Internet to potÄga ÂŤ ObserwujÄ, myĹlÄ, piszÄ â serwis Goldenrose
MODEL: Honda CRX del Sol ESi 1998r.SILNIK: D16Y8
UKLAD DOLOTOWY: stożek, reszta seria
UKLAD WYDECHOWY: seria
ELEKTRONIKA: 3x el. szybki, el. lusterka, wspomaganie, ABS, SRS, alarm z pilotem (a w tym: centralny zamek, otwieranie bagażnika z pilota, domykanie 3 szyb po zamknięciu samochodu pilotem), elektryczny przycisk w środku samochodu do otwierania bagażnika (oryginalnie nie ma w ogóle )
UKLAD NAPĘDOWY: seria? (nie patrzyłem
ZAWIESZENIE: -40mm
UKLAD HAMULCOWY: seria, 4x tarcze
BODY-KIT: przedni zderzak tuningowy (taki już był) - obecnie wymieniony na serie po lekkich modach (foto str. 3)
ŚRODEK: piękna seria w całości czarna, bez szarych elementów drzwi i tyłu, zmienione podśw. zegarów, nawiewów i przełączników diodami (starannie, z głową)
CAR-AUDIO: poki co Sony CDX-GT200, odseparowany zestaw Infinity w drzwiach, skrzynia basowa, wzmacniacz Blaupunkt GTA480.
KOŁA: były 15" borberty z oponami 195/50, obecnie 17" aluett z polerowanym rantem oraz pomalowanymi wnętrzami na grafitowy metalik, opony 205/40 Falken + kółeczka stalowe 14" z zimówkami hehe
MOC: 127 KM
PLANY: zmiana praktycznie całego car audio na full professional, Car PC, kompletny wydech sportowy, obniżenie na ile się jeszcze bardziej da minimalne przyciemnienie szyb
CO DOKONANO Z PLANÓW OD ZAKUPU SAMOCHODU: kupno oryginalnego zderzaka i jego lekka modyfikacja oraz malowanie, zamontowanie 17" felg, oraz "wybielenie" przednich kierunkowskazów (wszystko na foto strona 3), zamontowano jeden z lepszych alarmów + otwieranie bagażnika z pilota + domykanie 3 szyb po zamknięciu auta z pilota, zrobiono nadkola tylne i pozabezpieczano jak trzeba, rozpórki, odnowienie felg
Tak się prezentuje moja Soleczka na dzien 24 maja 2008r.:)
A tak się prezentuje moja Soleczka na dzien 28 września 2008r.:)
Prosze bardzo nie krytykować hehe była okazja, taką kupiłem sprawuje sie (tfu tfu tfu) dobrze.
fajna ale tak jak gadaliśmy na gg zderzak przedni out
dokładnie
fajna soleczka i młoda rocznikowo silnik jak najbardziej y8(też moja taki dostanie )
nie ma co sie czepiac,zderzak zmienisz bedzie git
ladna zadbana, jesli chcesz zmienic ten zderzak to ... respect dla Ciebie powodzenia w modach
hehe dzieki zderzak do wymiany choćby nawet o to, że na prostej drodze (POLSKIEJ ) kolo wpadnie mi w dziure i już jest mocne łupnięcie zderzakiem o droge, nie wspominając o wyższych progach zwalniających, czy pobocznych uliczkach, które nie zawsze mają asfalt
bardzo ładna i młoda soleczka zderzak tak jak pisze reszta do wyminy i autko bedzie piękne
hehe Wy te solki chyba w promocji do 10 bulek dostajecie co chwile jakas nowa
co tu duzo pisac w najlepszym kolorze, mloda , zadbana
zapraszamy na spociki
Ładna sztuka, tylko ten zderzak przedni zmień.
Gratki
Ladna mloda czarna sztuka
Tylko gratulowac
przyjedz na spota za tydzień
No ładna, ładna, ale jak każdy powtórzył zderzak out bo aż w oczy razi ;p gratki zakupu i powodzenia w modzeniu No i wpadnij w piątek na spot
ok wpadne w piątek na spocik jeżeli nic niespodziewanego mi nie wypadnie ze zderzakiem póki co jeszcze troche będę się musiał pomęczyć
Przychylam sie do powyższych opinii-bardzo ładny CRX-sik
Mi tez sie bardzo podoba, a jak wiadomo zderzak zecz gustu
No bardzo ladna solka w jedynym słusznym kolorze, uwazaj na spocie, porysuja ci lub cos odkreca..generalnie beda ci zazdroscic pzdr
Moim zdaniem zderzak jest w porządku a przy okazji masz jedyną taką solkę w CK Jak przeszkadza to zawsze możesz jechać troszkę ostrożniej
Pozdro.
