ďťż

Jaki silnik

site
Internet to potęga « Obserwuję, myślę, piszę – serwis Goldenrose
jak w temacie i dlaczego?

B18C4

* VTEC
* Found in:
o 1996-2000 UK Civic 1.8i VTi Acura Integra
* Displacement: 1797 cm3
* Compression: 10.0:1
* Power: 169 hp (124 kW) @ 8000 rpm & 129 ft·lbf (174 N·m) @ 7500 rpm
* Transmission: S9B

B16A2

* VTEC
o 1996-2000 Honda Civic VTiR (EK)
+ Displacement: 1595 cm3
+ Compression: 10.4:1
+ Power: 160 hp @ 7800 rpm & 113 ft·lbf @ 7300 rpm
o 1999-2000 Honda Civic Si (EM1)
+ Displacement: 1595 cm3
+ Compression: 10.2:1
+ Power: 160 hp (118 kW) @ 7600 rpm & 111 ft·lbf (151 N·m) @ 7000 rpm
+ Transmission: Y21 S4C
o 1996-1997 Honda Del Sol VTEC (EG)
+ Displacement: 1595 cm3
+ Compression: 10.4:1
+ Power: 170 hp (125 kW) @ 7800 rpm & 111 ft·lbf (152 N·m) @ 7000 rpm
+ Transmission: Y21


ja bym szukal b18c
sadze ze 1,6 lepiej wejdzie moze 2,2 lepiej co :d

po taniosci Ci vteca załatwie bude sie z deka potnie i bedzie gicior :d
moim zdaneim szkoda kasy na SWAP!bawić sie później szkoda czasu i nerwów i pieniędzy no ale to jest moje zdanie..kupić coś lepszeg-proste!!!



sadze ze 1,6 lepiej wejdzie
własnie jakie mozna napitkac problemy przy swapie na wiekszy silnik , bo jednak jest wiekszy a komora silnika taka sama
przede wszytskim lapy nie beda pasowac ... trzeba troche pociac bude i pospawac ... jesli bedzie kompletny swap to bedzie mniej problemow ale ... i tak kasy sporo trzeba wydac
no własnie jakie sa koszta przekładki takiego silnika ?takie orientacyjne
slyszalem ze takiego b18 ok 4-5k ... ale osobiscie sie nie dowiadywalem
eee wogóle swap to kiszka, ja bym się za to nie brał ...
A dlaczego tak myslisz??
tyle roboty, skutki mizerne,ląduje się poza klasą, przy zmianie pojemności same kłopoty w urzędzie, trzeba kupę kasy wsadzić w przezbrojenie auta, potem jeszcze wyjdzie powychodzi że silnik będzie miał przytarte panewki, pęknięty blok, albo co tam jeszcze ... lipa nikomu nie polecam.
Piotrze strasznie czarno to widzisz
1. skutki moga byc calkiem przyjemne i odczuwalne, wedlug mnie lepiej wsadzic lepszy, mocniejszy silnik niz grzebac i dlubac w mniejszym, a dlaczego- bo dluzej pozyje, a w razie czego masz wieksze pole do przerobek
2. duzo poza klasa nie laduje jezeli wsadzi 1.8 bo to ta sama klasa co 1.6 ( tak mi sie wydaje ze jest od 1600 do 1998 poj)
3.Do urzedu nie idziesz i sie nie przyznajesz, zreszta silnik obecnie to czesc zamienna
4. Co do stanu silnika to zawsze nie wiadomo na co sie trafi
Co do tematu ja bym wsadzal B16B lub B18C jezeli oczywiscie masz na to kase
To trzeba tak wybierac zeby nie wyladowac poza klasa ... duzo roboty to fakt ... a ze skutki mizerne to nie wiem ... osobiscie chcialbym miec b18c w moim eg i baza do walki w klasie bylaby wtedy dobra ... a jesli chodzi o silnik to trzeba kupowac z pewnego zrodla ... wtedy mniejsze prawdopodobienstwo ze beda takie problemy jak napisales pod koniec
a ja wiem tyle ze jak bym robil juz swapa to porządnego zeby potem sobie nie pluc w mordke ze jednak mogl byc ten wiekszy silnik a jesli chodzi o samego swapa to hmmm b16a2 to lepiej odrazu kupic civica niz swapowac go jezeli taki silnik jak b18c nie wystepowal w tej budzie (i ma sie kase) to swapowac tylko bez oszczedzania kasy bo wiadomo ze to juz nie zabawa i trzeba inwestowac aby sie potem cieszyc z jazdy & zeby auto nie stalo ciagle u mechnika wiec Rado jak sie zabierasz za swapa to walnij b18c4 i bedzi git ale pamietaj ze bedziesz pare tygodni (dni) bez autka co dla mnie bylo by uciążliwe
spokojnie narazie to tylko zbieranie informacji sugestii i pomysłów.
ale z drugiej strony to jezeli miało by sie bude eg6 to wszystkie silniki z b-seri pasuja bez ciecia niczego?
raczej nie
jak spaść z konia to z rumaka...

