ďťż

Zderzak + ci?nienie

site
Internet to potęga « Obserwuję, myślę, piszę – serwis Goldenrose
Oto krótka historyjka zderzaka, który możliwe że zostanie wyprodukowany w kilku sztukach.

Zaczeło się niewinnie, szukałem jakiegos fajnego zderzaka do mojego civa. No ale powstał ból, gdyż zaden mi się nie spodobał, mało tego, wyglądały bardzo podobnie do zderzaków innych samochodów. Jak by tego było mało, ich praktyczne zastosowanie oceniałem na fatalne - duże szpary, siatka przez którą woda wpada na chłodnicę i inne elementy wnętrza komory, jendym słowem one tylko wyglądały. Albo zderzak, który jest tak wybajerzony że reszta samochodu do niego nie pasuje.

Gdy stanąłem przed osobą która zadeklarowałą że zrobi zderzak wg mojego planu, wziąłem się do roboty.

Obejrzałem wnętrze cifa, najważniejsze elementy, które wymagają chłodzenia. Okazało się że te elementy są centralnie po środku w komorze, czyli symetria jest, powierzchnia elementów jest nie duża, czyli żadna wielka szpara nie jest potrzebna. No ale trzeba mieć na uwadze fakt, żeby zderzak nie tworzył większych oporów powietrza, czyli powietrze trzeba użyć, a reszte zbędnego usunąć.

Tak powstał kształt prototypu:



No tak, tylko śmiesznie wygląda jeśli chodzi o kształt, ale najważniejszy warunek jest spełniony, czyli własciwości.

Oto jak powietrze się bedzię wędrować.



Centralne powietrze zostanie ściśnięte i trafi na 2 warstwy siatki, czyli grubszą (wyłapie kamienie i inny syf) i cieńszą (muchy i drobne zanieczyszczenia). Po czym ochłodzi "grzałkę" z olejem i chłodnicę.
Reszta powietrza rozsuwa się na boki gdzie jest kompresowane i trafia w koła. Przy dużej predkości to powietrze powinno dobrze chłodzić hamulce.

Tu jakies malowanie:



I może tak zostanie pomalowany mój prototypowy zderzak i wózek? Jeszcze nie wiem, sprawa nie jest łatwa.

Do tego jest jeszcze to, czego nie widać, mianowicie system nakładania zderzaka. Napewno kojarzycie zamek przedniej klapy?
Takie 2 zamki ma mieć zderzak, pociągnięcie za odpowiednią linkę w komorze silnika spowoduje wyczepienie się zderzaka i po chwili można nałożyć inny czyli np normalny

Dolna krawedź ma być z elastycznego materiału np gumy, dzięki czemu zawadzając o coś, guma się na tę chwile odkształci.

To tyle o modelu sportowym, w kolejce jest inny model - prezentacyjny, czyli odwrotność w/pokazanego ale z tym samym systemem nakładania.


hmmm to tylko moje zdanie ale nie rob tego bo wyglada tragicznie
tragedia widziałem duzo badziewi no i ten nie jest wcale lepszy
Tak sie zastanawiam...Chlodzenie chlodnicy i chlodnicy oleju.. tylko po co??? bywam czasem na torze. i nie zdarzylo mi sie zeby kiedy kolwiek wskazowka od temp sie podniosla mimo katowania, wentylator wlacza sie czesciej ale spokojnie oblatuje.. pomyslales tez widze tu o chlodzeniu samym..a co z dolotem chlodnego i swiezego powietrza do silnika???


Nie za wczesnie na ocene? Prace są dopiero w powijakach więc spokojna głowa. Nawet jak powstanie, a nie będzie odpowiedni, wystarczy wyciąć te wnęki (to na czym są narysowane strzałki), dać pełną siatke, jakieś dwie standardowe kolumny na boki, środkową wyciąć i jest kolejny... zwykły zderzak ala shark...
lol
Nie wiem jak to bedzie dzialac ale wygladac to nie wyglada!!

(...)a co z dolotem chlodnego i swiezego powietrza do silnika???

To nie problem, jak bedzie stożek i zizolowana elastyczna rura mozesz taki stozek poprowadzic w prawie dowolne miejsce, np obok grzałki, gdyz jest tam kupa miejsca na stożek.

Z wentylatorem chłodnicy i tak mam ciekawy motyw... od ponad 2 lat włączyła się do tej pory 2 razy... i ani razu podczas piłowania, nigdy się nie przegrzał.

Przyklady na obrazkach nie są najlepsze wiec sie nie przejmuje ze sie nie podoba

Wolicie:
hihihihi....

