ďťż

Porada co do oleju.

site
Internet to potęga « Obserwuję, myślę, piszę – serwis Goldenrose
W najbliższym czasie będę jechał do mechanika zmienić uszczelkę miski olejowej i chciałbym od razu dokonać zmiany oleju w silniku na inny tylko, jakieś 3 tys km temu został zalany olej 15W40 TOTAL, silnik z tego co wszyscy mówili i mówią jest w b.d stanie i dziwi ich obecność minerała a nie chociażby pół syntetyka. Z tego co czytałem warto by zmienić na MOTUL 6100 10W40. Ale pytanie czy taka operacja zmiany z mineralnego na pół syntetyka nie zaszkodzi ? Nie sprowadzi lawine większych kosztów ? I czy może najpierw zrobić płukanie silnika np. tym specyfikiem MOTUL'a, przed ewentualna wymianą oleju ?


Odkad jezdze na oleju VALVOLINE VR1 Racing (polsyntetyk) silnik mi przestal go brac.
Super olej, koszt 30zl 1L
Aha rozumiem ze ty polecasz ten, a nie MOTUL A jak z całym procesem wymiany ? czy nie jest zbyt ryzykowny ? =/
kolego Barthez, taka operacja jest jak najbardziej mozliwa do wykonania, a nawet wskazana przy przebiegu ktory masz w autko, oczywiscie o ile jest on prawdziwy (w co szczerze watpie ) Gdy wymienisz sobie olej na polsyntetyka, zrob mniej wiecej tak: po zalaniu przejedz sobie 500km, a nastepnie obcen czy masz jakies wycieki, jak wiemy mineral to olej bardzo gesty i po zastosowaniu polsyntetyka posiadajacego wlasciwosci pluczace, czyszczace nagar zostanie usuniety, wyplukany ( trzeba sie liczyc rowniez z tym ze ten gesty osad wyplukany moze pozapychac elementy silnika, zadki przypaded ale sie zdarza), ocen prace samego silnika, to samo po 1000tys. Jesli wszystko ok, zlac olej i wlac swierzutki polsyntetyk i cieszyc sie jazda Natomiast jesli beda wycieki po wymianie, to nie pozostaje nic jak tylko pozostac prz mineralu Tak dla wiadomosci, taka stosuje sie kolejnosc stosowania oleji: syntetyk, polsyntetyk, mineral, nigdy na odwrot, natomiast w twoim przypadku mozna zastosowac taki schemacik jak przytoczylem lub cos podobnego. Sam tak zrobilem w swoim autku i naprawde nie narzeka. Jesli gdzies sie myle to mnie poprawcie POZDRO


Takze polecam VALVOLINE
Wiekszosc mechanikow mowi ze nie wolno zamieniac gestego oleju na rzadszy gdyz moze to rozszczelnic silnik.
W praktyce bywa tak ze wymienia sie i dla silnika wychodzi to calkiem ok.
Dzieki za info

Chyba zaryzykuje taką wymiane =/ ale co uwazacie o tym plukaniu silnika ? przed zalaniem nowego ?
co cie pokusilo żeby mineralny wlać ?
Ja bym wypłukał silnik i zalał go motulem 10w40

Jezdziłem wczesniej na mobilu 5w50 i troche go ubywało, zmienilem na motul (polecił mi Parówa, dzieki), przejechalem na nim jakies 3tys i nie zauwazyłem żeby coś ubyło także tez polecam.
Odnosnie plukania silnika miedzy wymiana jestem jak najbardziej za, natomiast jesli chodzi o srodek, to jest tyle produktow na rynku iz napewno cos wybierzesz. Odnosnie olejow, to staraj sie omijac szerokim lukiem takich producento jak Castrol, Mobil, dlaczego? Ano dlatego iz te oleje sa masowo podrabiane i nie wiedomo na jaki syf sie traf, oczywiscie jesli masz pewny dostep do niemieckich olejow tych producentow to jestem za... Natomiast takie produkty jak: Valvoline, shell sa jak najbardziej godne polecenia, choc troszke zapomniane, skala podrabiania tych olejow jest zancznie nizsza co owocuje znacznie lepszym procentem znalezienia markowej jakosci na sklepowej polce. POZDRO
Nie ja zalewałem tym olejem, tylko jakaś panna w Niemczech to tak dla sprostowania