K20
ok, calosci nie przeczytalem (lenistwo ehhh )

od poczatku...
to czy silnik jest 1,6 czy 1,8 nie ma najmniejszej roznicy ze wzgledu na to ze blok w B seri miedzy 16 a 18 rozni sie zaledwie 1cm wysokosci a tak cala reszta lap, poduszek, osprzetu itd itd jest taka sam

cena jednego i drugiego silnika bedzie podobna ale...
b18c4 ma wieksza pojemnosc co z miejsca daje ciut wiecej Nm a tak naprawde tym przyspieszasz. nie wiem co dalej planujesz ale z wejscia jest tak ze na wiekszej pojemnosci bedziesz mogl osiagnac wiecej
slabych pkt b18c4 w stosunku do b16a2 jest jej skrzynia biegow a konkretnie zestopniowanie 1, 2 i 3-go biegu (sa dluzsze, FD pozostaje to samo). problem rozwiazuje sie uzywajac skrzynie y21 (i chyba jeszcze S4C czy jakos tak) ktore wystepowaly razem z b16a2 (chcialem zaznaczyc ze skrzynia y2 z b16a1 tez "niby" odpada ale to niby to wiecej tlumaczenia i chyba nie warto sie w to zaglebiac)

akurat wkladanie Bserii do EG nie jest jakims specjalnym wyzwaniem bo taki silnik wystepowal w tej budzie wiec i lapy sie generalnie zgadzaja i nie ma jakis problemow ze spasowaniem silnika.
moze sie pojawic powiedzmy pytanie o sens takiej zabawy... zalezy jak na to patrzec - jesli mas zdrowe auto (buda itd) to swap moze byc dobrym rozwiazaniem na zastrzyk mocy tym bardziej ze juz takie b16/18 w eg jezdzi bardzo przyzwoicie
ceny obu motorow sa praktycznie takie same wiec tym raczej nie ma sie co kierowac przy wyborze jednostki

co do mechanicznego wsadzenia silnika to nie kosztuje to jak ktos tu napisal 4 czy 5 tys a powinno kosztowac okolo 500 zl
tak Ci podpowiem ze na dobra sprawe duzo zmona zrobic samemu

tak z grubsza bo czas na sniadanie

4 czy 5 tys a powinno kosztowac okolo 500 zl

W sumie ja pisalem o b18c ale wydaje mi sie ze wlozenie nawet b16 do budy po d-serii bedzie kosztowniejsze niz 500zl ... 1500 to juz predzej
a jaka jest roznica przy swapowanie b18 a b16, b18c4? itd? przeciez to dalej B

Wlasnie slyszalem ze wsadzajac bserie do budzie po dserii trzeba ciac bo lapy nie pasuja??
A b18c to japoniec (JDM) wiec moze stad?!
być może problemów technicznych nie będzie ale nie ma uzasadnienia do swapowania, poza możliwością przyklejenia stickera swapped i wydania kasy.

bo jak się chce wsadzić silnik rakietowy do garbusa (to tylko porównanie) to musi się liczyć że wyda się trochę pieniędzy nie tylko na silnik, straci nerwy, przekroczy budżet i pożegna się z autem na czas przekładki i ew. remontów.


Wlasnie slyszalem ze wsadzajac bserie do budzie po dserii trzeba ciac bo lapy nie pasuja??
A b18c to japoniec (JDM) wiec moze stad?!
też słyszałem że mocowanie nie pasują, sam nie sprawdzałem, ale biegli w temacie podpowiadają zakupy mountkitów na http://www.hasport.com/.
b16 i b18 w kosztach i trudach swapu wychodzi mniej wiecej to samo... wiec wniosek prosty wkladac b18 bo na dziendobry wieksza pojemnosc. Jajków z b18c4 juz jezdzi troche...

http://hondatech.pl/viewt...ab46eaccd#26479
Ale Piotrze jak chcesz miec nietypowy silnik a nie ma go na naszym rynku to nie ma sensu?? Lepiej i taniech chyba wsadzic silnik niz przyprowadzic oryginalnego JDMa i grzebac w nim zeby nadawal sie do jazdy w PL ?!

