ďťż

16-18.09.2005 Rajd Piastowski

site
Internet to potęga « Obserwuję, myślę, piszę – serwis Goldenrose
W tym roku „Rajd Piastowski” odbędzie się na terenie Stanicy naszego hufca "Orle Gniazdo" i przyległych do niej lasach. W tym roku także 96 PDW "wataha" przygotowuje trasę wędrowniczą rajdu dlatego zachęcam wszystkich wędrowników do zorganizowania w swoich drużynach patroli wędrowniczych i wzięcia udziału w imprezie. Oczywiście rajd ma także trasę harcerską i starszoharcerską do udziału w których zapraszam pozostałe środowiska harcerskie naszego hufca!! Porozmawiajcie ze swoimi drużynowymi, uwzględnijcie ten termin w planach pracy drużyn naprawdę warto się na Rajdzie Piastowskim pojawić, wspaniali ludzie, wspaniała atmosfera... wszystko to czego byśmy oczekiwali po prawdziwej chorągwianej imprezie


Odświeżam wątek
I. Informacje podstawowe:

1. Organizator
Komenda Chorągwi ZHP im. Powstańców Wielkopolskich 1918-1919
- Trasa wędrownicza 96 PDW „Wataha”
- Trasa starszoharcerska 111 PDH „Kamyk”

2. Termin i miejsce Rajdu
Rajd odbędzie się bez względu na pogodę w dniach 16 - 18.09.2005r. na bazie Hufca ZHP Nowe Miast w Imiołkach, oraz na drogach do niej prowadzących.

3. Cele Rajdu:
· Integracja środowisk harcerskich i budowanie więzi pomiędzy drużynami Chorągwi Wielkopolskiej
· Rywalizacja drużyn i wyłonienie najlepszych.

II. Założenia regulaminowe:

1. UCZESTNICTWO
W Rajdzie biorą udział patrole reprezentujące jednostki organizacyjne Chorągwi Wielkopolskiej. Zgłoszenia przyjmowane są według załączonego wzoru i potwierdzone przez jednostkę nadrzędna patrolu. Z patrolem przyjeżdża pełnoletni – opiekun, który bierze udział w rajdzie na prawach uczestnika.

2. UBIÓR I EKWIPUNEK
Patrole rajdowe muszą posiadać ekwipunek osobisty i patrolu, umożliwiający wędrówkę pieszą w zmiennych warunkach atmosferycznych oraz nocowanie w warunkach turystycznych (małe namioty typu „iglo”). Ponadto patrol musi posiadać kompletną apteczkę, kompas (busolę), latarki, kuchenkę turystyczną. Uczestnicy muszą posiadać kompletny mundur harcerski.

3. WYŻYWIENIE I ZAKWATEROWANIE
o Wyżywienie: Organizator zapewnia jeden ciepły posiłek w sobotę (obiad) oraz wrzątek przez cały okres trwania rajdu.
o Zakwaterowanie: Uczestnicy Rajdu zakwaterowani są we własnych namiotach turystycznych na terenie bazy Hufca Poznań Nowe Miasto w Imiołkach.

4. WPISOWE I ZGŁOSZENIE
Wpisowe dla uczestników wynosi w terminie do 31 sierpnia 17 PLN zł. Po tym terminie, ale nieprzekraczającym 9 września opłata wynosi 25 PLN. O wysokości kwoty decyduje data przelewu.
Zgłoszenia prosimy kierować na adres:
Komenda Chorągwi Wielkopolskiej ZHP, ul. Św. Marcin 80/82, 61-809 Poznań

lub pocztą elektroniczną na adres:
e-mail: skrzynka@zhp.wlkp.pl
UWAGA! Zgłoszenia przesłane drogą elektroniczną będą uznane za potwierdzone przez komendanta hufca jedynie w przypadku przesłania go z konta hufca.

Termin zgłoszeń upływa w dniu 09.09.2005r.
Wpisowe należy wpłacać w Komendzie Chorągwi lub na konto:

BZ WBK S.A. IV O/Poznań 65 1090 1359 0000 0000 3501 8235
z dopiskiem „Rajd Piastowski”.

