Internet to potÄga ÂŤ ObserwujÄ, myĹlÄ, piszÄ â serwis Goldenrose
HONDA PRELUDE IV gen.MODEL: 1992, coupe, drzwi 2
SILNIK: stock 2.0i, benzyna
UKŁAD DOLOTOWY: seria
UKŁAD WYDECHOWY: seria
ELEKTRONIKA: seria
UKLAD NAPĘDOWY: przód - FWD
ZAWIESZENIE: seria
UKŁAD HAMULCOWY: seria, tarcze przód i tył
BODY-KIT: seria
ŚRODEK: seria
CAR-AUDIO: drzwi 2x seria, półka 2x Alpine, kokpit 2x Alpine Tweetery
KOŁA: felgi 16"
INNE: abs, elektryczne szyby, lusterka, szyberdach
MOC: 135 KM/HP
PLANY:
audio: 1000 Wat RMS surround & bass, mata wygłuszająca
nawigacja: satelitarna, cb radio
napęd: instalacja lpg, cięższe koło zamachowe
dolot: odciążanie - stożek N/A, kolektor dolotowy
wydech: odciążanie - kolektor wylotowy, 2,5" lub 3" rura, tłumik końcowy pod min. 300HP
kabina: nowa tapicerka, oświetlenie rozproszone, zegary kontrolne
światła: migacze clear, halogeny, uv, modyfikacje na diodowe
+ kilka rzeczy, których się nie upublicznia
HISTORIA:
W roku 2006 sprowadzony z Niemiec. Od 1992 do 2006 prowadzony przez kobietę lat 64 po autostradach i miastach w Niemczech. Od końca wakacji w moich rękach.
Po oględzinach, próbach i zachowaniach stwierdzam, że do wymiany było jedynie sprzęgło i filtr powietrza, oraz drobne poprawki lakiernicze. Rdzy nie stwierdzono. W związku z fatalnym dźwiękiem wydobywającym się z tylnych głosników - od razu zostały wymienione.
NA DRODZE:
Pojazd ważący 1,2 tony prowadzi się płynnie i komfortowo, a droga hamowania nawet na mokrym asfalcie jest krótka dzięki systemowi ABS, który przetestowałem. Siła wspomagania kierownicy umożliwia kierowanie jednym palcem.
Moc w połączeniu ze skrzynią biegów sprawia, że szybko można osiągać duże prędkości, lub bardzo płynnie wchodzić w 90*-stopniowy zakręt i to na 5 biegu jadąc nawet 35km/h. Wygodne fotele nie męczą barku, karku i kręgosłupa. W przeszłości miałem okazję prowadzić różne marki i modele samochodów, ale tylko Preluda dostarcza mi tyle spokoju lub wrażeń, przyjemności i fanu podczas jazdy.
Jeśli szukasz komfortu i mocy, Honda Prelude i wszystko jasne
ZDJĘCIA 2006.10.10 PRZED MODAMI:
W ŚRODKU:
Tu będe pisał co się zmieniło
hehe nareszcie sie objawiłes
Bardzo ładna drzwi tylko do naprawy i będzie git
Jedynie co to te naklejki mi sie nie podobają
ladna nie powiem ze nie
PS.jak ty sobie poradzisz z manualem
o matko boska ale pralka wyjebana w kosmos gratz zakupu
wow, godna nastepczyni poprzedniej Twojej Ondy
widzialem na real bardzo ladnie sie prezentuje
gratulacje
Tylko pogratulowac
a ja tez widzialem ... wczoraj (piatek) stalismy obok siebie na swiatlach na rogatce .... niestety nie w pierwszej lini hehe
bardzo ladna prelka
Dziekuje wszystkim, miło mi to czytać i podobnie patrzeć na tę furę jak i na inne nasze hondki
Do świetności, trochę jej brakuje, ale to już tuż tuż. Naklejki zostaną usunięte.
