Internet to potÄga ÂŤ ObserwujÄ, myĹlÄ, piszÄ â serwis Goldenrose
chcem kupic olej dobry oczywiscie. Doradzilibyscie jaki najlepiej kupic. Moj crx ma przebieg 170 tys i chcialbym mu dac cos dobrego tylko nie kumam czaczy co do gestosci i takich tam pierdol wiec prosze o pomocValvoline 10W40 MAX LIFE
Valvoline 10W40 MAX LIFE
a co to za olej Arszenik, mowilem ze nie mumaty jestem 10W 40 to jest jakas gestosc nie ale wytlumacz o co w tym chodzi , o co sadzisz o castrol magnatec lub mobil 1 ?
od czego masz internet...
http://www.autokacik.pl/oleje/oleje.html
A nie wiesz co bylo wczesniej zalane ?
Na zimę 5W Mobil nic innego nie wlewam, im mniej gesty tym latwiej o rozruch przy duzej ujemnej temperaturze.
ja jezdze na 10w40 mobil 1. Na forum crx info prawie wszyscy jezdza na takim oleju lub na motulu
Tak jak napisał Kaktus - co miałeś wcześniej wlane ? syntetyk, półsyntetyk, mineralny ? jak juz zidentyfikujesz ten problem to mozesz kupic olej.
ja polecam valvoline 10w60 vr1 przeznaczony do silnikow wysoko obrotowych..
Ja nie naleję oleju który był rozlewany w Polsce i na wschód. i chyba tym trzeba się kierować przy hondach. zdaje się że ma to coś wspólnego z małżeństwami i mezaliansami :jezor:
Polecam Motul - a 10-w40, z tym przebiegiem to róznie bywa
Solina, 10w60 to syntetyk (na 90%) wiec do silnika ktory ma ~200tys nie polecam takiego bo wypluka mu silnik i bedzie kopcil, bral olej itd. Jesli twoj jezdzi na takim i jest ok to odmawiaj zdrowaski i daj mu boze zdrowie.
Piotr, fakt masz racje, dlatego bierz tylko (jesli ten olej...) od producenta albo zza granicy.
Motul 10w40 to chyba tez raczej ciekawe rozwiazanie.
Natomiast kruku najwazniejsza sprawa jest to jaki olej miales/lales wczesniej...
Solina, 10w60 to syntetyk (na 90%) wiec do silnika ktory ma ~200tys nie polecam takiego bo wypluka mu silnik i bedzie kopcil, bral olej itd. Jesli twoj jezdzi na takim i jest ok to odmawiaj zdrowaski i daj mu boze zdrowie.
A nie prawda :jezor:
Mam znajomego ma mondeo 1.6, przejechane ponad 260tys i caly czas leje syntetyk, od wymiany do wymiany nic nie dolewa a silnik wciaga mniej oleju niz producent dal w instrukcji.
Jak kupowalem swojego tygrysa na allegro gosc sprzedawał civica sedana z przebiegiem 325tys i twierdzil ze dalej jezdzi na syntetyku. Ale na ile to prawda juz nie wiem.
To jaki olej mozesz wlac zalezy od zdrowia silnika a nie od przebiegu (co by nie bylo idzie to w parze zwykle... ale nie zawsze! ). No ale jak juz wczesniej byl zalany np polsyntetyk to nie ma co eksperymentowac i wlac to samo... i odwrotnie, nie ma co mulic silnika polsyntetykiem (czy mineralnym :ble: ) jesli wczesniej byl syntetyk.
Solina, 10w60 to syntetyk (na 90%) ...
No wiec jak bedziesz pewny na 100% to sie madrkuj bo z tego co ja wiem to nie jest syntetyk, jezdze na tym oleju ponad rok,okolo 30tysiecy przebiegu i bierze go kolo 1litra na 10-12 tsyiecy... wiec??
słyszałem o Vavoline podobno bardzo dobry, ale trudno go jest dostać i drogi...
podobno dobre oleje są też firmy PETRO CANADA...
