ďťż

Soft Turbo

site
Internet to potęga « Obserwuję, myślę, piszę – serwis Goldenrose
Chciałbym sie trocche wiecej dowiedziec na temat zywotności silnika pod soft turbo, czy czesto sie cos psuje, jak ogólenie w tej chili wyglada to cenowo
zapraszam do dyakusji


koszt kolo 7-8tys. nie wazne jaki silnik, roznice beda w kupieniu odpowiedniego kolektora wydechowego.Koszt podaje wedlug cennika Grabowskiego natomiast home made kolo 5 tys. + strojenie. oszczedzisz niewiele ale jesli nic nie pierdyknie w drodze na strojenie to jaka satysfakcja hehe. Generalnie wszystko zalezy jakie doładowanie nas usatysfakcjonuje. Mozemy policzyc na szybkosci jaka moc uzyskamy konkretna wartoscia doladowania.Np. D16Z6 125KM dmuchamy 0.45bara wiec mamy :
125 x 1,45 = ok 180KM.Trza pamietac ze im wiecej tym niebezpieczniej.Teoretycznie do 0.5bara jest bezpiecznie dla seryjnego silnika ale osobiscie dmuchne nie wiecej niz 0.45 poniewaz z roznych zrodel wyczytalem ze przekroczenie granicy 250KM nie jest dobrym pomyslem biorac pod uwage seryjne graty.Zywotnosc silnika zbiednieje w sposob niezauwazalny pod warunkiem ze na sezon letni wlejemy 10w60 jakiejs renomowanej firmy natomiast w zimie bedziemy jezdzic na 5w50 chodzi o odpowiednie smarowanie zarowno silnika jak i turbiny no i oczywiscie wszystko zostanie ogarniete w sposob nienaganny.Generalnie trzeba obchodzic sie z tym jak z jajkiem bo jesli zawiedzie jakikolwiek element to wyrzadzi duzo duzo wiecej szkod niz w przypadku silnika atmosferycznego.Zabawa na pewno fajna tylko ze kosztowna zarowno na etapie samej budowy jak i pozniejszej exploatacji (chocby ze wzgledu na dosc czesta wymiane drogiego oleju) Da sie jezdzic na podcisnieniu choc nie jest to latwe ewentualnie korzystajac z niewielkiego doladowania odpowiednio wciskajac pedal gazu wtedy spalanie w zasadzie nie ulegnie zmianie, natomiast lecac pelnym ogniem apetyt na paliwko oczywiscie wzrosnie.
No ja niedlugo zaczne worklog bo robie homemade soft turbo, a chce zmiescic sie w okolo 1.5k-2k max. I nie mowic mi ze sie nie da, bo sie da :p

A na temat, przy dmuchaniu tych 0,3 - 0,4 bara i przy odpowiednim strojeniu nic poplynac nie powinno ? Mysle ze jak zrobi sie to dobrze i przemyslanie, a silnik jest w dobrej kondycji to szybko sie to wysypac nie powinno.

a chce zmiescic sie w okolo 1.5k-2k max.



Hm, mozna zrobic na tanich czesciach a dobrze.

Wiem ze to sie troche gryzie, ale...jak skoncze to bedziemy gadac.

0,3 - 0,4 bara i przy odpowiednim strojeniu nic poplynac nie powinno


Szczerze życze Ci tego zeby wszystko wyszlo jak nalezy, sprawowalo sie bezawaryjnie bo jesli uda Ci sie to- to uturbie wszystkie samochody w rodzinie

No to mamy układ, hehe.

Raczej traktuje to jako projekt badawczy, jak sie sypnie to sie sypnie.

A co do wydechu, to mam zamiar go zrobic. Tylko samemu, juz do TIG`a sie przymierzam, z nierdzewki ja wydechu miec nie musze, a rury 60mm dostac moge dosc tanio zwykle stalowe. Takze pospawam sobie wszystko sam.
Cenowo:
wydech przelotowy na jednym tlumiku ok. 1100-1400zl
kolektor zeliwny pod TD04 480zl
td04 u graba po regeneracji 1400zl
strojenie u R koło 400-500
IC 200-300

orurowanie ???
wtryski ??? (wiekszosc ludzi mowi ze nie trzeba, ale przyszlosciowo mozna)
czasami mapsensor trzeba kupic inny
przewody do smarowania ???
stozek ???
BOV ???
WG jest chyba przy td04 od razu
nie zapominajcie tez o wskaznikach bo dokladne troche kosztuja i tego sie nie ominie
No to tutaj niech Radek określi co go interesuje AG, Defi, Apexi, ISRT, Omori?