Cytat:
Wlasnie slyszalem ze wsadzajac bserie do budzie po dserii trzeba ciac bo lapy nie pasuja??
A b18c to japoniec (JDM) wiec moze stad?!
też słyszałem że mocowanie nie pasują, sam nie sprawdzałem, ale biegli w temacie podpowiadają zakupy mountkitów na http://www.hasport.com/.
ja sie z tym nie zgadzam i to zupelnie tym bardziej ze robilem taki swap to ze jest japonski nie robi zadnej roznicy bo dl przykladu b16a2 jest rownie japonskie jak b18c
a hasport to zazwyczaj lapy hybrydowe np h22 do eg czy k20 do eg a to jest duza roznica

przykladu b16a2 jest rownie japonskie jak b18c
... z tym to sie nie zgodze!

ja sie z tym nie zgadzam i to zupelnie tym bardziej ze robilem taki swap
... a Maly podobno jak szczepil swojego b16a1 to byly problemy z lapami?!

Cytat:
przykladu b16a2 jest rownie japonskie jak b18c

... z tym to sie nie zgodze!
why?


a czy w ed9 kiedykolwiek byla Bseria??
ee8 w ktorym oryginalnie byl B16A1 to zupelnie inne nadwozie

aha ... w sumie logiczne ... ale myslalem ze ed9 i ee8 nie roznily sie nadwoziami


why?
bo japonczycy na swoj rynek wypuszczali tylko najlepsze produkty ...
to tak samo jakbys powiedzial ze b16b jest tak samo japonski jak b16a2
Oryginalnie w ED9 montowano 4 lub 5 rodzajów silników seri D - zadnego seri B. EE8 ma tak jak pisze Bartek inne lapy, maska "napompowana" do gory - B16 jest wyzsza od D16 i chyba siedzi pod innym kątem.

A ja bym na twoim miejscu wybral b18 jezeli ma byc killa


a hasport to zazwyczaj lapy hybrydowe np h22 do eg czy k20 do eg a to jest duza roznica
mea culpa, umknęła mi wypowiedź rada co do budy w którą chce wstawiać. błędnie sądziłem że ma zamiar wsadzać do swojej.
co i tak nie zmienia mojego zdania że to nieopłacalne i znikome korzyści, chociaż teraz już jakoś tak mało przekonująco wypada....

ale mam jeszcze jedno pytanie, eg6 było przeznaczone na rynek japoński, czy nie jest czasem tak że ma kierownicę z prawej strony ?

czytaj najmocniejsze, najbardziej wyżyłowane...
wlasnie piszac to nie kierowalem sie tylko moca ... choc w jakims stopniu to prawda


przykladu b16a2 jest rownie japonskie jak b18c
... z tym to sie nie zgodze!
czemu?
przeciez silnik D - serii tez byly produkowane w Japoni i sa tak samo japonsie jak wszystkie silniki JDM z taka roznica ze one byly na rynek europejski a te drugie na rynek wewnetrzny
wlsnie dlatego jak napisalem wczesniej
dobra dobra gadajmy jaki silnik warto i czy buda EG6 ma kierę po dobrej stronie. a nie czy co ma więcej japonii w sobie
tzn roznice w silnikach tych kierowanych na rynek japonski sa wynikiem roznic w przepisach jakie tam sa plus to ze maja lepsze paliwo.
prosty przyklad - wyzsza liczba oktanow w paliwia i zaowocowalo to podniesionym CR wzgledem silnikow na rynek edm bo zwyczajnie mozna to tam bylo zrobic (czego skutkiem jest wzrost mocy)
czesciwo zgodze sie ze silniki na rynek jdm sa ciut lepsze bo wyposazano je w inne walki (ostrzejsze), czesto lepsze kol. ssace i wydechowe, inne tloki zeby ten CR zwiekszyc (w przypadku b16b tloki byly juz kute!) ale... tu mowimy o tym ktory silnik bylby lepszy a w zaden sposob nie wplywa to sposob jaki mechanicznie wkladasz silnik do konkretnego auta bo dalej jest to B seria tyle ze roznia sie od siebie czescia podzespolow

wlsnie dlatego jak napisalem wczesniej
ale to nie zmienia faktu ze obydwa sa taka samo japonskie

takie OT co do tego co Bartek napisal
Subaru Impreza z silnikiem JDM jedzie lepiej na gazie niz na benzynie...zgadnijcie czemu

co do mechanicznego wsadzenia silnika to nie kosztuje to jak ktos tu napisal 4 czy 5 tys a powinno kosztowac okolo 500 zl
no własnie a to jest różnica mieszy 4-5k

umknęła mi wypowiedź rada co do budy w którą chce wstawiać. błędnie sądziłem że ma zamiar wsadzać do swojej.
??? no nie wiem bo pisałem ze do mojego w tym momencie eg5

akurat wkladanie Bserii do EG nie jest jakims specjalnym wyzwaniem bo taki silnik wystepowal w tej budzie wiec i lapy sie generalnie zgadzaja i nie ma jakis problemow ze spasowaniem silnika.

