Internet to potÄga ÂŤ ObserwujÄ, myĹlÄ, piszÄ â serwis Goldenrose
MODEL: 1990, EC8SILNIK: D13B2 stock
SILNIK MODYFIKACJE: by MG Motorsport Michał Gil. Splanowana głowica 1,9mm, poszerzony o ok 1mm kanal ssacy, wypolerowane na lustro ssące i wydechowe kanaly, wyszlifowane przylgnie zaworow i zawory pod przylgnie, nowe uszczelniacze zaworowe, oraz wszystkie inne uszczelki jakie istnieja w glowicy, nowy rozrzad.
dzieki temu pojawiły się nowe plany na przyszłość
OLEJ: Valvoline 10w40 semisyntetic maxlife
POJEMNOŚĆ: 1343ccm3
UKLAD DOLOTOWY: seria
UKLAD WYDECHOWY: seria, wydech ULTER 110-104/21-1 140x70
UKLAD NAPĘDOWY: seria, sprzęglo seria
ZAWIESZENIE: seria, rozpórka dolna tylnia, 3 twardsze przednie tulejki wachacza dolnego.
UKLAD HAMULCOWY: tarcze seria, klocki JURID J, płyn DOT5.1 BENDIX
ŚRODEK: kierownica HONDA Momo, zegary z obrotomierzem od CRX, czarne kubełki Bimarco Cobra z czerwonym haftem , 4 punktowe czerwone pasy SCHROTH
CAR-AUDIO: Tył (V-TRONIC 1x300W + SUB 46L na ALPHARD 300W), Przód (2x 16,5cm 60W przod), Radio: Pioneer 2460R 4x45W
FELGI: ALU 16" D&W
OPONY: BARUM BRAVURA 205/45 R16
MOC: 75@~90 PS (jeszcze nie potwierdzone/zhamowane)
LPG: tak
CB-RADIO: Alan100plus z anteną chwilowo małą ok 60cm
PLANY:
blokada 2giej przepustnicy, zawieszenie min. -40/-40 (są juz koni sporty, brakuje mi sprezyn, no i montaz ), dolot ze stożka, strumienica (zwężka ventouriego), 4 rozpórki, świece irydowe. Kolektor 4-2-1 !!!!
Regulowane kolo zamachowe, inny wałek od innej hondy z lepszymi fazami rozrzadu (czasami otwarcia i zamkniecia)
ZDJECIA
Dodano/zamontowano 6 marzec 2006:
Po robocie glowicy dekiel przybral czerwona barwe
i nowe amerykanskie silkonowe kable zaplonowe
fajna i zadziwiajaco szybka jak na serce ktore w niej drzemie
Ładna ładna....az dziw beirze ze to jest 1.3....:P...fajnie chodzi...nic tylko pogratulowac...a nie myslałes nad zmiana silnika, przynajmniej na 1.5 16v
Arszenik, a ty to co tam masz po prawej stronie coin'ów ? NOS'a czy co, bo ja mam tam tylko zaślepki..
no prosze nasze autko no i wizualnie wszystko jasne
a przy okazji silnik to masz naprawdę B13b2 ? a nie czasem D13b2
pomyłka, poprawiłem na D13B2.
Co do swapa na D15B2 owszem, myslalem nawet rozmawialem wczoraj z ojcem ale możliwe jest tylko wlozenie tylko tego na gaźniku x15x2 90km na dwóch gaźnikach. Jest/Był to plan choć chyba pozostane przy 1.3 i projekt najszybszej H1.3 w swietokrzyskim haha mocny N/A planuje na sezon.
NOSa nie ma, ale bestia jest szybka, a bedzie jeszcze dużo szybsza :]
PS.
Wiecie jaka to przyjemnosc jak ktos pozytywnie opisuje tak słabe auto?
Ja od zawsze wiem ze to najfajniejsza honda . Jednak najlepsze teksty w warsztacie usłyszałem: "200kKM i ani kropli oleju, Ładnie ładnie" "Naprawde nie zeżre tego oleju?"
