ďťż

Piątek Pełen Kultury

site
Internet to potęga « Obserwuję, myślę, piszę – serwis Goldenrose
Rzeszowskie Stowarzyszenie Inicjatyw Artystycznych PEŁNA KULTURA ma zaszczyt zaprosić na pierwszy PIĄTEK PEŁEN KULTURY, 7 listopada 2008 roku.

Bilety – 10 zł – do nabycia na 30 minut przed rozpoczęciem imprezy

Miejsce – Teatr MASKA , Rzeszów, ul. Mickiewicza 13

W programie:

Godz.18.00 – MACONDO , rzeszowski teatr tańca

Choreografia : Marta Bury
Występują : Marzena Krywult, Joanna Jaworska, Marta Bury
Muzyka : zespół WADADA
Spektakl MACONDO przedstawia świat, w którym siły nadprzyrodzone, magiczne współistnieją z codziennością. Opętane tańcem kobiety, napędzane muzyką grających na bębnach mężczyzn, poddają się pierwotnym, dzikim instynktom, zanurzają się w zmysłowym świecie tajemnicy i magii.

Godz.19.00 – WYSTAWA FOTOGRAFII

OSIEM KOBIET – Joanna Ostrowska
RZEKA - Piotr Malita

„OSIEM KOBIET to opowieśc o przemijaniu, życiu i śmierci. O drodze jaką musi przejść, każdy człowiek podczas swojego życia, aby znów się na nim pojawic. Moja babcia zawsze powtarzała : Gdy w rodzinie ktoś umiera, niedługo po tym przychodzi na świat dziecko, ponieważ spokrewnione dusze są ze sobą głęboko związane i na zawsze zostają razem. Śmierc jednych oznacza narodziny drugich. W ten sposób w przyrodzie trwa nieustanny ruch i stawanie się rzeczy. Panta rhei – wszystko płynie,co podkreśla jednocześnie przemijalnośc i śmierc rzeczy .”
J.Ostrowska

„Cykl zdjęc RZEKA to bardzo subiektywny dokument, opowiadający o naszej rzece Wisłoku.Praca składa się z trzech rozdziałów, przedstawiających trzy róźne oblicza rzeki. Błękitny to harmonia, spokój, ciągłośc i trwanie, czerwony to ruch, walka żywiołów oraz śmierc, zaś szary oznacza zwykły,codzienny obiektywny widok.
P.Malita

Godz. 20.00 – CUD-NIE , spektakl formy

Reżyseria, scenografia : Henryk Hryniewicki
Występują : Henryk Hryniewicki

Etiuda „Cud-nie” powstała z inspiracji tekstu Larsa Noréna, uznawanego za jednego z najwybitniejszych dramaturgów skandynawskich, kontynuatora realizmu psychologicznego obecnego w twórczości Henryka Ibsena oraz Augusta Strindberga.” Cud-nie” to krótka opowieść o życiu ludzi z marginesu społecznego, ludzi bezdomnych, którzy mają własne problemy, niespełnione marzenia, filozofię, etykę postępowania. Mimo sytuacji w jakiej się znaleźli bardzo wysoko cenią przyjaźń, lojalność, a także zwykłą obecność drugiego człowieka. Etiuda Henryka Hryniewieckiego rozpisana jest na trzy postacie - dwie pacynki - Kola i Keera - oraz animatora Luca.
„Cud- nie” to wielokrotnie nagradzany spektakl, m.in. otrzymał Grand Prix VII Międzynarodowego Festiwalu Działań Teatralnych i Plastycznych ZDARZENIA-Tczew - Europa 2006

Patronat honorowy objął Prezydent Miasta Rzeszowa a patronat medialny : Radio Rzeszów i Gazeta Wyborcza.

--------------------------------------------------------------------------------
Kilka słów o Stowarzyszeniu:

Rzeszowskie Stowarzyszenie Inicjatyw Artystycznych PEŁNA KULTURA jest organizacją zrzeszającą osoby na rzecz szeroko pojętej sztuki. Są wśród nich aktorzy, muzycy, scenografowie, plastycy, fotograficy, tancerze, choreografowie. Większośc z nich od dawna wpisuje się w artystyczny krajobraz Rzeszowa i województwa podkarpackiego.Jednym z głównych przedsięwzięc Stowarzyszenia jest organizacja comiesięcznych spotkań pod nazwą PIĄTKI PEŁNE KULTURY, które odbywac się będą w Teatrze MASKA w Rzeszowie. W ramach cyklu prezentowane będą spektakle teatralne i taneczne, wystawy fotografii, pokazy filmów kina niezależnego, będą odbywac się promocje pozycji literackich oraz wszelkie inicjatywy artystyczne, które ze względu na wysoką jakośc, nowatorski sposób myślenia – warto przedstawic rzeszowskiej publiczności.

resinet.pl



Rzeszowskie Stowarzyszenie Inicjatyw Artystycznych ma zaszczyt zaprosic na drugi PIĄTEK PEŁEN KULTURY, 12 grudnia 2008 roku.

Bilety: 10 zł – do nabycia na 30 minut przed rozpoczęciem imprezy

Miejsce: Teatr MASKA, ul. Mickiewicza 13

W programie:

Godz.18.00 – MERCEDES BENZ (teatr formy)

Pomysł, scenariusz, realizacja: Magdalena Miklasz i Żaneta Małkowska.
Według fragmentów powieści Pawla Huelle pod tytułem „Mercedes benz.”

Właścicielki sklepu z antykami przywiązane do starych przedmiotów, fotografii i pamiątek z przeszłości, nie chcąc ich stracic zaczynają zamiast antyków sprzedawac historię babki Marii, która jako jedna z pierwszych kobiet we Lwowie zapisała się na kurs jazdy… Zabawną i pełną dygresji historię opowiadają, wcielając się w postaci z przeszłości, za pomocą starych fotografii rodzinnych, przedmiotów.

Magdalena Miklasz jest absolwentką AT wydziału Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku, a obecnie studentką PWST Wydziału Reżyserii Dramatu w Krakowie. Od 14 lat należy do zespołu wokalno-instrumentalnego „Promyki Krakowa”, jest także współzałożycielką Stowarzyszenia De-Novo działającego na terenie podkarpackiego miasteczka Dynowa, gdzie co roku z przyjaciółmi przygotowuje spektakle plenerowe wspólnie z mieszkańcami miasta.

