ďťż

Czerwone EC8 - Civic IV generacji

site
Internet to potęga « Obserwuję, myślę, piszę – serwis Goldenrose
Opiszę wam trochę mój pierwszy samochód i to co się z nim dzieje

    lMODEL: 1989, EC8, 3D, hatchback
    lSILNIK: d13b1, chodzi równo, kopci, oleju nie bierze (tyle ile go mam to nie wziął )
    planuję: brak planów
    lUKLAD DOLOTOWY: Stożek JR po poprzednim właścicielu z modyfikacją, by hulało LPG
    planuję: jakieś propozycje? Seryjna skrzynka + jakaś wkładka?
    lUKLAD WYDECHOWY: seria w marnym stanie
    planuję: narazie nie ma kasy żeby to ogarnąć
    lELEKTRONIKA i ELEKTRYKA: popsuty centralny zamek, straszny zamęt z kablami po poprzednim alarmie. Nie działają pierwsze dwa "biegi" nawiewu. Do wymiany tylne, lewe przeciwmgłowe oraz żółte żarówki w światłach długich. Nie działa klakson
    planuję: pozbyć się zbędnych kabli, naprawić centralny i połączyć z zakupionym już autoalarmem. Założyć klamki tylne od sedana bez zamków (jedna próba włamania po kilku dniach stania pod blokiem)
    lUKLAD NAPĘDOWY: seria
    lZAWIESZENIE: seria
    lUKLAD HAMULCOWY: seria, przód tarcze, tył bębny
    lBODY-KIT: brak listew bocznych, dwie prawe wycieraczki
    planuję: już rozglądam się za listwami, wpadła nie przerdzewiała klapa, nie pogniecione drzwi pasażera, szukam czerwonej blendy, anteny, lewego przedniego błotnika.
    Samochód aktualnie jest malowany na wiśnię, perłę navajo red z palety hondy. Klamki, lusterka, zderzaki w kolor nadwozia. Maska, dach, lotka na czarny w perle z tej samej palety. Na czarno listwy, dokładka (od Golfa III, już czeka ), ta część zderzaków która "odpowiada" listwom oraz kratka w przednim zderzaku (tam za ząbki pewnie pójdzie jakaś niewidoczna siatka bo ząbki się połamały i ogólnie lecą tam kamienie). Te alufelgi które są teraz zostaną odnowione i prawdopodobnie pomalowane na czarno ze znaczkiem w kolorze nadwozia.
    lŚRODEK: w półce pod popielniczką wybita dziura jakimś dłutem, pewnie na kable od CB radia. Zaślepiona kawałkiem sklejki O_o. Tylna półka zrobiona była z drzwi od szafy. Pod kanapą znalazłem całą potłuczoną szybę. Poprzedni właściciel chyba nie odczuwał potrzeby pozbierania tych szkiełek.
    planuję: Nowy fotel kierowcy albo komplet od CRX. Dbanie o czystość.
    lCAR-AUDIO: Stary Blaupunkt, jakieś głośniki Sony w drzwiach...
    planuję: Dorobienie półki i głośniki na tył
    lINNE: Instalacja LPG
    planuję: Instalacja zostaje! Niedługo będę studentem i nie będzie za co jeździć!

    lZDJĘCIA:
      l------------------------------------------
      Po kupieniu za małe pieniądze + po wyjęciu wnętrza do spawania podłogi itp. Zdjęcia głównie ukazujące wady.








      Zawodowa robota, poprzedni właściciel



      100m różnych kabli poprzedniego właściciela sklejonych w jeden do głośników ;D

      To i inne już zaspawane. Samochód przestał nabierać wodę
      l------------------------------------------

      Po założeniu prostych drzwi, bez kilogramów szpachli . Szukam nadal reszty listew
      l------------------------------------------

      Zawodowo wyprostowana maska i dach, już w podkładzie. Narazie jestem bardzo zadowolony z roboty.
      l------------------------------------------ 4 stycznia 2010

      Stan felgi przed zabraniem się do odnowienia

      Stary lakier zdycha pod Scansolem

      I już ładnie ukazuje się gołe aluminium

      Pomalowane jedne drzwi, jeszcze nie polerowane
      l------------------------------------------ 20 stycznia 2010

      Staram się ogarnąć stary zderzak

      Wygładzone dekielki

      Zrobione pod malowanie do gołego aluminium - ręczna robota!

