Internet to potÄga ÂŤ ObserwujÄ, myĹlÄ, piszÄ â serwis Goldenrose
Barteq, a tak z ciekawosci ile zapłaciłes za jedna zarówke?
Znając jego to ze 100zł
Kondziu, nie zabiora sie za to bo jest to w PL legalne i żadne prawa w PL tego nie regulują, wiec moga sobie tylko pogada. Jakoś nikt jeszcze mi nie mrygał światłami NIKT!! a przejezdziłem z xenonami 10tysKM jesli ktos wsadził xenony i nie wyregulowal swiatel to nic dziwnego ze beda swiecic po oczach i oslepiac
Z całym szacunkiem koledzy ale xenon w zwykłym kloszu to porażka
Jeśli ktos chce ładne białe światło powinien załózyć dobą zarówkę H (odradzam te z marketu a nawet z HBM)
mnie oslepiaja wszystkie auta chyba dlatego ze troszke nisko jest
Mysle ze skoro inwestujesz w oswietlenie to trzeba bylo oddac klosz do czyszczenia, poprawienia odblysnikow i warstwy odbijajacej, oraz do przerobienia na gladko (na crx.info byl watek o tym i sa ludzie ktorzy przerabiaja) i zamontowac xenon. Ja bym np tak zrobil - albo nowa lampa albo przerobka starej.
jak sie wypoleruje na galdako to dopiero oslepia bo strumien swiatla nie jest niczym kierowany i wali cala szerokoscia lampy
jak sie wypoleruje na galdako to dopiero oslepia bo strumien swiatla nie jest niczym kierowany i wali cala szerokoscia lampy
ale do xenonów masz własnie gładziutkie klosze
wiem ze gladziutkie ale takie ksenony jak ma parowa, nester i inni nie maja ukladu poziomujacego(nie wiem dokladnie jak sie to nazywa) i innych pierdol ktore ukierunkowywuja siatlo tam gdzie ma padac
wiem ze gladziutkie ale takie ksenony jak ma parowa, nester i inni nie maja ukladu poziomujacego(nie wiem dokladnie jak sie to nazywa) i innych pierdol ktore ukierunkowywuja siatlo tam gdzie ma padac
Zgodze się że nie mają wszytkich systemów a raczej żadnych! Tylko chyba jak klosz jest pokarbowany czy tam ma różne wzorki jak to bywa to jeszcze bardziej rozprasza światło w różnych kierunkach! I powinien być wypolerowany!
mylisz sie. na wielu forach byl ten temat poruszany i wniosek byl jeden. Jezli zakladasz zwykly zestaw ksenonow za 350zl to w zadnym wypadku nei moze byc gladki klosz. ate rowki sa wlasnei po to zeby kierowac strumien swiatla
widzę że się poważna dyskusja rozwinęła na ten temat a odpowiadając na pytania: nie chciałem xenonów bo: nie wiem jak to do końca jest z ich legalnością(jedni mówią że można inni że nie), nie mam narazie kasy i chce chociaż trochę ulepszyć jakość światła w moim aucie- narazie takim nakładem finansowym jaki mam... może kiedyś się coś zmieni ale na razie klosze zostają standardowe i żarówki też H4- tylko jeszcze kwestia jakie- jak filipy się sprawdzą to zostanę przy nich jak nie to trudno- zostają mi TUNGSRAMY i inne takie;) a co do ceny to w sumie nie tak dużo dałem- 80zeta/komplet, niedużo jeśli się nie będą palić jak Parówa mówi- bo wtedy to troszkę by drogo wychodziło jakby trzeba zmieniać co miesiąc...
TYLKO soczewka + xenon
Jakoś nikt jeszcze mi nie mrygał światłami NIKT!!
dobrze ze obnizyles auto bo wczesniej sie nie dalo jechac przed Tobą parówka. Błyskać mogli Ci tylko przeciwmgielnym. Z naprzeciwka troche inaczej to widac niz w lusterku wstecznym.
wiem ze gladziutkie ale takie ksenony jak ma parowa, nester i inni nie maja ukladu poziomujacego(nie wiem dokladnie jak sie to nazywa) i innych pierdol ktore ukierunkowywuja siatlo tam gdzie ma padac
Do xenonow nie ma obowiazku montazu systemu samopoziomujacego:) czy soczewek.