Kaktus - jak będę nią dysponował na spocie (bo moze byc u blacharza) to staniemy w linii obok siebie
Rafcio - już wiem co czujesz jak jeździsz swoją
Niedzwiedź - No... przesiadka w manuala była nagła, bywało że mi gasła ze względu na przyzwyczajenie z automatu - braku kontroli sprzegłem, ale już tydzień nią brykam i się naumiałem. Bywa że zgaśnie ale to dlatego że nie słysze silnika bo jest tak wyciszony, a jak jeszcze gra radio... to już pozostaje gapić się na wskazówkę i kontrolować obroty.
Od razu uczę się jeździć ekonomicznie, aby nie palić więcej niż potrzeba, bo 2.0l ładnie wciąga (7-8l trasa, 12-13l miasto) a LPG jeszcze w drodze
Za to 5 bieg jest przekozacki - jak nie muszę hamować, to kawał drogi po mieście można na nim jechać, szkoda że nie ma 6 biegu jakoś go brakuje dla takiej mocy. No ale jak się wdepnie 2 i podłoga - rany jak to ciągnie, czuje się przeciążenie przyśpieszenia :cool2:
Lukka - civ pojdzie na sprzedaż, a na jego miejsce pojawi się jakaś honda na tor, nie wiem jeszcze co to bedzie, ale mocy będzie musiała mieć sporo
Muszę sobie HK naklejke sypnać na blache - Arszenik, kici kici!
No Loop zatkalo mnie troszke! Piekna sztuka ... gratulacje i powidzenia w modach
ja juz po fotach widze, ze były wstawiane reperaturki tylnych nadkoli i ktos to nie umiejetnie pomalował..
fajna prelka ale z mocą to nie zaszalales
plusy:
fajna, jechalem... prowadzenie auta majonez, moc wystarczajaca jak na serie - zadowala..., swietne lampy z przodu, bagaznik spoory, extra siedzenia, fajny tunel miedzy pasazerem a pilotem (rowniez z tylu), ogolnie kiedys bede mial prelude do jazdy w trasie! spodobala mi sie...
minusy:
twoje plany zrobienia choinki ala silber 4gen, te nadkola - faktycznie na zdjeciach szok, wieczorem nie zauwazylem!, drzwi do zrobienia , i ten wiesniacki pasek, 5 minut bym go nie mial dluzej po zakupie auta
Powodzenia z nowym autem [/b]
ja juz po fotach widze, ze były wstawiane reperaturki tylnych nadkoli
Dobre masz oko ale niestety takowych jeszcze na rynku nie ma
Jak ktos takie zacznie produkowac to ma $$$$ bo znam takich co od ręki kupią
A że tylne nadkola były robione to w hondzie standard a czy te były robione to po tych zdjeciach jednoznacznie nie mozna stwierdzić (mazaj jakis jest ale to tylko zdjecia ) dopiero jak na żywo zobacze to zobacze
fajny tunel miedzy pasazerem a pilotem (rowniez z tylu),
Z tyłu mi sie najbardziej podoba
Jest lewe tylna nadkole po robieniu - ktoś zrobił fuszerke i to w niemczech... ble! To nadkole bedzie poprawiane w tym samym czasie co drzwi.
Wytrwane oko reperaturki - nic o tym nie wiem
Z mocą nie ma potrzeby szaleć, zupełnie wystarcza, bo to nie pojazd na wyścigi Do tego coś sobie znajde i zmodze
Arszenik, jaka choinka? Pasek to kwestia gustu Przynajmnije nie mam na nim strzałek Prelke kup kup... coś niesamowitego...
mowisz, ze mocy wystarcza a jakies odległe plany masz
może turbo... plany są, czy bedzie czas i szmal na realizację, wyjdzie w praniu, do tego czasu nie dłubę nic poza ew. tłumikiem, stożkiem i pierdółkami
Z tym kołem zamachowym jeszcze do końca nie wiem czy dam cięższe czy lżejsze. Narazie myślę o cięższym aby wóz wepchnać na wyższe obroty, a cięższe koło powinno gwarantować łątwiejsze utrzymanie tych obrotów i tym sposobem lepsze utrzymywanie stałej wyższej prędkości.