Zderzak ocenicie na spocie zwykły musze tak czy inaczej kupić na zimę, bo w przeciwnym razie moja Solka będzie służyła jako pług do odgarniania sniegu na żywo zderzak wygląda lepiej niż na zdjęciach, jednak od uderzeń o ziemię gdzieniegdzie farba popękała (widać pęknięcia lakieru, ale nie odpadnie, poza tym zawsze można odmalować). Co do jazdy, jeżdzę dość ostrożnie, jednak są drogi, gdzie nie uniknie się czasem bliskiego spotkania zderzaka z ulicą, np. ul. Sandomierska, Szymanowskiego i ogromne progi zwalniające, wyjazd z dolnego parkingu Tesco ten w górkę też zdażyło się ze przytarłem... jeżeli widzę wyboje na drodze zwalniam do 40km/h, progi zwalniające pokonuje żółwim tempem. Nawet pod moim blokiem próg zwalniający który z pozoru wydaje się mały i niski jest problemem, 2 razy przejeżdzałem przez niego i 2 razy przytarłem, no ale coż zderzak to tam pal licho, moze sie nawet połamać.. ale trzeba uważać żeby innych elemetów mi nie uszkodziło
rudzinski mial taki zderzak
rudzinski mial taki zderzak nieprawda
nie chce mi sie szukac zdjec i sprawdzac jakimi szczegolami sie roznily
pamietam ze byl w ten desen
pamietam ze byl w ten desen nieprawda
end ot
Rudzinskiego byl fajniejszy
ej to nie jest temat o Bartka solce koniec Ot wracamy do tematu przewodniego
ładna.... ale taka niepraktyczna dupowóz
Solki sa paskudnymi babskimi wozidlami. Jak mozna kupic takie auto? I w dodatku takie powszechne, na kazdym skrzyzowaniu mijam sie z solka, jest tego wiecej niz golfow...
Szczerze mówiąc sam bym nigdy nie kupił solki, ze wzgledu na 2 miejsca (w planach miałem inne Hondy), jednak to była mega okazja której nikt by nie przepuścił. Cudem mój tata upatrzył ją w niemczech gdzie pracuje i tak właśnie ten egzemplarz stał się mój, jako osobówke mam drugi samochód hehe
Szczerze mówiąc sam bym nigdy nie kupił solki, ze wzgledu na 2 miejsca (w planach miałem inne Hondy:)
Tak ponoć wszyscy mówią a potem sie zakochują w niej i nie chcą sprzedać ...to jest ponoc taka choroba z kazdą hondą....też nie planowałem kupić tak malo praktyczne auto jakim jest preluda..i teraz sie ciesze ze nie wziolem tej a4 swoją drogą tych solek faktycznie zrobiło sie sporo
Solka bardzo ładna zresztą jak każda i jeszcze czarna
Jasna skórka albo jakaś czerwona i była by malina
a z tym odśnieżaniem to może nie taki głupi pomysł może jeszcze zarobisz
hehe prawda, bo znając życie jak znowu zima zaatakuje "nagle" to zanim ekipy odśnieżające ruszą to dzięki mnie już nie będą mieli czego odśnieżać co do ilości solek w CK, wiadomo, nie jest to porsche czy ferrari na które mogą sobie pozwolić najbogatsi, a fajne wozidełko za rozsądną kase, dlatego i przybywa nam Hond na ulice. Nie ma co się załamywać tylko cieszyć, że jest coraz więcej zwolenników tej marki ale nie zapominajmy że nadal każda Solka czy inna Honda może być wyjątkowa, wyróżniająca się z tłumu, np. dzieki felom, malowaniu, przybywaniu mocy itd. Nie ma co się ograniczać do serii
takie tam:
Zderzak kupiony, pomalowany póki co podkładem i oto zdjęcia z przymiarki. Na zdjęciach przykręcony tylko na 3 śruby od góry bo nie było czasu na przykrecenie wszystkich (dlatego pod światłami i po bokach lekko odstaje) po dokręceniu wszystkich będzie dopasowany idealnie przy okazji usunąłem: dziury po znaczku, dziury pod rejestracją oraz te wypuklenia na przykręcenie rejestracji. Sama rejestracja będzie na dole w kratce. Planuję jeszcze dać przed kratkę na dole siatkę czarną "tuningową" ale to się jeszcze zobaczy.
nie dawaj żadnej siatki tak jest wypas pogratulować Ci tego że wróciłeś do serii rzadko to się zdarza
no cóż, polskie realia zmusily do zmiany zderzaczka takto do tamtego się już przyzwyczaiłem, ale jednak za niski. A do tego to nawet nie ma co siatki w sumie dawać bo sporą część kratki na dole zasłoni rejestracja. Zderzaczek pojdzie w kolor i myślę, że będzie się ładnie prezentował
ano pewnie że się będzie prezentował
Śliczniutka , ale z poprzednim zderzakiem była bardziej za......a (moim zdaniem).
i tak jak się zapowiadało, wstępna prezentacja autka po paru zmianach, po 1) zderzak przedni zmieniony na oryginał, lekko zmodzony (jeszcze bez rejestracji ale jutro będzie zamontowana na dole, tak jak kratka jest), po 2) felgi 17" po 3) "wybielone" przednie kierunkowskazy..