      Kolory: błotnik/maska + pył ze szpachli


    lMOC: Seria 75KM, ale kilka pewnie już zdechło ;(


Wóz jest uroczy i ma charakter, naprawdę mi się podoba ten model, niestety niekoniecznie ten egzemplarz, a przynajmniej nie w stanie w jakim go nabyłem. Jednak na ile czas i pieniądze pozwolą to będę go doprowadzał do coraz lepszego stanu . Jest na dobrej drodze i mam nadzieje, że w dobrych rękach

Po zakupie wymieniłem rozrząd, filtry, świece, kopułkę, palec i jeszcze jakieś szczegóły. Naprawiłem niedziałające światła, wymieniłem popalone bezpieczniki, przełącznik zespolony ten przy kierownicy. W pierwszy dzień pękło lusterko przy regulacji (nie działa ta dźwignia we wnętrzu) i trzeba było kupić nowe. Mam nadzieje, że to nie ściągnie na samochód jakiegoś fatum . Zresztą to nie w moich rękach pękło no i nie jestem zbytnio przesądny .



Niedyskretne pytanie, ile za nią zapłaciłeś?
Kupiony w Ck, pierwszy samochód. Ojciec wcześniej nie kupował starego samochodu, a ja wogole się nie interesowałem motoryzacją. Gdybym zaczął od czytania to pewnie kupił bym inny egzemplarz. Ale model ten . Ew. CRX II gen.
Lol podziwiam za chęć do odratowania Ile zamierzasz nim pojeździć?


Za krotko go mam żeby ocenić, ale raczej na pewno zostanę przy Hondzie. Silnik jest trochę za słaby moim zdaniem dlatego myślałbym o zmianie, ale to jak będą pieniądze. I teraz pytanie czy zmiana samochodu, czy silnika. Szybko go nie sprzedam bo nikt nie da tyle ile będzie/jest włożone (chociaż to nie są i tak duże sumy ). Wszystko zależy od tego czy się nie rozsypie to nadwozie i czy będzie proste i estetyczne
Gratuluje wytrwałości i życze powodzenia w realizacji postawionych celów
Maniek, No widze ze kolego z czarowa jestes tak ??
Szacun za to, że ci się chce ratować takie auto

Jak wsadzić d15b7 do twojej budy wiesz ?
Obd1 z 5g pasuje do 4g? Czy tu jakiś inny myk jest ?
Tak jest, Czarnów, a co? Można liczyć na pomoc?

Nie wiem jak ze swapem na silniki których nie było w 4g bo jeszcze tak nie czytałem o tym. Ale to jest plan na daleką przyszłość niestety . Może po prostu d15b2 i wielopunkt. Chciałbym żeby mało palił a jechał nawet
zdecydowanie łatwiej i myślę, że taniej będzie d15b2 + wielopunkt z z2 (to w zasadzie wychodzi b7 z tego) niż rzeźbić z wiązką. Piotr ma tak w czerwonej, może Ci powiedzieć z czym to się je
No właśnie chyba tak zrobię bo wtedy jak to pisałem to nie wiedziałem że nie było b7 w 4g . Czytałem tylko ogólnie o tych silnikach z d serii i pisali że lepiej b7 niż b2 .

