Internet to potÄga ÂŤ ObserwujÄ, myĹlÄ, piszÄ â serwis Goldenrose
Ktory z silnikow z Civica 91-95 w wersji sedan byl by najlepszy i bezproblemowy pod turboWidze że podłapałes bakcyla
Dobre pytanie
jedyny słuszny -> B16A2. a dlaczego akurat sedan
jedyny słuszny -> B16A2. a dlaczego akurat sedan
Zycie wkracza w kolejny etap i przydadza sie dzwi z tylu i bagaznik
Zreszta, bardzo mi sie podoba ta wersja w kolorze czarnym
Pewnie widziales tego civa co mial wydech z boku
Ile z vteca z turbo mozna bezpiecznie wyciagnac na sofcie, a ile na zakuciu zeby mozna bylo na zakupy na codzien takim jezdzic i miec pewnosc ze z wczasow sie wroci, a nie ze cos sie rozleci po drodze
Pytanko, czy na sofcie zejde z masa 1tony ponizej 14stki
zglebiony czarny sedan na ladnych felgach i fabryczna lotka na klapie... mmmm zajebisty Mi sie taki marzyl ale po paru miesiacach poszukiwan zwatpilem i mam swojego tygrysa
ARTX: B16A2 to v-tec 125km tak ?
Pewnie widziales tego civa co mial wydech z boku
Ile z vteca z turbo mozna bezpiecznie wyciagnac na sofcie, a ile na zakuciu zeby mozna bylo na zakupy na codzien takim jezdzic i miec pewnosc ze z wczasow sie wroci, a nie ze cos sie rozleci po drodze
Pytanko, czy na sofcie zejde z masa 1tony ponizej 14stki
tak widzialem ale szczerze to dla mnie kupa była
na pozostałe pytania powinien odpowiedziec Bartosz bo on bedzie wiedział najlepiej.
no to takiego silnika nie szkoda uturbiac ? Z turbina tak juz ladnie by sie nie krecil podejzewam
Ktory z silnikow z Civica 91-95 w wersji sedan byl by najlepszy i bezproblemowy pod turbo
nie wiem czy wystepował ten silnik w 4D ale w 3D chyba w pierwszym roku produkcji tak.
Silnik D16A9 chyba takie ma oznaczenie. Wkażdym razie chodzi mi o 130KM w ten który był w CRXie.
Wdług mnie to jest jedyny słuszny wybór ale nie wiem czy był w sedanie i jak łatwo go znaleść jesli był
w sedanie nie bylo, tylko pierwsze miesiace produkcji 3D (92r)
w sedanie nie bylo, tylko pierwsze miesiace produkcji 3D (92r)
wiec dupa, chyba ze swapowac na taki silnik.
powiem co ja tak pi razy drzwi wiem na ten temat
Z tego co liczylem na markowych gratach w N/A za 10tys dojdzie mi w granicach 40km.
Czy za ta sama sume doloze soft (turbo markowe itp)
Czy istnieje siakies madre urzadzenie ze np. do sklepu sobie jade na min doladowaniu, a na swiatlach wciskam guzik i automatycznie mi sie podnosi cisnienie wraz z mapa do tego zrobiona
Moze slyszeliscie ile mozna pompowac u mnie
Czy z mojego czasu 14.70 jest duza przepasc do 14.00 Ile musial bym miec kucy na ten czas, czy by starczylo ze 180 zrobie na 220
Czy za ta sama sume doloze soft (turbo markowe itp):?:
co rozumiesz pod słowem "markowe"?? bo jelsi móisz o wszysttkim z napisem HKS Greedy itp to napewno nie.
Z tego co liczylem na markowych gratach w N/A za 10tys dojdzie mi w granicach 40km
ojjjj coś źle policzyles Ja wydałem prawie 8k a doszło mi 8KM
oczywiscie miałem wszystko w najlepszych cenach po promocji Sknerus mi sciagnal graty z USA i nikt na tym po drodze nawet grosza nie zarobił.
