Internet to potÄga ÂŤ ObserwujÄ, myĹlÄ, piszÄ â serwis Goldenrose
tak jak w temacie. z góry wielkie dzięki za pomocwarto czy nie warto? sa zwolennicy jak i przeciwnicy
jesli duzo jezdzisz to mozna zalozyc bo ci sie to zwroci za jakis tam czas i jesli twoja honda duzo pali...nie znam sie na gazie ale slyszalem ze sekwencyjny jest dobry
ja osobiscie nie przepadam za gazem wiec nie zaloze do hondy nigdy!
zakładaj bez problemu tylko ze sekwencje (koszt kolo 2k) jak jezdzisz sporo to czemu nie.Nie polecam zwyklych instalacji bo jaja z wolnymi obrotami sa pomimo ciaglej regulacji itd. nie do konca sprawdza sie to jak powinno.Sekwencyjny jak zalozysz i dobrze wyreguluja to nie odczujesz spadku mocy a i spalanie nieznacznie wzrosnie w stosunku do Pb i w zasadzie to co jakis tam czas bedziesz tylko filterek wymienial...a i jakbys sie zdecydowal to popros panow gazownikow zeby Ci wlew zrobili zaraz kolo seryjnego a nie gdzies w zderzaku ze wzgledow czysto estetycznych, bo chyba nie wszyscy nawet wiedza ze tak mozna Pozdro
a co do sekwencji to opinie ludzi sie różne a zwykły gaz nawet na forum widziałem ludzi co pisali że maja w tych silnikach i sobie chwała wiec mam dylemat
na początku myślałem tylko o sekwencji a teraz przekonałem sie już bardziej do zwykłego gazu i prosiłbym kogoś co sie na tym dobrze zna i mial z tym doczynienia o wypowiedz
a teraz przekonałem sie już bardziej do zwykłego gazu
Taka opcja technicznie raczej nie istnieje
Technika idzie w przod i nie inaczej jest z lpg. Sa slabe, dobre jak i bardzo dobre instalacje.
Dobra - komputer STAG 300, mieszanka paliwowa lpg jest obliczana na bazie czujników silnika.
Bardzo dobra - instalacja Landirenzo, seryjnie montowana w fabrycznych Skodach, koszt >2700zł
Mam sekwencje od prawie roku i przy obecnych cenach pb nie zaluje wyboru. Spadek mocy praktycznie nie wykrywalny. Sprawonosc auta rowniez nie zmalala, oleju bierze tyle samo co przed montazem.
Polecam BENCAR, chlopaki znaja sie na robocie i dogadac sie zawsze mozna.
ja mam zwykłą instalację. jeżdże z gazem dwa lata. bez większych problemów. wlew obok
tego do benzyny - nie widać z zewnątrz. przy zwykłej intalacji warto emulator lambdy chyba że nie przeszkadza światełko check engine
moim zdaniem jedyny minus to przy dużej prędkości naciśnięcie sprzęgła powoduje przygasanie silnika- za uboga mieszanka
nie jest to benzyna ale ekonomia zaj....sta
zresztą paru kolegów się zdziwiło że na zwykłym gazie się tak jeźdźi
pzdr
peter
ja bym do VTECa nie zalozyl na bank ... w innym przypadku nie wiem (jak w gre wchodzi ekonomia to moje mysli bardziej sie sklaniaja ku ropie niz w kierunku gazu)
jakbys sie zdecydowal to popros panow gazownikow zeby Ci wlew zrobili zaraz kolo seryjnego
też o to prosze bedzie mi łatwiej tankowac
A ja jestem wielkim przeciwnikiem zakładania gazu i nie ma to znaczenia czy to jest honda czy inny samochód nawet jakbym miał 3.0 pod maska w zyciu nie założyłbym gazu dla mnie to jest katorga dla silnika.
bedzie mi łatwiej tankowac
akurat trudniej bo musisz wkrecic taka mala przejsciowke w gniazdo instalacji a dopiero pozniej pistoletem w sie podpiac w przeciwnym razie pistolet nie przypniesz do gniazda.W zerzaku jak masz to od razu mozesz pistoletem sie wpiac ale takie wkrecenie przejsciowki zajmuje 10 sek. a nie widac tego po prostu
Powypalane zawory, gniazda w głowicy - gaz jest do kuchni, paliwo do silnika.
Powypalane zawory, gniazda w głowicy - gaz jest do kuchni, paliwo do silnika.