Lżejsze natomiast szybciej się wkręci...
Temat jest trudny i jeszcze sporo muszę wybadać... aby nie zrobić głupstwa.
mam lekkie koło zamachowe i nie wiem skad jakies herezie, ze obroty spadaja/skacza
Ogolnie jest wyczes bo jak auto wkreca sie na 1/2/3 biegu to mozna orgazmu dostac
no chyba normalne ze jak jest ciezsze kolo zamachowe to jest wieksza plynnosc jazdy i obroty mniej falujace (skaczace)... auto mniej szarpie!
tylko po co skoro nikt takich rzeczy nie wymysla
no chyba normalne ze jak jest ciezsze kolo zamachowe to jest wieksza plynnosc jazdy i obroty mniej falujace (skaczace)... auto mniej szarpie!
niby normalne.. ale ja mam lekkie koło i zadnych złych objawow nie mam w stosunku do seryjnego poza duzo szybszym przemieszczaniem sie wskazowki na obrotomierzu
Artur ma racje. To o czym piszecie to tez jest prawda tylko ze nie jest to odczuwalne przy normalnej jezdzie wiec Loopack nie mart sie o takie rzeczy i lepiej wkladaj lzejsze kolo a nie ciezsze.
z lekkim kołem Arix ma racje, ale trzseba pamietać o 1 rzeczy zmniejszając wage ukłądu korbowo-tłokowego zmniejsza sie ilość Nm. ma to sens jesli jeździmy po torze i mamy nadrobioną tą strate, np. ostrymi wąłkami i programem. w seryjnym silniku taka operacja nie ma sensu bo w górnym zakresie obrotów zacznei brakować siły silnikowi do rozpedzania auta.
cięższe też nie bo ing. w fabryce dobrali jego wage +/- tak żeby było jak najbardziej optymalnie dla silnika.
Gratuluę zakupu.
Srebrny - ladny kolor, zaraz po czarnym
Pozdrawiam.
Bardzo ladny samochod. Co zamierzasz teraz zrobic z Civem?
ja juz po fotach widze, ze były wstawiane reperaturki tylnych nadkoli i ktos to nie umiejetnie pomalował..
fajna prelka ale z mocą to nie zaszalales
niestety honda z blachami sobie nie radzi... olbrzymi minus tych aut.
zgodze sie ale... po 96r problemu tego juz nie było
piekne autko, robi na mnie wrazenie co raz co wsiadam w nie jako pasazer... co do zamachowego kola nonsensem zakladac ciezsze kiedy chip lub silnik nie jest zrobione pod wysokoobrotowe N/A. Jak powiedzial ARTX i PUMA warto wlozyc lzszejsze...
PS.
Loopack prosze, nie wkladaj biegów 1 (7tyś), 2 (7tyś), 5 (1,5tyś) obrotów.... zajedziesz silnik to nie T-DIESEL mimo ze auto jest KATASTROFALNIE NIESAMOWICIE ELASTYCZNE !
Oj tam...... musze się nacieszyć tą maszyną, aby była w dobrej kondycji nalezy trenować
Teraz siedzi u lakiernika i w 4 dni może ją skończą będzie ładniutka, mam nadzieję jeszcze bardziej!
1 i 2 rozpedzam bo uwielbiam to uczucie, ciekawe jak na VPR będzie wciągać a że pozniej nie ma sensu sie rozpedzać (3,4,5), bo krzyzówka lub jakiś pojazd, to już spokojnie 5 wchodzi i się toczę... elastyczne że hoho... a wyobraź sobie że sprzęgło muszę wymienić bo wyrobione i szarpie a czuć dopiero na niskich tak koło 800-1500 rpm.