U mnie to tak by wygladalo
Walki Skunk2 Stage II pro - 800$ ok 15km
kolektor dolotowy EuroR - 300$ 7-10km
Kolka do regulacji AEM - 150$ sie pokreci to sie zobaczy
Sprezyki i talerzyki dual supertech - ok 300$
Kolektor DC JDM - 450$ ok 10km z wydechem
wydech 2.5" - 1500pln
Strojenie KUKI - ...pln min 10km
Zestaw sprzeglo + lekki zamach Fidanza - ok 270$ LUB to samo exedy ok. 370$
Wiadomo ze tego sie nie sumuje, ale 40km by doszlo
I co o tym myslisz
...i bzyknał Cię CRX hehe :cool2:
...i bzyknał Cię CRX hehe :cool2:
To co napisalem to konfiguracja jaka mozna zrobic w prelce i po tym zabiegu to ja bym rexy bzykal
I wystarczy ze zdejme jedne moje krowiaste dzwi w ktorych są jakies prety przed udezeniem bocznym i od razu ma 200 kilo do przodu
Wiesz co, a po kij zdejmowac to z drzwi, skoro mozna po prostu na szrocie kupic 2x drzwi, wymodzic je, zamiast blachy plastik, pomalowac na nówke i wymieniać na nie na zlot? Tak mozna robic ze wszystkimi elementami, poza główn ramą nadwozia
U mnie to tak by wygladalo
Walki Skunk2 Stage II pro - 800$ ok 15km
kolektor dolotowy EuroR - 300$ 7-10km
Kolka do regulacji AEM - 150$ sie pokreci to sie zobaczy
Sprezyki i talerzyki dual supertech - ok 300$
Kolektor DC JDM - 450$ ok 10km z wydechem
wydech 2.5" - 1500pln
Strojenie KUKI - ...pln min 10km
Zestaw sprzeglo + lekki zamach Fidanza - ok 270$ LUB to samo exedy ok. 370$
Wiadomo ze tego sie nie sumuje, ale 40km by doszlo
I co o tym myslisz
mysle, ze moze tyle by doszło tylko to napewno nie bedzie 10k
ja mam u siebie takie graty i 8KM i 6Nm wiecej z tym, ze np. kolektor mam za luzny.. potrzeba wałkow.
moj zestaw:
kolektor DC JDM 4-1
taśma do owijania kolektora ThermoTec
wydech el-tec 2'25
sprzegło ACT
koło zamach. ACT
LSD + FD 4.785 - skrzynia taka jak w Integrze R
do tego trzeba doliczyc transport z USA.
btw. mialem robic jeszcze w tym sezonie ale juz poczekam i przez zime bezie przygotowana typoowa Agrupa wiec bedzie jazda
jak widac to tylko kolektor z wydechem powinny dac moc bo reszta jest do przeniesienia napedu tak sie wydaje ale wszystko kosztuje. ten setup zrobilem na wiosne wiec stage 2 tez bedzie na wiosne.
Wiesz co, a po kij zdejmowac to z drzwi, skoro mozna po prostu na szrocie kupic 2x drzwi, wymodzic je, zamiast blachy plastik, pomalowac na nówke i wymieniać na nie na zlot? Tak mozna robic ze wszystkimi elementami, poza główn ramą nadwozia
Z tymi dzwiami to taki maly zart
Tak na marginesie to jak chcialem zrobic regulacje dzwi to trzeba bylo sciagac blotnik
Ale ja nie zartuje - wyobraz sobie miec zestaw elementów nadwozia do wymiany pod 1/4 Zamiast szyby plexa, zamiast blachy plastik, zamiast maski plastik lub laminat, tak samo klapa bagaznika.
Zamiast zwyklego zderzaka ze zbrojeniem - mniejszy plastik/laminat - tak samo tył.
Zamiast zwyklych felg i opon (bardzo ciezki to zestaw), małe stalowki, a w baku tylko tyle ile potrzeba. Akumulator do bagaznika.
Wsio zrobione na zasadzie plug & play No i co... 300 kilo szlag trafi?
Wnetrze oczywiscie puste.
bez przesady loopack...
na małych stalowkach to by z miejsca nie ruszył, zderzaki to samo.. nie ma sensu sie w to bawic a drzwi mozna wymienic na cwiartke bow aza w cholere - wiem bo sam mam zapasowe drzwi i klape brakuje mi tylko maski.
Za same dzwi mial bym niezle wagowo do przodu, w prelce one waza w cholere
kazde drzwi waza w cholere.. im nowsze auto tym ciezsze.. bo wieksze bezpieczenstwo. Moje drzwi tez sa duzo ciezsze niz w cifie 92-95r
Rafcio jesteś kompletnie zboczony ! tyle kasy włożysz i dupa. lepiej szukaj civika z h22 i pozamiatasz jak chcesz no i koszty gotowca tez mniejsze.
Rafcio jesteś kompletnie zboczony ! tyle kasy włożysz i dupa. lepiej szukaj civika z h22 i pozamiatasz jak chcesz no i koszty gotowca tez mniejsze.
Nie wiem czy mniejsze bo ostatnio byl taki za 33k do sprzedania.
Ale ja nie zartuje - wyobraz sobie miec zestaw elementów nadwozia do wymiany pod 1/4 Zamiast szyby plexa, zamiast blachy plastik, zamiast maski plastik lub laminat, tak samo klapa bagaznika.
Zamiast zwyklego zderzaka ze zbrojeniem - mniejszy plastik/laminat - tak samo tył.
Zamiast zwyklych felg i opon (bardzo ciezki to zestaw), małe stalowki, a w baku tylko tyle ile potrzeba. Akumulator do bagaznika.