Wiekszosc mechanikow mowi ze nie wolno zamieniac gestego oleju na rzadszy gdyz moze to rozszczelnic silnik.
niestety większość mechaników uczyło się na starach maluchach ładach itp.
po drugie rozszczelnianie się nie ma nic wspólnego z gęstością(która i tak jest inna tylko w niskich temperaturach a przy temperaturze pracy jest i musi być taka sama -zbliżona)tylko z bardzo dobrymi właściwościami do rozpuszczania nagarów (wymywanie osadów z uszczelek i rozpuszczanie niekturych.).

tu widać rużnicę,mineral syntetyk.

A kto wlewa mineral do skrzyni

A kto wlewa mineral do skrzyni mnie nie pytaj

zresztą debata jaki olej jest dobry niczego konkretnego nie powie bo i tak każdy twierdzi że ten co wlał jest najlepszy .ale i tak nikt nie umiałby wytłumaczyć dlaczego.

najlepiej sprawdzić co przewiduje producent,(ważna jest lepkość ,gęstość)olej tańszy poprostu szybciej traci swoje pierwotne właściwości lub-i w mniejszym przedziale temperaturowym utrzymuję je.olej czym droższy tym lepiej "znosi" zmiany temperatur nie zmieniając swoich parametrów
po ludzku : np jeśli jeździsz tylko długie trasy(temperatura oleju prawie zawsze idealna)wystarczy" niedrogi "olej ,jeśli często małe trasy (olej zawsze nie dogrzany) syntetyk mile widziany, a jak połowę dnia brykasz po 1.5 km a wieczorem jeżdźisz na wyścigi i katujesz woza to syntetyk" drogi".
tak czy inaczej ty płacisz i od ciebie zależy co kupisz.ale pewne minimum fabryczne przydało by się zachować...

a i tak naprawdę nigdy nie wiadomo co się wlewa,bo kasa na tym straszna i kańciaży multum.
najpewniej po kupnie zadzwonić do producenta i sprawdzić czy te buteleczki od niego wyszły.(podajesz nr z buteleczki i w infolinii powiedzą nawet godzinę zapakowania)
albo kupować rzadkie marki bo co słabo chodzi nie opyla się podrbiać
proppnuje polsyntetyk Carlube 10w40 ja na tym jezdze i nie narzekam 5l ok 76zl
bo tak naprawde nie ma jakis wielkich odczuwalnych różnic miedzy olejami znanych producentów
No i pozostaje kwestia wyboru oleju. Przyznam, że zależy mi na wlaniu naprawdę dobrego oleju, i wolę trochę więcej zapłacić ale mieć ten "subiektywny komfort psychiczny " że mam wlany dobry olej. Nie znacie czasem jakiś stron z rankingiem olei silnikowych, jakiś sond czy coś w tym stylu ?
http://www.autocentrum.pl..._192624351.html

poszukaj tu info
To akurat widziałem, są tu tylko te najpopularniejsze oleje największych producentów w Polsce, a gdzie znaleść o olejach takich jak Valvoline czy Motul ?
http://sklep.scigacz.pl/o...litry-p-72.html

motul

http://wyszukiwarka.stron.org/gym/dobierz-olej/

Valvoline
http://www.valvoline.pl/
szukaj kolesia o nicku Tencio (na ckpl, crx-info czy hondatech) u niego kupisz motula zapewne taniej niz w sklepie ... ogolnie polacam
u Qpety tez kupisz Motula
ja jezdze na Motulu i jak mi wczesniej spalal 0,3 na 1000km to teraz spala o wiele mniej a tez 10W40
Oki , a orientujesz sie ile kosztuje u niego 5L baniaczek ?
tu masz oferte Tencia:
http://www.honda-crx.info...highlight=motul
Oooo super Couto