tak 2 foto pierwsze po modach, drugie przed dla porównania
bardzo mi si epodoba a czy tojest taki kolor czy modzone zdjecie było ?
nie, zdjęcia nic nie modzone, kolor taki jak widać, bo można powiedzieć że świeżo umyta była foto dzisiejsze, tylko oba robione innymi aparatami
\wszystko fajnie ale czyj drugi gen stoi w tle na pierwszym zdjeciu?
hehe spostrzegawczy jesteś to crx kolegi z bloku obok (a w sumie miał bujną przeszłość- najpierw miał go kolega z bloku obok, od niego odkupił go kolega z mojego bloku, przy czym niedawno znowu zmienił właściciela na tego pierwszego kolege hehe), 2gen. w ładnym i dobrym stanie
wydaje mi sie ze to parking na ślichowicach to to ceerka kolegi z naszego forum a soleczka ładna tylko zdjęcie zrób żeby było widać nowe felaszki
nie ślichowice os. świętokrzyskie jak coś, on chyba nie należy do hondy kielce jak z nim kiedyś gadałem, ale podpytam jeszcze, może się zapisze i zaprezentuje swoje autko.
pare zdjęć ukazujących zmiany
ooo... widze, że ktoś obgaduje mojego wariata, bede miał czas to opisze swoje autko, to troszke roboty bedzie bo mam całą płyte ze zdjeciami prac jakie tam wykonałem
P.S. felgi kolegi naprawde łaaaa.. i fajnie wygląda bez blachy... musisz coś nad tym pomyśleć... pozdr..
a no nie pokazujesz samochodu to trzeba obgadać ;] co do rejestracji to już została przykuta z przodu w końcu ile można jeździć bez foto nie odzwierciedla fajnego koloru samochodu bo robione telefonem
fajniutko wyglada, teraz zalecam dokladeczke, i glebe
Całkiem zajebis.ie wygląda
Co do gleby to , ma tych felach to bym nie ryzykował , szkoda opon i zawiasu
Nad ew. glebą pomyśli się ale dopiero na wiosne ale nie wiem czy to dobry pomysł bo już bywa że jak na maxa skręcam kolami i są wieksze wyboje to lubi sobie obetrzeć nieco oponami.. ale jak sie obniży i usztywni to może będzie ok
W planach jeszcze mam: kierunki boczne na jakies clear (black raczej, mam fajne na oku), tłumik końcowy i tu jeszcze sie zastanawiam jaki. Wszyscy pchaja ostatnio wm sport mugen lub km malone. Ja wole jakiś dyskretniejszy ładniejszy wyglądem bo oryginał ma przeciętny wygląd myślałem o jakiejś 2rurce elipsach. Ale to jeszcze sprawa do przemyślenia. Następnie przyciemnienie szyb chociaż nad tym też się jeszcze zastanawiam i jak już to bardzo delikatnie chciałem też na tył takie lampy jak miał Parówa, clear red, ale musiałbym gruntownie pozmieniać sposób ich świecenia (to da się zrobić) i szczerze mówiąc nie podoba mi sie w nich to że mają te czerwone kółka (jakby nie mogli zrobić lamp tuningowych jak np. do civiców 5,6gen poprostu czerwono białe..). Chcę jeszcze z bagażnika wywalić skrzynię basową a zrobić pod wymiar w koło zapasowe, czyli głośnik w podłodze, po to żeby stworzyć więcej miejsca.
dokładka pod zderzak to też kwestia do przemyślenia jak widać dużo myślę ale w sumie i sporo już planów zrealizowałem, chce pokolei robić wszystko tak jak mi sie podobało zawsze, ale niektóre plany trzeba wyrzucać żeby nie wyszedł z tego odpust
Kto chce niech czyta
Kolejny post z modami wykonanymi w solce temat o mojej solce traktuję również jako pamiętnik w którym spisuję i zamieszczam foto wykonywanych po kolei przeróbek w moim aucie
I na wstępie wyjaśnię o co kaman. Więc światła długie (lub halogeny jak to niektórzy nazywają, ale włącza się jak długie oraz zapala się lampka kontrolna świateł długich) w nocy nie dawały zbyt dużej pomocy (te małe okrągłe lampki z przodu obok normalnych świateł).. tj. świeciły sporo dalej ale w jeden punkt, nie dawały rozproszonego światła lecz światło punktowe, więc coś niedopracowane
Postanowiłem dopracować ponieważ tak w normalnych lampach jak i tych okragłych są żarówki H4, odłączyłem kabelki z okrągłych i przełożyłem do kostki w normalne lampy, dzięki czemu w normalnych lampach mam światła mijania jak i drogowe (krótkie i długie), efekt? piorunujący szczególnie na nieoświetlonych kawałkach w nocy.. w końcu mogę powiedzieć że mój samochód posiada długie światła
Co dalej.. okrągłe lampki wykorzystałem.. przerabiając je w światła do jazdy dziennej jak wiemy w światłach dziennych montowane są żarówki 6watowe 12V (H6W) tak aby dawały dość jasne światło widoczne w ciagu dnia oraz niski pobór prądu. Wszystko byłoby ok, tylko myślimy jak zrobić mocowanie na te żarówki.. i tu kolejny mój "świetny" pomysł, dwie żarówki H4 rozebrałem na części pierwsze aby otrzymać samą obudowę H4, w nią włożyłem dokupione gniazda na żarówki H6W w sklepie na rogatce (tylko tam miał odpowiednie - pasują idealnie do obudowy H4!) no i w nie wiadomo żarówki H6W dzięki czemu bez zbednych przeróbek lamp itd stworzyłem żarówkę H4 12V 6W dalej to już nic prostszego.. schemat podłączenia świateł dziennych zamieszczam na foto niżej.
