Internet to potęga « Obserwuję, myślę, piszę – serwis Goldenrose
HejGdzie mozna tanio dostac tasme zeby owinac kolektor rurowy
U mnie jest duza oslona nad nim i rasowo to nie wyglada, a tak by bylo fajniej i zawsze lepiej
Rafcio a zapytam, do czego ta¶ma do owijania? Czemu to ma służyć?
Bo nie wiem czy dobrze my¶le...
Owijasz kolektor rurowy zeby byl "cieplejszy", ale glownie mi chodzi o to, ze u mnie jest przydka przykrecona nad nim taka pokrywa ktora chyba zapobiega wlatywaniu goracego powietrza do komory silnika, a tak mial bym ladny kolektorek owiniety poniewaz w preludzie jest rurowy w standardzie.
a, ok.
owijanie kolektora to tzw "mumifikacja". im wyzsza temperatura spalin tym maja wieksze enegrie kinetyczna i szybciej opuszczaja wydech. (moglem cos pomylic ale generalnei o to chodzi )
w ostatni GT jest w tych nowosciach na poczatku reklama jakiejs firmy ktora zaczela sprzedawac porfesjonalne tasmy do mumifikacji
wiem bartoszu, wiem do czego i dlaczemu tak
Rafcio a zapytam, do czego ta¶ma do owijania? Czemu to ma służyć?
jasne
pomyslalem o tasmie do uszczelniania dziurek w kolektorze, spawów...
a nie pomyslalem ze w celach ulepszajacych
w JC AUTO kupisz
w JC AUTO kupisz
niewykluczone ze to wlasnie o nich pise w GT
Ile to moze kosztowac w przyblizeniu
Rafal tu masz namiar na sklep. zadzwon albo podjedz i CI wszystko powiedza
Kielce, ul. Manifestu Lipcowego 21A
tel. /041/ 368-08-00, tel. /041/ 368-08-08
faks /041/ 368-08-71
plus MAPKA DOJAZDU
Znalazłem takie ogłoszenie
Jak by ktos chciał moge załatwic Tasmę Termiczna (bez dodatku Azbestu)
Wytrzymało¶ć 1000stopni szeroko¶c 5cm
Cena za 1mb -15zł
Zamównienia:
- info@krawczyk-rutkiewicz.pl
jacky ...
http://www.e-x-c.com/prod...roducts_id=3332
Jak sie to owija zeby sie nie rozwinelo
I czym zlapac na koncach
na końcach i pocz±tku metalowymi opaskami zaciskowymi a owijać nigdy nie owijałem więc Ci nie pomogę w tym temacie
zaciskasz tak jak napisal parowa tymi metalowymi opaskami.
zaplanuj pierw jak chcesz dokladnie owijac! chodzi tu o to ze np. (zakladajac ze masz kolektor 4-1) zawijasz rurki 1, 2 i 3 tak ze konce "nadplatasz" bandazem z 4 rurki. w tym momencie na poczatku masz zacisniete opaska a niejako na koncu blokujesz je bandazem. mimo wszystko dobrze w takim punkcie dolozyc taka szeroka opaske ktora zagwaranuje ze bandaz sie nie przesunie.
samo zawijanie... bandaz do wiadra i moczymy, sa do tego specjalne srodki ale woda tez daje rade (na bezrybiu i rak ryba ). nastepnie robisz pierwszy oplot, przylapujesz mocno opaska (ale uwazaj zeby jej nie przeciagnac ) i nakladasz kolejne zwoje tak ze kazdy kolejny nachodzi na polowe poprzedniego.
osobiscie jestem zwolennikiem zawijania "cala" tamsa (zamiast docietych kawalkow). niby trzeba sie narobic przecigajac np 10m bandaza ale masz pewnosc ze Ci nigdzie nie braknie i "dociagniesz" oplot tam gdzie trzeba.
pozniej tylko odpalic silnik i patrzec jak sie dymi
bandaz do wiadra i moczymy
długo
chwilka, ogolnie chodzi o to zeby namoczyc, mokry jest taki bardziej "plastyczny".
tak dla doswiadczenia wez kawalek owin suchym a pozniej fragment mokrym
Luk owinal na sucho i po gasnice polecial bo sie dymilo niezle
bandaz sam z siebie sie wypala ale nie w tym rzecz. bardziej chodzi mi o to jak sie owija - jak sprobujesz to zobaczysz o co mi chodzi. zupelnie inaczej sie ta tkanina uklada jak jest mokra
poza tym na sucho upylisz się trochę...