Hmm a teraz kolejne pytanie co sadzicie o tym żeby zalać silniczek tym:

300V CHRONO 100% SYNTHESE DOUBLE ESTER BASED 10w40 - 130zl/2litry
W 100% syntetyczny, estrowy olej silnikowy do profesjonalnych zastosowań w sporcie samochodowym i tuningu. Do silników benzynowych i Diesla z turbodoładowaniem i wolnossących. Przewyższa istniejące standardy. SUBARU STI, JAPAN GT

Czy jednak wybrać ten:

MOTUL 6100 SYNERGIE PLUS TECHNOSYNTHESE - 135zl/5litrow
Najnowszej generacji półsyntetyczny olej silnikowy, wykonany w unikalnej technologii TECHNOSYNTHESE. Do silników benzynowych i Diesla. Jedyny olej w tej klasie lepkości spełniający normy ACEA B4, MB 229.3 i VW 502.00. ACEA B4/A3/B3, API SL/CF, VW 502.00/5

Jesli chodzi o pierwszy to spojrz na cene Jest podana za 2L Ja mam ten drugi, przejechalem 2tys km i nie wzial chyba nic (trudno stwierdzic dokladnie ale wydaje sie ze nie ubylo nic) - jestem zadowolony
jak masz dużo nie potrzebnej kasy kup ten pierwszy ale nie masz po co szaleć wiec polecam Motula
No też racja wiecie ile wchodzi oleju do B16A2 ?

jak masz dużo nie potrzebnej kasy kup ten pierwszy ale nie masz po co szaleć wiec polecam Motula

Parowa ale obydwa to Motule
Z tego co wiem to trzeba pamietac ze takie oleje czesto wymieniac, co jakies 7tys
bede musial wymienic olej w silniku- i teraz mam dylemat jaki wybrac
czy moge teraz zalac fullsyntetyka 10w50(castrol r4) lub 10w60(edge) jesli jezdzilo sie na polsyntetyku 10w40??
czy lepiej zostac na polsyntetyku i zalac valvoline 10w60??
czy beda jakies skutki jesli zmieni sie z polsyntetyka na syntetyka??i z 10w40 na np 10w60?
http://www.mototechnika.r...liki/oleje.html

Poczytaj sobie

Stara prawda której jestem wyznawcą, od nowości: syntetyk --> polsyntetyk --> mineralny

"Myli się jednak ten, który wlewając olej syntetyczny do starego samochodu myśli, że poprawia warunki pracy silnika. Nie należy bowiem zmieniać oleju mineralnego na syntetyczny w przypadku silnika, który przez dłuższy okres był eksploatowany na oleju mineralnym. Syntetyk mając lepsze własności myjąco-rozpuszczające może doprowadzić do zablokowania układu smarowania na skutek wypłukania starych nagarów czy szlamów. Konsekwencje takiego przypadku mogą być o wiele poważniejsze z kosztowną naprawą silnika włącznie."
zalej vavioline max life 10w40 i bedzie
lepszy bedzie 10w60:)
dostane gdzies w ck Valvoline 10w60??
bylenie mobil http://www.dziennik.pl/wy..._Mobil_One.html

dostane gdzies w ck Valvoline 10w60??
Ja na tym jezdze od dawna i jest super
Za litr place cos kolo 33zl
Co do Mobila w bance zamiast oleju mialem gluty
tez potwierdzam,ze VALVOLINE 10W60 wymiata z tym,ze musisz zwrocic uwage na to czy jest pelny,czy pol syntetyk.A w Twoim przypadku radze brac"semi-sinthetic"
dostepne w KT-motors,Jc-auto
powinienes dostac u Przemka w Ms Bis ja bynajmniej valvoline 5w50 kupuje tam
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • reszka.htw.pl
  • All right reserved.
    © Internet to potęga ÂŤ Obserwuję, myślę, piszę – serwis Goldenrose