Żaneta Małkowska jest również absolwentką AT Wydziału Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku, a obecnie aktorką w teatrze Lalki i Aktora „Pinokio” w Łodzi. Studiuje „Logopedię i emisję głosu” na Uniwersytecie Łódzkim. Od czterech lat związana jest z Nieformalną grupą De-Novo, obecnie Stowarzyszeniem De-Novo.

Godz.19.00 i 21.30 – ROMAN GĄSKA (wystawa rzeźby)

Urodzony w połowie lat 50-tych XX wieku, artysta- malarz, rzeźbiarz, performer, poeta, wieloletni pracownik plastyczny w ZDK w Poniatowej. Swój niepowtarzalny styl kształtował pod okiem wielu mistrzów, między innymi: Macieja Bijasa.

Uczestniczył w wielu plenerach, wystawach i konkursach zdobywając nagrody i uznanie amatorów sztuki. Dzięki własnej inwencji twórczej i nabytym umiejętnościom rozwijał wyobraźnię plastyczną dzieci, młodzieży i dorosłych animatorów. Prace jego podopiecznych nie raz zdobywały wyróżnienia na wielu konkursach i przeglądach plastycznych.

„Twierdzę, że sztuka nie jest profesją, a dopełnieniem bytu.”
„W tematyce codzienności próbuję dostrzegac, manifestowac, polemizowac, ironizowac, ujawniac , itd…”

Godz.19.00 i 21.30 – DWIE HISTORIE MIŁOSNE (teatr formy)

Reżyseria: Małgorzata Machowska
Scenografia: Maria Kanigowska-Belcar
Muzyka: John Zorn
Opracowanie muzyczne: Andrzej Jakubowski
Przygotowanie wokalne: Bożena Stasiowska-Chrobak
Występują: Marta Bury – Ofelia
Kamila Rybacka –Lady Makbet

Spotkanie dwóch kobiet. Dialog, a raczej splot dwóch monologów, dwóch opowieści, dwóch wyznań tworzących jedną opowieść.
Ofelia i Lady Makbet. Dwie historie całkiem różne, a zarazem zupełnie takie same. Dwie kobiety, z pozoru zupełnie odmienne, a jednak podobne, niemal całkowicie identyczne w swoim uczuciu. Opowiadają o miłości, o największej sile rządzącej ich życiem, sile kreacyjnej i destrukcyjnej zarazem.

W tej opowieści splatają się dwie historie o kobietach zakochanych, kobietach kochających, kobietach, które z miłości...

Godz.20.00 – GRUPA DDN (pokaz filmów)

Grupa DDN składa się z pięciu osób: Marcina Kabaja, Piotra Gibowicza, Eweliny Gotkowskiej, Doroty Gibowicz i Huberta Gotkowskiego – nie posiadających w prawdzie przygotowania do tworzenia filmów, jednakże z niemałym kompletem nagród zdobytych na przeglądach kina niezależnego w całej Polsce. Swe pierwsze fabułki i scenki zaczynali kręcic na przełomie 1999 i 2000 roku, podczas szkolnych wycieczek i imprez – pełne ironii, dowcipu oraz samokrytyki. Najchętniej tworzą komedie pozbawione trudnej, ponurej tematyki. Podczas drugiego z kolei „Piątku Pełnego Kultury” zaprezentujemy ich trzy etiudy:

STiUDENT – 2005, komedia, 18 min.
Scenariusz i reżyseria – Hubert Gotkowski
Film przedstawiający zmagania pewnego studenta ze swoją uczelnią. Studiowanie nie jest jego najmocniejszą stroną, stąd wiele zabawnych sytuacji. Film nagrodzony m. In. W 2006 roku w Kielcach na III Świętokrzyskim Przeglądzie Filmów Amatorskich „Alternatywy”, a także w Łodzi w 2006 roku – Grand Prix na I Festiwalu Kina Niezależnego „ Off jak gorąco”.

STiUDENT II – 2007, komedia, 27 min.
Reżyseria, scenariusz , zdjęcia, montaż: Hubert Gotkowski
Występują: Marcin Kabaj, Wojtek Smotrył, Marta Sroka i inni.
Kontynuacja wielokrotnie nagradzanego STiUDENTA z 2005 roku. Przedstawia dalsze pokręcone losy Marcina, pełne znaków zapytania.

KOPERTA – 2006, komedia, 3 min.
Reżyseria, scenariusz: DDN
Występują: Piotr Gibowicz, Marcin Kabaj

Patronat honorowy nad imprezą objął Prezydent Miasta Rzeszowa, a patronat medialny: Polskie Radio Rzeszów, Gazeta Wyborcza, RESinet.pl i Empik.


resinet.pl

Dopiero się urodził i ucieszył publiczność, a już wisi nad nim widmo śmierci. Najbliższy "Piątek pełen kultury" może być jednym z ostatnich, jeśli organizatorzy imprezy nie znajdą wsparcia sponsorów. Czy nowa inicjatywa kulturalna w mieście, w którym jest tak niewiele wydarzeń artystycznych, ma szanse na przetrwanie?

Rzeszowskie Stowarzyszenie Inicjatyw Artystycznych "Pełna Kultura" powstało we wrześniu, bo grupa kilkunastu działających w Rzeszowie młodych aktorów, tancerzy, muzyków, plastyków i fotografików pragnęła zrealizować buzujące w ich głowach artystyczne pomysły i zaprezentować publiczności nowe, ciekawe wydarzenia artystyczne, których wciąż brakuje w mieście. Tak powstał "Piątek pełen kultury", jeden wieczór w miesiącu, podczas którego odbywają się spektakle teatralne i taneczne, wystawy fotografii, rzeźby, malarstwa, pokazy filmów kina niezależnego, teatr tańca i wystawy w wykonaniu artystów z całej Polski.

Pierwszy piątek odbył się 7 listopada. Bilety kupiło około 140 osób, wiek: od kilkunastu do kilkudziesięciu lat. Na mailowe konto stowarzyszenia spływały gratulacje od osób, którym pomysł się spodobał. Debiut pierwszego "Piątku pełnego kultury" wypadł więc nieźle - oczywiście jak na Rzeszów, bo tu o publiczność szczególnie trudno. - Jan Nowicki, będąc ostatnio w Rzeszowie na Multimedia Szajna Festiwalu, dziwił się, że w takim mieście nie znalazło się 150 osób, które by chciały zobaczyć nagrodzone prace w konkursie multimedialnym. Moglibyśmy powtórzyć za panem Nowickim: żeby w mieście wojewódzkim nie znalazło się 150 osób, które chciałyby zobaczyć ciekawe wydarzenie kulturalne? - komentują organizatorzy.