Ja to mam zalany TEXACO...
aha to ja sam juz niewiem a gdzie najlepiej kupic ?
slyszalem ze najlepsze sa rozlewane w stodole u zenka sprzedawane na allegro za polowe ceny
dlatego napisalem w 90% przypadków 10w60 to syntetyk, natomiast Vr1 to pół syntetyk - żadki model natomiast osobiscie jesli mialbym zalac syntetyczny olej to wybralbym tylko i wylacznie Castrol RS 10w60 - ale to nie podlega dyskusji, bo to tylko moje osobiste zdanie.
Arszeniczku moj kochany powiem Ci ta, chcialem zalac tez tego castrola u siebie ale uslyszalem opinie ze valvoline jest sporo lepszy i mniej go bierze(czemu nie wiem) co do vr1 tak to wlasnie o nim mowimy, kosztuje 39zl za litr i jest na miejscu w intercarsie...dlatego go polecam jak na hondki ktore sie wysoko kreca bo do takich silnikow jest przeznaczony
dobra niewazne
a ja sie z Castrola przesiade na Motula. polacalo mi go pare osob i nawet takie jak Maciek Grabowski i jego ojciec a sa to osoby mocno zwiazane ze sportem samochodowym i raczej wiedza o czym mowia
a ja sie z Castrola przesiade na Motula
Japonski olej do japonskich samochodów
Motul to francuski jest
Teraz niby tak ale na początku chyba japonska ? jakies 100 lat temu
przyznam sie ze nie mam pojecia
Kiedys ktos mi nawkrecał i mi tak zostało a na necie tylko to jest, zreszta nie wazne z tego co pisza na innych forach to bardzo dobry olej i czesto polecany .
W roku 1932 rodzina Zaugg, która była dystrybutorem Swan Finch Company, kupiła tą firmę ale zachowała markę MOTUL. Cała produkcja została przeniesiona do Francji, a marka MOTUL została odnowiona jako marka frnacuska.
dobra to ja narazie zaleje mobil1 10w 40 zeby nie ryzykowac ok?
a wiesz co bylo nalane wczesniej? - to bardzo istotne.
nie mam pojecia wiem tylko ze auto stalo trzy lata gdzie stam w niemczech
no własnie ja tez teraz musze wymienic olej i filtr. Gadałem z Solina, i własnie polecił mi Valvoline VR1 racing 10w60. Mam identyczną sytuacje co Murzyn, bo tez nie wiem co było lane wcześniej. auto ma 200 tys, no przeczytałem ten topic i nadal nie wiem co zalać
jak wiesz że nie zeżre ci syntetyka to valvoline, jak nie wiesz, to cokolwiek syntetycznego 10w40, kierujesz się ceną, jak będzie żarło to i tak kase wydasz, jak nie, to i tak zmienisz tyle że szybciej.
osobiiście niedługo zmieniać będę na valvoline właśnie.
http://honda-kielce.pl/vi...highlight=comma
ja zalalem mobil 1 10w 40 i narazie jest git
Nawiazujac do tematu, nie mam pojecia kiedy sprawdzac poziom oleju - na zimnym na cieplym silniku jak caly olej sie zleje z silnika czy kiedy? Bo bagnet zawsze wskazuje inaczej i zawsze zle
moze byc na cieplym i moze byc na zimnym. chodzi o to zeby bylo a miare plasko i sprwdzsz olej jak auto juz troche odstoi (tak zeby olej zdazyl splynac)
ale chyba na ciepłym silniku jest zadzszy i lepiej spływa
yhym ale zakladajac ze sprawdzasz olej po tym jak jezdziles autem. bo jak sprawdzisz np po calej nocy to i tak juz splynelo co mialo splynac
Bo bagnet zawsze wskazuje inaczej i zawsze zle
jesli tak jest to dolej oleju jesli wiesz co tam jest albo zmien na nowy zanim zarżniesz silnik.