Cenowo:
wydech przelotowy na jednym tlumiku ok. 1100-1400zl
kolektor zeliwny pod TD04 480zl
td04 u graba po regeneracji 1400zl
strojenie u R koło 400-500
IC 200-300

orurowanie ???
wtryski ??? (wiekszosc ludzi mowi ze nie trzeba, ale przyszlosciowo mozna)
czasami mapsensor trzeba kupic inny
przewody do smarowania ???
stozek ???
BOV ???
WG jest chyba przy td04 od razu


orurowanie - 500 + kolanka samko kolo 300
wtryski - seryjne wyzipia 170-180km koszt troche mocniejszych znalazlem za 300zł
map sensor - pod soft da rade
stozek - 35zl
bov- godny uwagi kolo 300zł
wg - przewaznie w zestawie z turbo sprezarka
przewody olejowe - mysle ze taniej jak za 200zł nie znajdziemy
ewentualnie pompa paliwa jesli celujemy powyzej 220KM 250zł
SUMA

najtansza opcja 4815zł
zeby mialo rece i nogi ok. 6000zł

policzone na szybkosci i pobieznie troche bo jak wiadomo jest jeszcze szereg innych rzeczy w ktore trzeba bedzie zainwestowac na przyklad jeszcze :

-MBC - da sie kupic ok. 40zł ale cholera wie co to za shit
-olej+filtr- z wymiana kolo 300zł
-jakis wskaznik doladowania afr egt
od 100zł taki zeby po prostu nazywalosie ze jest
do grubo ponad 1000zł zeby pokazywal co tak na prawde dzieje sie z motorem
ceny oczywiscie za 1 sztuke czyli jak chcemy 3 zegary no to wiadomo
-opasek, tyrtytek juz nie licze
-maly filterek na odme 11zł
pewnie cos by sie znalazlo jeszcze

co do modyfikacji przekraczajacych 0.5 bara - studnia bez dna

orurowanie - 500 + kolanka samco kolo 300
alu?

AG to tak jak beus napisal. Sa zeby byly. Wg mnie prawidlowe monitorowanie silnika przy turbo jest mega wazne
Mało prawdopodobne, u mnie seryjna kończyła się przy 220PS. Gdy zapinał się Vtec poprostu brakowało paliwa. Poszedłem w rozwiązanie 2 niezależnych pomp paliwowych, przy czym pierwsza podaje paliwo w seryjne wtryski a druga załączana jest w momencie zapięcia Vteca i podaje paliwo w cztery wtryski dodatkowe. Ukłąd taki daje pewność osiągnięcia dobrej mieszanki a AFR wskazuje w pełnym zakresie obrotów idealną mieszankę. Przy tym rozwiązaniu osiągnęlismy moc między 240 a 250PS przy 0,5 - 0,6 bara. Co do wskaźników to AFR, EGT i Boost są wystarczające.
ok, a co sadzicie np o zestawach turbo pod dana serie ze stanów z ebaya? takich np jak to

http://cgi.ebay.com/ebaym...2QQcmdZViewItem
http://cgi.ebay.com/ebaym...6QQcmdZViewItem
http://cgi.ebay.com/ebaym...2QQcmdZViewItem

ok, a co sadzicie np o zestawach turbo pod dana serie ze stanów z ebaya? takich np jak to

http://cgi.ebay.com/ebaym...2QQcmdZViewItem
http://cgi.ebay.com/ebaym...6QQcmdZViewItem
http://cgi.ebay.com/ebaym...2QQcmdZViewItem