- Ludzie narzekają, że w Rzeszowie nic się nie dzieje, ale jak pojawia się jakaś propozycja, to nie chce im się wyjść z domu - mówi Kamila Korolko ze stowarzyszenia. - Publiczność woli kupować drogie bilety na artystów, którzy przyjeżdżają z innych miast, bo z góry zakłada, że jak coś powstaje w Rzeszowie, to jest słabe. Ale wcale tak nie jest - dodaje Kamila Rybacka.

Obie Kamile są aktorkami teatru Maska. Na organizację "Piątków..." oraz realizację własnych projektów artystycznych poświęcają swój wolny czas. Inwestują własne pieniądze. Do spektaklu "Dwie historie miłosne" aktorki same zaangażowały sobie reżysera. - Wielu dobrych ludzi pomaga nam bezinteresownie. Muzykę do "Dwóch historii..." za darmo opracował Andrzej Jakubowski, zaprzyjaźnieni artyści zgadzają się występować bez gaży, ale na dłuższą metę tak nie może być. Chcemy zapraszać ciekawe projekty i artystów z zewnątrz, a oni żyją z tego, co robią. Nie możemy wszystkich prosić o to, żeby występowali za darmo - mówi Rybacka.

Pomysłów i energii młodym artystom nie brakuje. Już planują nowe inicjatywy: chcą urządzić dużą imprezę na rzeszowskim Rynku, planują oddać scenę debiutantom, świeżym absolwentom uczelni artystycznych, którzy mają coś ciekawego do zaprezentowania. Czy uda im się plany zrealizować, czy miasto będzie mogło skorzystać z tego twórczego potencjału - teraz zależy wyłącznie od pieniędzy.

Tu jednak członkowie stowarzyszenia na razie natrafiają na mur. Nikt nie chce wesprzeć "Piątków pełnych kultury", choć pukali już do wielu drzwi. Złożyli wniosek o dofinansowanie stowarzyszenia do Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, ale na odpowiedź muszą poczekać do końca stycznia. - Będziemy szukać pieniędzy, gdzie to tylko możliwe, poprosimy o dofinansowanie miasto, ale jeśli się nie uda, to styczniowy "Piątek pełen kultury" prawdopodobnie będzie ostatnim - rozkładają ręce.


więcej w GW Rzeszów

co o tym myslicie?
szkoda by bylo, gdyby taka fajna inicjatywa tak szybko upadla z powodu braku srodkow...ja sie w ten piatek wybiore do Maski, jesli tylko wyzdrowieje.
na kultur ciagle brakuje srodków...


Podczas najbliższego Piątku Pełnego Kultury w Teatrze Maska zobaczymy m.in. koncert Agnieszki Bednarek, artystki z Łodzi, wystawę Łukasza Zimocha z Białegostoku i spektakl Rzeszowskiego Teatru Tańca pt. "Siostry".

Bilety w cenie tylko 10 zł można kupować we wszystkich punktach sprzedaży Estrady Rzeszowskiej: w siedzibie instytucji przy ul. Jagiellońskiej 24, kasie kina Zorza, sklepie Rzeszowianka, ul. Grunwaldzka 4, Trasie Podziemnej w Rynku i Teatrze Maska na 30 min przed rozpoczęciem imprezy.


Rzeszowskie Stowarzyszenie Inicjatyw Artystycznych ma zaszczyt zaprosić na trzeci PIĄTEK PEŁEN KULTURY, 9 stycznia 2009 roku.

BILETY w cenie 10 zł do nabycia:
- Estrada Rzeszowska ul. Jagiellońska 24
- kasa kina Zorza ul.3-go Maja 28
- sklep Rzeszowianka ul. Grunwaldzka 4
- Trasa Podziemna w Rynku
- Teatr MASKA - na 30 minut przed rozpoczęciem imprezy.

Miejsce: Teatr MASKA, ul. Mickiewicza 13

W programie:

Godz.18.00 - SIOSTRY - „rzeszowski teatr tańca”

choreografia: Marta Bury
tańczą: Marta Bury – Irina
Marzena Krywult – Masza
Joanna Walankiewicz – Olga
muzyka: Gustawo Santaollala
scenografia i projekty kostiumów: Maria Kanigowska - Belcar
wykonanie kostiumów: Barbara Buk

Spektakl inspirowany dramatem „Trzy siostry” Antoniego Czechowa. Tytułowe siostry - jak widma zawieszone między krainą szczęśliwego snu a prowincjonalną codziennością z jej obezwładniającą monotonią i bezsensem – próbują zdobyć swoja prywatną „Moskwę”, gdzie wszystko ma być lepsze i piękniejsze. Stawiają sobie po drodze pytanie, kiedy będą szczęśliwe i czym w ogóle jest szczęście.
Joanna Walankiewicz

PODRÓŻNICY – Łukasz Zimnoch – fotografie

mogę chodzić boso po trawie, kiedy tylko chcę!
mogę spać do południa i nikt nie powie, wstawaj!
nic nie rozgrzewa lepiej niż prezent od przyjaciela,
żona kupiła dziś ocet i mleko, a ja zrobię bigos.
spotkanie... może zapalić tobie światło?
wiem co to jest... mam telefon komórkowy i czekam na głos.
muszę chodzić boso po trawie i nie mam wpływu, czy tego chcę!
mogę spać do południa i nikt nie powie, wstawaj!
bo nie mam się gdzie położyć.

Agnieszka Bednarek

Podróżnicy. Cykl zaczął powstawać w listopadzie 2007 r. i jest nadal kontynuowany. Stanowi podróż autora w różne miejsca Białegostoku, gdzie spotyka on osoby bezdomne.

Łukasz Zimnoch [ur. 1982 r., Zamość] - student III roku Zaocznego Studium Fotografii na ASP w Poznaniu oraz absolwent Wydziału Elektrycznego Politechniki Białostockiej. Zwycięzca V edycji konkursu Człowiek Obok Mnie oraz finalista III edycji konkursu Fotografia Młodych. Brał udział w następujących wystawach: „Fajerwerka” [2006 r., Białystok], „co jest jasne i czyste, niezależne od życia i śmierci” [2007 r., Poznań]. Uczestnik festiwalu Miesiąc Fotografii w Krakowie Program Off [2008 r., Kraków]. Obecnie mieszka pod Białymstokiem.