Dzis jechalem spowrotem civem (który idzie na psrzedaż), normalnie jakie to było przeżycie. W civie nagle poczułem jak bardzo twardy mam hamulec, jak leciutko gaz reaguje i jak strasznie sztywne ma zawieszenie. W shizy można popaść, a jeszcze hcciałem zmieniać biegi - w automacie :jezor: :cool2: :cool2: się uśmiałem z siebie
2.0 ma bardzo kiepskie hamulce więc nie przesadzaj z prędkosciami
Myślę że to nie kwestia hamulców tylko ciężaru pojazdu, bo 4x tarcze to z zasady niezły potencjał i właściwy do hamowania 1250kg
Ale jest na to rada, zrobie hamulce tak mocne jak w civie, sie umie, sie zrobi Zanim to nastąpi, z miarką będę mierzył drogę hamowania, bo może tylko to kwestia pustego gadania kogoś kto miał dzwonka, bo jechał za szybko :jezor: :cool2: i zawsze na coś trzeba zgonić Szkoda że nie mam jakiejś tabelki z dystansem hamowania F20 preludki
Hamulce w 2.0 są poprostu za słabe do masy tego pojazdu lepiej przełozyc sobie z 2,3 albo vtec-a to nie tylko moje zdanie ...
Ps.HEHE To nie była wina hamulców
Dziś odebrałem prelę... czeka ją jeszcze polerka, ale co miało być zrobione, zostało. Wkrótce kolejne elementy karoserii do odnawiania.
Jak bede mial czas zrobie foty.
Facet mi wytłumaczyl od czego powstaja takie nierownosci na nadkolach, ktore widac dopiero przy jasnym swietle (gdy sie załamuje na lakierze), okazuje sie ze to przez "opieranie się o samochody, szczególnie te niskie".
No jak to? Pytam, bo to dla mnie coś nowego.
Ano takto, jak ktos wazy 70-80kg, oprze się tyłkiem o samochod (bo niski, sportowy, to tak wielu robi i to brak wychowania, bo robią to też innym), niestety na nadkolach jest blacha która jest cienka, to powstaje wgniecenie, ktorego na pierwszy rzut oka nie widać. Po kilku takich oparciach, zaczyna się falować i pojawiają sie pierwsze widoczne nierówności.
W sumie jak mi pokazał co i jak to już wierze uwazajcie gdzie dupy kładziecie, bo koledze lub sobie wgniota zrobicie.
rzeczywiscie nowosc
Ładna Praleczka tylko mam nadzieje ze juz bez tych paseczków bleeeee
Jestem ciekaw jak smiga to 2.0, nie brakuje mu mocy przy tej wadze?
bardzo ladna hondzia, widzialem jak stala na stasica przyciaga oko naprawde
Dzięki
paski znikneły
Mocy.... no jak wciskam do dechy to czuć przeciążenie podczas przyspieszania, jak wchodzi dwojka to czuc kolejne szarpniecie przyspieszenia. Na taką wagę, taka moc, zupelnie wystarcza, ani troche nie czuc ze ma sie ciezki woz (jedynie wtedy gdy go sie rozpedzi i leci jak pocisk)
Nie mam jeszcze wprawy jak trzeba, ale lata miodzio, a jeszcze wielu rzeczy nie zmienilem (oleju, paska, świec, dolotu, filtrów, kabli itd...).
Na Gtecha poluję znalazłem i kupie, cena kolo 350zł, na nim bede testy robił
Wczoraj zaczepił mnie kierowca z crxa TKI na parkingu reala, a to ja go miałem zaczepić i mu dać ulotkę, to jak ja wychodziłem z wozu, podszedł i mnie uprzedził w działaniu Może dziś bedzie na spotku, bo mu o nim powiedziałem, dałem ulotke i jak przyjedzie poznacie nowego fana crxa i preli (bo szuka takiej jak moja).
loopack dzis widziałem Civa.. sprzedałeś juz ?? Ładna Preludka.. Gratsy do "starego" sąsiada Pozdro
Już dawno sprzedany nowy wlasciciel cisnie nim po polnocnych Kielcach.