Wsio zrobione na zasadzie plug & play No i co... 300 kilo szlag trafi?
Wnetrze oczywiscie puste.
tydzien uropu na przygotowanie auta na 1/4 ale co tam
Nie tydzień, więcej! To jest kawał czasu aby wymodzic takie mody odchudzeniowe, ale wtedy jak chcesz startowac to w ciagu kilku godzin masz gotową maszynę, bo PLUG & PLAY , zaczepy srubki itp odkrecasz, wyciagasz ciezkie graty, wkladasz lekkie, skrecasz i pozamiatane! Wystarczy sobie dobrze zorganizowac mocowania, spinki i zaczepy.
WAGA! To jedna z najwazniejszych cech pojazdu pod wyscigi (wszelkie), a nie tylko moc i moc
Aha - kolka male mozna miec i nei trzeba zamiatac w miejscu, wystarczy sie nauczyc startowac, bo mniejsze zbieraja sie szybciej, od mielenia to jest zabawa w drift
Nie wiem czy mniejsze bo ostatnio byl taki za 33k do sprzedania.
auto Kosiniaka ale Krzysiu wystawił tylko aby sprawdzic czy beda chetni
Nie tydzień, więcej! To jest kawał czasu aby wymodzic takie mody odchudzeniowe, ale wtedy jak chcesz startowac to w ciagu kilku godzin masz gotową maszynę, bo PLUG & PLAY , zaczepy srubki itp odkrecasz, wyciagasz ciezkie graty, wkladasz lekkie, skrecasz i pozamiatane! Wystarczy sobie dobrze zorganizowac mocowania, spinki i zaczepy.
WAGA! To jedna z najwazniejszych cech pojazdu pod wyscigi (wszelkie), a nie tylko moc i moc
Aha - kolka male mozna miec i nei trzeba zamiatac w miejscu, wystarczy sie nauczyc startowac, bo mniejsze zbieraja sie szybciej, od mielenia to jest zabawa w drift
Plan jest do zrobienia. Tylko trzeba miec garaz i zamilowanie do skladania po wyscigach, bo rozbiera sie fajnie
Oczywiscie wiem ze kola tez sa wazne, a te moje 17" walce sa baaardzo ciezkie. Pewnie przy samej zmianie opon bym poprawil czas. Najlepiej zalozyc stalowki 15" na Toyo R888 na ktorych mozna juz przyjechac
na n/a szkoda kasy ... wszystko co marko to drogie i NIGDY nie bedzie dawało rady turbinie ...
tylko turbo da prawdziwą frajde z objeżdzania wszelkich ulicznych wrx sti i evo ... w n/a raczej tego nie osiągniesz....a juz napewno nie w prelce
Napisałem raczej ,bo oczywiście CRX z K20 lub H22 by sobie po takich rajdówkach troszke zamiatał
zamiast pompowac kase w prelke to kupic jako drugie auto CRX z niemiec , uturbic i ganiac...
w pewnym momencie waga bedzie barierą do przeskoczenia w większym aucie...
te wszelkie rozważania tyczyły się auta do latania na 1/4... oraz do sprawnego poruszania sie po mieście do pracy
pozdr 1600T
. ja i maly smigamy na ~0,55-0,6 i jak narazie (odpukac!) nic sie nie stalo
az tyle dmuchacie
myslałem ze 0,4 pompujesz....
ulala
na n/a szkoda kasy ... wszystko co marko to drogie i NIGDY nie bedzie dawało rady turbinie ...
tylko turbo da prawdziwą frajde z objeżdzania wszelkich ulicznych wrx sti i evo ... w n/a raczej tego nie osiągniesz....a juz napewno nie w prelce
Napisałem raczej ,bo oczywiście CRX z K20 lub H22 by sobie po takich rajdówkach troszke zamiatał
zamiast pompowac kase w prelke to kupic jako drugie auto CRX z niemiec , uturbic i ganiac...
w pewnym momencie waga bedzie barierą do przeskoczenia w większym aucie...
te wszelkie rozważania tyczyły się auta do latania na 1/4... oraz do sprawnego poruszania sie po mieście do pracy
pozdr 1600T
Ale czy uturbienie nie bedzie bardziej awaryjne
w jednym i w drugim wypadku wysilasz jednostke wiec na awaryjnosc patrzysz inaczej. oczywiscie w pewnym moemncie przy bardzo mocnym turbo moga sie pojawic problemy z polosiami itp
w jednym i w drugim wypadku wysilasz jednostke wiec na awaryjnosc patrzysz inaczej. oczywiscie w pewnym moemncie przy bardzo mocnym turbo moga sie pojawic problemy z polosiami itp
Temat do rozwazenia poniewaz za prelke kupie rexa i go uturbie
Rafcio jak to turbo wsadzisz do siebie to nie ma bata na ciebie
Turbo I klasa, tylko sobie zaloze hak pod przyczepke
Czy moze wazyliscie solniczke
Ile ona wazy, lub ile jest ciezsza od rexa
Ile wazy wiecej elektryczny dach
Dach 80KG, solka Bartka wazyla z d16z6 niecale 1100KG...wiec miedzy nia a crxem jest okolo 200Kg roznicy...