Podpisuje sie pod tym.
oj panowie a czy ktos z was widzial na zywo czy slyszal bo jak zle zregulujesz gaz to wiadomo ze powypala a na idealnie zregulowanej instalacji nic sie nie dzieje sam nie widzialem silnika ale rozmawialem z mechanikiem ktory mowil ze po 50 tys na gazie rozebraniu byl tak zaskoczony bo silnik byl niekniety wygladal idealnie
Ja widzialem wypalone zawory wydechowe od gazu.
trzeba by porownac warunki eksploatacji i jak kto mial gaz wyregulowany bo takie regulacje ze jezdzi to malo bo moze miec za bogato albo za ubogo wiec temat rzeka ja tam sam mam gaz i nie narzekam blos dobra rzecz
Ja widziałem silnik od Yarisa na super zajebistej instalacji wogole cacy wszystko i gowno tak naprawde a nagaru ilosci tragiczne.
Powypalane zawory, gniazda w głowicy - gaz jest do kuchni, paliwo do silnika
Bonczek Slicznie napisane normalnie jestem podwrazeniem i zgadzam sie w 100%
jak psialem temat rzeka a nagar tez zalezy od gazu ktory tankujesz bo gowno zostawia taki syf w silniku ze szok a dobty gaz i nagaru praktycznie nie ma
jak psialem temat rzeka a nagar tez zalezy od gazu ktory tankujesz bo gowno zostawia taki syf w silniku ze szok a dobty gaz i nagaru praktycznie nie ma
Ja się z tym zgodzę bo jeżeli założy się sekwencję i ustawi lapkiem podczas jazdy mapę, tankuje się dobry gaz to nic sie nie dzieje. A powypalane zawory czy gniazda to jest kwestia kiepskiej jakości instalacji, złego ustawienia lub kiepskiej jakości paliwa.
Jeżeli będziecie jeździć dieselem i bedziecie lać kiepską rope lub opał to moment silnik pierd..nie.
Gaz wcale nie jest zły i jak kupię coś z większym silnikiem to napewno założę.
Polecam STAGA-300, interface do niego za 50zł, laptopa i ustawić samemu po gazownikach bo oni to przeważnie na odpier..l robią.
Pozdrawiam
dokladnie nie chodzi o paliwo tylko sama instalacje.Jak ktos ma kondon istalacje to i z silnika szybko kondon sie zrobi a jak cacy jest wyregulowane to nic nie ma prawa sie zrobic.Powypalane zawory - to samo dzieje sie na benzynie, zalezy jak ustawiona mieszanka - jak bogato to pol biedy ale jak ubogo to chocbys jezdzil na nie wiem czym za 10zł/L to i tak powypala.Co do nagaru ... np. ten lexus JEZDZIL na benzynie
reguły nie ma ale widze ze niektorzy maja tak mocno zakodowane ze gaz jest zly i nie dobry (bo taka opinie wyrobili sami gazownicy ktorzy regulowali tak zeby odpalil i nic wiecej) Ja na gazie nie jezdze choc kiedys zainteresowalem sie tym tematem.Jakbym mial 4,5k na zbyciu to tez bym se zalozyl
no wlasnie opinia jest zła ale jak ktos sie w temat zaglebi to zauwazy np korzysci gazu jesli chodzi o modyfikacje i osiagaie lepszych parametrow swojego silnika
Ja tam nie zaloze gazu nigdy do samochodu. Zuk, polonez
W poprzednim aucie mialem instalacje PRINSa za 6tys i sie pierdzielilo, po jakims czasie sie zamulil.
Kolega w Audi S6 4.2 pojezdzil na gazie troche i mu juz tak nie lata auto jak na poczatku. Zreszta Areqq tez ma gaz w vtecu i mu nie jezdzi jak trzeba, kolejna Prela na gazie 2.3 zauwazalny spadek mocy.