Wiele fabrycznych aut wychodzi z xenonami bez soczewek. Co nie zmienia faktu ze xenony home made kwalifikuja auto do utraty dowodu, ( ponieważ nie mamy homologacji na nie, w tym aucie) wszystko trzeba robic z glowa , lepiej mieć xenony domowej produkcji które nie oslepiaja niż zwykle zarowki swiecace po wszystkim. Po za tym często spotykam auta z fabrycznymi xenonami które oslepiaja strasznie!
Po za tym często spotykam auta z fabrycznymi xenonami które oslepiaja strasznie!
z tym sie zgodze jedzie takie volvo nowe i daje po oczach jak cholera
Po za tym często spotykam auta z fabrycznymi xenonami które oslepiaja strasznie!
z tym sie zgodze jedzie takie volvo nowe i daje po oczach jak cholera
Parowa bo nisko siedzisz. Mnie nawet trabanty wala po oczach(bez ksenonow )
ale xenon oslepi bardziej niz taka normalna zółta żarówka
U mnie przód leży 20mm niżej niż tył i wam powiem, że bardzo xenonami nie oślepiam tych z naprzeciwka, równie dobrze można ustawić światła żeby biły po asfalcie w dól a nie do góry i też ten sam efekt... Ktoś napisał wyżej, że bardziej oślepiają nawet fabryczne ksenony w tych pick-upach, terenówkach itd i z tym się zgodze.... kwestia tlyko i wyłącznie dobrego ustawienia reflektorów skierowanych jak najbardziej ku ziemi... oczywiście strumień światła będzie tlyko z 10 metrów długi ale za to jaka widoczność:)
ale xenon oslepi bardziej niz taka normalna zółta żarówka
Xenon oslepia jak kolsz jest brudny, dlatego pojazdy ktore je mają posiadaja spryskiwacze.
kwestia tlyko i wyłącznie dobrego ustawienia reflektorów skierowanych jak najbardziej ku ziemi... oczywiście strumień światła będzie tlyko z 10 metrów długi ale za to jaka widoczność:)
Ale w fabrycznych xenonach nie masz czegoś takiego jak ustawianie wysokości! Wszytko jest automatycznie!
Chyba że znasz się na tym i sam jakoś pogrzebiesz i zablokujesz je żeby świeciły po ziemi!
akurat w tym poście miałem na myśli nieorginalne xenony.... a w orginałach nie da się obniżyć lamp? Przecież na diagnostyce ustawiają jak amsz coś nie tak to można je podkręcić w dól, zrseztą nei wiem...
wg. prawa do ksenonów sa potrzebne spryskiwacze zeby nei slepiały innych aut, a 2 szkło powinno byc gładkie,
- gładkie szkła mamy a co do spryskiwaczy nowe fabryczne auta takze ich nei posiadają, wiec praktycznei wszytko na legalu jest jzu nei mówac ze pzreglad pzrechodzą bezproblemowo.
a co do spryskiwaczy nowe fabryczne auta takze ich nei posiadają
Poszukaj dobrze bo, Spryskiwacze są wymagane przez przepisy w nowych samochodach z reflektorami xenonowymi
w nowych samochodach z reflektorami xenonowymi
Rozmowa
z podkom. Piotrem Sroką, specjalistą Wydziału Ruchu Drogowego KWP Lublin
- Czy zmieniając tradycyjne lampy na ksenonowe, narażamy się na mandat lub zatrzymanie dowodu rejestracyjnego?
- Jeżeli kierowca pojedzie do stacji diagnostycznej, która wyda zaświadczenie, że lampy są zgodne z przepisami, to nie musi obawiać się problemów z policją. Po takich przeróbkach do stacji diagnostycznej warto pojechać nie tylko po zaświadczenie, ale również po to, by w razie konieczności skorygować ustawienie świateł. Reflektory ksenonowe świecą bowiem bardzo intensywnie i jeśli są źle ustawione, zagrażają bezpieczeństwu ruchu.
- Na jakie kary narażają się kierowcy, którzy nie mają zaświadczenia, a ich ksenony oślepiają innych?
- Policjanci mogą kierowcę takiego samochodu pouczyć, ukarać mandatem w wysokości od 20 do 500 zł, skierować wniosek o ukaranie do sądu grodzkiego, a ponadto zatrzymać dowód rejestracyjny samochodu do czasu przedstawienia przez kierowcę zaświadczenia ze stacji diagnostycznej o zgodności reflektorów samochodu z obowiązującymi przepisami.