a 200kg to 8 workow cementu wiec bardzo duzo
crx duzo lzejszy bo duzo starszy od del sol'a i nie "cabrio"
ten elektryczny dach to tak jak pisal Kamil dodatkowe 80kg, moje auto z D16 i na pustym baku wazylo 1045kg
del Sol nie ma z czego odchudzac i tu lezy problem.
Wlasnie dowiedzialem sie ciekawostki o H22A ktore posiada FRM
"FRM- Fibre Reinforced Matrix- to takie cudo, że w aluminium zatopione są włókna węglowe. Niebywale trwałe, mocne, lekkie i zajebiście zmniejsza tarcie. Jedynym zonkiem jest to, że nie dogaduje sie ze stopami aluminium, z których robione są kute tłoki. Chociaz daje się to obejść poprzez odpowiednie powleczenie tłoków specjalną warstwą- teraz Mahle, a wcześniej Jun "
Pewnie by fajnie u mnie sofcik dmuchal
Jak słysze herezję "zamień preludę na crxa" to mnie się serce kraje.
a) za CHINY bym tego nie zrobił
b) do preludy można wsadzić wszystko bo ma dużą komore silnika
- oczywiście nie silnik okrętowy
c) bez nadmiernego upychania wejdą: 2x turbina & większy intercooler
d) na 1/4 wystarczy konkretnie odchudzić
A aby walczyć crxem z crxami, tak samo trzeba wyciągać ciężary, ładować więcej mocy... w tę czy w tamtę trzeba modzić...
herezją bym tego nie nazwał...
i CRX ma duzy bagaznik kolego
Do mojego też się zmieścisz
myslisz sie loopack, preluda sie nie nadaje na 1/4 bo jest to ciezkie bydle nawet po kuracji odchudzajacej
CRX jest najlepszy bo najlzejszy
po co do preludy wsadzasc cos wiekszego?? chyba, ze 3,5 z Legenda
chyba, ze 3,5 z Legenda
Podobno nie jedzie ten silnik ktos juz kiedys chciał to zrobic
Nie myślę się Czegoś nie kumasz:
Mało który stockowy wóz nadaję się na 1/4. Zwykły crx 130hp tez sie nie nadaje, po prostu na 1/4 glownie startuja wózki po modach. Chyba że robimy sobie nie dłubane 1/4 - tylko po co;)
Zmodzić prele do wiekszej pojemnosci, 2x turbo, odchudzenie i masz rakiete. tak samo masz rakiete jak crxa tak wymodzisz, ale tu wsadzac duzy silnik - miejsca nie ma! Przerzeźba by była. Prelka ma więcej możliwości.
Patrz AUDI COMBI - ile ono tam mialo... 800hp?
Silnik jedzie jak się go przerobi
loopack chyba ty nie trybisz przenosni ze z gowna bata nie ukrecisz!
wsadz se te 2 turba do pralki odchudz ja i objedzie cie mniej zmodzony (ale również) - CRX, teraz kapujesz o co chodzi "zmien prelude na crxa" ?
mniejszy wydatek modów a wiekszy skutek.
Misiek Ty nie trybisz, wszystko rozchodzi sie o stosunek mocy do wagi i wagi do mocy.
waga
moc
przeniesienie napedu
przyczepnosc
opór
Poza tym crx mozeby i ladniej wystartował, ale wtedy taka prela go dogoni i zleje, bo się "wkręci".
da sie tobie coś uświadomić?
skoro piszesz o stosunku mocy do wagi to chyba jasne ze lepszy sex jest w crx niz w prelude, również opór...
loopack nie masz racji i usilnie starasz sie nam udownic cos co sie w zyciu nie sprawdza.
po pierwsze jakie dwa turbo???? stary nawet H22 to rzedowa 4-cylindrowka czyli na jendym kolektorze musialbys napedzac dwie turbiny... aut na 1/4 sie tak nie buduje. wkladasz jedno duze turbine o wysokim potecjale gdzie nie obchodzi Cie sam dol (gdzie ona slabo dmucha, popularny "lag") tylko to jak ona dmucha przy wysokich obrotach.
nie spotkalem sie z tym jeszcze ale mysle ze jedyne co tu mozna dogrzebac to zwiekszenie pojemnosci
idac dalej... waga...