Wiem ze ludzie maja problemy z tego typu kitami bo nie zawsze to pasuje
czytalem ostatnio temat o takich zestawach ale nie wiem na ktorym forum i nie moge teraz znalezc ... ale ogolnie nie byly polecane ze wzgledu na mala zywotnosc i wytrzymalosc
niby wszyscy mowia ze sa do kitu ale tak naprawde nikt na tych forach gdzie siedze nie ma tego zamontowanego.
Osobiscie tez bym nie zaryzykowal ale kto wie
no ale co moze sie zdupcuć w takim zestawie Tubrina Blow Off intercooler?
no właśnie jak słusznie zauważył kruku, wszyscy najwięcej pier... a nikt na tym nie jeździ myśle ze to dobre wyjście, jako ze juz mam np cale orurowanie, kolektor węże od oleju itp najwyżej jak sie wysra turbina to można zmienić bo i tak wyjdzie ten caly zestaw taniej niz w PL druciarstwo pod domem chyba że ktos nie ma kasy odrazu to można po troszeczku składać graty
W tych zestawach czytalem ze wlasnie nie zawsze rury pasuja i niektorych rzeczy prakuje zeby to bylo typowe PnP, ale widze ze masz co nieco
z turbosprezarki robi sie - osobno turbina osobno sprezarka
kolektor wydechowy czesto pęka w pół
zawor blow off jest najwiekszym badziewiem dostepnym na rynku.Czym sie rozni dobry od zlego mozna zapytac.Ano tym ze ten zly po jakims czasie albo nie zacznie otwierac sie tak jak powinien i powietrze zacznie uderzac w lopatki turbiny bardzo szybko ja hamujac co generalnie zle wpywa na sama zywotnosc turbiny a nawet bardzo szybkiego absolutnego zniszczenia, albo zacznie nie domykac sie szczelnie co zaskutkuje jedynie utrata pierwotnego doladowania w efekcie zalewanie silnika mieszanka uboga w tlen a jeszcze dalej siegajac mozliwe jest rowniez zatarcie silnika jesli waha wyplucze olej......
Co do IC nie doczytalem co to jest ale podejrzewam ze jak cala reszta. Niewykluczone ze wpadajaca "rozpedzona" pszczolka zrobilaby w nim dziure - taki zarcik oczywiscie.
Osobiscie nie mam tego zestawu, sporo czytalem na ten temat a jak znajde zdjecia co sie dzieje z tymi rzeczami to oczywiscie podrzuce
no teraz cos konkretniej czyli wychodzi na to ze lepiej zrobić to pod domem niz tym zestawem
Beus zapodaj bo wreszcie bym poczytal jakies fakty

no teraz cos konkretniej czyli wychodzi na to ze lepiej zrobić to pod domem niz tym zestawem
Lepiej samemu skompletowac "normalne" czesci niz kupowac ta chinszczyzne
Chyba ze to ma byc druciarstwo
http://www.streetracing.p...topic=51921&hl= na szybkosci tyle znalazlem ale na prawde uwierzcie mi widizlaem wiecej takich zdjec teraz musze leciec takze w wolnej chwili postaram sie odszukac zeby pokazac bo to nie sa suche fakty tylko cala chinska rzeczywistosc
Wyprzediles mnie Beus
jesli moge to dam taka malą porade jesli chodzi o kompletowanie czesci bo wiadomo ze chyba zadnego z nas nie stac na to zeby naraz kupic wszytko jekiejs dobrej firmy.Kompletujcie sobie graty-wiem ze sa drogie dlatego miesiac w miesiac dokupcie cos do zestawu.Mozna sie zastanowic i pomyslec : no tak tylko wlozyc powiedzmy 8tys. w turbo do tego auta jak ono warte moze z 10... No niestety tak to wyglada ale na pocieszenie powiem ze uturbienie auta za 50tys. kosztowaloby mniej wiecej tylle samo a przywrocic autko do stanu seryjnego nie jest problemem i wykorzystanie naszego zestawu za ciezko zarobiona kase w nowym autku tez.zmieniamy koletor i orurowanie natomiast stary kolektor mozna zgolic a orurowanie jak nie w calosci to na kawalki w formie power rury hehe
wszystko zależy z czego i kto to ma poskładać !
.jak na spotach maska ma być otwarta to widze te wyższe ceny z tematu .jak ma wyprzedzać innych i nie musi być nowe i sam to powkładasz to 20 k starczy.
ale czy to bezpieczne ...to zależy. właśnie tu koszta łączą się z bezpieczeństwem

http://www.grabowski.com.pl/uklady_turbo.htm układ bardzo tani i prosty .