Godz.20.00 – MÓJ POKÓJ JEST GRANATOWY - Agnieszki Bednarek - koncert na głosy i piano

To koncert, który narodził się z chęci podzielenia się muzyką, natchnieniem, które czasami do mnie przychodzi. Ten zbiór kilku melodii powstał w ciągu ostatnich paru lat. Muzyka jest przestrzenią, w której realizuje się moja dusza. Może jest granatowa? Na pewno jest ciemna... Ale nie smutna...
Agnieszka Bednarek

Agnieszka Bednarek – absolwentka Akademii Teatralnej w Warszawie, Wydział Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku (2007). W zeszłym sezonie rozpoczęła współpracę z Teatrem MASKA w Rzeszowie. Komponować zaczęła w wieku 20 lat. Koncertowała dla przyjaciół. Jedyny koncert dla szerszej publiczności odbył się w Debrzynie w 2003 roku.

Współorganizator imprezy: Estrada Rzeszowska.
Mecenat nad imprezą objął Prezydent Miasta Rzeszowa, a patronat medialny: Polskie Radio Rzeszów, Gazeta Wyborcza, RESinet.pl i Empik.
Rzeszowskie Stowarzyszenie Inicjatyw Artystycznych „Pełna Kultura” zaprasza na PIĄTEK PEŁEN KULTURY, 6 lutego 2009 roku.



BILETY w cenie 10 zł do nabycia:
- Estrada Rzeszowska ul. Jagiellońska 24
- Teatr MASKA - na 30 minut przed rozpoczęciem imprezy.

Miejsce: Teatr MASKA, ul. Mickiewicza 13, godz. 18.00

W programie:
„WARIAT I ZAKONNICA” Teatr Lalki i Aktora w Wałbrzychu
Aktorzy : Marlena Suder, Arkadiusz Porada
Adaptacja, reżyseria : Mariola Ordak -Świątkiewicz
Scenografia, kostiumy : Jan Polivka
Muzyka : Krzysztof Figurski

Lepiej skończyć w pięknym szaleństwie niż
w szarej, nudnej banalności i marazmie.
Stanisław Ignacy Witkiewicz
Stanisław Ignacy Witkiewicz dedykował swą sztukę „wszystkim wariatom świata”, wszystkim walczącym ze społeczną masą, wszystkim wierzącym, że człowiek w swej niepowtarzalności jest w stanie pokonać wroga, sztuczną i przeciwną jego naturze wspólnotę.
„Wariat i zakonnica” to jednocześnie najbardziej lirycznie odczytywany dramat Witkacego, gdzie wartością nadrzędną – ratunkiem – uzdrowieniem staje się Miłość. Rzecz dzieje się w domu wariatów. Mieczysław Walpurg jest poetą demonicznym. Choć raczej grafomanem niż poetą. Uwodzi młodziutką zakonnicę, która trafiła do zakonu po śmierci kochanka.
Czy pragnienie unikalności któremu oddaje się Walpurg to szaleństwo?
Kto jest normalny – to szalony?
Dziś także każdy z nas ulega namiętnościom. Namiętnościom, które powodują, że jednocześnie jesteśmy dobrzy i źli, spokojni i szaleni. Czasem wystarczy przypadkowe spotkanie, zbieg okoliczności, by obudzić w nas demony i żadna medycyna konwencjonalna i niekonwencjonalna nas nie uleczy.

FRANCISZEK MAZUR – WYSTAWA FOTOGRAFII

W sierpniu ubiegłego roku ruszyłem z grupą przyjaciół na południe.
Celem wyprawy była Albania, zapomniany i "dziki" kawałek Europy.
Kraj w którym skaliste góry ciągną się po horyzont.
Zmierzaliśmy szutrowymi drogami w kierunku górskiej wioski Valbon. By się tam dostać
przemierzaliśmy promem sztuczne jezioro Komanit i brnęliśmy kamienistą drogą modląc się by nie
zostawić zawieszenia. Napotkani ludzie witali nas otwartością i sympatią
Prawie nikt nie mówił obcym językiem, lecz zawsze udało się znaleźć "wspólny język".
4,5 tys. km przejechanych niezwykłe wrażenia lecz i krańcowe wykończenie.
Deszcz. Po dwóch tygodniach stepowych pejzaży i czterdziestostopniowych upałów,
na finiszu wyprawy przywitała nas burza. Dopiero deszcz na Słowacji przywołał nas
do porządku, przypomniał że to już koniec. Że zbliżamy się do domu...

Franciszek Mazur - urodzony w 1974 roku w Rzeszowie. Zaczynał w 1989 roku w Młodzieżowym Domu Kultury na kółku fotograficznym. Od 1997 roku student Komunikacji Multimedialnej specjalność fotografia na Akademii Sztuk Pięknych
w Poznaniu, gdzie w 2003 r. obronił tytuł magistra. Obecnie fotoreporter Gazety Wyborczej
w Rzeszowie. Zajmuje się dokumentem, reportażem i pejzażem.
Najważniejsze osiągnięcia:
- 1999 r. II nagroda Międzynarodowy Niekonwencjonalny Konkurs "Foto-Odlot"
- 2000 r. wyróżnienie Konkurs Fotografii Prasowej "Wielkopolska 2000"
- 2003 r. wyróżnienie w konkursie "Nokia Connecting People" tygodnika "Przekrój"
- 2003 r. główna nagroda II i III edycji konkursu PAIZ "Pokaż Polskę w Europie"
- 2003 r. II nagroda "Moja ostatnia fotografia" Fotofestiwal w Łodzi
Najważniejsze wystawy indywidualne:
- Galeria Fotografii Miasta Rzeszowa - Debiuty 1994 r.
- Galeria Fotografii Miasta Rzeszowa - Pejzaż 1998 r.
- Teatr Maska w Rzeszowie - "Skały, Głazy.." 2000 r.
- Hydrofornia, Poznań - "Skały, Głazy.." 2001 r.
Najważniejsze wystawy zbiorowe:
- Konfrontacje Fotograficzne - WDK Rzeszów 2000 r.
- Pinhole - Galeria Fotografii Schron - Poznań 2000 r.
- Konfrontacje Fotograficzne - WDK Rzeszów 2001 r.
- Grupa Siju-Sun - Poznań 2003 r.
- GrandPressPhoto - Warszawa 2005 r.
- Młodzi Dokumentaliści - CSW Warszawa 2006 r.
- Betonowe Dziedzictwo. Od Le Corbusiera do blokersów. - CSW Warszawa 2007 r.
- Misz-masz Artystów - Zespół Szkół Plastycznych w Rzeszowie 2007 r.

