Internet to potęga « Obserwuję, myślę, piszę – serwis Goldenrose
Czy montuj±c kolektor 4w2w1 muszę wymieniać pozostałe czę¶ci układu wydechowego czy mogę pozostawić to co było seryjnie. Celem tej modyfikacji jest poprawienie mocy dolnych obrotów. Jazda głownie po mie¶cie, ale nie chcę mieć jednocze¶nie gło¶nego auta.Czy jest sens zakupu i montażu takiego kolektora ale samego?
Chyba, że jeszcze strumiennice ale wtedy ta seryjna końcówka chyba będzie zupełnie niewyrabiać?
Proszę o poradę
laik mechanik
EDIT Parówa
Nie ten dział, dobieraj odpowiednio działy do swoich postow
bez sensu...szkoda kasy
Nie zwiekszysz mocy dolnych obrotow a moment w dolnym zakresie, jednak mija sie z celem zakladanie samego kolektora ponieważ silnik nadal bedzie zduszony z powodu srednicy ukladu wydechowego i tak naprawde koncowka nie ma tutaj wielkiego znaczenia.
Nie wiem jaka masz jednostke,ale w moim przypadku po samym kolektorze jest odczuwalna roznica
W opisie jest d15z6. A co do twojego auta to chyba nie zmienila sie tak bardzo srednica ukladu co zostal "ulepszony" przeplyw spalin ?
Seryjny ma około 2 cale.A ten "ulepszony" ma 2.5" a przy wyjsciu zweza sie do 2.25
W d15z6 jest do¶ć kiepawy seryjny kolektor i każda zmiana powinna być na lepsze.
W tym silniku katalizator nie jest przypadkiem odrazu za kolektorem? Jak tak to przy wymianie kolektora przy okazji pozbędziesz sie katalizatora i wtedy napewno troche odetkasz silnik.
Czy jest sens zakupu i montażu takiego kolektora ale samego?
Chyba, że jeszcze strumiennice ale wtedy ta seryjna końcówka chyba będzie zupełnie niewyrabiać? jesli pozniej zrobisz sobie reszte wydechu to owszem
i nie musi to oznaczac ze wydech bedzie glosny!
o strumienicy zapomnij. to jedna z legend tuningu
a moim zdaniem zmiana kol;ektora zawsze zmieni krzywa momentu jak i mocy co za tym idzie bedzie to kożystne dla samej jady choć moze samych KM i Nm nie przybędzie za wiele. dodam że warto wywalić katalizator i w jego miejsce wstawić tłumik ¶rodkowy przelotowy. auto bedzie ciche i napewno troche sie odetka.
a moim zdaniem zmiana kol;ektora zawsze zmieni krzywa momentu jak i mocy co za tym idzie bedzie to kożystne dla samej jady choć moze samych KM i Nm nie przybędzie za wiele.
dokładnie tak
szczegolnie w przydpadku D15Z6 gdzie tam jest strasznie kiepski kolektor, zmiana na seryjny z d16z6 juz duzo daje -> Passat 1.8T dostaje baty
ale czy warto wydac powiedzmy 400zl za 3-5 KM??moim zdaniem nie
warto uwierz warto
e czy warto wydac powiedzmy 400zl za 3-5 KM??moim zdaniem nie nie patrz na moce w piku tylko ogolna zmiane krzywych
w silniku N/A za te 4-5km trzeba wydac nawet 1500zl zeby tyle uzyskac, wiec 400 to warto
nie chodzilo mi ze nie warto wydac 400 zl na 5KM tylko o to ze bez sensu jest wkladanie samego kolektora jak mozna dolozyc drugie tyle i zrobic caly wydech a przyrost raczej napewno bedzie wiekszy niz dwukrotny
mozna zrobic tez na raty
jak robic to kompleksowo a nie druciarstwo
ja mam narazie sam kolektor i jezdze a zmiana byla nieziemska jak zamienilem seryjny kolektor
jak robic to kompleksowo a nie druciarstwo
wszystko zalezy od $$$
Jak juz to mozna pozbierac graty i zalozyc wszystko na wiosne od razu zeby efekt poczuc, bo tak pojedynczo to nie bedzie radochy