czyli co nie było by wiekszego problemu włożyc np b18c4 do eg5?

slabych pkt b18c4 w stosunku do b16a2 jest jej skrzynia biegow
no własnie o tym tez słyszałem ....
Czyli co moze byc problemem jak wklada sie przykladowo b18c4 do eg?? Rudzinski mowisz ze mechanicznie nie ma probemu ... ok, to mylilem ze bo myslalem ze lapy nie pasuja ale ... powiedzmy doklanie: jaki bedzie koszt takie swapa (calkowity) ?? Bo chyba to nie tak hop-siup
Według przedstawionych teorii nie ma problemu z wstawieniem b-serii do samochodu RADA tak ?

Według przedstawionych teorii nie ma problemu z wstawieniem b-serii do samochodu RADA tak ?
Tak, B było nawet w serii wiec wszystko powinno pasować
Sama przekładka silnika kosztuje około 500 zł ale jesli do tego dochodzi wiazka komp to cena automatycznie wzrasta.
Z doswiadczen innych ludzi koszta swapow i przerobek trzeba mnozyc x2, bo zawsze cos wyskoczy przy takich rzezbach
jak to wszystko czytam to troche mi się chce śmiać... wsadzic B18xx do budy xx bez problemow... - kur... problemy zawsze sa! i to nie male! jak nie lapy to skrzynia to kostki el. chociazby do urzadzen i w ch.. innych niewiadomych... ale spoko temat... debatujących ludzi ...

ten co mniej przeczytal po forach kontra ten co wiecej obczytal... a zaden nie zrobil...

wsadzaj co chcesz tylko licz sie z problemami... a jakimi -> poczytaj a nie pytaj...

bez urazy do wszystkich panowie

poczytaj a nie pytaj...
a było gdzies u nas na forum o takim swapie?
nie ale jest na innych, a w wielu przypadkach jest tak samo jak pisalem wyzej...

przeciez sa ludzie którzy pakowali taki silnik do tej budy wiec np na motokopytku podejdz i pogadaj z kolesiem od bialej civic ten z niebieskiej tez chyba mial b18c4

nie ale jest na innych
ale nie ma u nas, a ja chciałem poznac zdanie ludzi i jak bys przeczytał choć początek tematu to wiedział bys ze docelowo temat nie dotyczył samego swapa i problemów, tylko wyboró silnika kosztów i takich ogólnikowych spraw

" ło bosh... "
Arszenik ma chyba zly dzien wszystkich sie czepia
skleił sobie zęby kropelką nie moze mówić to wyżywa sie na forum
zarcik
zona nie daje

przeciez sa ludzie którzy pakowali taki silnik do tej budy wiec np na motokopytku podejdz i pogadaj z kolesiem od bialej civic ten z niebieskiej tez chyba mial b18c4

jesli chodzi o SWAP to wlasnie najlepiej isc do takiego co to ma juz za soba i zapytac wypytac choc i tak wiem ze w 60% to nie sam wlasciciel swapuje tylko ktos...

i nie czepiam sie tylko to takie masło maślane czytac kazdy post. Czas marnuje a jako admin musze czytac wszystko
jak juz sie bawic to sie bawic buskowianka i 20 słomek:) hehe
Rado jak masz w planach zabawe z silniczkiem moze zaturbic dodatkowo to B18C4?? albo zabawa w Nitro Oxide System:D heh.. droga zabawa ale pelna wrazen:) a moze lepiej inwestycja w nowszy model z duzym silnikiem? choc ta co masz jest najfajniesza ze wszystkich no moze ta od 2000 /01 itp tez sa fajne civy.. a moze kup se basa:D i nie marudz:D hehe:) pozdro
NSXa niech sobie od razu kupi
marudzi marudzi za duzo sie ma pod maska i kreci nosem a tak wogole poczekaj na te tysiace km autostrad do 2012
BartekL86, drugi temat w ktorym nie wiesz o czym piszesz RADO ma juz basik i to dobry pakowac kupe kasy w nowy model po co? zeby miec jeszcze mnie koni niz w tym tu masz swapa za max 8-10tys i prawie 200KM
po drugie nitro ? nitro to tylko chwilowy zastrzyk mocy wiec po calosci kupa, mozna sie w to bawic ale nie lepiej zainwestowac w T