Co potrzeba?
- przekaźnik samochodowy najzwyklejszy - koszt okolo 5zł ew do niego gniazdo z diodą prostowniczą za 3.50zł
- wspomniane gniazda żarówek 3zł za sztukę
- żarowki 9zł za sztukę
- z 3 metry kabla żeby nie zabrakło
- włącznik (wg uznania)
- no i pare złączek na kable tzw wsówki (15gr za sztuke chyba:) )
- i złączki kabli 1 na 2 (20gr za sztukę)
I delikatna modyfikacja schematu: +12V nie podłączamy do akumulatora lecz do kabla +12V od postojówek. Efekt zapalania się świateł dziennych itd. wygląda następująco: po włączeniu świateł postojowych włączaja się światla do jazdy dziennej, po przekręceniu na światła mijania automatycznie dzieki przekaźnikowi wyłączają się światła dzienne, a włączają światła mijania. Wspomniany włącznik pozwala nam również całkiem wyłączyć swiatła do jazdy dziennej.
Co mnie skłoniło do takiej modyfikacji? po 1 potrzebowałem lepszych świateł drogowych (długich) po 2 chciałem światła dzienne aby był mniejszy pobór prądu oraz w dzień nie marnowały mi się dużo droższe żarówki H4 (zakupiłem Osramy night breaker - miałem w planach xenony ale po 1 nielegalne a po 2 co gorsze, w nocy+deszcz ponoć niewiele widać, a życie mi miłe:) a osramki świetnie się spisują i dają prawie białe światło)
Napisałem wszystko ze szczególami ponieważ może się przydać a szczególnie właścicielom del soli przykładowo w chwili obecnej można dokupic światła dzienne z lampami dopasowanymi do del sola i techniką diodową lecz koszt takiego zestawu to od 300 do 500zł, ja zrobiłem to w 2 godz (mieszane rozmową z 2 znajomymi hehe) kosztem około 40zł tak więc polecam, ja jestem zadowolony, pozdrawiam
no i fajnie!
Fajna furka,fajnie jeździ, fajne fele (kiedyś były moje ) , powodzonka w modach.
hehe teraz przez zimę będę odnawiał felaszki od ciebie dam je do sprawdzenia, jeżeli trzeba to do prostowania, następnie odnowa rantów bo tylko to trzeba zrobić, będzie full polerka, środki zostają takie jak są, nie ma co kombinować jak są w ładnym stanie myślałem ew. nad pomalowaniem środków na jakiś kolorek, biały, czerwony lub czarny, jednak póki co zostawię jak jest, a będą polerowane ranty
edit:
W solce zostały zrobione w końcu nadkola z tyłu, jak wiadomo była rdza, mocno zjedzone nadkola od spodu i na zewnątrz.. dałem do blacharza, zostały wstawione nowe blachy grubsze od oryginalnych, coś w stylu reperaturek. Blacharz sam je dorobił wbrew obawą innych że to nie możliwe bez formy + potem wykończenie przez lakiernika i wg mnie wyszło cacy... dość tanio wszystko
Jeszcze tylko dobrze podokręcać zderzak żeby był dobrze dopasowany i zamontować progi
Po blacharce:
Po malowaniu:
Najładniejszy Del Sol w Kielcach Na żywo robi lepsze wrażenie
o moim to każdy zapomina
no ładna jest i taka młoda czekam na ostateczny wygląd w lato
W Twojej nie podoba mi się parę rzeczy ale to kwestia gustu i ten pierd... jak stary odkurzacz
kolejne przeróbki: tylne lampy przemalowane na czerwono ( jedynie zostały białe szybki od wstecznych ) + światła pozycyjne łącznie ze stopem świecą na całej długości
dużo zabawy miałes z tymi tylnymi lampami?