Po otrzymaniu zgłoszenia i wpłaty, zgłaszająca jednostka harcerska otrzymuje potwierdzenie przyjęcia na Rajd. Nie zgłoszenie się uczestnika lub całego patrolu na rajd, bez wcześniejszego pisemnego powiadomienia organizatora, powoduje utratę wpisowego. Termin powiadomienia upływa 7 dni przed datą rozpoczęcia Rajdu.

5. UPRAWNIENIA UCZESTNIKÓW
W ramach wpisowego każdy uczestnik otrzymuje prawo do:
· Posiadania własnego poczucia humoru
· Radosnego uśmiechu we wszystkich okolicznościach
· Zaskarbiania sobie łask obsługi
· Troskliwej opieki ze strony obsługi w zamian za zaskarbione łaski
· Noclegu w warunkach turystycznych
· Plakietki rajdowej
· Gorącego posiłku w drugi dzień rajdu (sobota)
· Wywiezienia bez dodatkowej opłaty miłych wspomnień z rajdu

Patrole rajdowe otrzymują:
1. okolicznościowy dyplom
2. plakietkę rajdu
3. patrole najlepsze w zaskarbianiu łask i zdobywaniu punktów na trasie - puchary i nagrody rzeczowe
6. ODPOWIEDZIALNOŚĆ I UBEZPIECZENIE.
Patrole ubezpieczają się we własnym zakresie. Za właściwy dobór uczestników odpowiada instruktor - opiekun i jednostka nadrzędna patrolu, potwierdzająca zgłoszenie na rajd. Za szkody wyrządzone w czasie rajdu odpowiedzialność ponoszą patrole rajdowe.

7. DYSKWALIFIKACJA
Dyskwalifikacja uczestnika lub patrolu może nastąpić w wypadku nieprzestrzegania: Prawa Harcerskiego, przepisów ochrony przyrody i bezpieczeństwa przeciwpożarowego. Dyskwalifikacja jest równorzędna z wykluczeniem z Rajdu i utrata praw do wszelkich świadczeń.

8. WSPÓŁZAWODNICTWO PATROLI
Na trasach Rajdu będzie prowadzone współzawodnictwo patroli. Patrole będą oceniane przez Komendę Trasy.
Oceniane będzie:
a. udział w programie rajdu
b. zdyscyplinowanie patrolu
c. regulaminowe umundurowanie i ekwipunek patrolu
Szczegółową punktację na trasach ustalają komendanci tras.

9. UWAGI KOŃCOWE
Ostateczna interpretacja niniejszego regulaminu należy do organizatorów.
witam
przeczytałem i może przeoczyłem ale bardzo mnie interesuje ile osobowe muszą być patrole bo nie widziałem tego?
no mam tylko info o trasach starszoharcerskiej i wedrowniczej

