ďťż

Jak rozpoznać wersje zwykłą od Economy

site
Internet to potęga « Obserwuję, myślę, piszę – serwis Goldenrose
witam,

mam pytanie, które jest zawarte w tytule.

jak rozpoznać wersje economy od normalenj?? wiem ze były w 1998 roku 2 oznaczenai silników: D15Z6 i D15z8 ale nei wiem czy to ma jakieś znaczenie.

wszelekie info mile widziane. a rzecz sie tyczy Civici z 1998 1,5 vtec

z góry dziekuje

PumaRST


nawet chyba pisze na pokrywie VTEC-E
dokladnie VTEC-E
a jak jest napisane tylko Honda ?? i nie ma nic o vtec-u


A chyba racja te Civici chyba nie maja napisane VTEC-E mialy 5gen. z oznaczeniem D15Z1

6generacja nie ma trzeba patrzec na oznaczenie silnika D15Z6 i chyba tyle
mozna wtedy sprawdzic oznaczenie silnika ... pierwsze 5znakow i masz oznaczenie silnika (jesli to nie jest oczywiscie zaden jdm)
znaczy sie silnik d15z6 to ten normalny?? a d16z8 to ekonomy??

swojadrogą jelsi dobrze słuszalem to różnica tkwi tylko w skrzyni biegów. Mam racje??
D15Z6 to ECO VTEC po roku 96
czy z8 to ekonomiczny to nie wiem ... na formu jest spis wszytskich silnikow tam mozesz spr ... czy roznica tkwi tylko w srzyni to nie wiem np w z1 byla to skrzynia i kolektor dolotowy tez byl inny
nie dziala edycja wiec pisze ponizej...

znalazlem cos takiego :
D15Z8E SOHC VTEC 2 PGM-FI, kat. 114KM Civic 5d/Aero 1.5i, 1.5iLS MB3/MB9 97-00
czyli wychodzi na to że jak po oznaczeniu silnika jest literka "E" to jest to economy
wydaje mi sie ze tak ale sobie uciac za to bym nie dal
dzieki wszystkim za odpowiedź

Jak ktoś coś bedzie maiłjeszcze do dodania to bede wdzięczny

Pozdro

mozna wtedy sprawdzic oznaczenie silnika ... pierwsze 5znakow i masz oznaczenie silnika
powiedz mi tylko gdzie szukać tego oznaczenia? chciałem sprawdzić jaki mam silnik i nie wiem gdzie tego szukać... obejrzałem cały dookoła i w zasadzie jakieś kwadraciki i dwu-cyfrowa liczba jest na dolnej części...
ciekaw jestem czy to ten d15z6 bo niektórzy mówią, że ten nie ma V-TECa bo podobno jakaś dioda się zapala jak się V-TEC włącza
ja jestem od dwóch tygodni właścicielem hondy więc na razie jestem zielony
pozdrawiam...
w wersji economicznej zeczywiscie jest lampka zielona(ECONO) na dole zegarow po prawej stronie, ta lampka zapala sie gdy silnik ma odpowiednia temperature,
przyklad: temperatura silnika 80°/90° , 2300obrotow obojetne na jakim biegu lecimy i niema bata ze lampka musi sie swiecic jesli nieswieci to cos jest nietenterenten np.(czujnik tem.swiece.kable zap,)i wiele innych tego typu zeczy.
nieprawda jest ze przy zalaczeniu VTEC-a zapala sie ta lampka,ona ma za zadanie informowac nas o ekonomicznej jezdzie(malym spalaniu, a nie o wysokim spalaniu).
co do oznaczen silnika to niemam pojecia

eNCe:

ciekaw jestem czy to ten d15z6 bo niektórzy mówią, że ten nie ma V-TECa bo podobno jakaś dioda się zapala jak się V-TEC włącza.
BZDURA glupoty gadaja

w wersji economicznej zeczywiscie jest lampka zielona(ECONO) na dole zegarow po prawej stronie, ta lampka zapala sie gdy silnik ma odpowiednia temperature,
przyklad: temperatura silnika 80°/90° , 2300obrotow obojetne na jakim biegu lecimy i niema bata ze lampka musi sie swiecic jesli nieswieci to cos jest nietenterenten np.(czujnik tem.swiece.kable zap,)i wiele innych tego typu zeczy.

to akurat poznałem silnik tak od 80°C i obrotu do 2500... czasami przy rozpędzaniu dojdzie do 2700 i świeci o ile trzymasz pedał gazu na tym samym poziomie...

mój problem został rozwiązany...
oznaczenie silnika było troszkę zasyfiałe
lewa dolna strona od kolektora...
więc jestem posiadaczem d15z6
niema zadnej lampki od zalaczania sie VTEC-a, na 100%
w tej wersji silnikowej na pokrywie zaworow niema zadnego napisu VTEC jest tylko napis HONDA,a w dzwiek VTEC-a musisz sie wsluchac

w tej wersji silnikowej na pokrywie zaworow niema zadnego napisu VTEC jest tylko napis HONDA,a w dzwiek VTEC-a musisz sie wsluchac
Zgadza się, jest tylko sam napis HONDA.
a co do VTECa żeby się wsłuchać... podobno to jest silnik ECO-VTEC a nie VTEC!
z tego co się dowiedziałem to podobno jeden z drugim mają mało wspólnego... muszę jeszcze poszukać gdzieś jakiś artykułów żeby sie konkretnie dowiedzieć... i podobno ECO-VTEC nie ma tego kopa przy 4800 obrotach ale mnie i tak się podoba to co jest a w szczególności spalanie! przy jeździe nie oszczędzając paliwa spalanie wychodzi 8l/100km w 80% po mieście poprostu bajka
ecovtec to jakieś duże nieporozumienie jak dostawało od mojego marnego 1,3 no ale coś za coś, lampka vtec jest ale to chyba tylko w civicach wychodzących na japonie
lampke zapalajaca sie po wlaczeniu VTECa mozna sobie zrobic ale nie ma jej normalnie ... a co do eco to zajebista sprawa jest 3-stage VTEC

ecovtec to jakieś duże nieporozumienie jak dostawało od mojego marnego 1,3 no ale coś za coś
wiesz... od fiesty też można dostać ale raczej Twoja 1,3 nie była seryjna bez dodatków


a co do eco to zajebista sprawa jest 3-stage VTEC
ale 3-stage VTEC to chyba już inna bajka... czy może ta technologia też została wykorzystana w d15z6?
(ponownie zaznaczam, że dopiero się orientuje o co chodzi w rodzinie HONDA )
tak, tak ... inna bajka ... ale jednak eco tez tam zostalo uzyte wiec wspomnialem
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • reszka.htw.pl
  • All right reserved.
    © Internet to potęga ÂŤ Obserwuję, myślę, piszę – serwis Goldenrose