Olej wymieniłem 1004 km temu. A mowiac zawsze zle mialem raczej na mysli raz za duzo raz za malo, wiec jezeli ma byc za duzo to raczej tez nie ma sensu dolewac W tym tyg zleje caly i zobacze ile go rzeczywiscie jest, bo nie mam innego pomyslu.
a to ja odebralem tak ze zawsze go jest za malo
Jak dopiero wymieniales olej to chyba wiesz co tam jest Po co bedziesz caly spuszczac ? nie rozumiem tego
Zgasisz silnik, poczekasz 10minut i mozesz sprawdzac ile masz tam oleju jak za duzo to upuscic troszku, jak za malo to dolej ile trzeba
Zgasisz silnik, poczekasz 10minut i mozesz sprawdzac ile masz tam oleju jak za duzo to upuscic troszku, jak za malo to dolej ile trzeba i nastepnym razem zrob to w ten samo sposob, dzieki czemu bedziesz mogl latwiej porownac
jak bedzie milimetr nawet dwa ponad kropke (stan) nic sie nie stanie, czy na zimnym czy na cieplym w sumie zadna roznica choc moze na zimnym lepiej bo wiesz faktycznie ile masz oleju przed jego rozrzedzeniem (odpaleniem). Wyciagasz cipetke przecierasz kijeczka, nastepnie moczysz 5 sekund i wyciagasz w miare nie po sciankach i ŁA LA! Wynik dodatni czy ujemny ? jak za malo to dolej setke, dwie przejedz sie potem to samo (tyle ze odczekaj po zgaszeniu silnika chwile)
kwestia wyczucia
Wyciagasz cipetke przecierasz kijeczka, nastepnie moczysz 5 sekund i wyciagasz w miare nie po sciankach i ŁA LA! Wynik dodatni czy ujemny ?
hehe jak z jakiegosc pisanego pornola....hehe ja juz dzis wymieniłem i jest git
Ja polecam olej comma pol syntetyk 10w40, Ps. nie lejcie zadnych plynow z inwexu do chlodnic bo maja substancje wyzerajace uklad, polecam borygo
dokładnie... o oleju COMMA slysze same superlatywy! Leją ten olej do uturbionych aut, diesli, benzyniakow zwyklych i jest niesamowity! a mam go za 12zl/LITR !! znajomy sprzedal tego oleju 200tyś litrów i ludzie sa mega zadowoleni!
kurde a jak mówiłem mechanikom o Valvoline to mało ktro słyszał
widocznie mało słyszeli o olejach
kurde a jak mówiłem mechanikom o Valvoline to mało ktro słyszał
Jak zapytalem w jednym sklepie to oni powiedzieli ze badziewia nie sprzedaja <wow>
może zrozumiał cie ze pytasz o Havoline bo i jest coś takiego i jest to własnie badziew
to ja mam jeszcze pytanko, na jakim silniku sie dolewa oleju , zimnym czy ciepłym czy tez nie ma wiekszej różnicy?
nie ma wiekszej roznicy, z tym ze na cieplym szybciej olej sie rozrzedzi i splynie do miski po czym latwiej sprawdzic stan oleju.
A ja wlasnie zaczalem kminic ze np jak mamy rozgrzany olej w silniku i wlejemy zimny to czy z roznicy temperatur nie ucierpi nam slinik? Tak jak np rozgrzane tarcze hamulcowe stykna sie z zimna kaluza ? To tylko takie moje wywody spowodowane zmeczeniem umyslowym
w teorii na zimnym silniku powinno sie dolewac...
ja w kazdym razie w poprzednim aucie zawsze dolewalem na cieplym, bo tak jakos wychodzilo zawsze a dolewalem go naprawde duzo razy i nic sie nigdy nie stało, nie pogorszylo.
rycku nie dostan schizofreni przy skladaniu tego silnika bo naprawde juz sie martwisz ponad norme
Valvoline to z tego co sie orientuje to chyba olej promowany przez fiata jezdze na Agip F1 podobno najlepszy, tak powiedzial znajomy sprzedawca olejów
ja tam zalalem carlube 15 w 40 z kt motors
jezdze na Agip F1 podobno najlepszy, tak powiedzial znajomy sprzedawca olejów
Olej średniej klasy. Kiepski wspolczynnik lepkosci (tu wolalbym byle co innego niz ten AGIP, natomiast sporo liczba zasadowej która wpływa na "czystość" czyli płukanie syfu silnika.