REGULAMIN TRASY STARSZOHARCERSKIEJ
XIX RAJDU PIASTOWSKIEGO
CHORĄGWI WIELKOPOLSKIEJ ZHP
1. Ogólne informacje o trasie:
1.1. Trasa Rozpocznie się w promieniu kilkunastu kilometrów od bazy w Imiołkach. Dokładne miejsce startu wraz z propozycjami przyjazdu zostaną podane w potwierdzeniu zgłoszenia.
1.2. Patrol musi posiadać własny sprzęt noclegowy (namioty, śpiwory, karimaty itp.)
2. Zasady rywalizacji
2.1. Rywalizacja odbywać się będzie w patrolach 8-16 osobowych.
2.2. Każdy patrol posiada pełnoletniego instruktora – opiekuna
2.3. W patrolach znajdują się jedynie harcerze mieszczący się w grupie wiekowej harcerzy starszych, nie licząc opiekuna.
2.4. Podczas Rajdu można uzyskać łączną sumę 1000 punktów.
2.5. Konkurencje punktowane będą w skali 0-50 punktów, a następnie przemnażane przez współczynnik wagi danego zadania.
2.6. Punktowane będą następujące konkurencje:
- Harcerski Bieg Technik
- bieg nocny - świetlik
- śniadanie niespodzianka
- gra terenowa
- pajęczyna
- festiwal
- gra ratownicza
- jarmark
3. Regulamin poszczególnych konkurencji
3.1. Harcerski Bieg Technik – bieg podczas którego będzie sprawdzana wiedza i umiejętności praktyczne z HISTORI HARCERSTWA (początki harcerstwa na ziemiach polskich), TERENOZNASTWA (wykonanie szkicu z marszu, posługiwanie się busolą), ŁĄCZNOŚCI (głównie szyfry oraz nadawanie chorągiewkami), SAMARYTANKI, PIONIERKI.
3.2. Bieg nocny – zabawa w terenie sprawdzająca zgranie grupy.
3.3. Śniadanie niespodzianka – przygotowanie pełnowartościowego śniadania przez drużynę. Bez możliwości użycia półproduktów. Charakteryzować się ma świeżością, pomysłowością. Hasłem przewodnim ma być walka z zupkami chińskimi w menu harcerza.
3.4. Gra terenowa – gra ma na celu sprawdzenie umiejętności odnajdywania się harcerzy w różnych sytuacjach. Przybliżenie dziejów Powstania Wielkopolskiego. A także znajomości podstawowych faktów.
3.5. pajęczyna – bieg sprawdzający zaradność poszczególnych harcerzy, szczęścia podczas śmiesznych i nie typowych zadań, a także musztry, umundurowania itp.
3.6. festiwal – patrol przygotowuje dwie piosenki. Pierwsza o tematyce harcerskiej, druga o dowolnej treści. Tytuły piosenek, należy podać w zgłoszeniu. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmiany tytułów przed Rajdem – w celu uniknięcia dublowaniu się repertuaru (liczy się kolejność zgłoszeń). Organizatorzy zastrzegają sobie także prawo do skrócenia repertuaru do tylko jednej piosenki.
3.7. Gra ratownicza – pozoracja sprawdzająca umiejętności związane z pierwszą pomocą.
3.8. Jarmark – zadaniem jest zaprezentowanie się patrolu.
a/ Przy ocenie prezentacji drużyny pod uwagę brane będą następujące elementy:
· kronika ( kroniki ) – 0 do 20 pkt.
· sposób przedstawiania swojego stoiska – 0 do 10 pkt.
· plansza patrolu – 0 do 15 pkt.
· wystawka dotychczasowych osiągnięć – 0 do 5 pkt.
b/ Plansza patrolu to karta formatu 80x50 cm, na której patrol w dowolnej formie artystycznej przedstawia swoją działalność w roku harcerskim 2003/2004 ( łącznie z ostatnim obozem )
c/ Przy ocenie planszy pod uwagę brane będą:
· wartość artystyczna planszy
· wkład pracy twórców
· ilość przekazanych informacji
CZUWAJ!
KOMENDANT TRASY
phm. Janusz Błaszczyk

REGULAMIN TRASY WĘDROWNICZEJ
XIX RAJDU PIASTOWSKIEGO
CHORĄGWI WIELKOPOLSKIEJ ZHP

1. Informacje ogólne:
1.1. Trasa rozpocznie się w promieniu 30 km od bazy w Imiołkach. Dokładne miejsce startu wraz z propozycjami dojazdu, zostanie podana w potwierdzeniu uczestnictwa patrolu w Rajdzie.
1.2. Patrol musi posiadać własny sprzęt biwakowy (namioty, śpiwory, karimaty itp.)
2. Zasady rywalizacji
2.1. Rywalizacja odbywać się będzie w patrolach 6-10 osobowych.
2.2. Każdy patrol posiada pełnoletniego instruktora – opiekuna
2.3. W patrolach znajdują się jedynie harcerze mieszczący się w grupie wiekowej wędrowników, nie licząc opiekuna.
2.4. Podczas Rajdu można uzyskać łączną sumę 1000 punktów.
2.5. Konkurencje punktowane będą w skali 0-50 punktów, a następnie przemnażane przez współczynnik wagi danego zadania.
2.6. Punktowane będą następujące konkurencje:

- Trasa rajdowa
- Gra fabularna
- Pokaz musztry
- Bieg na orientację
- Gra ratownicza
- Jarmark
- Festiwal