prelka zawsze bedzie ciezsza od CRX'a i chocby skaly sraly nie przeskoczysz tego. zakladam oczywiscie takie same zmiany w jendym i drugim aucie czyli przykladowo cale poszycie kevlarowe itp.
stad tez ten crx bedzie w stanie uciec prelude i jak go ma dogonic skoro ona caly czas bedzie przeciez ciezsza?
chyba ze porownasz crx np 250KM z prelka ktora ma powiedzmy 300KM, chodzi mi o uchwycenie tego pkt kiedy wage mozesz "zniwelowac" moca na zasadzie ze crx mimo ze troche slabszy to na starcie odjezdza na chwile poczym mocniejsze auto dochodzi/wyprzdza go mimo ze jest ciezsze.
tak jak wyzej pisalem: jesli porownasz dwa auta, dajmy na to o mocy 450KM to szybszym bedzie ten lzejszy i tyle.
chyba ze chcemu uwzgledniac jeszcze mase w charakterze docisku przedniej osi (bo genaralnie rochodzi sie tu o Hondy) majacego na celu poprawienie trakcji ale tu juz granica jest bardzo cienka i na moj gust nie bierze sie jej pod uwage
No i sam napisałeś że się da: jeśli...
Chodzi właśnie o to "jeśli..." więc jeśli zrobi się prelkę, która pokona 1/4 szybciej od crxa - wygrała z crxem... poza tym, ja po prostu piszę że się "DA", a wy chcecie mi udowodnić że się nie da...
http://speed-zone.pl/opisy.php?opisy.2026
Cięższy może być mocniejszy i szybszy... bo się da jeśli...
oj caly czas nie rozumiesz co chcemy Ci przekazac.
marcina "SYNCRO" jesli juz chcesz wyszukac w internecie czym jeździ...
http://www.honda-crx.info...xy/promotoR_crx
choc opis juz czesciowo nieaktualny bo dotyczyl setupu na poziomie 500KM a to bylo w ubieglym sezonie
pamietam jakie niesamowite wrazenie zrobilo na mnie to auto kiedy zobaczylem je w gazecie... ahh a potem na filmie ktore pokazal syncro na 'zlocie' w ... za krakowem ...
http://www.honda-crx.info/tresc.php?adres=extremalne_crxy/promotoR_crx
choc opis juz czesciowo nieaktualny bo dotyczyl setupu na poziomie 500KM a to bylo w ubieglym sezonie
[...] Wreszcie rzeczowy post w temacie
ehhh szkoda palcow o klawiature.. loopack i tak nam bedzie probował udowodnic, ze jest inaczej i wkrecac swoje fazy
Moze z innej strony, majac tyle samo kasy na oba samochody wiadomo ze szybszego zrobimy rexa bo wyjciowo kosztuje taniej i jest duzo lzejszy. Ale z drugiej strony do prelki na sofcie (bo o tym chyba mowimy) wiecej sie dmuchnie.
Trzeba tez pomyslec o tym ze autkiem na 1/4 to sie jezdzi kilka razy w roku, a na codzien to raczej prelka jest fajniejsza i wygodniejsza.
Czytalem ze sa prelki na seryjnych gratach ktore sa tak zarabiscie wystrojone ze osiagaja 400km
to nie kwestia wystrojenia a kwestia wytrzymalosci silnika. strojeniem poprawiasz AFR i usuwasz spalanie stukowe (tak w duzym skrocie) przy danym doladowaniu
Na koniec prosty wniosek, jak masz kasę, zrobisz wszystko że nawet furgonetką wygrasz 1/4, wodór, rakieta i sru
Wogóle z wami to jest dziwne gadanie.
Prelą się nie da na 1/4...
FWD nie da się driftować...
a mi brakuje czasu i kasy by udowodnić, że polak potrafi
to nie kwestia wystrojenia a kwestia wytrzymalosci silnika. strojeniem poprawiasz AFR i usuwasz spalanie stukowe (tak w duzym skrocie) przy danym doladowaniu
nie do końca... jak źle wystroisz silnik to nawet na doładobaniu 0.1 zrobi boom
rozumiem dokładnie
btw. Rafcio nie wierze, ze Pralka na seryjnych gratach przy dobrym wystrojeniu ma 400KM
rozumiem dokładnie
btw. Rafcio nie wierze, ze Pralka na seryjnych gratach przy dobrym wystrojeniu ma 400KM
Ja tez nie wierze, ale tak czytalem. 250km na sofcie sie uzyska napewno.
Rafcio, piszesz o swoim silniczku?
Prelą się nie da na 1/4...
FWD nie da się driftować...
a mi brakuje czasu i kasy by udowodnić, że polak potrafi
wszystko sie da tylko pytam sie po co i tak kupa innych aut bedzie nadawala sie do tego lepiej i za mniejsza kase wlozona w przygotowanie
Rafcio, piszesz o swoim silniczku?
