Internet to potÄga ÂŤ ObserwujÄ, myĹlÄ, piszÄ â serwis Goldenrose
Witam.Mam pytanie czy w wyżej wymienionym aucie istnieje możliwość wyłączenia ESP? Szukam takiej preludki w Niemczech i zastanawiam się czy omijać wersje z kontrolą trakcji, bo to raczej zbędna rzecz
Z tego co mi sie wydaje to preluda nie miala kontroli trakcji. Napewno byla kontrola ale tylko i wylacznie w jdm z kiera po prawej stronie.
może chodzi Ci o 4WS
V gen nie miał kontroli trakcji wiec nie masz co wylaczac
Jedyny system na jaki mozesz trafisc to ATTS ktory odebral palme pierwszenstawa Integrze jesli chodzi o prowadzenie samochodu
"Zadaniem systemu ATTS jest wyeliminowanie jednej z największych wad samochodów z przednim napędem i dużą mocą silnika (jednostka napędowa 2.2 Vti rozwija moc 185 KM). W czasie szybkiego pokonywania zakrętów samochody reagują znaczącą zmianą kierunku ruchu na zmiany położenia pedału gazu. Istnieją systemy, które zapobiegają temu zjawisku metodą przyhamowywania jednego z kół, ale konstruktorom takie rozwiązanie nie wydawało się wystarczające. System opracowany przez Hondę nie powoduje wytracania energii, dokonuje jedynie takiego podziału momentu napędowego, by utrzymać zamierzony kierunek ruchu pojazdu.
ATTS jest zespołem dwóch hydraulicznych sprzęgieł wielopłytkowych, połączonych z zespołem przekładni planetarnych. Układy elektroniczne mogą precyzyjnie sterować stopniem załączenia sprzęgieł, wywołując zamierzone różnice prędkości obrotowych lewej i prawej półosi. Układ współpracuje ze specjalnie skonstruowanym dla tej wersji samochodu planetarnym mechanizmem różnicowym. System ATTS jest sterowany elektronicznie, posiada funkcje samodiagnozowania i w razie awarii jest w stanie wyłączyć się z pracy.
Jeśli w czasie pokonywania zakrętu zwykłym samochodem z przednim napędem kierowca doda gazu, to zwiększenie siły napędowej spowoduje zwiększenie podsterowności samochodu - utrzymanie kierunku jazdy wymaga wówczas zwiększenia skrętu kierownicy. Z kolei zdjęcie nogi z gazu spowoduje, że samochód zacznie zacieśniać zakręt. Układ ATTS ma zapobiegać takim reakcjom. Dodanie gazu na zakręcie spowoduje wymuszone zwiększenie prędkości zewnętrznego koła, aby nie nastąpiła zmiana toru jazdy. Przy zamknięciu przepustnicy koło wewnętrzne zostanie przyspieszone, co również zapobiegnie zmianie toru jazdy.
Producent zaznacza, że systemu ATTS nie zależy mylić z mechanizmem różnicowym o podwyższonym tarciu - taki układ ogranicza różnice prędkości obrotowej kół, zapobiegając całkowitej utracie przyczepności przez tylko jedno z kół napędzanych przy gwałtownym przyspieszaniu."
Jedyny system na jaki mozesz trafisc to ATTS ktory odebral palme pierwszenstawa Integrze jesli chodzi o prowadzenie samochodu
dodajmy ze
Active Torque Transfer System. Czyli aktywny rozdzial momentu obrotowego, nie ma nic wspolnego z kontrola trakcji.
Czytałem sporo o tym modelu także wiem co to 4ws i atts (w innym klubie hondy czytałem również że zaczyna się pieprzyć ten system przy modach od 250KM w góre).
Więc mimo wszystko że nie była montowana kontrola trakcji, niektórzy właściciele piszą że auto jest wyposażone w ten system...ale skoro go nie było to nie mam się czym przejmować
Na ATTS również nie chciałbym trafić...a co sądzicie o 4WS???
co sądzicie o 4WS???
Roznica w manewrach na parkingu spora, oczywiscie na + dla 4ws