Co¶ piszczy przy silniku?

site
Internet to potęga « Obserwuję, myślę, piszę – serwis Goldenrose
Jaki¶ miesi±c temu wymieniałem pasek i napinacz w mojej Hani,
po wymianie stała jakie¶ 3 tygodnie odpalana tylko raz na weekend,
jak w koncu j± dopadłem okazało się że po odpaleniu na postoju i podczas jazdy czasami
słychać narastaj±cy pisk jak by kto¶ wiercił tęmpym wiertłem w metalu.
Pisk ustaje po wci¶nięciu na chwilę sprzęgła lub dodaniu gazu.
W dodatku skrzynia biegów zaczeła ciężko działać.
Kto¶ się spotkał z takim czym¶?? jak temu zaradzić.

Acha odkręcałem korek od dolewania oleju i tym kanalikiem ok fi10mm nie tryskał olej,
nie jestem pewien czy tak ma być.


moze to nie ma nic wspolnego z wymiana paska,gdyby nie to,ze piszesz ze po wcisnieciu sprzegla ustaje ten pisk to myslalbym,ze moze slychac pompe wody(zdaza sie to przy zbyt napietym pasku) Obsluchaj silnik i sprawdz skad dochadza owe tajemnicze piski
posłuchaj czy to nie od alternatora:) jak jest cieply tez Ci piszczy? mi wlasnei tez piska ale tylko jak jest zimny.. jak sie nagrzeje pochodzi troche.. juz nic nie piska. ew . juz Ci sprzegło / lozysko powoli pada..(przypuszczam)
pisk dochodzi od strony paska, raczej taki metaliczny,
może rzeczywi¶cie pasek za bardzo naci±gnięty, pompa wody nie była wymieniana.
Pasek wymieniałem przy okazji wymiany wła¶nie alternatora!
Niby alternator wyci±gnięty z hondy na chodzie.

Pasek na pewno bardziej naci±gnięty niż wcze¶niej, poluzować czy kapkę oleju na alternator?
Czy to groĽnę??


zdejmij pasek z alternatora i odpal na chwile i posluchaj czy jeszcze cos piszczy jak piszczy to na 90% pompa wody
A jak pompa wody to poluzować pasek rozrz±du? czy sam się rozci±gnie?
Pompa ma 120ty¶ i nic z niej nie leci, płynu też nie ubywa.

Co do tego kanalika to przy wł±czonym silniku powinny tryskać olejem??
To te rozstawione po k±tach głowicy pod pokryw± zaworów, jeden jest zaraz pod korkiem oleju silnik D14Z2.
Piszcza paski od wspomagania i od alternatora gdy sa za slabo naciagniete. Teoretycznie moga tez piszczec rolki, po ktorych owe paski sie poruszaja.
Sprawdziłem poziom oleju w skrzyni i brakowało 0,5l oleju, sporo co¶.
Przesmarowałem lewarki pod spodem auta i teraz skrzynia działa lekko.
Paski s± mocno naci±gnięte a ten dzwięk jest raczej metaliczny,
po odpaleniu szumi aż w kocu przechodzi w cienki pisk,
kapnołem olejem na łożyska napinacze pasków od klimy oraz na sam alternator, pompę od wspomagania i od klimy, problem na razie ust±pił oby to było to!

Co do tego kanalika pod korkiem oleju w pokrywie zaworów to kto¶ wie czy powinien z niego lecieć olej?
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • reszka.htw.pl
  • All right reserved.
    © Internet to potÄ™ga ÂŤ ObserwujÄ™, myĹ›lÄ™, piszÄ™ – serwis Goldenrose