Internet to potÄga ÂŤ ObserwujÄ, myĹlÄ, piszÄ â serwis Goldenrose
Panowie, pomocy! W mojej Hani (Honda Civic 93 r. 1.3), którą niedawno kupiłem jest mały problemik. Na ssaniu po odpaleniu wchodzi na zbyt wysokie obroty. W momencie kiedy złapie temperature i jak przypuszczam, wyłączy się ssanie wszystko wraca do normy. Nie wiem, czy tak ma być, czy to jakaś wada, a jeśli tak to jak sobie z nią poradzić? Jeśli ma ktoś przejaśnienie to proszę o pomockolego nie wiem ale u mnie tez tak jest, a jak jade to wchodzi nawet do 3000 obr/min...ale jak złapie temperaturke jest OK...
ja się tym nie przejmuje i tobie też to radze...
Bombel, dzięki za szybką odpowiedź. Co do wysokości obrotów to nie mam przejaśnienia, bo nie mam obrotomierza Ale jeśli u ciebie tak jest i nic złego się nie dzieje, to sie troszku uspokoiłem. Jednak cholernie lubie ten samochód i chciałbym żeby wszystko było idealnie.
1. sprawdz filtr powietrza (moze go dostawac za duzo)
2. sprawdz fitr paliwa
3. przeczysc gaznik
4. sprawdz wezyki podcisnienia
5. jezeli masz LPG moze to byc glowna przczyna
ja tak mialem w preludce 2xgaznik czasem mialem nawet i po 3000obr na luzie i tez nikt nie wiedzial oco chodzi a tu wystarczylo przeczyscic gazniki wymienic filtr powietrza i co najmniej prawdopodobne ale zmienilem stacje tankowania i wszytko stalo sie jak w ksiazce
Niedzwiedz, dzięki twoim sugestiom jestem trochę mądrzejszy. Sprawdze to wszystko, mam nadzieje że pomoże. Bardzo dziękuje.
Jeśli stojąc tez masz wysokie obroty, to silniczek krokowy (jeśli go masz) do przeczyszczenia.
1. sprawdz co miga dioda w podłodze pasażera na komputerze i napisz na forum...
2. przyczyna raczej stalych wysokich obrotow przy ssaniu rano nie moze byc filtr powietrza jezeli pozniej spada i jest ok, filtr daje efekt raczej FALUJĄCYCH (problemowych) obrotów.
3. jesli faluja obroty moze to byc ptk.2 lub silniczek krokowy na kolektorze dolotowym po prawej stronie pod obudową filtra.
4. jak w 93r. (jajku) mozesz nie miec obrotomierza ? skoro parówa 1.3 seria ma (??)
5. raczej w aucie masz wszystko ok, na ssaniu wiecej pali bo sa wyzsze chwile obroty jak jest zimno... zagrzeje sie i spada i powinno byc ok.
ja mam bo mam bogatsza wersje 1,3 bo seryjne 1,3 jajka byly gole i wesole a sprawdz czy masz automatyke rozruchowa bo to taki wlasnie efekt ze honda Ci wchodzi na 3tys obr./min robi brak tego
a tak wogóle to żadna 1,3 nie ma obrotomierza tak jak i zagłuwków z tyłu...
niektóre nawet z 94 niemają nawet wspomagania (widziałem takie)!!!
a moja ma i zagłówki i obrotomierz VTI bo wszystko zostało pewnie dokupiuone!!!
mylisz sie wychodzila taka wersja noblesse z obrotomierzem, elektrycznym szyberdachem i szybami elek. oprocz lusterek elek. jeszcze rarytasem slyszalem jest czarne wnetrze i lotka przynajmniej u mnie duzo ludzi z ckpl chcialo ja odemnie odkupic bo mowili ze jest zadko spotykana w jajkach
być może i jest, niewiedziałem o tym...
moja była jakaś college czy coś tam...i tą lotke mam dłuższą niż inne i z 3 światłem stop(oryg.HONDA)...
Moja to jest wersja podstawowa ale i tak jest za***bista. A co do problemu to byłem u fachmana i stwierdził, że nic złego się nie dzieje. Mimo wszystko wielkie dzięki panowie za doradztwo.
tak poza tematem widzimy Cie na nastepnym spocie
Bardzo chętnie na spocie się pojawie. Wszystko jest, niestety, zależne od roboty. Ale myśle, że tym razem przyjade
znajomy temat! tez tak mialem w prelce! ale tu jest taki zaworem ktorym reguluje sie wysokosc obrotow, a silniczek krokowy jeśli sie dobrze orjentuje to w momencie gdy jest brudny i zapchany to utrzymuje obrty gdy samochod jest w ruchu ogolnie gdy ma dostep do powietrza, tak mi sie wydaje, ale ja sie nie znam;/...
Przepustnica tez jest wańna - może wymagać czyszczenia (+ często pzry tej operacji nowa uszczelka serwis około 9zł )- a Bombel sie nie przejmuje bo sprzedał
nie połaczcie tej samej solucji do silnika gaźnikowego a waszego w pralkach to raz, a dwa ze albo to co napisal arek, albo obstawialbym rownierz filtr pow ktory moze byc zapchany dzieki temu nie ssa tyle powietrza co benz/gaz(jesli jest)