Najgorzej jest rozkleić lampy, trzeba ogrzewać brzegi od tyłu tak żeby klej puścił.. trzeba delikatnie powoli żeby nie uszkodzić kloszy. Przed malowaniem parę razy trzeba dobrze odtłuścić klosze, samo malowanie to prościzna odpowiednią farbą w sprayu do lamp. Sama przeróbka świecenia lamp to po 1 wyrzucenie z lampy przegród na brzegach (po prostu wytopienie np. lutownicą) 2 sprawa to odklejenie od kloszy takich prostokątów pod "odblaskami" jakbyś też tak chciał robić to po rozklejeniu lamp zauważysz od razu o co chodzi odklejanie prostokątów od kloszy tez mozolne powoli żeby nie uszkodzić kloszy ... podgrzewając najlepiej opalarka, ew. dobrą suszarką trzeba tez wstawić dodatkowo żaróweczki W5W. Oryginalnie są w lampach Solek miejsca na umieszczenie żarówek W5W właśnie w miejscach gdzie wytapiamy przegrodę, potem tylko trzeba podłączyć te żaróweczki pod tylne żarówki. Dodam tylko że dobrze jest wykleić folią/taśmą aluminiową lamp od wewnątrz - oryginalnie są hmm srebrne/szare i nie odbijają tak światła , po dodaniu sreberek będzie lux potem tylko sklejamy klosze i najlepiej jest wypolerować pasta Tempo lekko ścierną kloszy dla ładniejszego wyglądu, połysku i pozbycia się drobno-pyłkowej płaszczyzny.
widziałem i wygląda świetnie... pozdrawiam..
światła tylne które święcą całą długością są w pytę ale ty coś tam wytapiałeś hmmm dziwne bo ja niby miałem lampy od sir'a i były tylko zaślepki po bokach ale z ciekawości rozkleiłem lampy od solki która jeździła w europie i też były takie zaślepki które wystarczyło wypchnąć najgorzej jest z tym kwadratami co są przyklejone do odblasku
zgadza się, jest zaślepka którą trzeba wyjąć jednka jeżeli nawet wstawimy tam w to miejsce żarówkę w5w to raczej nie będzie świeciła cała lampa.. dlatego że nadal będzie przegroda oddzielająca pozycje+stop, od bocznej w5w, owszem świeci cała lampa, ale jest widoczna ciemna przegroda u mnie nie widać przegrody bo ją wytopiłem
Aby powiększyć zdjęcia kliknij na nie.
etap 1): normalna lampa po zdjęciu klosza
etap 2): czerwonym kółkiem zaznaczona zaślepka którą w całości się wyjmuje - cały ten hmm prostokąt ( o której mówiłeś parówa ) i pod nią jest oryginalne miejsce na żarówkę w5w
etap 3): liniami czerwonymi zaznaczone jest dokładnie jak trzeba wytopić przegrodę po zdjęciu zaślepki tak aby lampy świeciły w całości
Pozwoliłem sobie parówa pożyczyć twoje foto do ukazania o co chodzi, chyba że u ciebie na żywca nie widać tej przegrody a tylko na zdjęciu tak jest
ale tak jest w ori lampach JDM bo to są obrysówki które maja sie oddzielać muszę to na żywo u Ciebie zobaczyć mam nadzieję że weźmiesz Brata i przyjedziecie na spota wtedy były by juz 3 solniczki na spocie, później jeszcze Ryckowa
powiem ci że ostatnio w miniony piątek we 2 podjechaliśmy... co sebas pisał że nikogo nie było to właśnie we 2 podjechaliśmy no niestety nie każdy kończy tak pracę, żeby być w czasie.. np. w ten piątek co będzie pracuję do 21, kolo 21.30 wychodzę z domu na tesco jeżeli się śpieszę.. bo np. z kolegami też mamy spoty w piątki tylko jak się spotykamy to jesteśmy od 21 do nawet 1 w nocy nie wiem jak sebas będzie pracował w piątek, ale może byśmy zajechali w końcu na spot hondy kielce we 2
no a co do lamp to wiem że te miejsca po wyjęciu zaślepek miały odgrywać formę obrysówek, jednak ja wolałem zrobić tak żeby na całej długości świeciły lampy bez widocznych przegródek
Bo trzeba napisać, że będziecie i wtedy poczekam ja się muszę udać do sebasa na zabieg zrobienia obrysówek z przodu
Nieźle zrobione te lampki, widzisz Parówa nie każdy musi iść w JDM tym lepiej dla nas
hehe mi zrobienie identycznych obrysóweczek z przodu zajeło max 20 minut czyli jak się włączy światła mijania to świeca kierunku na pomarańczowo, jak się włączy np. lewy kierunek to lewy amberek się wyłącza i tylko kierunek miga, po wyłączeniu kierunka z powrotem włącza się amberek fajna sprawa, dużo ładniej wygląda wtedy wieczorem przód soleczki
Oczywiście na żywca i szczególnie wieczorem wygląda rewelacyjnie, amberki świecą na pomarańczowo, a światła mijania na niemalże biało (zasługa żaróweczek Osram)
no ok niby jestem po cholernej szkole elektronicznej ale za ch.... sam tego nie ogarnę, a fajnie to wygląda jak widziałem to u sebasa to w ogóle nie widać że sie ciągle palą a to jest bardzo przydatne np wyjeżdżając ze stacji w nocy na jakiejś nieoświetlonej drodze mając włączony kierunek w prawo a praktycznie lewego boku nie widać i bardzo łato o wypadek a już nie raz widziałem takie przypadki, obrysówki powinny być legalne w PL
są przeciwnicy i tacy co popierają, wg mnie przydatna rzecz.. tym bardziej jak ktoś właśnie zrobi moduł który podczas puszczania kierunkowskazu wyłącza obrysówke z tej strony z której tylko mruga kierunek.. bo niektórzy widziałem nawet w Kielcach że maja podobnie ale bez tego modułu przez co jak puszczają kierunek i jednocześnie pali się obrysówka to nie widać że ktoś zmienia kierunek jazdy..
