Internet to potÄga ÂŤ ObserwujÄ, myĹlÄ, piszÄ â serwis Goldenrose
czy ktoś wie jak fabrycznie jest ustawiony V-tec w D16Z6 ? tzn przy jakich obrotach sie załącza? i co sadzicie o wynalazkach niby z USA tzw V-tec kontroler takich jak tuhttp://www.allegro.pl/ite...eca_z_usa_.html
Ma VTEC`a
EDIT: przy 5400rpm sie zalacza chyba, tylko ze jest praktycznie nieslyszalny i nieodczuwalny.
no jak nie ma? z tym że z jednym wałkiem, ale ma na 100%
D16Z6
* VTEC
* Found in:
o 1992-1995 Honda Civic EX/Si, Del Sol Si,
+ Displacement : 1590 cm3
+ Bore and Stroke : 75 mm X 90 mm
+ Compression : 9.4:1
+ Power : 125 hp @ 6600 rpm & 106 ft·lbf @ 5200 rpm
+ VTEC Switchover 4800 rpm
+ Valvetrain : SOHC VTEC
+ Fuel Control : OBD-1 MPFI
Pogrzebałbyś na forum byś znalazł
to jest mój D16Z6 i jesli ktos twierdzi że nie ma V-teca to gratuluje
rozumiem kaktus że V-tec załacza sie od 4800 obr/min
Nie unoś sie tak
a twoje auto nie ma v-teca tylko vtec
No tak można wywnioskować z tego co wkleiłem ... o ile to prawdziwe.
jezu, sory, powalilo mi sie z D16Z5
o moj boze ale wtopa
a co to V-TEC ?
No i bez jaj panowie, Z6 ma VTECa A czy nieodczuwalny ? Niesądze, musi być go czuć
Power : 125 hp @ 6600 rpm & 106 ft·lbf @ 5200 rpm
+ VTEC Switchover 4800 rpm
Kaktus co oznacza ten zapis?
no a co z tym vtec kontrolerem, ma to ktoś? działa to to? czy kit
To że VTEC załącza sie od 4800rpm.
O ile sie nie myle to agresywniejsze krzywki od ssania są, wydech bez zmian ? Dlatego nie słychać aż tak bardzo.
ze masz 125 koni przy 6600 rpm
no i pewnie dlatego go nie slychac bo to jednostopniowy vtec jezeli jest tak jak piszesz.
4800 wiem bo miałem
musisz sie wsłuchac zeby usłyszec, u mnie po zmianie dolotu jak najbardziej było słychac, tylko tak jak mówie ze trzeba byc na to wyczulonym, no ale to nie to co w B
a twoje auto nie ma v-teca tylko vtec jak juz kogos poprawiac to pisac pozadanie - VTEC, nie ma innej nazwy i zapisu.
Zle zacytowales, ale spoko nie wiem jak to sie stalo
[quote="rudzinski"]
[quote="SolarSurfer"]
Ja gdzieś czytałem że komputer sterujący VTEC-iem nie załącza go za każdym razem przy tych samych obrotach tylko jest to uzależnione między innymi od temperatury silnika i chyba prędkości samochodu ale głowy sobie uciąć nie dam
A co do taj aukcji według mnie to może działać ale nie daje żadnych pozytywnych efektów bo
po pierwsze po załączeniu VTEC-a silnik wcale nie dostaje więcej mocy
po drugie na niskich obrotach dłużej otwarte zawory mogły by tylko pogorszyć osiągi
po trzecie na wysokich obrotach przy dużej prędkości wyłączenie VTEC-a mogło by spowodować niecałkowite opróżnianie cylindra co w efekcie mogło by się skończyć spadkiem mocy i wtedy musiał byś bardziej gnieść silnik no i wiadomo zjarał by więcej paliwa
to jest moje skromne zdanie nie poparte żadnymi testami jeśli ktoś się nie zgadza do jego sprawa
ja za te 4 stówy wolał bym zatankować 100l Vervy i jeszcze by zostało na choinki zapachowe
ogolnie to wiadomo ... VTEC jest od picu - zeby straszyc bmki
... a co do zalaczania VTECa to ... komp ma scisle okreslone kiedy go ma wlaczyc
po pierwsze po załączeniu VTEC-a silnik wcale nie dostaje więcej mocy
jestem innego zdania, wzrost mocy przy pewnej wysokości obrotowej jest zdecydowanie odczuwalny. W moim przypadku jest to od 4500 obr/min. Nie mniej, nie więcej i bez względu na temperaturę silnika.
Oczywiscie ze "dostaje" dlatego, ze zaczyna pracowac bardziej agresywna krzywka.
Tutaj masz 3 animacje jak to dokladnie dziala:
http://www.youtube.com/wa...feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=AcT_ZyY3F0k
http://www.youtube.com/wa...zW8ECb5xWk&NR=1
szczerze mowiac nie pamietam juz jak to jest w serii... zalacze sie VTEC jesli pedal gazu nie przekracza 75%?
w sumie rudzinski cos w tym moze byc ... np. 3stage VTEC wlacza 16V dopiero od 2,5k obr ale delikatnie przyspieszajac mozna to przeciagnac na ponad 3k obrotow ...