olej 5/10
Valvoline to z tego co sie orientuje to chyba olej promowany przez fiata
Havoline i Selenia sa promowane przez fiata to różnica niby jednej litery a juz co innego
Kupilem dzis Valvoline max life tak jak polecaliscie kosztuje wsumie nie duzo bo 113 zl za 4 l . Zobaczymy co to warte
no i spoko.
Właśnie jaki? mam przejehcane 120000km! Vavoline MaxLife czy Castrol ?
ja bym byl za castrolem polsyntetyk o ile przebieg jest jeszcze prawdziwy:D bo ja ostatnio zeby mi sie lepiej patrzylo na deske to cofnolem o jedna 1 ;D
Motul
motul, castrol, valvoline racing, albo mobil
rzepakowy najlepiej wlewac do mercedesa
mialam ci ja pieczen lecz ja zmarnowalem na kujawskim smaz na kujawskim jedz olej raz tloczony to jest dobra rzecz hej
castrol 10w40
mam przejehcane 120000km
To niezle zapusciles silnik 7 tysi i wymiana
ja tam jezdze na castrolu 5W40
valvoline maxlife 10w40
Właśnie jaki? mam przejehcane 120000km! Vavoline MaxLife czy Castrol ?
No właśnie ... zacznijmy od tego na czym jeździłeś do tej pory.
Osobiście polecam full sytetyk np 0W50- na takim jeżdżę mając przebieg 130.000
Jedna podstawowa zasada - NIE WOLNO ZMIENIAĆ OLEJU Z GĘSTSZEGO NA RZADSZY.
Jeździłem kiedyś na full syntezie Mobil1 teraz też jeżdżę na pełnym syntetyku, ale Statoil
Laser Way 0W40 -olej nawet pod koniec okresu eksploatacyjnego jest jak nowy, ale to
oczywiście subiektywna kwestia każdego samochodu.
NIE WOLNO ZMIENIAĆ OLEJU Z GĘSTSZEGO NA RZADSZY.
A wiesz chociaz dlaczego? bo to jest bardzo glupie stwierdzenie, w połowie mądre i w połowie nalezy sie do tego zastosowywac...
Niewiem na czym jeździła wcześniej!ma nakrecone 120tys.(raczej oryg.z tego co na ksiażkach serwisowych) Chce wymienic przed zima bo ten stary juz czarny!
I sie zastanawiam nad vavolinem i castrolem...i raczej pólsyntetyk
a zauwazyles ze bierze olej? jesli kompletnie nie spada poziom oleju wrocilbym do syntetyku... moze poprostu poprzedniego wlasciciela nie bylo stac na taki olej a wcale nie trzeba go katowac juz polsyntetykiem, wszystko zalezy od stanu silnika a nie od przebiegu. Od Wyciekow, poboru oleju, kopcenia? itd... przemysl sprawe bo masz piekne autko... z malym przebiegiem, moze warto do samego konca zadbac o niego i dac mu wolnosc na syntetyku. Nie ma problemu jesli chodzi o to ze auto jezdzilo na pol syntetyku a teraz zalejesz syntetyk - jesli tylko nie bierze oleju i nie kopci to luz.
a zauwazyles ze bierze olej?
nie, raczej nie!odkąd kupiłem przejechałem ponad 3000km i nic niezauwazyłem!!!
http://www.allegro.pl/ite...10w_40_5l_.html
Ja kupilem tutaj. Dobry olej w dobrej cenie i jeszcze 5l.
Castrol RS (EDGE SPORT) 10W60 w makro powinien byc za ok 160zł /4L
W Leclerku na hali 199zł !
Na allegro moze trafisz mniej, warto by bylo zeby byl z rozlewni niemieckiej... albo jakiejś innej... niz polska.