KONCERT

Michał Kosela – wokal
Rafał Kowalewski – akompaniament

Można wymienić wiele nagród Michała Koseli jakie otrzymywał na prestiżowych ogólnopolskich festiwalach i przeglądach. Śpiewał w finałach Ogólnopolskiego Konkursu Recytatorskiego, koncertach laureatów Ogólnopolskiego Turnieju im.”Skamandrytów” w Połczynie Zdroju, Festiwalu Piosenki Aktorskiej „Reflektor” w Koszalinie, wreszcie Spotkań Zamkowych w Olsztynie… Jednak nie to jest ważne.
Najważniejsze są słowa, ich waga i sens. Dążenie by poezja stała się prozą wypowiadaną każdego dnia w rozmowach, marzeniach. By proza stała się poezją. Chodzi o to, by zdobyć się na odwagę i „śpiewać na ulicach”.
Program w wykonaniu Michała, który będzie można usłyszeć podczas lutowego PIĄTKU… został nagrodzony II nagrodą na Ogólnopolskim Przeglądzie Reczitali w Kwidzyniu.

Współorganizator imprezy: Estrada Rzeszowska.
Mecenat nad imprezą objął Prezydent Miasta Rzeszowa, a patronat medialny: Polskie Radio Rzeszów, Gazeta Wyborcza, RESinet.pl i Empik.
Sponsor – HOTELE21 Hotel HETMAN w Rzeszowie.
Rzeszowskie Stowarzyszenie Inicjatyw Artystycznych „Pełna Kultura” zaprasza na PIĄTEK PEŁEN KULTURY, 6 marca 2009 roku.



BILETY w cenie 10 zł do nabycia:
- Estrada Rzeszowska ul. Jagiellońska 24
- Teatr MASKA - na 30 minut przed rozpoczęciem imprezy.

Miejsce: Teatr MASKA, ul. Mickiewicza 13, godz. 18.00

W programie :

DAWID LORENC SOLO
Dawid Lorenc od 1999 związany z Teatrem Tańca Figiel prowadzonym przez Małgorzatę Lorenc. Od 2003 do 2006 tancerz Teatru Tańca Alter. Uczestnik kursu (Training Cycle) w P.A.R.T.S. (Performing Arts Research and Traning Studio) w Brukseli. W tym czasie brał udział w projektach m.in.: Davida Zambrano i Davida Hernandeza. Stypendysta Ministra Kultury 2007,European Community 06'-07'oraz Flemish Community 08'.Współpracuje z Ultima Vez oraz Jackiem Owczarkiem. Jego dorobek choreograficzny to m.in.: "Two Happy Friends" (duet wraz z Mikko Hyvonen)2006, “Man on a full moon”(solo)2008. Uczy tańca współczesnego i kontaktu improwizacji.

SENTIDO DEL TANGO

Muzycy zespołu Sentido del Tango dzięki niespotykanemu zestawieniu instrumentów (bandoneon/ akordina, fortepian, gitara elektryczna )oraz ogromnej pasji i wielu pomysłom starają się nadać tej muzyce indywidualny charakter.
Piotr Kopiec (bandoneon/ akordina), Gabriela Machowska (fortepian) i Mateusz Szemraj (gitara elektryczna) spotkali się podczas studiów w Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie. Współpracę rozpoczęli w 2007 roku.
Koncerty w ich wykonaniu to niepowtarzalne spektakle muzyczne pełne skrajnych emocji. Aby je wzbogacić trio sięga także po słowo i taniec, dążąc w ten sposób do osiągnięcia jedności sztuk.

William Szekspir
HAMLET 24:00

adaptacja i realizacja: Piotr Kondrat
muzyka: Włodzimierz Wysocki, Krzysztof Komeda, Wolfgang Amadeusz Mozart
premiera: 20 maja 2006 r.

HAMLET 24.00 to spektakl nagrodzony na festiwalach we Wrocławiu, Kijowie i Rydze, a ostatnio entuzjastycznie przyjęty na Festiwalu Szekspirowskim w Armenii, gdzie został zaproszony na kolejne festiwale (Craiova, Rumunia i Gyula, Węgry) obok przedstawień R. Wilsona i P. Brooka.
Hamlet spotyka się z duszami tych, których śmierć spowodował. I ponownie z duchem swego ojca. W swoim misterium próbuje wezwać siły zła, żeby zwalczyć ich moce. Pieśni Wysockiego wykorzystane w przedstawieniu wzmacniają relację z duchem ojca Hamleta. Jest to opowieść o człowieku, który poszukuje swojej tożsamości (także religijnej) w konfrontacji z przeszłością.
Piotr Kondrat współpracował z teatrami w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Bydgoszczy, Wałbrzychu, Zittau. Jego najważniejsze role to Hamlet, Kaspar Hauser, Jezus Chrystus i Chlestakow. Swojego Hamleta ( wcześniej w wersjach „12 scen z Hamletem” i „Hamlet, 12 scen z Szekspira”) zagrał już ponad 100 razy.

Współorganizator imprezy: Estrada Rzeszowska.
Mecenat nad imprezą objął Prezydent Miasta Rzeszowa, a patronat medialny: Polskie Radio Rzeszów, Gazeta Wyborcza, RESinet.pl i Empik.
Sponsor – HOTELE21 Hotel HETMAN w Rzeszowie.
Rzeszowskie Stowarzyszenie Inicjatyw Artystycznych „Pełna Kultura” zaprasza na PIĄTEK PEŁEN KULTURY, 3 kwietnia 2009 roku.



BILETY w cenie 10 zł do nabycia:
- Estrada Rzeszowska ul. Jagiellońska 24
- Teatr MASKA - na 30 minut przed rozpoczęciem imprezy.

