Internet to potęga « Obserwuję, myślę, piszę – serwis Goldenrose
zaczynam sie rozgladac w temacie wiec pytanie do znawcowczym sie roznia od siebie cvc 5gen (1.3;1,5;1,6 sohc vtec)
chodzi mi o czesci zawieszenia,hamulce, o mozliwosc wlozenia b-serii
moze od konca ale...
mechaniczne wlozenie Bserii niczym sie nie rozni bez wzgledu na to, ktore nadwozie wybierzesz. jest to porsta sprawa do ogarniecia we wlasnym garazu i tyle.
aczkolwiek w wypadku 1.3 jest to o tyle uwstecznione ze nalezy jeszcze wymienic bak, ewe. zastosowac zewnetrzna pompe paliwowa.
bardzo prawdopodobne ze wiazka tez sie rozni bo to 1.3 to jest jeszcze silnik gaznikowy (zgadza sie?).
czyli najgorzej wypada 1.3 z racji sumy potrzebnych przerobek
hamulce... 240mm przod, tyl bebny. ESi w niektorych wersjach maja juz takie hamulce jak VTi czyli 260/240mm.
oczywiscie istnieje mozliwosc przelozenia hamulcow od VTi, ewe. od VTi anglika, wtedy mamy 280/260mm. do jednych i drugich potrzebujemy jarzm z VTi, del Sol badz chyba Civic Coupe (ale nie wiem ktore to wersje), tak czy inaczej od takich ktore wystepowaly z tarczami 260mm.
w wypadku anglika sa dwie opcje:
- przejsc na 4x114,3 (albo 4x113,4 bo nigdy nie wiem )
- zmienic piaste + tarcze na 4x100 (przod Rover ZR180, tyl Accord)
zawias nie ma jakis kosmicznych roznic. mysle ze fabrycznie moga wystepowac roznice w twardosci sprezyn z racji roznej masy aut ale to raczej detale.
natomiast istotna roznica moga byc stabilizatory. ESi ma juz raczej stabilizator przedni, nie wiem jak jest z tylnim. reszty nadwozi wyposarzonych w silniki od 1,3 do 1,5 nie podejrzewam o takie dobrodziejstwa.
a co z polosiami?pasuja p&p?
ciezko jest dostac taki bak?1.3 mialy chyba obd1 wiec trzebabedzie dorobic pare kabelkow tylko. Jak sie mysle to mnie poprawcie
polosie od d serii pasuja do d serii, od B tylko do B ale jak kupujesz swapa to masz poloski w zestawie
jesli chodzi o prewody... w tym jestem najslabszy wiec nie powiem Ci dokladnie. zawsze mozna kupic wiazke od 1.5
to wiem, chodzilo mi o dlugosc czy trzeba je skracac, cos kombinowac itp
wizaka na bank nie pasuje, Beus mowil mi kiedys ze trzeba cala nowa wiazke wsadzic
chodzilo mi o dlugosc czy trzeba je skracac inne srednice maja.
czyli przegyby z D nie beda pasowac do polosiek z B?
nie
w crx-ach pasuja
co do roznic w zawieszeniu:
http://forum.honda-kielce...ighlight=#37681
1.3 małe tarcze słaba skrzynia.
1,5 więkrze tarcze mocniejsza skrzynia.
1,6 vtec duże tarcze ,mocna skrzynia. inne wahacze ,grubsze i z mocowaniem na dr±żek reakcyjny.(i co mnie zastanawia i nie jestem pewien to że wszystkie vtec-i które miałem , miały sprężyny H&R )zawias twardszy i niższy .
1.3 małe tarcze słaba skrzynia. jakos co do skrzyni nie moge sie zgodzic
jakos co do skrzyni nie moge sie zgodzic tzn ?wytłumacz bo jestem ciekaw.
dlaczego ludzie biora nie ktore przelozenia z 1.3 bo sa dobre a z reszta co jest zlego w tej skrzyni??
dlaczego ludzie biora nie ktore przelozenia bo s± krótkie
zreszta byly rozne skrzynie w d13 ... a popierajac to moimi ostatnimi poszukiwaniami stwierdzam ze bylo ich w h** i z kazdym silnikiem inna mieszanka towarzyska
ale w 1,3 skrzynia sobie radzi , no a od strony lozyska zwracam honor
przelozenia d13 sa nastepujace:
I 3.250
II 1.900
III 1.250
IV 0.909
V 0.750
fd 4.250 (w wiekszosci)
A wiec tak jak w 'prawie' kazdej d15 i d16 w cifie 5g wiec nie widze w niej rewelacji ... a jeszcze tak jak suhy mowi ze zbudowane sa na podzespolac mniej wytrzymalych (adekwatnych do mocy silnika z ktorym pracuja )