No chyba ze VALVO albo jakis MOTUL.
(chyba) moge jeszcze miec Motula 300V Competiton (15W50), czyli tego najlepszego z najlepszych itp za 185-200 zl/4l
jesli chodzi o motula to polacam kupowac u Tencia ... kontakt na honda-crx.info albo hondatech
dokladnie od niego mam olej. jak ktos chce to moge odebrac mu olej tu w Krakowie i jak bede jechal do Kielc (kolo18.X) to przywioze oplaca sie spieszyc bo z tego co mi mowil to jest akurat koncowka partii a pozniej bede juz inne ceny
(chyba) moge jeszcze miec Motula 300V Competiton (15W50), czyli tego najlepszego z najlepszych itp za 185-200 zl/4l
Mineralny? Czy litrowka?
100% syntetyk. najlepszy olej w ofercie Motula (ale tez sie dziwilem;) )
"100% SYNTETYCZNY - TECHNOLOGIA PODWÓJNYCH ESTRÓW
SAE 15W-50 opak. (2L i 4L)
ZASTOSOWANIE
Samochody wyścigowe z silnikami atmosferycznymi lub z turbodoładowaniem, do silników używanych w wyścigach działających w bardzo wysokich temperaturach i przy wysokich obrotach: wyścigi torowe, wyścigi pucharowe jednej marki, rajdy, wyścigi wytrzymałościowe, 24 Godziny Le Mans, wyścigi górskie, rajdy terenowe, Paryż-Dakar, wyścigi na szutrze i na lodzie.
Do silników powodujących umiarkowane lub wysokie zanieczyszczenie paliwa przez olej. Można stosować w silnikach benzynowych i Diesla, z turbodoładowaniem, z bezpośrednim wtryskiem i katalizatorem.
WŁASNOŚCI
STANDARTY: przekracza standardy API SH/CF - CCMC G-4/PD-2
REFERENCJE: PRODRIVE - Ferrari 550 Maranello, 24 Godziny Le Mans, FIA GT, Coloni Motorsport - Formuła 3000, French GT - Ruffier Events, Porsche GT
Technologia Podwójnych Estrów: maksymalna odporność filmu olejowego, zrównoważona polaryzacja, wytrzymałość w bardzo wysokich temperaturach.
Modyfikatory Tarcia: maksymalna moc, zmniejszenie temperatury pracy.
0% straty na ścieraniu: stabilne ciśnienie oleju bez względu na warunki użytkowania.
Maksymalna odporność na zużycie.
Utrzymuje silnik w doskonałej czystości.
Klasa lepkości 15W-50 umożliwia absorbowanie paliwa dostającego się do oleju i utrzymanie wysokiego ciśnienia oleju. Silnik może pracować w bardzo wysokich temperaturach."
STANDARTY: przekracza standardy API SH/CF
o ku... to zadna rewelacja Zwykle oleje juz robia klasy SJ/CF a to niby przewyzsza tylko SH :/
hmmmmmmmmmmm
to jest notka pewnie zrobiona przez producenta wiec tak srednio na to patrze. z doswiadczen moich znajomych, dotyczacych budowy silnikow, tuningu owych plus zastosowania olei w sporcie wyczynowym wychodzi ze na ta chwile nie ma lepszego oleju
moge to zalac do solki?
nie w tym stanie heheheheheeheheh
nigdy nie lapalem tych literek i znaczkow do mnie to chyba motula 10W40?
Bartosz gadalem z tenciem bo tez chcialem kupowac 300v ale powiedzial ze ten olej sprawdza sie bardziej przy silnikach Turbo, mnie polecil motula 8100 i tak tez zrobilem.
Tencio wie najlpeiej tym bardziej ze podpiera sie wiedza jednego kolegi, ktory ma w tym temacie szersze pojecie
ogolnie wynalazlem ze ten 300V wystepuje w roznych wersjach sa tez takie ktore kosztuja po 1500 zl za 2 litry
Nie zadrogi i dobry Valvoline VR1 Racing - 39zl litr