Kto ma zasiwadczenie
Od niedawna, głównie w internecie i firmach przerabiających reflektory, oferowane są znacznie tańsze zestawy (500-1.600 zł), pozwalające w prosty sposób wymienić zwykłe halogenowe reflektory na ksenony lub nawet biksenony. Te zestawy nie mają spryskiwaczy ani systemu samopoziomowania lamp, ale przepisy nic nie mówią o ksenonach montowanych do aut używanych.
Czyli na legalu mozna jezdzic i oslepiac innych uzytkownikow A tak w ogole musze jechac na ustawienie lamp
xenony np te co ma parowa byly montowane w rita motors w kielcach w nowych autach tylko ze klienta kosztowalo to 1500zl wiec taki nowy wlasciciel nawet nie ma pojecia ze ma nie fabryczna xenony wbudowane w lampe
Wg ustaway ksenon "salonowy":. Policja patrzy jakie auto smiga a nie co jedzie.
Jeśli już tak o światłach to ja może się zapytam jak się prawo ma do żarówek 100/90W?
raczej się sprawa normlanie ma tlyko z tą różnicą, żę akumulator wcześniej padnie:) chociaż faktycznie te 100 wattówki mogą wbrew pozorom bardziej oślepiać niż nasze ksenoniki jeżeli nie sa ustawione poprawnie...
jezeli kots chce podjechac na stacje diagnostyczna i oblukac co i jak to mam gdziers jeszcze jakies kupony na darmowe diagnowy wiec dajcie znac sie podziele :d
Bylem na diagnostyce zeby moje ustawic, i kolo sie spytal co to za zarowki fajne bo łuk swiatla byl taki sam jak w normalnych
Nie będę zakładał nowego tematu bo nie ma sensu...
Jak macie podpięte xenony z kostki czy bezpośrednio z akumulatora pociągnięte?? BO ja mam z akumulatora i nie wiem czy to najleepsze rozwiązanie na mój lichy akumulator.... która opcja lepsza??
najlepsza opcja bezposrednio do akumlatora i znajdz jakies dobre miejsce na mase, nazczy sie albo spowrotem do akumlatora albo gdzies koknretnie przywal ja
aha, czyli dobrze mam, i to nie męczy akumulatora jak jest bezpośrednio? BO w zasadzie nie wiem jaka różnica jest.... CO do masy to bez kitu nie pamiętam jak mam... możliwe, że z aku pociągnięta
jak ma Ci meczyc akumlator? przeciez swiatła nie są włączone jak auto stoi gdzies. pozatym seryjne kabelki od lampek sa o wiele cieńsze, a na przetwornicy masz napięcie rzedu chyba 20 kV z tego co pamietam , wiec masa musi byc dobra i kable + troche gdubsze
To ja też się podepnę pod temat
Jakiej firmy bi-xenony polecanie z Allegro?? takie żeby się nie popsuły i w rozsądnej cenie.
Czy jest trudno podłączyć je tak żeby działały światła długie i mijania z manetki kierownicy?
przypomnę mam Civic VI sedan.
wszystkie chinskie sie psuja. Jak bardzo chcesz miec pozadny xenon to szukaj helli(tylko one sa kilka razy drozsze)
szukaj helli lub Philips-a
...i jak założysz to uważaj na policje
Na pewno omijać firmę HID
Ktoś ma bi-ksenony, ksenony które się nie popsuły??
Nie które zestawy mają certyfikacje TUV i roczną gwarancje i nie są aż takie drogie ok 300zł
heh ja mam HID i wcześniej też miałem, jakoś nie narzekałem, pod koniec stare przestały sie zapalać ale to po 2-3 latach użytkowania, powodem były zaśniedziałe styki
teraz mam bi i też jest super
Parowa kolega ma zaklad gdzie zaklada takie xenony(poznales zreszta gosc od zielonej nysy) i mowil ze nikt ponad rok na tym nie jezdzil. Pokazywal mi 2 pudelka po telewizorach przetwornic do wysylki gwarancyjnej do chin.
a przepraszam Panowie, czy aby napewno mówicie o firmie HID?