Prela wypasik, dzięki. Wkrótce new foty
To czemu go nie zaprosiles do HK ?? ciezko było by ci patrzec na swoją byłą ? ?
Wymienił fotki na nowsze "bez pasków" :cool2:
http://honda-kielce.pl/forum/viewtopic.php?t=466
Wkrótce sesja zimowa
Rekin blondynki... foto by mi
Naprawde piekna ta bestia
Fajne fotecyki
Tylko nie lubie z otwartzmi drzwiami itp
to pierwsze zdjecie swietanie obrobione... chyba musze sobie kupić jakąś ksiązeke do photoshopa czy cuś....
Bardzo ladnie wyszla ta Twoja Prelka Loop
to pierwsze zdjecie swietanie obrobione... chyba musze sobie kupić jakąś ksiązeke do photoshopa czy cuś....
... jak cos zglos sie do mnie ... mam troche pdf-ow
no prleka elegancka i jaka ciekawa scenerja
naprawde ładniutka Prelude
i superr wyszła na zdjęciach...opraw sobie w ramke!!!
"Od 1992 do 2006 prowadzony przez kobietę lat 64 po autostradach..." ..ty serio wierzysz w takie bajki? jaki samochod bys nie kupowal od handlarza zawsze jest ta sama bajeczka..czy u nich sa sami emeryci jezdzacy ? a czym jezdza mlodsi? chyba niczym bo ich auta nie da sie kupic w polsce...zastanawiajace nie? Auto fajne..bo czy sa niefajnie hondy:) PZDR
...coz, bajka byla by niezla, ale to nie bajeczka ta Pani i jej data ur. widnieją w starych dokumentach sprzedazy-zakupu, w starej ksiazce serwisowej, a stan mechaniczny (silnik i zawiecha) potwierdza fakt ze samochod byl ledwo uzywany.
Nic tylko sie cieszyc, widac babcia uprawiala nim lajtowe wycieczki po bułki
Wkrotce nowe fotki i jakies filmiki
Hehe ta twoja prelka jest super wczoraj sie minelismy nie daleko castoramy ja stalem na poboczu moim zestrupialym accordem
hehe dzieki, nie wiedziałem że to Ty, ale to i lepiej bo przynajmniej sie nie popisywałem jak akordzika masz juz zdezelowanego, zalecam sprzedaz i kupno czegos lepsiejszego ze stajni H wiadomo...
Prelka jest zajebista a ta twoja to taka perełeczka. Hmmm gdyby tylko kasa była......
eee tam,accorda mam dopiero pare dni,i wlasnie wczoraj zaczalem go robic zeby wygladal jakos
jak akordzika masz juz zdezelowanego, zalecam sprzedaz i kupno czegos lepsiejszego
Nie sluchaj
Przywroc mu zycie
Jak chcesz go odrestaurować, to świetnie!
nom,pozniej dam foty jak wygladal przed kupieniem i na 2gi dzien po kupieniu
Hmm.. a ja słyszałem, że Prelki III gen jeżdżą lepiej niż IV ... wie coś ktoś w temacie?
Loop: Ty wiesz, że jak coś to się możemu zamienić?
że Prelki III gen jeżdżą lepiej niż IV ...
tez tak słyszałem i powiem że nawet to prawda tylko pod warunkiem ze 2,0 16V bo napewno nie 12V
Prelki II gen tez jezdza lepiej niz III i IV, sa tez IV ktore jezdza lepiej niz V, II, III... bo było wiele wersji Lepiej to pojecie wzgledne mocno zalezne od czlowieka.
