zbiorniczku ( na zimnym ), jeśli są braki uzupełnij do skutku . jeśli ciągle ubywa poszukaj wycieku .jeśli nic nie znajdziesz , podjedz
No to nieciekawie.....
A sprawdź jeszcze okolice pompy wody....
Jak się rozszczelni to spod niej plyn czasem ucieka. Mialem podobnie. Dodatkowo szybko sie grzal i nie bylo cieplego nawiewu...
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • reszka.htw.pl
  • All right reserved.
    © Internet to potęga ÂŤ Obserwuję, myślę, piszę – serwis Goldenrose