Wracając do mojego pytania: No ale co tam masz - po prawej stronie klapki na monety jak patrzysz na fotelu kierowcy, przez kierownicę, jakieś dwa stopnie w prawo od literki "n" :> (ósme zdjęcie)
kiedys dam ci sie przejechac i sobie pstrykniesz
kiedys dam ci sie przejechac i sobie pstrykniesz Damn, zaatem do piątku :>
Arszenik ja nawet wiem kto ma tanie D15B3 - czyli 90KM na gazniku w Kielcach, zastanow sie bo naprawde koles ma za rozsadne pieniadze, powyzej 500zł a nie ma sensu grzebania w tym silniku
a dlaczego dwupunktowy a nie pełny wtrysk D15b7 ? Różnice to "tylko" głowica, krzywka no i wtrysk zamiast gaźnika.
przy D15B3 i nie jest to dwu punkt nie bedzie problemow, przy D15B2 czy D15B7 juz beda rzezby z elektryka
bardzo sliczny civic i super sie jedzi nawet po pijaku sa wrazenia z jady bo kierowca dobry pozdrawiam was moje sloneczka i super foty
Tez myslalem nad D15B3 ale stwierdzilem ze duzo kasy pojdzie! Jeszcze te 2 gazniki - troche nie halo i doszedlem do wniosku ze sprzedaje i kupuje cos nowego
Ale Arszenik ... fajna fura! Jeszcze kiedys sie scigniemy
przy D15B3 i nie jest to dwu punkt nie bedzie problemow, przy D15B2 czy D15B7 juz beda rzezby z elektryka Nie to że to czy tamto i nie ma że boli, tylko musze czytać dokładniej.
super sie jedzi nawet po pijaku sa wrazenia z jazdy
myslalem ze nie pamietasz hie hie hie
A w czym Ci przeszkadzają 2 gaźniki? cud miód, wieksze napełnianie, lepiej zapi... i niech nikt nie podważa sam myslalem nad dwoma gaźnikami :]
Ciekaw jestem jakie bedzie wtedy spalanie?!
Fajna stockowa wersja. Mam fajny opis do D13B2, jak chcesz to ci podesle. Chyba ze masz to przepraszam.
dawaj dawaj od dawna szukam szczegółowego opisu mojego auta a jeszcze bardziej szczegółowego na temat silnika! miło by było w PL
Gracjas !
Sknerus: Jak masz więcej to ja też chcę. w końcu D13b2 nie różni się bardzo od D15b2
Arszenik: na piątek podrzucę Ci co mam swojego na te tematy i liczę na to samo z twojej strony
Piotr, zaden problem dużo pamiętać nie musze bo nie mam nic wszystkie moje dane to "actualy online..."
www.honda-crx.info
www.civicklub.pl
www.hondatech.pl
pzdr.
Sknerus nie ma danych o Twoim cifie tylko jak nieduzym kosztem podniesc moc w 1.3 do ok 90KM
a to mam :] grasuje po necie na ogol max 3 pliki te same z angielskiego na polski...
pozatym i tak wole bazować na wlasnych kombinacjach
widze, ze jednak nie to samo i sie nie sprzeczaj
to co ma Sknerus to jest opis jednego z klubowiczow ktory sam przeprowadzal modyfikacje i testy i naprawde nieduzym kosztem leje seryjne D15B2
i ma ksywe jamal ?
spokojnie, moja w tym sezonie tez bedzie lała D15b2
tego to juz nie pamietam ale mozliwe
spokojnie, moja w tym sezonie tez bedzie lała D15b2
zasada jest prosta... baba z wozu koniom lzej widzisz ze ja caly czas sam smigam
o teraz to juz pan prezes przegiął niech cie tylko dorwe w swoje rece poza tym rownie dobrze mogla bym to powiedziec o chlopach
o teraz to juz pan prezes przegiął niech cie tylko dorwe w swoje rece poza tym rownie dobrze mogla bym to powiedziec o chlopach
a masz prawko? ten co musi kierowac zostaje awszystkie inne graty (kobiety, kola zapasowe, plastiki itd) wywalamy
nie mam prawa jazdy ale polowa samochodu moja wiec z mojej polowy sie nie daje wyganiac
Chcialbym przypomnieć o tym ze jest to OT a nie opinie o samochodzie.
...ale polowa samochodu moja ...
wiemy wiemy o tym juz nie raz wspominalas
bo ciągle stojąc z boku arszenika slysze "twoj samochod to... " na forum i w klubie licza sie tylko faceci a kobiety sa traktowane jako dodatek do samochodu
a kobiety sa traktowane jako dodatek do samochodu
ciesze sie ze zrozumialas joke
ehhhhhhh... 4gen.. no cóż tu dużo pisać - miodzio i do tego ładnie zadbana, wypolerowana (przynajmniej na zdjęciach)
apropo - musimy chyba pogadać o tych 4gen, bo będę miał kilka pytań
pogadać trzeba koniecznie.