Tylko ze ten bandarz tez jest goracy wiec jak to ma zabezpieczac komore silnika przed goracem
Czy moze chodzi o to zeby zaru nie bylo od rur
goracy to panie bedzie ale to juz odrobine obniza temperature.
sadze ze efekt najelpszy bylby zapewne przy wymoczeniu bandaza w specjalnym preparacie, po obwiazaniu pokrycie srodkiem, ktory to uszczelnia i utrwala itd itd
Ja mysle ze na ten bandaż można smiało dać grub± warstwę folii aluminiowej, coby "ekranowała" cało¶ć.
Jutro sobie założe na mokro, dzi¶ to co na sucho zakładałem to zdj±łem fpizdu :p
Ja mysle ze na ten bandaż można smiało dać grub± warstwę folii aluminiowej lepszy jest wrogiem dobrego
ekolodzy czy co .
1 . zwiększenie temp spalin jest konieczne do lepszej pacy katalizatora ( seryjnie podwójne rury w portkach)nie be tłumaczył dokładnie bo nie chcemi sie tyle pisać ( niskie obroty częste stawanie itp.
2. obniżenie temperatury pod mask± ,realnie nic to nie zmienia . no chyba że masz maske z włukien to sie miękka robi .
ale na pewno nie ma przeciwwskazań tak jak magnetyzery
na allegro jest sporo a jak kto¶ ma chody w straży P to kocyk daje rade.
suhy: za szybkie schłodzenie spalin zmniejsza warto¶ć ich pędu dlatego izolowanie kol. wydechowego jest ważne - dobrze wpływa na prędko¶ć wyci±gania spalin z komory spalania. Nie ma to nic do katalizatora, którego auto rafcia raczej nie ma grabowski.com.pl
Ogolnie to z jednego powodu owijam, po zalozeniu nowego kolektora i wywaleniu oslony z poprzedniego zaczyna mi sie przypalac wygluszenie pod mask±
za szybkie schłodzenie spalin zmniejsza warto¶ć ich pędu wydechem przy dawaniu czadu "wypływa" tyle energi że nawet umieszczenie kolektora w wodzie nic nie zmieni nadal be czerwony. jak wydmuchasz przez kolektor 180KW tonawet końcowy czasem robi sie czerwony.( hata 470m2-piec 28KW dla porównania).
suhy co Ty wlasciwie napisales? ja nie wiem o co chodzi w tych 2 postach? jakie jest przeslanie?
lekkie OT.
Czy to normalne ze sie kopci z tego jak by sie silnik mial zapalic
Wlasnie, obwinalem i po 5 kilometrach po otwarciu maski mialem dym jakbym ognisko zapalil pod mach±.
Przy okazji bandaz sie zrobil czarny i byly rzaż±ce sie włokna na nim ?
przepali sie i bedzie ok
to normalne ze sie kopci jakby mialo zaraz wszystko w plomieniach stanac.Powinna tez lekko zbrazowiec
Ile metrów potrzebowałe¶ ?
ja nawinalem cale 10 ;p
Chce ktos ten bandaz ? Uzywany cale 4km, dwa odcinki po 1m i 8m caly kawalek. Mozna se nawinac.
jak cos to pw.
Dzięki LukeXE
Założyłem go dzi¶? I na razie przejechałem nie dużo.
A długo się będzie tak dymił?
Kij wie, mi sie nie chcialo czekac.
A długo się będzie tak dymił?
aż się spali całkiem, wtedy zdejmiesz resztki, wyrzucisz i po kłopocie