HID to oznaczenie zarników ksenonowych i jest to skrót od HIGH INTENSITY DISCHARGE
wiec chyba za bardzo nie dopsaowliście faktów
dokladnie, Rado dobrze pisze HID to rodzaj technologii a nie nazwa firmy
co do tego ze chinczyki sie psuja - niby tak, jest to w pewien sposob oczywiste ale...
ja mialem xenony, wlasnie taki chinczyki, nie innne i swiecily dobrzez przez 2 lata. pozniej sprzedalem i z tego co wiem dalej wszystko super dziala. moj brat ma bixenon - tez chinski - dziala od roku bez zarzutu.
dzis zamawiam sobie bixenon i bedzie to dokladnie taki sam chinczyk jak kazdy inny. wiem ze kupujac towar za 300 moge trafic na taki shit co padnie za chwile ale z drugiej strony gdybym je mial kupowac raz na rok to nie wychodza wcale jakies straszne pieniadze za to ze WIDZE w nocy (bo trzeba powiedziec ze Civic ma mega lipne swiatla)
To ja też się podłącze do dyskusji: dużo jest kombinowania i przerabiania seryjnych elementów czy wszystko jest plug and play?
też bym chciał wiedzieć czy trudno się montuje tak aby wszystko działało z manetki
macie racje HID to technologia ale też i chińska firma która je produkuje.
ktoś ma CB? są zakłócenia??
jaką temperaturę żeby było git 6000 czy 8000??
i pod jaką żarówkę do mojej Hani (VI civic sedan)
Potrzebujesz h4, najlepiej 6000K.
Montaz to jest pestka. To jest kwestia spiecia o ile pamietam 4-6 wtyczek i przykrecenic masy. Szybko i prosto
Potrzebujesz h4, najlepiej 6000K. no chyba że chcesz mieć spoko z policemenem to 3000K do 4300K ( barwa halogenowej)
znaczy chodziło mi raczej o barwę białą,
jakie barwy montuje się w fabrycznych??
co do montażu to myślałem że może trzeba kombinować żeby ta przysłona działała
znaczy chodziło mi raczej o barwę białą,
jakie barwy montuje się w fabrycznych??
najczesciej 4300 a jak chcesz ladny bialy z lekka poswiata to 6000 byle nie 8000 bo widocznosc wtedy juz znacznie spada
no chyba że chcesz mieć spoko z policemenem
od dwóch lat jeżdze na 6000 k i nigdy mie miałem przez to zadnych problemów,
az tak strasznie sie o to nie czepiaja
tak aby wszystko działało z manetki
Jesli bedzie Bi to bedzie z manetki
Pondelek napisał/a:
najczęściej
korpus napisał/a:
wszystko działało z manetki
4300 a jak chcesz ladny bialy
chyba najlepsze rozwiązanie! troche tu przekrecuiles wypowiedz Pondla. chodzilo o to ze najczesciej normalne (seryjne lampy) maja temperature 4300K (zoltawe swiatlo) a czyste biale to xenon 6000K
imo montowanie xenonu o temperaturze 4300K to bzdura. wydajesz w ten sposob np te 300zl na xenon, ktory swieci tak jak seryjne zarowki a przeciez naszym celem bylo poprawienie widocznosci a nie wydanie 300zl i dodanie do opisu auta na forum "xenon"
Bartosz bzdura Ci sie wkradla do wypowiedzi - światło z ksenonów jest ma dużo większa jasność niż światło ze zwykłej żarówki - nie widac tego golym okiem, ale oswietla lepiej.
skoro tak piszesz to pewnie wiesz. ja nie ukrywam ze specjalista nie jestem i zbagatelizowalem kwestie mocy xenonu, ktora de facto moze byc wieksza (wniosek z Twojej wypowiedzi).
jednak dalej nie zmienia to faktu ze kolor nie bedzie optymalny - co za tym idzie - widzisz gorzej, mecza sie oczy.
teraz jest ok?
Chodzi mi tylko o to ze 4300K oswietla lepiej niz zarowka np H4.
Bartek,... troszke, ale chodziło mi o to ze , gdybym miał jeszcze raz zakładac to tylko 4300K
a xenon o barwie 10k 12k 14k, do jakich lamp to montowac, tylko soczewki? tez sa takie w sprzedazy!
Nic na nich nie widac. I mega mecza oczy - jechalem autem z 12kK - porazka.
Ktoś spotkał sie z takim czymś??
http://www.allegro.pl/ite..._43_6_8000.html
w jednej oprawie xenon i halogen jako długie światła!
No to już się dowiedziałem halogenowa żarówka to tylko atrapa do przejścia przeglądu, świeci słabo i w dodatku czasami przeszkadza w pracy żarówce ksenonowej!