Jak mialbym sciete kanty, to bym zrobil:


A np takiego festynu chcę uniknąć:


To spojrz na te porazke hehe:

Biedny crx..... oj biedny
mam nadzieje ze na zywo bedzie duzo lepiej wygladal pozyjemy zobaczymy na projekcie nie robi wrazenia
powodzenia
Sory ale moja kochana babcia wyglada podobnie jak wyjmie sztuczne zeby.
eee no koledzy narzekacie na coś czego nie ma i na siłę próbujecie zrazić do pracy kolegę. Przecież takich rzeczy nie robi się po to żeby się wszystkim podobało.
Panie loopack, pracuj Pan nad zderzakiem, życzę powodzenia w realizacji i popularności efektu.
Racja Piotrze, trzeba robic, probowac. Kolego porob pare projektow zderzakow i moze razem cos ciekawego sie skleci. trzeba pamietac o tm ze ten model jest kanciasty i nie moze miec okraglych zderzakow. Jakas rownowaga musi byc zachowana.
Widzę że pojawiło się zrozumienie

Tak jest kanciasty jesli spojrzec na niego z góry, stąd problemy profilu "głebokości". Okraglosci juz moge mu dodac bo takie tez dodalem na swiatła (klapa, skosne oczy ala prelude).

Ale i tak najtrudniejsze to połączyć stylizację z praktycznością. Zderzak dla samego wyglądu to wygladalby zupełnie inaczej, a nie o wygląd (jako jedyny czynnik) mi chodzi.

Druga sprawa, ideologia jest taka, aby szybko zmienić zderzak, jak obudowę telefonu. Na wypad sportowy jeden, do jazdy codziennej drugi. Moze i trzeci na wypady terenowe

Bardzo odpowiadałby mi zderzak:

gdyż te dziure po środku można podprofilowac tunelem kierując powietrze prosto na chłodnicę, ale nie nadaje się na mniej równe ulice, trasy - urwe na bank... więc musiałbym go zrobić niższym na wysokości, aby dać więcej miejsca na krawężnik...

Jest też mała zagadka - gdzie ma miejsce na migacze?
Moim zdaniem tu jest calkiem przyjemny zderzak np pod T. Tylny mniej mi sie jzu podoba:
http://www.teamrice.org/t...ynegallery.html

Moim zdaniem tu jest calkiem przyjemny zderzak np pod T. Tylny mniej mi sie jzu podoba:
http://www.teamrice.org/t...ynegallery.html





Ale co Ci się podoba w tym zderzaku?

Wg mnie na wnetrze komory działa za duża ilość powietrza, która leci przez te szpary w zderzaku. No chyba że wóz jest na długi rajd w klimacie równikowym. Nie wiem czy wlasciciel wie, ze bez siatki i przy duzej predkosci mały kamyk moze na wylot zaliczyć chłodnicę.
kolego to auto jest w stylu JDM (Japanese Domestic Market) wiec tu nie moze pojawic sie w zderzaku siatex&drutex
to akurat jest jeden z ładniejszych zderzaków do 4gen choc ja osobiscie byłbym za pozostawieniem seryjnego z iVT

kolego to auto jest w stylu JDM (Japanese Domestic Market) wiec tu nie moze pojawic sie w zderzaku siatex&drutex
to akurat jest jeden z ładniejszych zderzaków do 4gen choc ja osobiscie byłbym za pozostawieniem seryjnego z iVT


Daj info co to oznacza w praktyce JDM bo brzmi jak Japoński Domestos z Marketu

Dziś odebrałem od mechanika civa. Po wielu..... zmianach a przedewszystkim zmianie w przednim zawieszeniu pojechałem na geometrię...



I wiecie co... normalnie jestem w szoku. Pytam obsługę - ile za geometrię? Słyszę 60 zł. Jesienią zeszłego roku było po 40 zł
Człowiek zrobił mi geometrię i mu mówię że chcę fakturkę. Ok zgodził się. Wystawia fakturę i dodał: No jak bym wcześniej wiedział że będzie na fakturkę to bym powiedział 80 zł

W takim razie - kto zna tańszych?

Daj info co to oznacza w praktyce JDM bo brzmi jak Japoński Domestos z Marketu

znasz www.google.com tam znajdziesz odpowiedz bo nawet szkoda moich palców na takie gdybanie bez sensu jak widze

a co do ceny za geometrie to normalna cena Pojechałbys do Wawy to bys zapłacił 2x tyle na luzaku...

znam tanszego... zrobi Ci za "flaszke" - Heniek z Waligóry. Co prawda ma swoja fantazje i badanie wykonuje w szopie na deskach ale jakby nie patrzec to zawsze zapłacisz 3x mniej niz w Kielcach bo zamiast drogiego sprzetu jaki jest na stacjach diagnostycznych to uzywa sprzetu własnej konstrukcji...

Nie wiem po co podejmujesz temat skoro trudem jest ew. kontynuacja jak np wyjaśnienia.

A dziś rano wstaję, odsnieżam wózek, dochodzę do prawej strony i czegoś mi tu brakuje...





Nie wiem jaką karę nałozyć za taką profanację marki, może jakieś kalectwo dożywotnie?
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • reszka.htw.pl
  • All right reserved.
    © Internet to potęga ÂŤ Obserwuję, myślę, piszę – serwis Goldenrose