A może wydzielimy subclub IV GEN hehehe
co myślicie o pomalowaniu maski na czarno? czy to nie choinka bedzie ?
a ciekaw jestem jak by wygladał z czarna maska, dachem i klapa z tylu...:)..a nie myslałes moze o pomalowaniu zderzaków, albo o zmianie na te od crx-a(chyba pasuja, ale nie jestem pewien)
maluj, bedzie b. dobrze pasowała do przedniego czarnego zderzaka
nie przemyslalem ale kurde wiecie jak sie bedzie silnik bardziej grzal od czarnej maski ??
co myslicie ??
nie przemyslalem ale kurde wiecie jak sie bedzie silnik bardziej grzal od czarnej maski ??
co myslicie ??
wiekszej głupoty to jeszcze chyba nie słyszałem
artx nie przesadzaj, nie stwierdzaj faktu ze to glupota jak jestes nie doinformowany
bialy lakier na blasze w porownaniu do czerwonej to roznica czasem 30stopni ! natomiast nie wiem jak do czarnej ale napewno wiecej!
Czemu w lato powinno sie chodzic w bialych podkoszulkach ?
Tylko mi nie mow ze "to po co produkuja czarne samochody" ale wez sie oprzyj o czarne auto w lato :] pomyśl
głupoty gadasz, ze az mi palce od pisania wysiadają
jakos moj samochod nigdy w lato nie był goracy i bez problemu sie o niego opierałem
W lato sie chodzi w jasnych dlatego ze ciemne plowieja od slonca a pozatym ladneij wyglada jakis zywy kolor na Tobie niz czarny
bialy lakier na blasze w porownaniu do czerwonej to roznica czasem 30stopni!
jesli tak to zaraz przemaluje swoja na biało
fajna 4th. Gratuluję !! Zyczę powodzenia w dalszych modyfikacjach.. Mnie się tam ta czarna maska nawet podoba ;D
hej dzieki ale widzac twojego avatara (obrazek pod nickiem) to twoj Civ jest sliczny... piekny... pokaz fotki wrzuc na forum
o kutwa jak od czarnego się nagrzewa tak silnik to montuje drugą chłodnice naprawde czarny jest gorszy
Dzis moja hania nabyła fajne cacko do kokpitu
Fajna gałeczka gdzie taka kupiles ?? sa jakies do pralek ?? bo własnie przymiezam sie do zmiany.
pare dni temu doszlo CBRADIO ALAN100plus bajka !!
pare dni temu doszlo CBRADIO ALAN100plus bajka !!
Nom, mam tego alana, ale popsutego, w pułce gdzieś leży. Tylko tak pomyślałem, na co mi radio, skoro prawie nigdy bym nie usłyszał co ktoś przez nie gada, bo tyle muzyki w aucie
Hondzie masz pikną, jakas taka kształtem podobna do mojej? hmm....
sliczniutka jest ta Twoja czerwona Hanka Arszeniku
Nie ma to jak zadbany i dopracowany samochod!
No ... to soczewek halogenowych w przednim zderzaku juz niemam bo mi je KU...RWA dziś ZAJEBALI w nocy!
Upierdole rece, zmasakruje twarz, powybijam jedynki i złame reke jak je u kogos w kielcach znajde
ku... ileż to kosztuje żeby to trzeba bylo kraść !!!!!!!!!!!!!!!!!!
złodziejsto to największe [wno] tego świata !! złodziejom powinno się ręce ucinać i chłostać publicznie!!
No ... to soczewek halogenowych w przednim zderzaku juz niemam bo mi je KU...RWA dziś ZAJEBALI w nocy!
pojebane to jest... taki kraj
nareszcie zmontowałem kubełek
fotka lada dzień
bajka sie jeździ...
ty zmontowales
bajka sie jeździ...
co nie? kozacko jest bo u mnie tez juz zamontowane
no no !
cycki mnie bola i protezy sie odzywaja...
tzn. czuje sie auto w kazdym calu, sa bardzo wygodne mimo ze sa twarde, na nawierzni kazda dziurke czuje jak bym zawias zmienil ale pozytyw i tak
wyjchalem dzis dziwka z garazu po tygodniwym tunerstwie ...
mega zastrzyk momentu, i troche mniejszy mocy... do 100tki zmierze niebawem...
czekamy Karolku na wyniki niebawem to samo u mnie
A coś bliżej na temat modyfikacji??
W pierwszym poście sa i zdjecia i nowy opis.
Jeszcze nie koniec modyfikacji bo niezbedne je regulowane kolo walka rozrzadu, glowica poszla w dol wiec i pasek trafia "miedzy ząbki", a powinno byc albo w lewo albo w prawo. No i nowy wałek koniecznie!
Osiągi:
Powiem tak, na tą chwile, sa niezblokowane 2 przepustnice, nie powiekszona jeszcze dysza, a w 3 osoby na gazie ! z gratami w bagazniku mi sie jezdzi lepiej niz jak jezdzilem sam z pustym autem bezstresowo
Dodam jeszcze tym ktorzy twierdza ze lpg to zabojstwo... zaluje ze nie zrobilem fotek rozebranego silnika, zobaczylibyscie jak czysto potrafi wygladac silnik jesli dobrze sie o niego dba. Auto wciaz ma instalacje LPG i zap... az milo.