Tak
Zostajac przy rexe, i zalozmy ze bedziemy pakowac kute graty i wiecej pompowac zmniejszajac kompresje to czy w tedy ma sens szukac vteca czy wystarczy ta wersja 130km ktora jest tansza przy zakupie
Ile mniej wiecej wychodzi koszt zakucia silnika i na jakim doladowaniu mozna wtedy jezdzic na codzien i czy mozna liczyc na moc bezpieczna dla silnika w okolicach 300-350km
Jak w tedy z przeniesieniem napedu czyli skrzynie i caly naped
wiecie co??? wracam sobie z pracy obiadek,myju myju siadam do kompa i tak mi sie smiac chce jak czytam posty ze szok w odpowiedzi powiem tyylko tyle, ze jesli bylby sens budowy auta na 1/4 to by budowali na preludzie,ale nie buduja...Lopack pozatym silnik h22 napewno wazy wiecej niz ten crxowy, plus waga budy.. i juz jest strata na samym poczatku budowy.tak sie zapytam, Ty sie dajesz kiedys do czegos przekonac czy jak sie uprzesz to juz niezmienisz swojego zdania...jesli 10ciu mowi ze sie nie da(nie oplaca) to cos w tym jest...
Zostajac przy rexe, i zalozmy ze bedziemy pakowac kute graty i wiecej pompowac zmniejszajac kompresje to czy w tedy ma sens szukac vteca czy wystarczy ta wersja 130km ktora jest tansza przy zakupie
według mnie wystarczy w zupełności 130KM i zarazem jest łatwiejszy do wystrojenia.
Co do kosztów zakucia to ci nie pomoge tak jak i z wytrzymałościa skrzynia, tu trzeba zapytać Mambe i Bartka jak ich skrzynie znoszą Turbo (nie wiem cyz sie cyzmś różnią).
Co do jazdy na codzień to proste, dajesz 2 mapy jedna z małym dołądowaniem i niskim spalaniem, zakąłdajac że masz niska kompresje to silnik wzasadzie nie ma wiekszego obciażenia załużmy przy 0,5 bara a drugą dajesz maxymalną jaką sie da wyciągnąć na takim sofcie i masz killera w tedy kiedy tego potrzebujesz.
według mnie wystarczy w zupełności 130KM i zarazem jest łatwiejszy do wystrojenia.
Puma z wystrojeniem vteca nie ma najmniejszych problemow
druga sprawa to, ze do d16a9/d16z5 (130KM) nie ma chyba gotowych kutych korb czy tłokow, podobno ogolnie bardzo mało gratow jest do tego silnika, tylko home made - choc nie potwierdxam tego w 100% bo moge sie myslic, opinie zasłyszane..
jesli chodzi o turbo to oosbiscie namawiałbym na CRX + swap (B18C4, H22A) przedewszystkim juz na wstepie mamy wieksza pojemnosc
b18c4 to moim zdaniem doskonały pomysł
zakuc , dartony i jazda...
jak to by latało w CRXie... moze na wisne zobaczymy
zalozmy ze bedziemy pakowac kute graty i wiecej pompowac zmniejszajac kompresje to czy w tedy ma sens szukac vteca czy wystarczy ta wersja 130km ktora jest tansza przy zakupie
silnik z VTEC jest oplacalny z dwoch powodow. po pierwsze sam w/w system ktory powoduje dluzsze otwarcie zaworow a tym samym daje mozliwosc przyjecia wiekszej ilosci powietrza (znacznie lepiej reaguje na doladowanie niz D seria), druga sprawa to skrzynia biegow ktora jest bardzo wytrzymala. jak juz Artur nadmienil daje sobie swietnie rade przy mocach rzedu 500KM za przyklad znowu moze posluzyc samochod Syncro ktory do tej pory jezdzi na seryjnej skrzyni (pomijam LSD i sprzeglo)
trzecia sprawa jest budowa bloku silnika VTEC. jest on wykonany ze stopu (niestety nie pamietam juz tych nazw) ktory daje mu wyjatkowa wytrzymalosc, przyczym grubosc bloku o ile pamietam jest mniejsza niz w blokach non VTEC (masa). jesli nie myslisz o DARTON'ach to warto tez zwrocic na to uwage.
Sumujac, to samo przygotowanie silnika miesci sie w 10k. Do tego jeszcze cala instalacja turbo drugie tyle + nieprzewidziane wydatki na sprzeglo itp
Wychodzi drogo, tylko ze taki silnik przezyje blachy
Wiec szukajac rexa pod takie mody silnik nie musi byc w dobrym stanie bo i tak bedzie wszystko wymienione, byle buda nie byla zezarta
praktycznie potrzebujesz budy z zawiasem i hamulcami. reszte mozna zlozyc od zera.
mam tu kolega na osiedlu z ktorym od jakiegos czasu rozmawiamy o takim projekcie jednak wedlug mnie bez sponora ktory jest chetny wykladac kase na takie rzeczy ciezko sie ruszyc w tym temacie.