To tyle, a jesli sie szuka oszczednosci to polecam TDI i jazde o kropelce bojac sie gazu dotykac
W polce nie ma stacji, gdzie można być pewnym, ze paliwo nie jest chrzczone nie wiadomo czym. Jazda na benzynie wcale nie musi być zdrowsza dla silnika niż na LPG. A o jakości paliwa na stacjach trochę słyszałem z ust ludzi co przy tym pracują
Dodam ze barylka zdrozeje nie malo
trzeba tez zalozyc ze gazu wiecej sie spali (bo sie spali i tyle) i ze auto nie bedzie juz jezdzic tak jak na pb (bo nie bedzie i tyle) ... wiec ja wole lac mimo wszytsko benzyne do auta ktorego uzywam po to zeby czuc przyjemnosc z jazdy a nie do pracy
oj z tym że nie bedize jak na pb to bym mocno polemizował ale fakt taki jak ktos jest przeciwny gazu to chociazby nie wiem jaka racje miec i tak sie go nie przekona
ale fakt taki jak ktos jest przeciwny gazu to chociazby nie wiem jaka racje miec i tak sie go nie przekona
Co racja to racja, ale z gazem zawsze jest "cos" nie teges
Zreszta wole gdzies nie pojechac i miec PB, wtedy na jedno wyjdzie
oj z tym że nie bedize jak na pb to bym mocno polemizował
... tak, duzo osob tak mowi, moze teoria podobnie ale ... jeszcze nie widzialem takiego przypadku ani nie znam nikogo kto potrafilby to niesubiektywnie potwierdzic
Przy instalacji sekwencyjnej auto pali podobnie co na pb, moc rowniez nie zmienia sie diametralnie.
Dla jednego auto ma szybko jeździć, dla drugiego ma ładnie wyglądać, dla innego auto potrzebne jest do transportu stąd tak rożne zdania na temat instalacji LPG, które maja zalety i wady.
Dokladnie ... dlatego napisalem ze do VTECa nigdy gazu
Dokladnie ... dlatego napisalem ze do VTECa nigdy gazu
i tak w piz.. do zaj..... mozna gadac, tak jak juz mowilem nigdy nie dojdziesz do ladu na ten temat na tym forum... dla dociekliwych polecam inne zrodla inf. Pozdrawiam joł
Dobrze powiedziane bo przeprowadzajac takie pseudotesty kierowca od początku jest nastawiony na to ze auto jest wolniejsze i szuka wszelakich tego typu objaw.
Da się to łatwo sprawdzić. A mianowicie hamownia i pomiar na gazie i na Pb. Osobiście widziłem wykres z hamowni robiony właśnie na tych dwóch paliwach i rożnica w mocy była w granicach 3KM czyli prawie nieodczuwalna.
Znalazłem ten wykres. Trochę niewyraźny ale można coś tam zobaczyć
Na PB 119KM a na LPG 116KM
Różnica w momencie obrotowym też nie jest strasznie wielka bo niecałe 7Nm a sądzę że poprzez bardzo dobrą regulację można jeszcze bardziej wyrównać parametry na Pb i LPG.
Dobra, w Swietego Mikolaja tez nie wierzymy a jednak niektorzy z nas dostaja prezenty pod choinke tak samo z gazem - nie jechalem jeszcze autem ktore na gazie jechalo dynamicznie i dodam dla uszczypliwych ze nie byla to wina kierowcy
tak samo z gazem - nie jechalem jeszcze autem ktore na gazie jechalo dynamicznie i dodam dla uszczypliwych ze nie byla to wina kierowcy
A ja jechałem BMW E36 2.0 24V z instalacją STAG-300. Po założeniu instalacji i regulacji przez gazowników rzeczywiście osiągi i odczucia z jazdy na LPG kiepskie szczególnie w górnym zakresie obrotów. Potem właściciel sam regulował podczas jazdy laptopem i mapa na LPG została ustawiona prawie idealnie z mapą na PB dosłownie 2% odchyłki. Po tym zabiegu różnica praktycznie nieodczuwalna. Spalanie niewiele większe na LPG.
Ta marka poprostu jest stworzona dla LPG :p nie no zarty skoro tak mowisz to pewnie tak bylo
Naprawdę regulacja jest bardzo ważna jak nie najważniejsza. A to czy ktoś chce na gazie jeździć czy nie to indywidualna sprawa każdego. I z tym czy LPG jest do auta czy do kuchenki to to samo czy lepsze są auta japońskie czy niemieckie. Spór nigdy nie zostanie rozwiązany bo jedni nie przekonają drugich. Mam tak z narzeczonym siostry. On niemieckie ja japońskie. Ciągłe klótnie i spory i żaden się nie da przekonac. To samo jest z LPG i myślę że dywagacje na temat czy zakładać czy nie lepiej sobie odpuścić
http://bluebox.zary.com.p...kuly/art_33.htm mozna poczytac almerze na lpg
a według was do tego silnika (d15b7) najlepsza będzie sekwencja czy może nie warto inwestować w sekwencje i wrzucić zwykły gaz??