jak ma wyprzedzać innych i nie musi być nowe i sam to powkładasz to 20 k starczy

nie za bardzo skminiłem
starczy Ci 20k jak nie zlecisz uturbienia jakiejs super firmie i graty nie beda bling bling

starczy Ci 20k jak nie zlecisz uturbienia jakiejs super firmie i graty nie beda bling bling dokładnie wyraziłem to w pierwszej linijce mojej wypowiedzi

no 0 -ro sie wkradło 2 tyś miało być .
Cały czas zastanawiam sie jak zmiescic sie w 2 tyś zeby zrobic sofcika i... no i tak mysle, licze i nijak zmiescic sie nie moge
turbina kkk mozna dorwac za 450zl
material na orurowanie nie liczac wydechu to kolo 500-700zl
IC 200zl
wskazniki gaugana 350zl

Jak dla mnie to bardzo naciagne to 2k
Zalezy gdzie sie zakrecisz, to zlozysz za te 2k.

suhy, dokladnie, da sie zrobic tanio, pytanie jak bezpiecznie. Zachowujac jakies zasady bezpieczenstwa i robiac to dokladnie, powinno sie udac.

Nie zalezy mi na tym ze jak podniose maske to wszystkim beda sie swiecic oczy bo mam wypolerowane rurki dolotu turbinke swiecącą To ma działać.

I materialy na orurowanie mozna miec za darmo/za grosze. IC to samo. Wskaźniki - mam swoj pomysł na to, nie musze wyjebac 1k na wskaźniki.

Czy temperatura wydechowego kolektora bedzie jakims miarodajnym wskaźnikiem EGT ? Mam termopare i dosc drogi i dokladny termometr z bardzooooooo krotkim czasem reakcji, myslalem zeby zrobic pare mm dziurke w kolektorze i dac tam termopare.

W gruncie rzeczy temperatura kolektora powinna +- odpowiadac temp spalin, moze te pare *C bedzie roznicy.

Co do boostu i cisnienia oleju, mam manometry za darmo profesjonalne na stanie,takze bym sobie je wykorzystal.
"nie stac mnie na rzeczy tanie, nie chce placic dwa razy"
jakiej średnicy maja byc rurki w takim sofciku, chodzi mi o cale orurowanie z kolektora dolotowego do turbo, ic itp
2,5"

"nie stac mnie na rzeczy tanie, nie chce placic dwa razy"
dokładnie tak , żadnej chały.
nie chce nikomu mieszać w bani ani udowadniać że da sie za grosze .materiały da sie wyszukać tanio ale czasu potrzeba . no i jeszcze wkładacz napewno nie robi w caritas.
Nie za bardzo się na tym wszystkim znam , nie wiem również czy Chojnacki to dobry tuner ale znalazłem na jego stronie następujące stwierdzenie dotyczące Turbo:

"Najprostsze rozwiązania pozbawione są niezwykle ważnej elektroniki sterującej pracą doładowanego silnika. Niestety komponenty takiej elektroniki są drogie i stanowią zwykle 1/3 kosztów całego zamierzenia. Rozwiązania bez takiej elektroniki, często określane mianem "soft turbo" charakteryzują się niestabilną pracą silnika zwłaszcza w zakresie jego średnich obciążeń powodując albo zalewanie silnika nadmiarem paliwa albo chwilowym brakiem właściwej ilości paliwa co powoduje dziury w przebiegu momentu i mocy silnika, jego gaśnięcie i szarpanie. Takie uproszczone rozwiązanie poważnie utrudnia życie kierowcy zwłaszcza podczas normalnej eksploatacji samochodu. W przypadku jednak zastosowania samochodu głównie do jazd ekstremalnych, jest możliwe takie zestrojenie układu by przy całkowitym otwarciu przepustnicy uzyskać zadowalające parametry pracy silnika nie zwracając uwagi na problemy z wolnymi obrotami oraz z częściowymi uchyleniami przepustnicy. Reasumując - dużo frajdy ale krótko i kosztownie z długimi okresami przywracania do sprawności."

Z tej strony wynika że jak Turbo to napewno nie soft...

