Internet to potęga « Obserwuję, myślę, piszę – serwis Goldenrose
jaki jest najmniejszy filtr oleju do Hondy? Hamp?chyba tak ale te z ASO też s± sporo mniejsze od np filtrona. ja używam tych z ASO
chodzi mi o najmniejszy mozliwy
jak ci pisałem z wszystkich jakie znalazłem w sklepach champion był najmniejszy . mniejszy jest bosch "sport" czy jako¶ tak tylko sprzedawcy stwierdzaj± że na Polskę nie wyszła taka wersja .
suhy a podalbys mi wymiary tego championa? na passwordzie twierdza ze hamp. To bym sobie porownal
moge ci podać ,tylko najpierw musze sie dostać pod czarnule a to na razie nie możliwe .
w necie sprawdĽ .
no wiec znalazlem cos takiego:
champion ¶r. 76mm wys. 76mm nr. katalogowy CR09/036
Magnetti marelli sr. 76 wys. 75 nr kat. 150180009600
na wymiary hampa czekam ale znlaazlem ciekawe zdjecie
ten po lewej nr kat. H1540-PFB-515
a po prawej H1540-RTA-505
no dokładnie hampy s± dwa różne...
sebas jak masz oem to zmierz mi go:)
na oko linijk± wysoko¶ć 8cm, ¶rednica 7-7,5cm filtrona jak miałem to był dłuższy i miał większ± ¶rednicę
FILTRON vs OEM
wymiary:
filtron wys:82, sr:83
oem wys:84 sr:66
ja tak z ciekawosci zapytam czemu to ma sluzyc?
przy zimnym starcie szybciej olej dostaje sie "do gory"
I wydaje mi się że podnosi się ci¶nienie oleju w silniku??
przy nie nowym silniku np:po nocy spływa olej z filtra , i jak jest mniejszy to skraca to czas napompowania w/w .i szybciej mamy smarowanie .
a nie mówiłem że oem dużo mniejszy co do ci¶nienia to macie rację widać to nawet po tym że jak jest zimno to na oem kontrolka ci¶nienia oleju ga¶nie mi od razu, na filtronie trzeba było czekać około 3 sekund.
i nie wiem czy to prawda ale znajomy z ASO mi mówił że w niektórych Hondach jest problem z wł±czaniem się Vteca na niektórych zamiennikach filtrów
znajomy z ASO musi sobie jeszcze troche doczytac bo widac ze nie nabral jeszcze tego teoretycznego doswiadczenia
mnie gasnie o sekunde szybciej kontrolka przy zimnym starcie(mam championa a wczesniej jakis smietnik MAX, czy cos takiego)
tutaj akurat sebas ma racje, u mnie tez po zmianie bloku silnika w solce, jakis dziwny filr kupilem i na 2 jak sie zapinal vtec to check wywalalo. po zmianie filtra i oleju, jak reka odjal. przy zakupie 2 filtra sprzedawca dal mi jakis taki, ktory podtrzymuje cisnienie (czy jakos tak,nie pamietam dokladnie)
bo vtec sie nei odpala jesli nei ma cisneinia oleju ale bezposrednio nie jest spowodowane filtrem
jak jest za słabe ci¶nienie to też nie odpala
nie przesadzajcie ci¶nienie nie może być inne, tym rz±dzi regulator ci¶nienia w pompie . poza tym układ jest tak skonstruowany że jest to niemożliwe .
a koledze z ASO podziękujemy niech sadzi kartofle dalej
A u mnie jest na odwrót Filtron jest prawie o połowę mniejszy od OEM, ¶rednicę maj± tak± sam±, tylko wysoko¶ci± się różni±
mafiu- z tego co kojarze to dla kazdego benzynowego silnika hondy filtr oleju jest ten sam
Jutro Ci zrobię zdjęcie i pokarzę
sa juz dostepne filtry hampa H1540-PFB-515 (te krotkie) w cenie 35zl/szt.
Robimy jakies grupowe?
a do kiedy trzeba dac odp?
Ja mam kupować oem po docieraniu. Mniejszy i lepszy będzie ten?
Oczywi¶cie do Civa potrzebuje
wszystkie hundy maja takie same. Ja prosze 2 sztunie.
To ja jedn± sztuczkę (czarymary).
kruku, hajs bym ci na tygodniu dał jak podjedziesz do mnie.
napisalem do goscia i czekam na odpowiedz. Jak bede cos wiedzial zrobimy osobny temat i ogarniemy grupowe
To ja może bym wzi±ł jeden na zapas przy okazji
Widzę że zamówienie grupowe ruszyło, ale czy OEM nie jest lepszy od tego HAMP'a?? Jaka jest różnica??
hamp ma ta przewage ze jest mniejszy
hamp ma ta przewage ze jest mniejszy a niektórym posiadaczom
H przydatny jest mniejszy ale mnie powiemy dlaczego .