Miejsce: Teatr MASKA, ul. Mickiewicza 13, godz. 20.00

W programie:”
„MURDAS.BAJKA” według opowiadania Stanisława Lema „Bajka o królu Murdasie”

Koprodukcja: Kompania Doomsday, Białostocki Teatr Lalek
Scenariusz i reżyseria: Paweł Aigner
Scenografia: Pavel Hubićka
Muzyka: Robert Jurćo
Teksty piosenek: Aneta Wróbel, Adam Wojtyszko, Stanisław Lem
Asystent reżysera: Robert Jarosz
Obsada:
Król Murdas: Paweł Chomczyk
Błazen: Dagmara Sowa
Mędrzec: Robert Jurćo

...po dobrym królu Heliksandrze wstąpił na tron jego syn MURDAS... samotny, zapatrzony w siebie, wietrzący wszędzie spisek, pyszny, żądny władzy, tchórzliwy... dążył do władzy absolutnej, aby nikt i nic nie mogło zagrozić jego majestatowi... jego JA rozrosło się na całe państwo... był wszędzie jednocześnie... nikt i nic nie mogło zagrozić jego majestatowi ... nikt i nic oprócz jego JA ...samotnego, zapatrzonego w siebie, wietrzącego wszędzie spisek, pysznego, żądnego władzy, tchórzliwego...
Bajka dla młodzieży i dorosłych, zrealizowana w koprodukcji Kompanii Doomsday i Białostockiego Teatru Lalek, opowiadana przez aktorów i przedmioty... z morałem ...
Kompania Doomsday powstała w czerwcu 2004 roku jako niezależna inicjatywa absolwentów Wydziału Sztuki Lalkarskiej Akademii Teatralnej w Białymstoku. Grupa ma na swoim koncie siedem spektakli. W centrum zainteresowań Kompanii Doomsday znajduje się nowoczesny teatr ożywionej formy, który obok elementów teatru dramatycznego, rozbudowanych wielogłosowych partii wokalnych i środków teatru plastycznego stanowi o oryginalnym stylu przedstawień grupy.

WYSTAWA GRAFIK I MULTIMEDIÓW studentów UMCS w Lublinie
Pomimo nadchodzącej wiosny, studentom WA ISP UMCS nie w głowie motyle i topienie marzanny. Dobiega połowa semestru letniego, a na kolejnym PPK młodzi żacy zaprezentują swoje dotychczasowe dokonania. Tym razem na wystawie będzie można zobaczyć grafiki wykonane zarówno w tradycyjnym warsztacie drukarskim, jak i tym już zupełnie współczesnym – multimedialnym. Grupa lubelskich studentów zaprezentuje swoje prace wykonane w technikach serigrafii, miedziorytu, linorytu czy litografii oraz filmy artystyczne video i animacje, często będące pierwszymi projektami ich autorów w technikach nowych mediów.

„W DRODZE” Te’Art Kam
Muzyka: India Czajkowska
występują: Kamila Jankowska, Kamila Jezierska, Witold Jurewicz

„kto tu wplątany w linie - czyjej dłoni?
w podobieństwie spotykają się różnice
jak w bieli wszystkie kolory
każdy początek to tylko ciąg dalszy
nie chciej zatrzymać – rozejdą się drogi
jesteś dokładnie tam gdzie rozpoczął się Spektakl
wstrząśnięty oczywistością rozpoznajesz własną Pierwotną Twarz”

Te’Art Kam istnieje od 2004 roku. Tworzące go dwie Kamy wspólnie pozwalają ciałom gadać dostępnymi dla nich językami przekonaniem, że „zabawa to zbyt poważna sprawa, by ją ignorować”. „W drodze” kreują swoje wypowiedzi sceniczne z radością wymieniając się doświadczeniami, tym razem również z Witoldem Jurewiczem.
„W drodze” jest odważną, poruszającą rozmową rozpisaną na trzy ciała i zarazem intrygującą wariacją na temat międzyludzkiego trójkąta. To bolesna wiwisekcja wzajemnych pragnień, oczekiwań i dążeń, bezkompromisowa w odsłanianiu najgłębiej ukrytych uczuć i lęków”
Scena 3/2007 Julia Hoczyk

Współorganizator imprezy: Estrada Rzeszowska.
Mecenat nad imprezą objął Prezydent Miasta Rzeszowa, a patronat medialny: Polskie Radio Rzeszów, Gazeta Wyborcza, RESinet.pl, EMPiK i Stacja Rzeszów Główny.
Sponsor – HOTELE21 Hotel HETMAN w Rzeszowie.
Rzeszowskie Stowarzyszenie Inicjatyw Artystycznych „Pełna Kultura” zaprasza na PIĄTEK PEŁEN KULTURY, 8 maja 2009 roku.



BILETY w cenie 10 zł do nabycia:
- Estrada Rzeszowska ul. Jagiellońska 24
- Teatr MASKA - na 30 minut przed rozpoczęciem imprezy.

Miejsce: Teatr MASKA, ul. Mickiewicza 13, godz. 18.00

W programie:

„BALDANDERS”
koprodukcja: Kompania Doomsday, Białostocki Teatr Lalek
reżyseria: Marcin Bikowski
scenariusz: Marcin Bartnikowski
scenografia: Marcin Bartnikowski, Marcin Bikowski
lalki: Marcin Bikowski
muzyka: Anna Świętochowska
obsada: Dwugłowy: Marcin Bartnikowski
Baldanders: Marcin Bikowski

Tytułową stronę pierwszego wydania powieści Grimelshausena ozdabia rysunek istoty z głową satyra, torsem mężczyzny, rozpostartymi ptasimi skrzydłami i rybim ogonem, która jedną nogą kozy i jednym szponem sępa depcze stos masek, mogących przedstawiać wszystkie kolejne jej wcielenia.
/Jorge Luis Borges „Księga istot zmyślonych”/

„Baldanders”, to spektakl inspirowany fantastycznymi światami Borgesa, Topora, Poego. Spektakl ukazujący relacje pomiędzy dziwolągiem, pokazywanym w klatce i jego oprawcą. Ten nieprawdziwy świat i nieprawdziwa historia stanowią pretekst do refleksji nad nami i naszą tożsamością.
„Baldanders” to kolorowy świat Varietes, gdzie główne role grają lalki, manekiny ludzie i demony, ulegający rozdwojeniom i przemianom. Świat, który powołano by kusił i przyciągał widzów, tym, co sztuczne, tandetne, niedokończone.