Co o tym sądzicie?
bulszyyt
trzeba mu podeslac wykresy aut z gms-u. Nie widac tam zadnych dziur itp
niestety każdy ma trochę racji i sie myli zarazem bo nie da sie do wszystkiego dokleić tej samej definicji .

uno -zamontowaliśmy dwa dodatkowe wtryski włączane przy 0,8 bar .(tak na expresa bo za pare dni były zawody ) wtryski zostały dobrane tak by mieszanka nie była za uboga . na dworze było około 17stopni i było lux .
niestety w dniu pruby było 30 stopni i i auto padło.

mimo to zalewane i dukające przywiozło puchar.

nie ma co sie przekomarzać bo 10 osób zrobi to samo i u 4 pewnie sie wysra.

bulszyyt
trzeba mu podeslac wykresy aut z gms-u. Nie widac tam zadnych dziur itp
a dla mnie to prawda. tym bardziej ze te wkyresy robi sie przy WOT

niestety... cala budowa turbo (jako ukladu) to tzw praca rzemieslnicza i moze to zrobic kazdy. dopiero dobry tuner, czyli ktos kto to ogarnie elektronika robi z tego naprawde jezdzace auto

gdyby niebyla to prawda to np dragowe auta jezdzily by na FMU, prawda?
duzo hond jezdzi na samym FMU i jakos nie przerywaja, nie szarpia, nie maja nierownych obrotow. Wiadomo ze strojenie jest bardzo wazne ale to juz jesli sie ma ambicje na wyciskanie wszystkiego z danej instalacji(a dragowe auta maja taka ambicje)
taa... ktos to kiedys tak ladnie powiedzial: "nie stac mnie na samochod wiec uwielbiam chodzenie"

ja mialem okazje jezdzic autem na FMU i takim strojonym elektronika. i uwierz mi ze to nie tylko kwestia aspiracji do wyciagniecia bog wie czego ale przyjemnosci uzytkowania takiego auta

moze jeszcze jedna wazna rzecz. kazdy z takich silnikow jest NIEPRZYSTOSOWANY do doladowania. wiem ze tak sie jezdzi, wiem ze jest to zwiazane z kosztami i zupelnie sie nie dziwie. jednak prawda jest taka ze jak chcesz miec silnik turbo to wczesniej czy pozniej szykuj sie na przystosowanie tego silnika pod to doladowanie.
calkowicie sie z Toba zgadzam. Ale na poczatek przygody z dmuchaniem FMU starczy, potem mozna odlozyc kaski i dac do strojenia, zakuc silnik, dmuchnac wiecej itd itd...
nie od razu Rzym zbudowano
tak, z takim podejsciem sie w 100% zgadzam.

ile kosztuje FMU?
cos kolo 300zl
no to ok troche zostałem uswiadomiony w tym temacie . A Jak bym chciał sobie tak kompletowac po trochu to jakie turbiny polecacie, skad jakie oznaczenia ....
na kazdej turbinie bez zmiennej geometri lopatek pojedziesz, kwestia dobrania odpowiedniej zeby nie konczyla sie przy 7tys/min znowu za duza to straszny zupelnie niepotrzebny lag, niewykorzystany potencjal (w koncu mowimy o sofcie) trzeba sobie policzyc

strona Pana Grabowskiego (zakładka "dobór turbosprezarki" )
http://www.grabowski.com.pl/uklady_turbo.htm
TD04
http://www.allegro.pl/ite...ic_del_sol.html

Zestaw gotowy
szit ze stanów
ze swojego doswiadczenia w tym temacie napisze ze podstawa, to dokladnosc i jakosc wykonania,wszystkich polaczen, zlaczen i reszty, kolejna to silnik... jesli silnik wykazuje jakies tam juz zuzycie, bierze wiecej oleju niz powinien itp to z turbo zacznie go brac jeszcze wiecej, u siebie sadzilem ze turbo przepuszcza i dlatego przykapca, okzalo sie ze na nowym silniku nie bylo takiego objawu... co do tzw softu zestaw montowany u grabowskiego ktory jezdzil pierw w delsolu potem u mnie, potem goscktory kupil odemnie auto, a teraz sprzedl ten zestaw dalej komus,i dalej to wszystko dziala i jezdzi...Co do tych 2tysiecy, liczycie ceny wiekszych czesci, a tak sie wydaje, przewody olejeowe, zarobic je, inne wezyki podcisnien, przejsciowka pod filt oleju, wtryski.. wszytsko kosztuje...
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • reszka.htw.pl
  • All right reserved.
    © Internet to potęga ÂŤ Obserwuję, myślę, piszę – serwis Goldenrose