3. Regulamin poszczególnych konkurencji
3.1. Trasa rajdowa – uczestnicy będą mieli do przejścia nocną trasę (około 30 km), podczas, której przyjdzie im wykonywać różnego rodzaju zadania, zarówno poświęcone technikom harcerskim, jak i pracy w grupie, czy radzenia sobie w trudnych sytuacjach.
3.2. Gra fabularna – dzięki pomocy druida Dalestryja uczestnicy przeniosą się do czasów, gdy rodziła się polskość, aby wraz z Mieszkiem I jednoczyć plemiona Słowiańskie, jak będzie się układała współpraca i jakie efekty przyniesie przekonamy się już wkrótce...
3.3. Pokaz musztry – podczas trwania Rajdu patrol będzie mógł zgłosić się do oboźnego, realizując zestaw podstawowych komend
3.4. Nocny Bieg na Orientację – startują 3 wydelegowane osoby z patrolu, czas osoby z najgorszym rezultatem zostaje odrzucony, pozostałe dwa czasy zostają wzięte pod uwagę przy punktacji. Konkurencja polega na samodzielnym pokonaniu wyznaczonej trasy wg zadanej kolejności. Bieg zostanie przeprowadzony na sportowych (specjalistycznych) mapach do BnO.
3.5. Gra ratownicza – patrole startują w pełnych składach ich zadaniem jest odnalezienie, udzielenie pierwszej pomocy przedmedycznej, oraz przetransportowanie do infirmerii rannych harcerzy, którzy ulegli wypadkom na terenie stanicy jak i terenie do niej przyległym!
3.6. Jarmark – zadaniem jest zaprezentowanie się patrolu.
a/ Przy ocenie prezentacji drużyny pod uwagę brane będą następujące elementy:
· kronika ( kroniki ) – 0 do 20 pkt.
· sposób przedstawiania swojego stoiska – 0 do 10 pkt.
· plansza patrolu – 0 do 15 pkt.
· wystawka dotychczasowych osiągnięć – 0 do 5 pkt.
b/ Plansza patrolu to karta formatu 80x50 cm, na której patrol w dowolnej formie artystycznej przedstawia swoją działalność w roku harcerskim 2003/2004 ( łącznie z ostatnim obozem )
c/ Przy ocenie planszy pod uwagę brane będą:
· wartość artystyczna planszy
· wkład pracy twórców
· ilość przekazanych informacji
3.7. Festiwal - patrol przygotowuje dwie piosenki. Pierwsza o tematyce harcerskiej, druga o dowolnej treści. Tytuły piosenek, należy podać w zgłoszeniu. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmiany tytułów przed Rajdem – w celu uniknięcia dublowaniu się repertuaru (liczy się kolejność zgłoszeń). Organizatorzy zastrzegają sobie także prawo do skrócenia repertuaru do tylko jednej piosenki.
CZUWAJ!
KOMENDANT TRASY
pwd Błażej Meller


Rajd Piastowski już się zakończył. Fajnie, że 96 pojawiła się w tak licznym gronie jako obstawa. To zapewne zrobiło na innych dobre wrażenie - tym bardziej, że wszyscy ładnie prezentowali sie na apelu. Słyszałam nawet, że nasze furażerki bardzo się podobały uczestnikom.

Szkoda, że na grze źle stanęliśmy z Pawłem i jakaś ekipa godzinę stała w dobrym miejscu, tracąc czas, aczkolwiek samochodem jest trudniej znaleźć punkt - zbyt szybko "migają" przecinki w lesie. Na szczęście, skorygowaliśmy błąd i Paweł naprowadzał ludzi na punkt, w którym sie ustawiliśmy. Następnym razem postaramy się nie popełnić takiego błędu.

Trasa z Murowanej Gośliny do Imiołek została pokonanna przez większość ekip, nawet młodsi uczestnicy sobie poradzili, więc jestem pełna uznania dla nich, a szczególnie dla ekipy, która lubiła sie przywiązywać do punktu, a przynajmniej na starcie i na naszym punkcie spędziła dużo czasu. Mam tu na myśli Bubu i jego drużynkę - jako pierwsi przybyli, a jako ostatni wychodzili, aczkolwiek bardzo sympatyczna ekipa:)
Jednak było widać zmęczenie po całonocnej wędrówce...