co do legalności no w PL to nielegalne, ale w nocy ciągle jeżdżę na obrysowkach z przodu, wiele razy już mijałem się z policją i nie było z tym problemów.. ew w razie czego mam pstryczek który wyłącza amberki hehe
w dzień to akurat jeżdżę, ale na światłach dziennych które też sam zrobiłem z tych małych okrągłych lamp w zderzaku które pierwotnie były światłami drogowymi(długie) natomiast długie mam przełożone w normalne lampy
...ew w razie czego mam pstryczek który wyłącza amberki hehe
i to jest dopiero patent Parówa pomyśl nad "pstryczkiem", który wycisza wydech i zamienia tablice na prostokątną
ja też tak chce
co do policji ostatnio miałem dziwną sytuacje bo jadąc za mną nagle zmienili pas i zatrzymali sie koło mnie, miałem już otwierać szybę żeby powiedzieć iż zjeżdżam ale całe szczęście tylko popatrzyli i pojechali dalej ufff....
trzeba uważać...
to z kim mam sie kontaktować o te obrysówki z przodu
hehe w piątek może podjedziemy na spota to się uzgodni hehe bo nie chcemy rozdawać pomysłów żeby każda solka nie była taka sama jak nasze z niektórymi pomysłami co prawda twoja jest czerwona moja czarna wiec już się będą różniły, ale sebas ma czerwona <lol2>
nie ma bata jak nie Wy to zmuszę kogoś innego
eee moja różni sie od Waszych narazie
Hehe byłem pierwszy z tymi lampami W moich dodatkowo są przeciwmgielne (w obydwóch) bo blenda będzie czysta.
Tutaj porównanie moich lamp do Wojtka jeszcze seryjnych:
Więcej fotek w moim temacie
powoli stopniowo dochodzą nowe elementy do soleczki m.in. chlapacze i map lighty, oraz zestaw odseparowany głośników Infinity w drzwi
co myślicie o takiej kolorystyce felg ? środki na grafitowy metalik, ranty pójdą w polerkę (co do doboru koloru grafitowego to wiadomo że na żywo się dokładnie dobierze odcień)
moim zdaniem naprawde bardzo przyzwoicie
a może lepiej rant w jakiś ładny kolorek np zielony
nie bedzie to pasowalo. wyjdzie festyn a teraz jest elegnacko
musi być elegancko jak wujek sebas pomysł podsunął maluj, poleruj będzie miód malina
jest gites hetmana niebieska sola chyba stoi na takich 17" i jest na wypasie myślę że jak pomalujesz na siakiś ciemny kolor środek a rant w polerke będzie mega opcja
Fele pasują, jak tatusiowy w mamusiną
takie tam parę rzeczy na szybko w paincie która wersja najlepiej pasowałaby? dodam że kierunkowskazy są obecnie bardziej czerwone niż jak na zdjęciu (wzorowałem się na zeszłorocznym zdjęciu) - co przerabiane: spojler bez nóżek (dodatkowo chciałbym go obniżyć o wysokość gumek na jego brzegach) i blenda czysta
trzy. lubie "czyste" auta
moim zdaniem znaczek [H] moglby zostac
jakoś dziwnie wygląda ten spojler bez nóżek, a co do "czystych" to mi się najbardziej podoba fot1, czerwony znaczek jest wiejski, a bez niczego jakoś tak goło się prezentuje.
czerwony znaczek to tak przy okazji zrobiłem hehe, ok mam nadzieje że więcej osób się wypowie bo póki co 3 osoby na każdą inną wersje głosowały
mi pasi 2 opcja tylko bez czerwonego znaczka
3 tylko jeszcze bym dodał znaczek H
No wiadomo że nr 3 jak moje ferrari tylko znaczek zostaw bo bez niego łyso, a czerwony nie pasuje bo to tak jakby na BMW 1,6 nakleić M3
PS. Solka bez spojlera wygląda okropnie moim zdaniem
na wstępie takie tam 3 fotki felgi na żywo wg mnie dają fajniejszy efekt niż na foto co zmienione w felgach: wypolerowane ranty, kolor "wnętrz" grafitowy metalik, śrubki przy rantach pomalowane na czarno no i nowe oponki Falken
Felgi na żywo miażdżą sutki Ładna czerwona w tle
No ładnie się prezentują felgi na aucie jest git malina !!!
fajnie ale na cyce ją
a gdyby tak ambery do solki zapodać ? (przerobione zdjęcie podglądowe)
jak dla mnie efekt jest ciekawy i godny zastanowienia
Tak jak rozmawialiśmy do czarnej solki amberki pasują ładnie Do czerwonej nie bardzo ale na czarnej fajnie wygląda - montuj
Straśny Nie Montuj:P . Wszystko to kwestia gustu ale ja tam wolę tak jak masz.