A ile mozna pompowac na sofcie max do wyscigow (ile koni wyjdzie) robiac dwie mapy
Co jest potrzebne zeby sobie pstrykiem przelaczac mapy
Jak wyglada spalanie na sofcie przy delikatnej mapie
o ktorym silniku teraz mowa?
o ktorym silniku teraz mowa?
Sorki, B16 na sofcie jak u Ciebie
tak jak wczesniej pisalem. mozna niby 0,7 bara ale to tak na Twoje ryzyko bo jak pisalem nie wiem co tam wymysla Twoje korbowody. moze im sie to zwyczajnie nie podobac i sie "puszcza"
przy tym cisnieniu da Ci to moc w okolicach 250KM i podobnie z Nm
co do pstryczka to nie wiem koszt tego bajeru to ok 250 zl (na tyle co sie orientuje)
co do spalania na delikatnej mapie to tez nie wiem bo to jest zwyczajnie kwestia doswiadczenia czegos takiego. u mnie tego nie bylo wiec nie wiem. na moj gust przy mapie w okolicach 190KM jest to ok 11l
dodam jeszcze taka uwage. u mnie przy wtryskach 450 i pompie walbro 255 spalanie na 100km to ok 12 l tyle ze ja nie jedze oszczednie. na dniach zamierzam sprawdzic ile wyjdzie jak bede jezdzil typowo ekonomicznie. mysle ze zmieszcze sie miedzy 10-11 l
To spalanie to po miescie
Ps. dzis jest spot Hondy Kielce
Ps. dzis jest spot Hondy Kielce
tak, wpadaj. tez bede po dłuuuugiej nieobecnosci
6 lbs to jakie doladowanie
Znalazlem takie gotowe kity do Hond. Warto cos takiego kupic czy kupowac i robic u nas.
http://www.turbochargers....4391f312e85b5ed
a dal wiekszej motywacji w działaniach przy turbo
załączam przejazd finałowy
CRX 1.6 turbo vs Calibra 2.5V6 bi-turbo
http://video.google.pl/vi...226480075591240
powodzenia w pracy i do zobaczenia na kresce na wiosne
Bardzo ładny filmik
Gratuluje poraz kolejny,
Do zobaczenia na wiosne
Wracając do głownego tematu... Rafcio, z takim osiągiem jak utrudnionym startem i mimo to 6,23 do setki, to nic tylko pracować nad prelą i czekać aż zlejesz jakiegoś crxa
To moze linke dam do niedzielnej zabawy z aparatem
Waga Prelki razem z kierowcą to 1340kg
http://www.yousendit.com/...64CACBC5C42C4DB
Rafcio, z takim osiągiem jak utrudnionym startem i mimo to 6,23 do setki, to nic tylko pracować nad prelą i czekać aż zlejesz jakiegoś crxa
Rafciu ma 6,23 do 100km/h
tez jestem w szoku
Fabrycznie 7,1 a tu z fimiku wynika 6,23
I dam rade jeszcze lepiej bo 2 za wczesnie wcisnalem i za wolno
Musialem aparat trzymac na zegary i jednoczesnie kierowac miedzy rowerzystami z grzybami
Zreszta byl dobry asfalt bo na jedynce poszedl lepiej niz na kopytku
Waga Prelki razem ze mna to 1340kg
Opony Toyo T1-S
Rafcio z pełnym szacunkiem ale nie kupuje tej bajki
musiałbys isc rowno ze mna a jak wiemy tak nie jest
Rafcio z pełnym szacunkiem ale nie kupuje tej bajki
musiałbys isc rowno ze mna a jak wiemy tak nie jest
Z nagrania tak wychodzi, a na kopytku rzeczywiscie byles z samego startu o dlugosc
Ale jak mowilem i widac to dobra byla przyczepnosc bo ladnie poszedl na jedynce.
Ja zmierzyłem to co wynika z filmu, wiem co jest potrzebne aby potwierdzic taki wynik - moja osoba na miejscu. Sam zamontuje sprzet nagrywający, Rafcio bedzie mial kilka prób, a z filmow okaze się jaki padl najmniejszy czas
Najlepiej jak by ciągnął do 120km/h
1340kg.... w 6,23 do 100, wy wiecie jak to poleci jak by wazylo 900kg? jakiegos Crxa mozna zlac
to chyba najszybciej osiagniemy ta wage wyciagajac silnik
Albo do rexa wsadzic silnik i go troche oklepac zeby przybral okraglosci prelki
no nie mow mi, ze zmierzyliscie czas do 100km/h za pomoca filmiku
no nie mow mi, ze zmierzyliscie czas do 100km/h za pomoca filmiku
Do setki to tak naprawde chyba nie ma czym zmierzyc, bo gtechy tez oszukuja (musi byc rowny asfalt zeby auto nie podskakiwalo bo bedzie przeklamanie) ale bylo by juz bardziej prawdopodobne niz z filmu. Tylko ze nie mam skad pozyczyc na 7s
Zreszta, jak lecialem z Waszką to do setki (jeszcze mial te lekkie felgi) byla ok. dlugosc, a on ma cos ponizej 6s. Dopiero pozniej mi "odlatuje" bo mam dluga trojke.
