Internet to potÄga ÂŤ ObserwujÄ, myĹlÄ, piszÄ â serwis Goldenrose
Mam taki problemik, pomijajac to iz musze czekac dosyc sporo az mi sie rogrzeje silnik jak juz temp dojdzie do tej polowy (tzn pod polowe bo wiem ze nigdy nie dochodzi do polowy) to jak jade ze stałą prędkością np na trasie to zaczyna mi temperatura spadać potrafi spasc nawet do 1/4u mnie jest dokładnie tak samo musze sporo czekac az złapie temp. ( jak ktos wie gdzie mieszkam to jak wyjade spod domu to dopiero na tarnowskiej jest taka jak powinna byc) natomiast ze spadaniem temp. mam identycznie jak parówa na trasie w nocy jechałem i miałem koło 1/4
heh ja jak jade do szkoly czyli jakies 10KM z bocianku na bukówkę to wejdzie tylko na ta dolna kreske :/ a nie paluje wiadomo do 2-3 tys obr maks
A myslalem ze z moim Civem jest cos nie tak. Widze ze ogolnie hanie tak maja bo moja ma to samo. Zanim dojdzie do odp temperaturki, to czasami juz zdaze dojechac do miejsca docelowego i niebardzo wiem dlaczego tak jest. A co do spadania temp, to ostatnio jak jechalem do warszawy, przez dlozszy czas jakies 110-120 to zaczela spadac.
no u mnie tez jest cos kolo 10 KM i dopiero jak wpadam na tarnowska wchodze na wyzsze obroty i rosnie logarytmicznie
hm.. ja jak wyjeżdżam z domu do pracy rano to tak przed neste na światłach łapie mi temp a na domaszowskiej już zazwyczaj mam taką jaka powinna być inna sprawa ze rano trochę korki są
Jak coś to włóżcie sobie tekturę przed chłodnice albo sprawdźcie termostat ?
Z tego co wyczytalem to przyczyna moze byc termostat lub czujnik temperatury sterujacy wlaczaniem sie wiatraka. Zakladajac szczelnosc ukladu zaleca sie najpierw wymiane termostatu po uprzednim sprawdzeniu.
sterujacy wlaczaniem sie wiatraka
tak bonczus ale co do tego ma wiatrak? to co napisałes było by dla nadmiernej temp silnika
Chodzi mi o ciaglą prace wiatraka
z tym ze u mnie wiatrak załącza sie wtedy kiedy powinien
No to z hondatecha i crx.info wynika ze jest to termostat i zaleca sie kupienie japonskiego a nie koreanskiego zamiennika powodzonka
jade kupic i sie zobaczy czy pomoze, zmienie sam termostat czy raczej nie da rady?
jade kupic
poczekaj teraz to wszystko zamkniete
bardzo prosta jest wymiana...mysle ze nie bedziesz mial problemu.. a raczej to termostat,a kartonik na zime to dobry pomysl(niby taki z poloneza czy cos) ale pomaga zawsze szybciej sie grzeje...
....chciałbym dodać ze w większości aut japońskich są dwa rodzaje termostów,
roznia sie temperaturą otwarcia
82*C i 88*C
qpeta, a jak przyjade do Ciebie wybierzesz mi taki dobry
qpeta, a wiesz moze jakie sa do d16z6 i b16a2? a moze jakas stronka gdzie to mozna sprawdzic, zeby nie kupic niewłasciwego
..., bardzo czesto spotykam sie z temp. 82 *C ale w sprzedaży są rowniez 88*C uwarnunkowane klimatem w jakim auto jezdzi....budowa termostatu jest taka sama,
np.D16Z6 82*C i 88*C
wydawalo mi sie ze 78 i 82 ziom ?!
hmmmm i tu sie rodzi problem a jaki koszt Przemku takiego termostatu
rowniez wystepuja 78*C
52 zł detal
spoko w przyszłym tygodniu do Ciebie podjade, dowiem sie jeszcze jaka ma byc temp
Honda zaleca 2 rodzaje termostatów na lato i na zimę
zawsze lepszy jest ten na zime... albo ten z wczesnym wytryskiem... tzn szybciej otwierajacy sie zabezpiecza w lato przed przegraniem sie, a w zime zapewnia szybciej cieplo
Hmm... coś dziwnie macie w tych solniczkach. Mi dmucha ciepłym powietrzem już po przejechaniu ok 2,5km. Do połowy skali też nie dochodzi i jak to gdzieś przeczytałem "odpalic i pozostawić na wolnych obrotach ok 10 min do włączenia się wentylatora" - heh ciężko się doczekać żeby się włączył na wolnych obrotach
to jak jade ze stałą prędkością np na trasie to zaczyna mi temperatura spadać potrafi spasc nawet do 1/4
ja miałem tak w crx'ie wymieniłem termostat i jest ok
a co do grzania sie silnika u mnie po przejechaniu 3km dopiero ssanie sie wyłancza co mnie strasznie denerwuje
Ja mimo ze mam silniczek krokowy zepsuty temperature mi szybko lapie i trzyma caly czas troszke ponizej polowy, nigdy mi sie nie zdarzylo zeby spadla na 1/4.