Spektakl otrzymał następujące nagrody:

- Nagroda główna dla twórców spektaklu „Baldanders” na Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym Walizka w Łomży
- Nagroda aktorska dla Marcina Bikowskiego z rolę Baldandersa na Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym Walizka w Łomży
- Nagroda Szarego Widza na Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym Walizka w Łomży
Złamany Szlaban/Zlomena Zavora
– Nagroda główna dla twórców spektaklu „Baldanders” na Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym Bez granic w Cieszynie
- Nagroda główna dla spektaklu „Baldanders” w XIII Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej – (nagroda dla twórców spektaklu: Marcina Bartnikowskiego i Marcina Bikowskiego).
- Nagroda za muzykę dla Anny Świętochowskiej w XIII Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej
- Nagroda aktorska za rolę Baldandersa dla Marcina Bikowskiego w XIII Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej
- Wyróżnienie aktorskie dla Marcina Bartnikowskiego za rolę Dwugłowego w spektaklu „Baldanders” w XIII Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej
- Świadectwo Wysokiej Jakości i Poziomu Artystycznego Międzynarodowego Stowarzyszenia Assitej
- Nagroda aktorska im. Jaremy dla Marcina Bikowskiego za rolę Baldandersa na Ogólnopolskim Festiwalu Teatrów Lalek
- Nagroda zespołowa dla Marcina Bartnikowskiego i Marcina Bikowskiego na Międzynarodowych Toruńskich Spotkaniach Lalkarzy.
- Nagroda aktorska w dziedzinie animacji im. Wilkowskiego dla Marcina Bikowskiego na Międzynarodowych Toruńskich Spotkaniach Lalkarzy.
- Nagroda za najlepszą rolę męską, przyznawana przez Prezydenta Miasta Torunia, dla Marcina Bikowskiego na Międzynarodowych Toruńskich Spotkaniach Lalkarzy.
- Grand Prix (Wielka Nagroda Publiczności) na Festiwalu Lalka Też Człowiek w Warszawie.
- Nagroda za najlepszy spektakl na Festiwalu Lalka Też Człowiek w Warszawie.
- Grand Prix Festiwalu Kon-teksty w Poznaniu
- Nagroda jury studenckiego na Festiwalu Kon-teksty w Poznaniu.
- Nagroda im. Schillera przyznawana przez ZASP dla Marcina Bikowskiego

„JUST PO PROSTU” / STORY of2 W&M Physical Theatre (Polska/Kanada)
choreografia : Wojciech Mochniej
tańczą : Barbara Czajkowska, Wojciech Mochniej

„Just Po Prostu” odzwierciedla doznania i spostrzeżenia, które wynieśliśmy z licznych przedstawień spektaklu, ale też uwzględnia wpływ nowych członków obsady. „Just Po Prostu” to choreograficzna podróż: spojrzenie wstecz i obserwacja z różnych punktów widzenia. Myślą przewodnią jest gra wartości, jakość istnienia, sztywne ramy stosunków międzyludzkich. Słownikiem: drobiny poprzednich prac, chwile, które wciąż w nas rezonują i inspirują do otwierania kolejnych drzwi. Narracja nie jest wprost linearna, w abstrakcyjnej formie szuka uniwersalnie rozumianego języka.
„Just Po Prostu”, choć stanowi spójną całość, zmienia się i ewoluuje w miarę jak my i występujący z nami tancerze zmieniamy się i ewoluujemy.”

Wojciech Mochniej
Współzałożyciel, Dyrektor Artystyczny W&M Physical Theatre
Choreograf, tancerz i wykładowca, Mochniej od 1991 roku pracuje i tworzy z Monteros. Był tancerzem Śląskiego Teatru Tańca (1991-1994), z którym wystąpił w spektaklach wielu znakomitych artystów nowojorskich, między innymi Anny Sokolow, Talley’a Beatty, Marka Haima, Stephanie Skury i Risy Jaraslow. Pracował też z Aaltokoski (Finlandia), Avi Kaiserem (Belgia/ Izrael), Paulą Ross, Davidą Monk, Darcy McGehee (Kanada) i innymi. Jako artysta improwizujący pobierał nauki u Ray’a Chunga, Chrisa Aikena i Davida Dorfmana. Jego doświadczenia teatralne obejmują naukę u znakomitych polskich aktorów, między innymi Jana Peszka, Grzegorza Brala i Jacka Ozimka.

Jako tancerz i choreograf Mochniej współpracował gościnnie z Uniwersytetem Calgary, Theatre Junction i Bruckner Conservatory w Austrii, brał też udział w licznych festiwalach i warsztatach. Za wkład w rozwój tańca współczesnego został nagrodzony przez władze miasta Gdańska i rodzinnego Lublina. Prace solowe Mochnieja wystawiano w Calgary, jak i wielu miastach Polski (w tym na scenie Teatru Narodowego w Warszawie) oraz w ramach Full Moon Dance Festival w Finlandii. Był członkiem Theatre Junction’s Resident Company of Artists z siedzibą w teatrze GRAND, tam też z W&M wystawił spektakl “Life is Good”. Obecnie współpracuje z Uniwersytetem Calgary jako artysta gościnnie uczestniczący w programie tanecznym tej uczelni. Praca na uniwersytecie, rola dyrektora artystycznego W&M Physical Theatre oraz współpraca z Surge Company i Eko Dance Projects są dla niego źródłem inspiracji i twórczej energii. Projekty zaplanowane na przyszłość to, w ramach wymiany polsko-kanadyjskiej, współpraca choreograficzna z polską wersją programu telewizyjnego “You Can Dance”.

Basia Czajkowska
tancerka, pedagog
absolwentka Warszawskiej Szkoły Baletowej z dyplomem tancerza zawodowego przyznawanym przez ZASP. Stypendystka programu MODEM - Italian Contemporary Dance Perfectioning Programme prowadzonego przez Scenario Pubblico i Compagnia Zappala Danza. Jest magistrem filozofii, ma tytuł licencjata w dziedzinie dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Jako tancerka przepracowała 4 lata w Polskim Teatrze Tańca uczestnicząc w większości wystawianych przez zespół choreografii, zarówno tych autorstwa dyrektor artystycznej - Ewy Wycichowskiej- jak i innych renomowanych artystów polskich i zagranicznych. Współpracowała z licznymi zespołami, w tym Nomade Fabrik, Teatro del Silenzio, Serge Ricci, a ostatnio z włoskim choreografem Roberto Zappalą i jego Compagnia Zappala Danza i Lubelskim Teatrem Tańca. Pracując z Teatrem Tańca Zawirowania i Starą Prochownią w Warszawie, Basia współtworzyła kilka choreografii, występowała w roli asystenta choreografa i instruktora tańca w miejscowym studio kształcącym młodych tancerzy. Współorganizowała Międzynarodowy Festiwal Teatrów Tańca, a jako instruktor tańca, jogi i techniki pilates pracowała z adeptami ruchu o różnym poziomie zaawansowania i w różnym wieku. To jej drugi sezon w W&M Physical Theatre.