Nie wiem jak wyglądała gra samarytańska, ale gra fabularna (słowiańska) z mojego punktu widzenia wyszła dobrze. Nie była iście wyczerpująca, tylko spokojniejsza. Mogę opisać, że na naszym punkcie jedna z ekip została wyrzucona, bo źle sie zachowywali. Aczkolwiek podeszli drugi raz i już było znacznie lepiej. Mieli tam bowiem ładnie przystroić żonę dla pewnego Słowianina o imieniu, którego nie wspomnę, bo nie pamiętam. Oprócz mnie stała na punkcie pani Ania i ekipy miały do wyboru jedną z nas (w razie zatorów byłyśmy dwie). Ciekawe pomysły - oczywiście wianki, naszyjniki (jeden miałam na głowie, bo sie nie przecisnął) i inne ozdóbki. Zostały zrobione również stringi z trawy;)

Festiwal piosenki - hmm... Wszystko byłoby dobrze, gdyby nie szum i gadanie w trakcie wykonywania piosenek przez innych. Jak widać harcerze nie umieją wysłuchiwać śpiewów innych... Szkoda.

Ino - świetna organizacja. Wszystkim sie podobały lampiony i perforatory, czyli profesjnalizm. Tylko jedna wpadka o której nie będę sie wypowiadać, bo nie wiem dlaczego do tego doszło. Trochę głupio - trzeba będzie sie czymś zrewanżować...

Jarmark jak to jarmark - drużyny zaprezentowały jury w składzie: Zuzanna Sowińska, Błażej Meller (komendant trasy), Piotr Jurgielewicz (komendant rajdu) swe kroniki, zdjęcia, plakietki z wyjazdów, puchary i inne rzeczy związane z ich działalnością. Były nawet ciasteczka z wróżbami:)

Poza tym Rajd odbywał się na stanicy w Imiołkach (od soboty rano) i być może śrdowiska z innych hufców kiedyś jeszcze przyjadą na tę stanicę, bo słyszałam, że Wildzie sie spodobała jako miejsce dobre na biwak;)

Ino - świetna organizacja. Wszystkim sie podobały lampiony i perforatory, czyli profesjnalizm. Tylko jedna wpadka o której nie będę sie wypowiadać, bo nie wiem dlaczego do tego doszło. Trochę głupio - trzeba będzie sie czymś zrewanżować...

Musze zabrac glos, poniewaz InO zorganizowalem od poczatku do konca. Otoz Klaudia rozdzielmy sama organizacje, atrkcyjnosc (potwierdzona przez uczestnikow ) i przebieg biegu od tego, ze pomylilem sie zliczajac wyniki. dla tych co nie wiedza dalem ciala przy podliczaniu czasow (pomylilem sie odpuszczajac jedej ekipie punkty karne za brak 11 pk) co spowodowalo przy koncowych wynikach bledy (I ekipa spadla na IV miejsce) co potem musialem prostowac. jednak jesli o samo InO chodzi bylo git! - osobn watek o tym, natomiast o samym Piastochu pozniej. i tu wazne pytanie: czy ktos napisze relacje do WATRY??

pozdrawiam
mg

....i tu wazne pytanie: czy ktos napisze relacje do WATRY??


TAk. Napisze kilka słów o tegorocznym XIX Rajdzie Piastowskim. Lecz to nie oznacza, że nikt inny swoich uwag o rajdzie napisać nie może
Dzięki Marcinie za wyjaśnienie - dokładnie nie wiedziałam co się stało, bo sprzątałam jadalnię harcerską (notabene bardzo brudną i z niespodzianką) i nie byłam w temacie. A jeśli chodzi o InO, to było naprawdę świetnie zorganizowane (ukłon w Twoją stronę). Tylko suche rowy nie były suche...

