d15b7 --> d15b7+vtec bonus ;)

site
Internet to potęga « Obserwuję, myślę, piszę – serwis Goldenrose
tak jak w temacie. chciałem sie dowiedziec czy duzo jest zabawy przy zalozeniu vteca do d15b7, co to da, i ewentualnie jakie sa koszta? slyszalem ze mozna uzyskac osiagi podobne do d16z6/y8. czy to prawda? wszelkie opinie mile widziane. myslalem ostatnio troche nad tym i ciekawi mnie jak to by bylo w praktyce...


glowica z z6, komp z z6 + jakis remap najprawdopodobniej lub komp z d15z2 i powinno chodzic bez problemu, rozrz±d, olej, uszczelka glowicy, + szereg roznych pierdol o ktorych ciezko az sie pisze typu weze plynu chł. bo maja inna dlugo¶ć itd. ,obd s± te same takze elektryka banalna do ogarnięcia, koszt zabawy porownywalny jak nie wiekszy niz przelozenie samego golego motoru d16z6 z kolektorem ssacym i komputrem co daloby zdecydowanie lepszy efekt z racji wiekszej pojemnosci.Pamietaj że przyspieszasz momentem a nie moca ( i tu pewnie urodzi sie dyskusja ) Pozdro
"lub komp z d15z2"

lub komp z d15z1 - sorka moj bł±d
Pozdrawiam
a ja znalazlem cos takiego:

Lista czę¶ci:

Wymagane:
- D16Z6 głowica (ł±cznie z aparatem zapłonowym, pokryw± zaworów, ¶wiecami/przewodami WN, wi±zka VTEC, itp.)
- uszczelka głowicy D16Z6 albo D16Y8
- P28 ECU
- pasek rozrz±du D16Z6
- przewody do zaworu ci¶nienia oleju VTEC
- uszczelki pod kolektor dolotowy i wydechowy

Opcjonalne:
- kolektor ss±cy D16Z6
- kolektor wydechowy D16Z6
*Je¶li usuniesz swoje kolektory upewnij się, że masz nowe uszczelki

Zalecane:
- pompa wody
- ¶wiece (np. z D16Y8)
- przewody WN
- uszczelka pokrywy zaworów
- kopułka i rozdzielacz

A czy bez wymiany pompy wody i z zalozeniem kolektora wydechowego 4-2-1 da rade to zrobic zeby dzialalo bez problemow. wiem ze sie uparlem, ale ja chce miec 1.5 vtec na razie. a pozniej moze cale d16

no i pytanie kolejne: czy d16z6 bedzie dzialalo ze skrzynia z mojego d15? no bo jak bym juz mial kupic ten silnik to pewnie bez skrzyni byloby taniej. a co z półosiami? moga zostac te ktore mam?




no i pytanie kolejne: czy d16z6 bedzie dzialalo ze skrzynia z mojego d15? no bo jak bym juz mial kupic ten silnik to pewnie bez skrzyni byloby taniej. a co z półosiami? moga zostac te ktore mam?
bedzie pasowalo, poloski tez.

Podobno 1,5 z czapka od z6 moze wypluc wieksza moc niz zwykle d16z6 ale nie wiem ile w tym prawdy...

niz zwykle d16z6

ale pewnie d16 w serii a d15vtec pomodzone i dobrze zestrojone
Tez cos takiego slyszalem, ale jeszcze z praktyki wiem ze takie minime na seryjnej skrzyni d15 jezdzi dziadowo - tzn czuc ze ma potencjal i skrzynia go ogranicza
widziałem wykres czerwonego civica V gen wła¶nie z mini me i było ponad 140KM albo 138KM cos koło tego z tego co pamiętam to na passwordjdm.pl
spoto o "mini-me" jest na Civicklub.pl

na seryjnej skrzyni d15 jezdzi dziadowo roznica FD i 1, 2, 3 biegu robi swoje

było ponad 140KM albo 138KM cos koło tego no jest pare sztuk (140kM)tylko dziwnym trafem dosyć cienkie czasy toto kręciło na 1/4, niestety mało momętu i wykres ( moc momęt) słabo wygl±da.

a cała operacja wychodzi nie tanio i moim zdaniem sie nie opłaca.
bo koszt końcowy będzie równy np ESI w dobrym stanie a jazda be gorsza.
No tak tyle że napisem na bloku d15 zostajemy w mini
co do "wiazki VTEC" to A4 i D6 zwierasz przy kompie i prowadzisz juz jednym przewodem do Solenoida czyli tego zaworka i wszystko gra.

uszczelka kolektora ss±cego - faktycznie bez tego bedziesz mial problemy z wolnymi obrotami (falowanie)

aparat zaplonowy - kup zepsuty bo potrzebana jest tylko obudowa, bebechy z d15b7 wkladasz bo s± identyczne (w zasadzie tylko cewke i moduł bo czujniki halla raczej sie nie psuja)

reszta uszczelek tez by sie przydala jak chcesz miec na tip top a kable WN jak masz sprawne z d15 to nie widze sensu zakladania nowych

Rozrz±d to wiadomo ale wymiana pompy wody chyba nie jest konieczna

w sumie wymienić na nowe mozna jeszcze wiele elementow tylko według mnie to troche... przerost formy nad tresci±

Pozdrawiam
Beus poruszyles jedna ciekawe kwestie jak dla mnie - czujniki Halla da sie przelozyc?

na bloku d15 zostajemy w mini

zgadza się i to jedyny argument, ktory przemawialby za pozostaniem przy d15 choc wiele amatorskich imprez i tak ma klasy do 1600

wez pod uwage spalanie- paradoxalnie d16 bedzie palil mniej
co do przekladki samych czujników jestem pewien na 90% ze tak (sprawdze w wolnej chwili ) tylko zastanawiam sie czy w aparacie z d15 sa w tym samym miejscu co w d16 bo jesli nie to wraz z czujnikami trzeba by przelożyc caly wałeczek aparatu

tak sobie kminie ze skoro sa 3 czujniki to logiczne w sumie ze musza byc ustawione co 120stopni bo gdyby nie to jak policzylyby predkosc obrotowa no chyba ze byloby jakies urzadzenie z jakims fikusnym algorytmem ktore liczyloby obroty uwzgledniajac nierowne rozmieszczenie czujnikow takze pewnie siedza w tych samych miejscach takze problem walka bylby rozwiazany.Sprawdze w domu czy te czujniki da sie wymienic joł
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • reszka.htw.pl
  • All right reserved.
    © Internet to potÄ™ga ÂŤ ObserwujÄ™, myĹ›lÄ™, piszÄ™ – serwis Goldenrose