Współorganizator imprezy: Estrada Rzeszowska.
Mecenat nad imprezą objął Prezydent Miasta Rzeszowa, a patronat medialny: Polskie Radio Rzeszów, Gazeta Wyborcza, RESinet.pl, EMPiK i Stacja Rzeszów Główny.
Sponsor – HOTELE21 Hotel HETMAN w Rzeszowie.
MiastoRzeszow.pl poleca:



Rzeszowskie Stowarzyszenie Inicjatyw Artystycznych „Pełna Kultura” zaprasza na PIĄTEK PEŁEN KULTURY, 5 czerwca 2009 roku.

BILETY w cenie 10 zł do nabycia:
- Estrada Rzeszowska ul. Jagiellońska 24
- Teatr MASKA - na 30 minut przed rozpoczęciem imprezy.

Miejsce: Teatr MASKA, ul. Mickiewicza 13, godz. 18.00

W programie:

„ ... etcetera... „ Teatr K3
Scenariusz, reżyseria, scenografia, wykonanie: Ewa Mojsak, Marta Rau, Dorota Grabek
Muzyka: Bogdan Szczepański
Wykonanie lalek: Izabella Jerlecka

Teatr K3 istnieje od 2003 roku. Został wymyślony i stworzony przez trzy kobiety: Ewę Mojsak, Martę Rau i Sławę Tarkowską, którą od marca 2006 roku zastępuje Dorota Grabek.
Teatr K3 powstał z marzeń i potrzeby tworzenia, swym mottem czyniąc słowa Goethego: „Cokolwiek możesz uczynić lub wyobrazić sobie, rozpocznij to; śmiałość ma w sobie piękno, magię i moc"
Dlatego też aktorki nie lękają się stawiać przed sobą nowych, często trudnych i niekonwencjonalnych wyzwań. Teatr K3 proponuje teatr oparty na formie plastycznej, ożywianiu przedmiotów, komponowaniu obrazów, odwołujący się do wyobraźni widzów i sięgający też do tradycyjnego teatru lalkowego. Człowiek pojawia się tu tylko w tle, jako animator. Najważniejsza jest forma, która za pośrednictwem aktorek ożywa, staje się plastyczna i pulsująca. Wykorzystując różne techniki, konwencje i środki teatru lalkowego, w które jak mało kto, aktorki potrafią tchnąć ducha, opowiadają o sprawach fundamentalnych, ale i najtrudniejszych. Trzy różne twórcze osobowości, pasja i różne doświadczenia teatralne aktorek pozwalają tworzyć dobry, ciekawy teatr, który dociera do wielu miejsc i wielu ludzi. Mimo, iż Teatr K3 swoją siedzibę ma w Białymstoku, jednocześnie gra w całej Polsce oraz za granicą.
Za spektakl „…etcetera…” Teatr K3 został nagrodzony na: Międzynarodowym Festiwalu Teatrów Lalek „Złoty Delfin” w Varnie-Bułgaria(2005 nagroda za zespołową kreację aktorską), na Festiwalu Dramaturgii Dla Dzieci i Młodzieży KON-TEKSTY w Poznaniu (2005 - Pierwsza Nagroda od Jury Profesjonalnego i wyróżnienie od Jury Studenckiego), na Międzynarodowym Festiwalu Teatrów dla Dzieci w Suboticy-Serbia (specjalna nagrodę Jury za Oryginalność i Fantazję).
W październiku 2006 Teatr K3 został uhonorowany Atestem ASSITEJ 2006 za spektakl „…etcetera…”. Jest to świadectwo wysokiej jakości i poziomu artystycznego wydawane raz w roku wyróżniającym się spektaklom.

„ORLANDO”
Scenariusz, reżyseria i wykonanie: Agnieszka Baranowska
Agnieszka Baranowska, studentka IV roku Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie, Wydział Sztuki lalkarskiej w Białymstoku, kierunek aktorski.

„Orlando" to historia o Heli von Helutce- garderobianej, która zaczytując się w Harlequinach, postanawia znaleźć idealną miłość. Dziwne i z każdą chwilą coraz bardziej wymykające sie spod kontroli relacje mężczyzn i kobiet, wymyślanych przez Helutkę, powoli kompromitują w jej oczach istotę związku między kobietą a mężczyzną.
Szczytem tej lawiny ożywionych form jest Mizogin, prawiący morały na temat kobiet, niczym O. Wilde. Helutka w ramach zemsty, zmusza go kilkakrotnie do zmiany płci by ostudzić jego łatwość w osądzaniu kobiet. Efekt tej zabawy jest zaskakujący... ale nie ma się czemu dziwić, bo, jak stwierdza sama bohaterka: "Płeć w miłości nie ma żadnego znaczenia."
„Orlando" inspirowany m.in.: "Orlandem" V. Woolf; "Pigmalionem" B.Shawa, "Portretem Doriana Graya" O. Wildea; fragmentem z "Romea i Julii" W. Szekspira oraz utworami T.S Elliota, A.Stridnberga, Witkacego
„Orlando" ukazuje dwoistość ludzkiej natury, jej ciągłe dążenie do bycia kimś innym, lepszym, pragnienie doskonałej miłości, doskonałego mężczyzny, doskonałej kobiety. Ośmiesza stereotypy dotyczące kobiet i mężczyzn, kpiąc z ról
przypisywanych i narzucanych obu płciom. „Orlando" obnaża ludzkie wątpliwości wobec jednoznaczności bycia tylko kobietą lub tylko mężczyzną.

Za swój monodram autorka otrzymała wyróżnienie na VI Ogólnopolskim Przeglądzie Monodramu Współczesnego w Warszawie (2008), Nagrodę w Dziedzinie Teatru na IX Międzynarodowym Festiwalu Działań Teatralnych i Plastycznych "Zdarzenia Tczew-Europa" (2007), I nagrodę za brawurowe wykonanie i plastykę na Festiwalu Teatrów Niewielkich w Lublinie (2008), nagrodę jury komplementarnego i nagrodę konferansjerów na VI Międzynarodowym Festiwalu Solistów Lalkarzy w Łodzi (2009).

Współorganizator imprezy: Estrada Rzeszowska.
Mecenat nad imprezą objął Prezydent Miasta Rzeszowa, a patronat medialny: Polskie Radio Rzeszów, Gazeta Wyborcza, RESinet.pl, EMPiK i Stacja Rzeszów Główny.
Sponsor – HOTELE21 Hotel HETMAN w Rzeszowie.

Czy piątki pełne kultury są kontynuowane czy inicjatywa umarła?
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • reszka.htw.pl
  • All right reserved.
    © Internet to potęga ÂŤ Obserwuję, myślę, piszę – serwis Goldenrose