Czekamy na relację Mecia odnośnie Piasta w oczach uczestników - w końcu były przeprowadzone ankiety. Może ktoś napisał coś ciekawego...
Ano właśnie, czekamy na opublikowanie danych z ankiet. Jedna ekipa miała przesłać takową mailem. Ciekawe czy napisali cos czego nie napisali inni... Tak poza tym jestem zadowolony, według mnie był to udany wyjazd, poznałem trochę ekipy i wogóle... Pisze się na następny taki wyjazd!
dzieki Klaudia, dzieki. ale zeby nie bylo tego wlewu (i tylko tego) to uwag pare (negatywnych) o biegu:

- zupelnie nie dale rady z 35 osobowa gromadka rzucajaca na zmiane pytaniami na odprawie przed biegiem, nie wiedzialem kto i jak biegnie, ile osob losuje nr itp. w zwiazku z tym bylo (bylem) nerwowo.
- zly opisy przy PK 6
- dzis patrzac na mape zorientowalem sie, ze punkt nr 4 stal zle! zdziwieni? przyjzyjcie sie - coprawda ani jeden uczestnik sie nie zorientowal, ale lampion wisial na zakrecie rowu,a powinien przy zakonczeniu terenu polotwrtego!! roznica 15 -20 metrow. na szczescie lampion wisial na nabiegu... uff i uszlo mi to na sucho

a poza tym nie ukrywam ze ciesza mnie pochlebstwa (ale nie tylko chlopakow z GP) nt InO

pzdr
mg

dzis patrzac na mape zorientowalem sie, ze punkt nr 4 stal zle! zdziwieni? przyjzyjcie sie - coprawda ani jeden uczestnik sie nie zorientowal, ale lampion wisial na zakrecie rowu,a powinien przy zakonczeniu terenu polotwrtego!! roznica 15 -20 metrow. na szczescie lampion wisial na nabiegu... uff i uszlo mi to na sucho


No widzisz Marcinie, ja tam własnie przez to chwilkę straciłem, bo pierwsze co to ściąłem na granice kultur, a tam głucho... . A nie czepiałem się, bo reszte udało się dobrze pobiec . Jak to kiedys powiedział PAwel W. we Wiórku na XX Nietoperzu - "straciłem kupe czasu, chyba z minute tego punktu szukałem"

kR


Czekamy na relację Mecia odnośnie Piasta w oczach uczestników - w końcu były przeprowadzone ankiety. Może ktoś napisał coś ciekawego...


Miniony weekend to były moje ostatnie godziny wolności od nauki:) Rajd Piastowski, był całkiem niezłym pomysłem na zakończenie błogiego i beztroskiego czasu wakacji!!!

Cóż mogłabym innego zrobic jak nie zgodzić się z moimi przedmówcami! Myślę, że każdy w niedzielę wrócił do domku zmęczony - to z pewnością, ale również bardzo bardzo usatysfakcjonowany (w szczególności Tomuś - w końcu pokonał "maratończyków" ).
Co to dużo mówić - było naprawdę fajnie!:)

Podsumowanie całego przedsięwzięcia na pewno się przyda, ale to omówimy sobie na niedzielnej zbióreczce! Choć dużo zastzeżeń pewnie nie będzie.

Na zakończenie chciałam dodać, że na Rajdzie robiliśmy wrażenie i zapewne nie była to tylko zasługa furażerek! W tak licznym składzie dawno nie udało nam się pokazać:)))
Na zbióreczce pojawię się bardzo chętnie, choćby z ciekawości tego co napisali sami uczestnicy rajdu w ankietach

Co prawda to prawda- w niedzielę wróciłem pełen satysfakcji i wypoczęty duchowo
Cieszę się Michale, że Ci się podobało - w końcu to był Twój pierwszy wyjazd z 96:)

Oczywiście, Zuzo, nie tylko furażerki zrobiły wrażenie (ale także piękne druhny na starcie - szczególnie na Czerwonych Diabłach )

Pozdrawiam.
W internecie pojawiła sie pierwsza mini relacja z tegorocznej edycji Rajdu Piastowskiego zapraszam do zapoznania się...

http://www.referat.zhp.wl...&id=47&Itemid=1
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • reszka.htw.pl
  • All right reserved.
    © Internet to potęga ÂŤ Obserwuję, myślę, piszę – serwis Goldenrose