Wpływ temperatury na moc autka

site
Internet to potęga « Obserwuję, myślę, piszę – serwis Goldenrose
To ze temperatura otoczenia ma nieznaczny wplyw na moc samochodu to wiemy wszyscy natomiast jak to sie ma co do temperatury silnika? Nie mowie tu o kompletnie zimnym silniku,odpalonym po calonocnej przerwie tylko temp. rzedu powiedzmy 60-100 stopni.Czy takie dwie rozne wartosci moga miec wplyw (jakikolwiek) na moc naszego autka ?


optymalna praca silnika jest ok 90 stopni z tego co wiem i w takiej tem masz max, a niedogrzane elementy moga sie szybcie zuzywac tak samo jak przegrzane, ale to juz odkształcenia wchodz w gre
ogarnia ktos mapy komputera? Przy jakich temperaturach korzysta z innych map, ile ich jest? kiedy (przy jakiej temp.) nastepuja zmiany?
nie ma czegos takiego o czym piszesz. jesli jest zimniej (gestrze powietrze), powietrza jest wiecej to mirzy sobie jego ilosc i dodaje paliwo. analogicznie ma sie sytuacja w wypadku cieplego powietrza - jest go fizycznie mniej = mniej paliwa. ot co cala korekta. wszystko zapisane na jednej mapie.


Ale nie skoryguje mapy glownej z ktorej korzysta podczas pelnego otwarcia przepustnicy
a sonda lambda to do czego sluzy? zawsze korekta nastepuje wzgledem ilosci powietrza. i nie ma to znaczenia na jakiej mapie.
Z tego co wiem to jak masz max otwarta przepustnice to auto korzysta bezposrednio z mapy z ECU pomijajac sonde
Moge sie mylic
to inne pytanie: czy widzieliscie mape w ECU? to nie jest ciag wartosci a przestrzenna podzialka dla roznych wartosci i obciazen.

czy widzieliscie mape w ECU?
Troszke czasu spedzilem na strojeniu
co do temeratury powietrza wszystko sie zgadza ale pytalem o temp. silnika.Moze jeszcze raz - jak roznica jest miedzy temp. silnika np. 70stopni a 100stopni. Jak wygladaja zmiany nanoszone przez kompa o ile takie wystepuja ?
troche moze nie na temat ale

auto bardziej zap... w 3/4 miedzy stanem przed odpaleniem (wzglednie zimnym) a miedzy stanem rozgrzanym (wzglednie cieplym = temp wody ~80st).
czyli prawie przy/przed "nagrzaniem", ale to prawie...

natomiast jesli chodzi o blok, tloki i pierscienie i roznice temp. cza by czytac specyfikacje oleju jaki sie ma (kiedy i w jakich temp. spelnia najwieksze oczekiwania) i tak samo wiedziec cos o bloku i materialach.. ale mysle ze inz hondy dokladnie to sprawdzili i to bedzie wlasnie ~80-107st max

wiem ze nijak to sie ma do map
mapa nie jest zapisem konkretnej ilo¶ci paliwa do powietrza i temperatury. te dane uzyskiwane s± na podstawie mapy i danych z czujników.sonda brana jest pod uwagę przeważnie do 70 % obci±żenia potem lanie " na pałe".

co do temp. silnika : znalazło sie pare testuj±cych ale jak zwykle zdania s± podzielone .
zmiana termostatu (jak w opisie pewnej modyfikacji) ) na otwieraj±cy sie przy 72 c dała przyrost mocy niestety zauważalny tylko na hamowni (jak to stwierdził wła¶ciciel). a czy to bezpieczne , w d16z6 fabrycznie jest ustalone że silnik ma pełn± moc (wł±czenie vtec) po rozgrzaniu do 62c .firma stwierdza że dopiero po uzyskaniu w/w temp, wszystko działa jak należy .

mapa nie jest zapisem konkretnej ilo¶ci paliwa do powietrza i temperatury. temperatury nie, ale paliwa owszem.

ilo¶ć paliwa jest w dużej mierze zależna od temperatury powietrza proste, ale czego to dowodzi? podstawowa miara jest ILOSC POWIETRZA a posrednio wynika ona wlasnie z temperatury i tyle.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • reszka.htw.pl
  • All right reserved.
    © Internet to potÄ™ga ÂŤ ObserwujÄ™, myĹ›lÄ™, piszÄ™ – serwis Goldenrose