Mi w Preli IV podoba się sylwetka, niezawodnosc silnika, jego dluga zywotnosc oraz mozliwosc jazdy zarowno na ostro, jak i na dłuuugie trasy..., miło, szybko, przyjemnie
Czuje się w niej pewnie i bezpiecznie.
Des, wiem ze byś się z chęcią zamienił, ale ja wolałbym mieć i Prelę IV i Crx II ;p
Po badaniu nagran ztwierdzam, ze mam za lekką dupę w preli i cos nei tak z ręcznym, więc po badaniu ukladu hamulcowego okazało się ze mam w tylnym prawym kole tylko 30% sily hamowania, dla porownania w lewym tylnym mam 100%, oj bedzie trzeba to naprawić i skrecilem małe preview latania po torze
http://youtube.com/watch?v=UdLhiii1kfM
a Ty masz tarcze z tyłu czy bębny?>
Latasz ladnie
hmmm moze i ladnie ale to nie jest kur... drift Ciebie tylko wynosi z zakretu na zew. i tyle wedlug mnie i pewnie nie tylko trzeba tak zrobic aby samochod jechal po łuku lecz pod jakims kątem a Ciebie tylko wynosi z wew. na zew. toru nie wiem ale ja sadze ze jest to tylko szybkie pokonywanie luku a to ze Ci zrzuci lekko dupe to normalne przy takiej predkosci oczywiscie ty jeszcze lekko pomagasz
tzn w poczatkowej fazie zakretu faktycznie idzie bokiem ale w pewnym momencie (o czym przed chwila pisalem w SB) auto sie prostuje i faktycznie najzwyczajniej wylatuje z zakretu i wyglada to tragicznie. nie wiem czy da sie to jakos wyeliminowac ale gdyby sie dalo to wygladaloby to nawet OK
a tak w kilku prostych slowach FWD NIE jest stworzone do driftu
a ja mam takie pytanko gdzie kupiles ta folie termoizolujaca na dolocik bo moj sie strasznie grzeje
a Ty masz tarcze z tyłu czy bębny?>
Tarcze ma
Wyraznie napisalem ze to próby driftu a mam tarcze
Jak bede miał dupe ciezsza, albo łysiaste opony na dupie, to moze w koncu obkręce pełną czystą 180tkę mocnym bokiem, ale bym sie cieszyl
Parówek - to zwykla (ale dobra) kalimata z tesco M1 - No wlasnie o to chodzi, ze mozna milutko polatac, miodzio
rudzinski napisał/a:
a tak w kilku prostych slowach FWD NIE jest stworzone do driftu
Nie jest co nie oznacza ze nie da sie nim fajnie jezdzic
Ten miszczu jest dobry
http://youtube.com/watch?v=kOASjjpRnXk
temu akurat nie przecze tylko uparcie twierdze ze jak sie chce driftowac to sie kupuje RWD
a kolo zfilmu wymiata na maxa ale...
pomysl ze w jezdzie parami jedzie z taka Silvia jak na filmiku i teraz wszystko jest OK jak on jest sprzodu ale co bedzie jak sytuacje odwrocisz?
pomysl ze w jezdzie parami jedzie z taka Silvia jak na filmiku i teraz wszystko jest OK jak on jest sprzodu ale co bedzie jak sytuacje odwrocisz?
ok, dlatego nikt nie driftuje FWD na zawodach
http://youtube.com/watch?v=UdLhiii1kfM
nawet to jakoś wyglada ale brakuje zakonczenia, jak wytrysku...
zakonczyc recznym ale czym wyciagnac ?
i moze by to wygladalo ... jak ala ten civic...
CZA DOCENIC CHŁOPAKA ZA JEGO NIEKOŃCZĄCE SIE STARANIA
CZA DOCENIC CHŁOPAKA ZA JEGO NIEKOŃCZĄCE SIE STARANIA racja
... ale najlepiej to jakby sie filmikami zajal bo w tym temacie to wymiata na maxa