Może kiedyś d15b2 mini-me?
Maniek, Bo tak patrze i znajome miejsce na zdjeciu. Ja tez z Czarnowa kolego

Stan felgi przed zabraniem się do odnowienia

Stary lakier zdycha pod Scansolem

I już ładnie ukazuje się gołe aluminium

Pomalowane jedne drzwi, jeszcze nie polerowane

Jakoś idą prace, ale strasznie mi się to wlecze i tęsknie za samochodem

Przegrałem walkę ze śrubami od mocowania bocznych tylnych szyb i nie wiem jak to ugryźć do malowania. Trzeba będzie coś chyba do nich dospawać, a potem dobrać takie czy coś... Nie lubię takich niespodzianek.
Ja musze w swojej pomalowac fele sam widziales. Ile ten biedze za malowanie tam gdzie masz samochod ?? Jak bys mogl to spytaj ile by wziol za malowane felg
Jak masz dobre fele i są coś warte to lepiej oddaj na malowanie proszkowo w jakimś zakładzie
widziales te moje fele przeciez wczoraj na spocie. A ja wiem czy warto je oddawac do zakladu na malowanie proszkowe chyba sie nie oplaca

Staram się ogarnąć stary zderzak - wyciąłem wszystkie zaślepki bo w.g. mnie wyglądałyby nie estetycznie, tym bardziej po malowaniu. Dodatkowo dla zachowania symetrii wyciąłem pozostałe z jednej strony wnęki które nie były zaślepkami (lutownicą, a potem nożykiem i papierem ściernym ). Jutro spróbuje wyprasować zderzak żelazkiem, a potem zostawić ściśnięty między deskami. Niestety w tej generacji zderzaki mają już to do siebie że parapet faluje . Może coś się zaradzi chociaż troszkę.

Zrobione pod malowanie do gołego aluminium - ręczna robota! Jak się nie ma co się lubi... to na razie ogarnę to co mam . Będą czarne z czerwonym detalem

Generalnie teraz martwię się trochę czy nie wyjdzie wioska z tym perłowym lakierem, dodatkowo jeszcze z czarną siatką za zderzakiem (no coś tam musi trzymać te miękkie szczebelki). No ale mam nadzieję że będzie skromnie
ja bym wypolerowal to aluminium
Wiem, ale ciężej to utrzymać potem, poza tym na deklach jest wybita data... luty 1988. Te fele mają ponad 20 lat. Tam gdzie były odpryski aluminium jest przebarwione do takiej głębokości że było by za dużo tarcia żeby uzyskać jednolitą powierzchnię

BTW.
Plany co do silnika się zmieniły . Nie będzie inwestycji w d13b1 bo wydaje mi się to stratą pieniędzy. Ewentualnie dla zwiększenia osiągów... lekkie koło... zapasowe . Czyli silnik utrzymany będzie w serii, aż będzie kasa na swap (silnika, albo całej budy )
Proszę nie montuj siatki w zderzak

(silnika, albo całej budy ) brawo, to dobry kierunek.

Proszę nie montuj siatki w zderzak
Miałem nadzieję że z tyłu pod szczebelkami nie będzie jej widać, a uchroni przed kamieniami . Zobaczymy jak to będzie wyglądać takie puste . Od spodu w te szczebelki wlutuje jakieś druciki żeby to mocniej się trzymało.
Maniek, widziałeś mój zderzak? nie ma żadnych szczebelków ani siatki a IC cały żaden kamień mu krzywdy nie zrobił
Jeszcze takie:

A na nim: Kolory autka: błotnik/maska + pył ze szpachlowania...

Do wyjazdu jeszcze trochę . Samochód nie jeździł po tegorocznym śniegu . A przed ewentualnym wyjazdem, podwozie będzie starannie zabezpieczone na kanale

Jeszcze dosztukowałem trochę gratów: zegary z obrotomierzem, antenę, klakson, klamki tył z sedana
no widze Maniek ze prace sie posuwaja do przodu. Ja sie musze wziasc za swojego ale jak sie ociepli bo teraz nie mam gdzie. Powodzenia stary z autkiem dalej
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • reszka.htw.pl
  • All right reserved.
    © Internet to potęga ÂŤ Obserwuję, myślę, piszę – serwis Goldenrose