Taki stonowany z minimalną ilością zróżnicowanych kolorów
ale zrobisz jak uważasz
Kup zamontuj, znudzi Ci się to wrócisz do pomodzonej serii
z amberMINB BEDZIE MEGA l:_)
Parówa, dużo wypiłeś ?
hahah wyglada, ze wystrczajaco LOL
to jeszcze raz napisze że będzie wyglądał mega, sorry za tamto
będę oryginalny
Już jest:
- kompresor eaton M62
- wtryski od H22A5
- rury z nierdzewki do wydechu 2,25"
- kolektor 4-2-1 + przelot zamiast katalizatora
- komputer P28 odpowiedni do strojenia + wtyczki
już niedługo będą:
- tłumiki z m-techu
- wskaźniki auto gauge
- blow off
- intercooler
a przed samym zmontowaniem też będą kupione pierścienie, panewki ACL i wszystko niezbędne do remontu silnika (może i nie jest jakoś bardzo wymagany, ale lepiej go podszykować pod większą moc ) co więcej będzie potrzebne, okaże się w praniu
zapomniałeś dopisać że będzie dmuchane 0,8 bara i ponad 260 koni na serii
to sprzeglo zrob od razu
póki co jak było sprawdzane było w idealnym stanie, a jak się spali, to się wymieni i po bólu, zobaczę kiedy będę wszystko montował, może do tego czasu jeszcze kupie od razu sprzęgło, żeby za jednym zamachem zrobić wszystko
może do tego czasu jeszcze kupie od razu sprzęgło, żeby za jednym zamachem zrobić wszystko
dokladnie ... tym bardziej jak bedziesz robil remont i mial wszytsko 'na wierzchu'
wystarczą te wtryski do 260KM??
wsadź chociaż jakieś korby kute albo odpręż silnik, jakieś szpilki ARP, zresztą widzę że Was stać na eksperymentowanie ale to dobrze bo niezbadane tereny trzeba kiedyś odkryć, amerykanie na seryjnym silniku zrobili ( SOHC ) 400KM, ale pewnie długo się uczyli i sporo zniszczyli, a tu proszę 260Kunia na serii ciekawe kto pierwszy przekroczy 300 na serii
gdzieś czytałem że podobno te kompresory na większym doładowaniu mają za duże obroty, prawda to?
Parówa, do 0,9 myślę że taki Eaton napompuje bez problemu ale to by trzeba się Przemka zapytać te 260 to był żart... pewnie będzie podobnie jak u mnie A u mnie niedługo będą ACL, ARP, NPR i inne różne dziwne skróty, pewnie u Wojtka podobnie
a nie myśleliście kiedyś o tym żeby odpręży silnik jakimiś tłokami z innego silnika????? tak jak przema? jak już rozbieracie silnik to może poeksperymentować i walczyć o większe moce itp itd?
montaż wszystkiego ustaliłem mniej więcej na początek wiosny, myślę że za 2m-ce uzbieram wszystkie potrzebne części do montażu kompresora, wiec potem będą kupowane części do silnika tak więc za 2 m-ce pewnie będą ogólne obmyślenia, co można w nim zmienić, żeby było jeszcze lepiej, no a części do silnika to zapewne to co sebas wymieniał. Pewnie na początek około 200KM byłoby wystarczające, ale się zobaczy
Parówa, ja myślałem o tym co piszesz... ciągle też myślę żeby zakuć i mieć mniej więcej tyle mocy co u Ciebie... ale trochę mi się nie uśmiecha dokładać sporo kasy i mieć moc, której i tak nie wykorzystam... wolę zainwestować w szperę, opony, zawieszenie, hamulce itp...
no i wiosna rozpoczęta ambery założone z żarówkami 2-włókiennymi 21W/5W podłączone pod ten sam moduł co poprzednio, czyli 5W się świeci cały czas, a wyłącza kiedy włączamy kierunkowskaz - wtedy miga 21W wstępnie lipne zdjęcia z telefonu:
poza tym już są zebrane wszystkie rzeczy do remontu silnika + montażu kompresora + zrobienia całego wydechu - myślę, że na początku przyszłego tygodnia modyfikacja ruszy pełną parą
Amberki tak jak mówiłem wyglądają super - do czarnego najbardziej pasuje
Już niedługo będziesz psykał i straszył ludzi jak te babcie na wsi co się pomodliły jak psst usłyszały
Żuczek ? Muszę obejrzeć na żywca ;]
na żywo całkiem fajnie się prezentuje bo jednak zdjęcia z telefonu nie odzwierciedlają tego
a nie myśleliście kiedyś o tym żeby odpręży silnik jakimiś tłokami z innego silnika????? tak jak przema? jak już rozbieracie silnik to może poeksperymentować i walczyć o większe moce itp itd?