Mnie wczoraj złapala drogówka ul.Paderewskiego(oczywiscie jechalem przepisowo ) i doczepili sie o xenon a moze to byla tylko kontrola ze nie jest dozwolony w moim aucie ze lampy nie sa przystosowane itd. a to bedzie 500zl i zabrany dowod rej. Skonczylo sie tylko na ostrzezeniu a nastepnym razem jak mnie zobacza to ukarza
wiec im mowie teraz co 3 auto jezdzi na xenonie, a pan policjant ze po nowym roku to sie skonczy!!! oczywiscie nie mam zamiaru sie dostosowac ale w razie czego trzeba wozic zwykle zarowki
moim zdaniem powinny być dostępne lampy w wersji do żarówek xenon... bo niestety nie dostosowane oślepiają i jeszcze jak ktoś ma głowe na karku i dba o czystość i stan odbłyśnika to nie jest tak źle .
ale w okolicy bryka paru oślepiaczy i szczrze powiem że nie mogę Sie doczekać aż im te żarówki ktoś wyjmie.(czytaj rozj...e na łbie) .
ps: pół biedy jak pol zabierze dowód, najgorzej poszło kolesiowi który cyt: oślepienie kierowcy z naprzeciwka przez niedozwolone przeróbki auta przyczynił sie do potrącenia pieszego.(współwina=kolegium +zawiasy)
niestety tak to jest z tymi xenonami, masz xenony ty widzisz więcej, ale Ci z naprzeciwka wtedy widzą mniej...
niejednemu sam z checia rozp... bym lampy na drodze bo sie jezdzic nie da
jeszcze nikogo nigdy nie oślepiłem xenonami, a dużo osób pytałem czy oślepiają xenony w solce. Ale w solce oślepia mnie wszystko co sie da nawet na normalnej żarówce.
niestety ja mam to samo ze praktycznie kazde auto juz nie wspomne xenonach strasznie daje mi po oczach ale taki urok niskiego auta
niestety tak to jest z tymi xenonami, masz xenony ty widzisz więcej, ale Ci z naprzeciwka wtedy widzą mniej... a czasem nic.
raz do czasu sącze brow.... na posesji kolegi przy krzyżówce ( komedia czasem tragedia jak ludzie jeżdżą lub walą na czerwonym)i taki jeden "gość" z vektry tak daje że 10m od drogi wali po oczach jak by jechał na długich .zastanawia mnie jakim cudem ktoś jeszcze nie zawinął za nim i mu nie wpierdzielił.
Odświeżę temat: Już jakiś czas temu założyłem sobie bi-xenony jakieś z allegro ale dopiero teraz zauważyłem że to one powodują mi zakłócenia fal radiowych!
Po włączeniu świateł radio działa nieco gorzej i miejscami za miastem traci sygnał.
Sprawdziłem masę i antenę i nic
Ktoś też tak ma, może wiecie jak sobie z tym poradzić?
a do czego przypiąłeś masę od zenonów?
Masa na karoserię, nawet podszlifowalem miejsce kontaktu. + bezpośrednio do akumulatora
taki zestaw mam tylko Bi-
http://www.allegro.pl/ite...emens_k_ce.html
Można kupić filtry do ksenonów za 6 dych i problemy znikają.
jeszcze taki myk
myślałem ze miedzy 40 m a 50 m nie ma 60 m
jeszcze taki myk
myślałem ze miedzy 40 m a 50 m nie ma 60 m
dobre , nie zauważyłem.
Więc sprawa leży po stronie zasilania?
Ktoś sprawdził ten sposób? bo stawiałem raczej na pronieniowanie.
a co Ci tam pluton swieci, ze ma promieniowac? Sprobuj doprowadzic mase do tego samego punktu, co jest ak zmasowany.
Promieniowanie elektromagnetyczne miałem na myśli.
Wiem że tanie przetwornice z allegro powodują że radio szumi i trzeszczy, podobnie jak np przy podnoszeniu szyb itp U mnie tego nie ma, nic nie trzeszczy tylko tak jakby coś zagłuszało fale radiowe tak jak by radio słabo ściągało.
4 posty wyżej.
Mam to samo ale najdziwniejsze jest to ze przez pol roku bylo ok ani CB ani radio FM nie mialo zaklucen dopiero pozniej sie cos pi pi pi pi
Raz mialem fajne czary bo jechalem z wlanczoa plyta i chcialem pogadac przez gruszke to odrazu sie plyta wysuwala
Najsmieszniej bylo jak krzysio mowil przez gruszke i go slyszelismy w glosnikach
to że było słychac w głośnikach to nic nowego Cb niby dóżej mocy nie ma bo tylko 4W ale jednak potrafi się indukować w obwodach reznansowych np: w radiach