tez mialem problem z temperatura w crx2g wymienilem termostat na ten LATO z JC oczywiscie JAPAN i wszystko wrocilo do normy pozdro
u mnie dosłownie ok.3 minuty(wypalam papierosa ) i już łapie temp nawet na wolnych obrotach, czy jade-bez różnicy!
niewiem czy to dlatego ze nie stoi na dworze tylko w garazu?
niewiem czy to dlatego ze nie stoi na dworze tylko w garazu
a garaz masz ogrzewany??
no i zmieniony termostat, hmmm ale dopiero bede wiedzal wieczorem czy jest ok ale juz napewno wiem ze szybciej sie grzeje i mam ciepelko w aucie
kupilem u Przemka termostat 82 stopnie C czyli na zime bo na lato jest inny
Tak jak mowilem ziomus
mam nadzieje ze temp nie bedzie spadac
.... i jak po problemie??
tiaaa wszystko wróciło do normy no oprócz ostatniej usterki dzięki wszystkim za pomoc
no ja dzisiaj odebrałem termostat i zobaczymy qpeta, to był Wasz szefuncio co mi dał zły filtr?
do czego filtr? bo ja ja kupielm do oleju K&N to byl dwa razy mniejszy niz ten co mialem i sie trochę zdziwili przy wymianie
mi pomogło wiec podejrzewam że Tobie też to pomorze
filtr powietrza, a co do filtru oleju to ja miałem na odwrót kupiłem dwa razy wiekszy niz miałem..:)
gdzie parówex zmianiałes ten szit i za ile, bo jak przyjade na łikend to tez musze to zmienic, a termostat juz czeka w domciu
u Guzika mistrzu, za 30zl zmienili pamiętaj później sprawdź te masy na termostacie bo u mnie ze starości zerwały sie i solka potem stała
panowie od czego sa raczki??
od macania?
od macania? hehe to wymacaj sobie korek na dole w chlodnicy od spuszczenia płynu potem wymacaj sobie weżyk pod ktorym jest termostat i polowa drogi za toba jezcze tylko troche macania i masz kolejne doswiadczenie zdobyte i 30zł na piwka ma inne macania
problem termostatu wystepuje na wtrysku czy tez jest mozliwe na gazniku?? rano jak wyjezdzam do szkoly to nim sie zagrzeje cokolwiek w tym samochodzie to ja juz zdaze wyjsc a raczej jade na wyzszych obrotach! wiec w czym tkwi problem??
mysle ze to wina termostatu w jc 55 zł japonczyk pozdro
dzieki , wymienie mam nadzieje ze pomoze pozdro
to ja chyba mam ten sam problem poniewaz:
1. dlugo mi sie grzeje w aucie, zanim mam cieplo to zdarze albo dojechac albo dobrze zmarznac
2. wskaźnik od temp silnika mam caly czas na C (znaczy sie poniezej skali praktycznie) nawet po przejechaniu ze starachowic do Kielc sie to praktycznie nie zmienilo...
Co o tym sądzicie??
krzyzak88, najprawdopodobniej termostat
gdzie tu w Ck mozna tanio kupic termostac i gdzie mi go wymienią??
Przemek (qpeta) masz w profilu jego gg i zagadaj do niego, pomoże Ci w wyborze
to mam jeszcze jedno pytanie...napisaliscie ze japonski termostat kolo 50zl... a nazwa firmy czy cos?
nazwa firmy czy cos?
najlepsze sa japonskie
TAKATO
wiec tak:
1. sprawdzilem przewod biegnacy od termostatu do chlodnicy (na postoju) i przewod sie grzeje, wnioskuje stad ze termostat jest caly czas otwarty gdyz puszcza powietrze na chlodnice mimo ze silnik zimny...