Zreszta nie po to sobie nagralem i wrzucilem zeby to dokladnie obliczac bo wiem ze sie nie da
Co wy znowu herezje piszecie?
Z filmow da się odczytac bardzo duzo i precyzyjnie.
Na obrobce obrazu znam sie b.dobrze i tu nie przepuszcze.
A taki pomiar 0-100 z filmu mierzy sie bardzo łatwo
Znajduje się klatkę, która poprzedza ruch wskazówki predkosciomierza do góry. Markuje tę klatkę.
Potem znajduję klatkę w której wskazówka jest na kwadraciku licznika 100. Tez markuję klatkę.
Wycina się film od pierwszej zmarkowanej do drugiej i widzimy ile trwa wyciety fragment.
WG filmu 6,23 od 0 do 100. Rafcio powinien jeszcze sprawdzic roznice przeklamania pomiedzy seryjną srednicą opony pod która jest skalibrowany szybkosciomierz, a tą srednicą opony na której uzyskał wynik, obliczyc roznice i zastosować ją do 6,23. Zaleznie od tego jaką ma gumę, może ten wynik zwiększyć lub zmniejszyć
Można łatwiej Gtechem, ale jak nie ma, są inne metody jak w/w.
W sumie to chetnie bym sprawdził jeden przejazd, ktory jest filmowany i monitorowany Gtechem. Wyciagnalbym z klipu wynik pomnozyl przez roznice gumy i porownal z wynikiem z Gtecha.
Bylbym zapomniał się podzielić - takie mierzenie kamerką jest bardzo oplacalne podczas modzenia.
Efekt kazdej modyfikacji mozna sprawdzac pod warunkiem ze zewnetrzna srednica kola/gumy nie zmienia się. Uzyskujemy wtedy wiarygodne roznice.
Klipy mozna porownywac i z nagran widzimy ze:
- ta zmiana pozwolila szybciej sie wkrecic na obroty
- ta zmiana skrocila czas do 100
- ta zmiana skopala nam czas do 100
itd... itp...
Nie trzeba jezdzic co krok na hamownie. Albo kupowac roznego sprzetu i pchac w komputer (co bylo by chyba najlepsze, ale tanie nie jest).
Wg mnie, Gtech jest zbyt niestabilny/nieprecyzyjny, wynika tak z roznych opisów osob ktore korzystały. Wystarczylo ze robili kilka identycznych przejazdow i wyniki sie nie pokrywaly.
U mnie oryginalny rozmiar to 195/60R15 srednica kola 615mm
Ja mam 215/40/17 srednica kola 603.8mm
Roznica w predkosci wynosi -1.85% (minus)
Roznica w w srednicy kola -11.2
Przy 100km/h mam w tej chwili 98.15km/h
To ile teraz wyjdzie
roznica predkosci w granicy 2%, czyli o 2% gorszy wynik. do czasu 6,23 + 2% z 6,23 i powinno być dobrze. 6,35
Zreszta, jak lecialem z Waszką to do setki (jeszcze mial te lekkie felgi) byla ok. dlugosc, a on ma cos ponizej 6s. Dopiero pozniej mi "odlatuje"
sorry ale waszka ma tak ponizej 6s jak Ty 6.23 poprostu to bujda i nikt w to nie wierzy Waszka idzie ze mna do 100km/h jednakowo a ja mam powyzej 6s a ta jedna długosc do 100km/h to wbrew pozorom sporo..
OK koncze tamat, mam inne poglady
Z filmu wynika jasno co i jak. Najlepiej po prostu potwierdzić wynik. Rafcio, jak bedziesz miał ochotę, to za jakieś 2 dni możemy się spotkać, wezme lekki sprzet nagrywający i oblatasz pocieche jak najlepiej do 100 lub 125 km/h.
Wtedy się potwierdzi lub zneguje wynik.
Aha, sam tez chcę sprawdzić do 100, bo prele czekają mody
moi drodzy zamykam ten temat bo sie robi juz mocno fantastyczny.
tematem bylo jaki silnik pod turbo i moim zdaniem odpowiedz na to pytanie juz padla.
jesli macie ochote zapraszam do otworzenia sobie tematu na temat ogolnych modyfikacji Hondy Prelude