Ja gdzieś czytałem że komputer sterujący VTEC-iem nie załącza go za każdym razem przy tych samych obrotach tylko jest to uzależnione między innymi od temperatury silnika i chyba prędkości samochodu ale głowy sobie uciąć nie dam
Racja, załącza go przy nagrzanym silniku i gdy prędkość wynosi więcej niż 20km/h
po pierwsze po załączeniu VTEC-a silnik wcale nie dostaje więcej mocy
Bzdura no2, jak moze nie dostac kopa przełączając sie na agresywniejsze krzywki, czas otwarcia zaworów sie wydłuża, lepsze napełnianie cylindrów = more power. Po to jest VTEC, seria walek nie daje rady to wskakuje drugi i ciągniesz dalej.(nie doslownie drugi,krzywki oczywiscie na jednym walku siedza wszystkie...)
po drugie na niskich obrotach dłużej otwarte zawory mogły by tylko pogorszyć osiągi
Dlatego VTEC załącza sie od 4800obr...gdy seryjne krzywki nie dają już rady i przełącza sie na bardziej efektywne....
po trzecie na wysokich obrotach przy dużej prędkości wyłączenie VTEC-a mogło by spowodować niecałkowite opróżnianie cylindra co w efekcie mogło by się skończyć spadkiem mocy i wtedy musiał byś bardziej gnieść silnik no i wiadomo zjarał by więcej paliwa
ale o so chozi?
to jest moje skromne zdanie nie poparte żadnymi testami jeśli ktoś się nie zgadza do jego sprawa
I słusznie !
To nie jest złośliwy post i napewno nie ofensywny.
za moment wlaczenia vteca rowniez odpowiada temperatura oleju co za tym idzie jego gęstość
za moment wlaczenia vteca rowniez odpowiada temperatura oleju co za tym idzie jego gęstość
true
tylko b16a1 w b16a2 wlacza sie normalnie
Bzdura no2, jak moze nie dostac kopa przełączając sie na agresywniejsze krzywki
no ok dostaje kopa, ale cały czas się rozchodzi o tą aukcje na allegro a ja miałem na myśli to że jeżeli VTEC będzie się załączał wcześniej to nie dostaniemy więcej koni
A to prawda
Powiem szczerze ze dopiero teraz kliknalem na tamta aukcje zobaczyc co i jak.
...i wszystko się wyjasniło,VTEC się załącza,a gadzetów Allegro jest coraz więcej
zmieniłem nazwę tematu bo aż żal patrzeć
Zobaczcie to : http://www.youtube.com/wa...feature=related
najpierw obrotomierz (bo o tym rozmawiamy), przy kolejnym obejrzeniu prędkość
no wiesz jak to sie kreci do 9tys to pewnie jakies wałeczki, sprezynki itp itd wiec poprostu zapier...
no tak ale to jest b18tka i to "lekko" dogrzebana
Zobaczcie to : http://www.youtube.com/wa...feature=related
I moj post z poprzedniej strony, link nr 3.
ile stron/wersji filmow tyle opisow. spotkalem sie z takim ze to b18 na JUN'ie ale ile w tym prawdy? do czasu az wysliedzisz autora filmiku i wyciagniesz od niego setup ciezko bedzie dowiedziec sie prawdy jesli chcesz szukac to jest to biale EG z Hiszpanii.
...ale cos jest w tym filmiku bo nawet moj ojciec ma go na laptopie
no tak ale to jest b18tka i to "lekko" dogrzebana
Ładnie mi lekko
ciekawe jaki ma wpływ na trwałość silnika brak odcięcia paliwa przy takich obrotach
Przy dobrze zrobionym dole i górze, szczególnie w serii B myślę że ma sie dobrze Ścigacze mają prędkość obrotową powyżej 11k obrotów i zyja
ciekawe jaki ma wpływ na trwałość silnika brak odcięcia paliwa przy takich obrotach to nie jest tak ze on nie ma odciecia bo ono jest tylko odpowiednio przesuniete do gory
no tak ale to jest b18tka i to "lekko" dogrzebana
a skąd wiesz ze to nie h22? czy to nie jest czasem prelude..?
Przy dobrze zrobionym dole i górze, szczególnie w serii B myślę że ma sie dobrze Ścigacze mają prędkość obrotową powyżej 11k obrotów i zyja
Yamaha R6 ma odcięcie przy 17k obr.
rudzinski napisał/a:
no tak ale to jest b18tka i to "lekko" dogrzebana
a skąd wiesz ze to nie h22? czy to nie jest czasem prelude..? biale EG z hiszpanii mialem fotki tego auta
...oglądałem filmik(jak go znajde to wstawie link) gdzie hania kręcił się do 11tys.
Szooook!
edit:
tu jeden: http://www.youtube.com/watch?v=0_CmhEL49mY
,a tu drugi http://www.youtube.com/watch?v=dB8xnMZFsNQ
a co powiesz na to
http://pl.youtube.com/watch?v=mv42vKGJl64
a co powiesz na to
http://pl.youtube.com/watch?v=mv42vKGJl64
No ladnie idzie wskazowka
ten ITR co niby kreci 11rpm to moim zdaniem odczyt z obrotomierza a nie z ECU.
u mnie wyglada jakby silnik krecil sie do 9,5 a faktycznie jest 8800