ale po co odpreżać na 0.7 bara
seria sohc ma mały st sprężania 9.2:1 wiec myślę ze na bp98 można spokojnie ładować 0.7 bara , niema sensu odprężać i tracić parę koni
właśnie w Ameryce tak robią robiąc swoje 300 konne seryjne silniki , nieodprezaja i leją e85 czyli około 102 oktanów , dzięki temu to wszystko się nie rozlatuje
a co do mojego to właśnie nie został odprężony , teraz jest koło 9.6:1 i będzie 0.7 bara
Jak coś to zawsze można zrobić customową oem uszczelkę pod głowicę jak u mnie ale bez odprężania całkiem fajnie chodzi seryjny silnik z sc
więc tak, już niebawem finalizacja projektu
Na chwilę obecną solka już po remoncie silnika (przejechałem z 3500km) solka odzyskała swoją pierwotną moc + pewnie jakaś nadwyżka:) (panewki ACL race, pierścienie NPR, śruby korbowodów ARP, ori kpl. uszczelniaczy, uszczelka miski, uszczelka zaworów, świec, śrub + ori uszczelka pod głowice, ori filtr oleju, wszystko zalane Valvoline 10W60 VR1 Racing)
Doszedł również cały wydech, od kolektora 4-2-1 owiniętego bandażem termo., dalej Hi Flow Cat, tłumik środkowy i końcowy Mtech - wszystko połączone nierdzewkami 2,25".
Podłączone są już wskaźniki Auto Gauge SM Peak (temp. spalin, temp. oleju, ciśnienie oleju, doładowanie) poniżej zdjęcie jak to się prezentuje jeszcze zobaczę czy to ostateczna wersja. Wskaźniki od temperatury wody i ilości paliwa sam robiłem, jednak niebawem najprawdopodobniej zostaną wymienione na elektroniczne (ma wyśw. led czerwonych)
Obecnie czekam na dostawę sprzęgła ACT Heavy Duty Street ( ma być na dniach w PL ) potem od razu daje samochód do Przema i następuje montaż reszty gratów
- kompresor Eaton M62 ze sprzęgłem elektro-magnetycznym
- zmiana komputera na P28 do przestrojenia
- wtryski od Prelude H22
- blow ala HKS
- rury dolotu powietrza z nierdzewki
- intercooler z mastera
Po zmontowaniu wszystkiego chciałbym zająć się upiększeniem komory silnika ( pomalowanie pokrywy zaworów, pomalowanie rury dolotu powietrza, poprzykręcać JDM Fender Washers'y )
Reszta planów prawdopodobnie zostanie odłożona na następny rok a w planach tych są: halogeny, dokładka przednia, felgi. Co do tych ostatnich póki co na oku mam parę wzorów, m.in.:
te 2 ostatnie wzory ew. w kolorze grafitowy metalik
Raz a konkretnie .
Felcze czerń albo złoto i bajka.
Dopisz do listy tarcze większe i zaciski po założeniu kompresora
no co do tarcz i zacisków to się zobaczy te też w miarę powinny dawać radę
a felg czarnych to nie dam, zlałyby się za bardzo z resztą samochodu, najbardziej kolorystycznie grafitowy metalik podchodzi mi bo teraz mam i wiem że nieźle wygląda
U mnie seryjne hamulce dają radę bez problemu... tył wymieniłem bo tarcze lepiej wyglądają niż bębny i teraz mam prze hu*** ręczny a przód by się przydał większy żeby ładniej koło wypełniał Co do felg to moje zdanie znasz
grafitowy metalik podchodzi mi bo teraz mam i wiem że nieźle wygląda
dokładnie
powodzonka we wszystkich planach
sebas daj mi auto na 5 kolek po torze i bedziesz chcial zmeinic hamulce
sebas daj mi auto na 5 kolek po torze
pierwszy byłem
Nie dam nikomu za drogo mnie ta zabawka kosztowała Na torze to jakie by nie były to po 5 kółkach spuchną A zmienione i tak będą. Na ulice seryjne solkowe 260 hamują 2 razy lepiej niż 240 w CRX.
moje na kartingu nie puchna:) na poznaniu mozliwe ze by spuchly
juz nie oftopujmy u wojtiego;)
hehe zamiast o moim samochodzie to debatujecie o hamulcach a żadnego komentarza na temat mojego samochodu nie zauważyłem
oprocz Rycka i Rada ma ktos seryjna solke tutaj?
masakra same psssttt na miescie beda:P
a Miki ?:P też ma serie
dokładnie
No wreszcie to auto jedzie po tym remoncie
Kokpit lepiej wygląda niz na fotkach - o wiele