OLEJ: Valvoline 10w40 semisyntetic maxlife
a tak bardzo zachwalałes i zarzekałes sie na Castrol RS
hmmm niedlugo bedzie 1,3 killer
Arszenik,
wzasadzie nie rozumiem jednej rzeczy. Czemu nie wymieniłeś silnika na 1,5?? Ta sam klasa a startujesz z innej mocy seryjnej??
Ale pozatym moje gratulacje za wytrwałość i dążenie do celu.
Pozdro
wedlug mnie proste takie mody sa tansze niz swap na inna jednostke
ARTX bo Castrol RS 10w60 to syntetyk, i nie zalalem go tylko z tego powodu, bo by mi wyplukalo silnik albo go rozszczelnilo, moze by kopcil i dopiero bym wtopil kase... i do tej pory uwazam ten olej za najlepszy. Zalalem Valvo bo jest tanszy i musialem nalac semi.
PUMA, nie znam takiego co by do budy 1.3 wsadzil cokolwiek innego no chyba ze kosztem zmiany auta na 1.6 ivt
i w dodatku nie sram kasą, a ten mody nie byly najdrozsze, a swap napewno wiecej, bo nie wlozylbym innego silnika bez rozebrania go pierw, a odrazu bym go chcial robic wiec koszty x2.
PUMA, nie znam takiego co by do budy 1.3 wsadzil cokolwiek innego no chyba ze kosztem zmiany auta na 1.6 ivt
A wydawało mi sie że 1,5 jest bliźniaczy do twojego 1,3 wiec raczej nie spodziewałbym sie problemów z wsadzeniem go do twojej budy. Co do kosztów to rozumiem.
nie znam takiego co by do budy 1.3 wsadzil cokolwiek innego no chyba ze kosztem zmiany auta na 1.6 ivt
przeciez buda zarowno w 1.3 jak i w 1.5 jest taka sama, jedynie moga sie roznic mocowania silnika i skrzyni w co watpie..
trzeba by kiedys dorwac dwa takie same civic tyle ze zroznymi silnikami i sprawdzic bedzie wiadomo
w 5gen (92-95r) na 100% nawet mocowania silnika/skrzyni sa takie same w kazdej D seri, tylko B seria sie rozni
nie wiem jak to jest w 4gen ale pewnie tak samo... iVT ma inne juz sanki i jedynie jeszcze DOHC moze sie roznic mocowaniami..
Hmmm co tu duzo mowic... Furka swietna a i mody niczego sobie, gdyby nie ta Skoda Fabia na krzyzowce to dostalbym baty
P.s. Mam juz srodek zamontowany wiec czekam na powtorke Tylko nie na ulicy, wiesz gdzie
No z tego co zauwazylem po ostatnich testach, to Arszenik pogrzebal w wózku i ladnie ciągnął.
Tyle że ja też pogrzebałem - wyczysciłem ostro filtr powietrza i równie lepsze mam osiągi hehe mialem zalepiony filtr jakąs smołą! Ble.
Nei wiem tylk oco to za ustrojstwa Arsz powkladal, bo jakieś to inne od seryjnych
tzn co gdzie powkladalem? nic nowego nie ma...
a to ze rownie dobrze sie cielismy... kazdy widac grzebie...
ale jeszcze duzo bardzo modyfikacji nie skonczylem... ktore maja ogromny ponoc wplyw na osiagi... troche czasu znajde i zobaczymy
Jak zoabczylem bebechy to nie wiedzialem co jest co, jakos tak inaczej sie zrobiło
A nie boisz sie z takimi kołami jezdzic? Przeciez to sie sfajczy szybko
respect dla tego d13
Arszenik, może go w końcu shamisz? Może on ma więcej kucy niż ustawa przewiduje? Albo tak ładnie się wciąga bo trybiki w skrzyni lepsze?
Wykresik!
Jak chcesz możemy się zgadać i pojechać, bo chcę shamić prelę...
jeszcze nie teraz... ciut zmianke zrobie i dopiero.
Pozatym jestem niemalze pewien ze auto ma ~88km za to napewno duzo wiecej Nm od serii... ale to tylko moja wyobraźnia
No dobra, czyli wolisz się łudzić jak przekonać, Twoja brocha
Ja jak tylko odbiore prele i znajde shama, to jadę na testy, zobaczymy co ta seria ma z wykresu
Ty powinienes shamić wózek przed modami, abyś wiedział co wskorałeś, a co jest iluzją