2. kupilem termostat, dzisiaj zmienie i sprawdze czy pomoglo...
termostat wymieniony, sytuacja ulegla poprawie, silnik lapie temp i nie jest caly czas zimny
silnik lapie temp i nie jest caly czas zimny
Witam. Ja mam troszkę inny problem. Mnie auto grzeje się chol*rnie szybko. po 15 minutach jazdy (do 3000 obrotów) wskazówka już wchodzi na czerwień. Dodatkowo nawiew wewnątrz dmucha tylko zimnym powietrzem niezależnie od ustawień suwaka. I teraz mam dylemat: termostat, czujnik, pompa wody czy zapowietrzenie?? Bo nie daj Boże że uszczelka pod głowicą....
Joshu82, a sprawdziłeś czy załącza Ci się wiatrak na chłodnicy?
Dziwne jest to ze nie wieje Ci ciepłym powietrzem.
wiatrak jest martwy. Dzisiaj sprawdzę go jeszcze na krótko cz w ogóle się obraca.
sprawdz na krótko, sprawdz podłączenie wiatraka, na kostce, bo czasami sie luzuje, a jak nie to gorzek, czujnik, moze termostat, martwy, cały czas zamkniety
a sprawdziłeś czy załącza Ci się wiatrak na chłodnicy?
he mojego wiatraka jeszcze nigdy nie słyszałem
ja bym obstawiał termostat ze sie nie otwiera
dziwne mi sie czasem wlaczal
Kurza twarz! Nie dosc ze problem sie nie rozwiazal (jeszcze termostatu nie wymienilem) to jeszcze obroty mi szaleja... Na luzie przez 5 minut jak pochodzi to jest ok, potem zaczynaja falować od 300 do 1200 (czasem gasnie). Wymienilem filtr powietrza i...jest troche lepiej, ale nadal niedobrze. Mam jeszcze pytanko. Czy jest takie miejsce z mechanika zwiazane gdzie mi termostat wymienia, pompe wody, pasek z rolka i klocki w jakims krotkim czasie?? No i jeszcze ewentualne koszta...
Guzik dane masz w opiniach!
Przeczysc silniczek krokowy! powinno pomóc
Przeczysc silniczek krokowy! powinno pomóc
A jak przeczyscisz i nie pomoze, to kup nowy na allegro z przesylka 50zł. Kolega kupil bo mial to samo falowanie az sie troche nie nagzal.
albo kup sobie w aso za 1800zl:)
idac rada kolegi RADO dzis wymienil termostat i mam teraz takie cieplo ze niechce sie wychodzic dzieki wielkie kolego plyn w chlodnicy tez no i temperatura rosnie tak jak powinna
No i lypa. Oszczędziłem sobie dzisiaj 30 zł montując nowy termostat. Jak się grzał , tak się grzeje nadal (znaczy sakramencko szybko!). Teraz mam na celowniku chłodnicę (nawiewu ciepłego nie ma w kabinie - tak tylko mimochodem dodam). Zastanawiam się czy jej jakimś specyfikiem nie przeczyścić/odkamienić. Wąż górny od chłodnicy ciepły, dolny-zimny. I jak tu kurde nie tracić nerwów??
sa takie specyfiki do usuwania kamienia jak zalejesz to moze pomoze
ja term wymienilem i gra plyn do chlodnicy nowy wlalem i cieplo jest
a moze centralka poszla??
Adik nie przerażaj mnie! Jaka centralka znowu?? Mam nadzieję że odkamienienie pomoże!
no jest centralka do ktorej idzie cieplo z chlodnicy i moze byc tak zejest zapchana kaminiem . weze cieple ale nie grzeje
wdzięczny byłbym za jakąś poglądową, fachową fotografię, tudzież schemat i cennik, ile cuś takiego się ceni i czy człek sam da radę to zmienić?
http://moto.allegro.pl/se...49197&country=1
cos takiego ale tu dokladnie nie ma zdjecia to wyglada jak taka mala chlodnica wrecz bardzo mala
narazie to sproboj plynem przeczyscic jak nie pomoze to wtedy centralke trzeba zobaczyc
jak coś to podjedz i sobie podstawisz silniczek krokowy(mam z 5 sztuk)nagrzewnie te znajdę
w dobrym stanie (nie brykały w polsce)
Niby wigilia a tu jednak sie o Hance myśli. Sprawdziłem układ i wyszło, że chłodnica jest ok:) Ale, ale, co by za różowo nie było to znalazłem przyczynę całego bałaganu - pompa wody puszcza mi płyn na silnik, nie trzyma ciśnienia i chyba ogólnie dogorywa... PO świętach wymiana kompletnego rozrządu i obaczymy czy będzie hulało jak trza!
jak coś to podjedz i sobie podstawisz silniczek krokowy(mam z 5 sztuk)... (nie brykały w polsce)
A masz może do sprzedania silniczek krokowy do Hondy Civic '97 1,4B 90KM?