BartekL86, drugi temat w ktorym nie wiesz o czym piszesz RADO ma juz basik i to dobry pakowac kupe kasy w nowy model po co? zeby miec jeszcze mnie koni niz w tym tu masz swapa za max 8-10tys i prawie 200KM
po drugie nitro ? nitro to tylko chwilowy zastrzyk mocy wiec po calosci kupa, mozna sie w to bawic ale nie lepiej zainwestowac w T


sory to jest ankieta??czy kołko wzajemnej adoracji??

widze ze masz jakiś zly dzien czytaj uwazniej..


a moze kup se basa:D
myśle ze Parówie chodziło o to
dziekuje za tak obszerne wypowiadanie, sie temat napewno zostanie wznowiony we wrześniu
I Hope:)pozdro
odnawiam
mój znajomy ma kilka pytań apropo swapa do swojego V gena Ej2 coupe z 1995. Aktualnie ma d15b7 i planuje mocniejszą jednostkę tylko nie może się zdecydować. Wybiera między
b16a2
b18c4
h22
auto głównie będzie eksploatowane w mieście i czasem w wyscigach na 1/4.

Jak możecie napiszcie który silnik uważacie za najlepszy wybór a który za najgorszy i dlaczego.
Silnik nie będzie uturbiony i zostaje n/a.
Mile widziane sprawdzone koncepcje/modyfikacje poszczególnych silników.

z góry dzieki
b16a2 sie nie oplaca w stosunku do b18c4 bo placisz troche wiecej a masz duzo lepsza baze, a co do h22 to nie mam konkretnych argumentow ale: wolnossace 2,2 litra muuusi duzo pic a i jeszcze jedno: nie ma aut do wszystkiego, bo ja sa do wszystkiego to sa do niczego.

b16a2 sie nie oplaca w stosunku do b18c4 moim zdaniem cena sie nie roznia.

b18 ma wiecej momentu i to jest cala jej przewaga na b16.

h22 - najs ale drogi swap bo o ile pierwsze dwa robimy w garazu to ten juz nie kazdy zrobi. dla przykladu (swapujac w warsztatach) b-serie sie w okolicach 500-1000zl a H-serie (znam jedynie jedna cene) to koszt 6,5k na gotowo
gdybym teraz mial szykowac sobie uliczne, stosunkowo szybkie auto, to chyba jednak wybralbym to H22.
sam w przyszlosci przymierzam sie do jajka z b18c? na pokladzie i to samo doradzilbym koledze. Wszystko zalezy od kasy jaka dysponuje. Wiadomo ze fajnie byloby miec k20 no ale wszyscy wiemy ocb. b18 pakujesz w miejsce d15 bez zadnych problemow, łapy ba nawet 3 z 5 poduszek sa identyczne. Poza jakimis pierdolkami pozostaje ogarnac elektryke i samochod gotowy. Jezdzilem ej2 b16a i eg? b18c4 i jedyne co moge powiedziec to roznica jest OLBRZYMIA zarowno w dynamicznej jezdzie po miescie jak i sprincie na kawalku prostej. mysle ze b18 w budzie eg to najlepsze rozw. biorac pod uwage budzet.

Ja bym pomyslal nad rozbitym dc2 , wieksza kasa ale zawsze troche gratow zostanie i mozna sie odkuc:-) a opcja napewno lepsza niz b18c4
... a ja jeszcze tańszy F22Z2 150kM i 200Nm.

a ja jeszcze tańszy F22Z2 150kM i 200Nm.

dobrze prawisz bo to niezłe silniki są, można zmienić u nich kolektor ssący na ten z H23 i jeszcze ładniej to lata
a jak zamontowac taka F serie ? rzezba czy pasuje wszystko cacy? pomijam sprawe polosiek bo pewnie za dlugie sa ale sa magicy co dorabiaja... Jezeli lapy nie pasuja to nie widze sensu szczerze mowiac. Koszt montazu bylby podobny do H serii podejrzewam
Swap na H serie jest raczej juz dobrze dopracowany i nie bedzie problemow z zalozeniem, kwestia tylko $$
Wystarczy wsadzic H22A lub H22A8 a najlepiej H22A7 + U2Q7 i pozamiatane

kwestia tylko $$

tylko
ja tylko b18 bo to expresso bez myślenia i cena niewielka jak ktoś pomyśli.
a h22a8 jak coś to by sie znalazł (total komplet za 5000 od zaraz)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • reszka.htw.pl
  • All right reserved.
    © Internet to potęga ÂŤ Obserwuję, myślę, piszę – serwis Goldenrose